C36 Perän sopivuudesta
C36 Perän sopivuudesta
Eli laatikko todennäköisesti sanoi sopimuksen irti. Rauhallisessa maantie ajossa noin 100km/h vauhdissa kuului vain kova pamaus, ja mikään vaide ei enään pelaa. Pakilla kuuluu hirveää rutinaa. Samalla myös ABS-valo syttyi mittaristoon.
Jos laatikosta vika löytyy, niin onko vanhaa enään mahdollista pelastaa, vai uutta laatikkoa kehiin?
Jos laatikosta vika löytyy, niin onko vanhaa enään mahdollista pelastaa, vai uutta laatikkoa kehiin?
Viimeksi muokannut Stile, Su 03.06.2012 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Re: C36 722.3 ongelmia
Taitaa olla vetari poikki.
Abs ei tule laatikosta vaan perän ja pyörien nopeus erosta eli heiluttele vetareita sivuttain niin löytyy vika.Perä voi olla myös rikki.
Eli itämä olisi minun mielipiteeni.
Abs ei tule laatikosta vaan perän ja pyörien nopeus erosta eli heiluttele vetareita sivuttain niin löytyy vika.Perä voi olla myös rikki.
Eli itämä olisi minun mielipiteeni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C36 722.3 ongelmia
Asia selvä, toivotaan näin.
Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Re: C36 722.3 ongelmia
kyllä tuo vetarin katkeamiselta pahasti vaikuttaa (tai hyvä asiahan se tuohon laatikon rikkoontumiseen verrattuna on...) taitaa peräkin olla aika finaalissa, jos vain rutinaa kuuluu, mutta auto ei liiku pakilla
terve ASD perä kyllä mahdollistaa ajamisen (tai edes liikkumisen) yhdelläkin vetarilla, mutta loppuun kulunut ASD perä vain rutisee...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...

500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C36 722.3 ongelmia
Joo kyllähän se parempi homma on, jos laatikon hajoamiseen vertaa.
D-päällä vain kierrokset nousevat, pakilla rutinaa.

Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Re: C36 722.3 ongelmia
Eipä ole C36:ssa tehtaalta mitään lukkoa perässä eli sen puoleen ei tosta oireesta tarvi välittää.napa kirjoitti:kyllä tuo vetarin katkeamiselta pahasti vaikuttaa (tai hyvä asiahan se tuohon laatikon rikkoontumiseen verrattuna on...) taitaa peräkin olla aika finaalissa, jos vain rutinaa kuuluu, mutta auto ei liiku pakillaterve ASD perä kyllä mahdollistaa ajamisen (tai edes liikkumisen) yhdelläkin vetarilla, mutta loppuun kulunut ASD perä vain rutisee...
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: C36 722.3 ongelmia
unohdin taas, että nämä "AMG mersut" (eikös C36 ole AMG malliKakemake kirjoitti:
Eipä ole C36:ssa tehtaalta mitään lukkoa perässä eli sen puoleen ei tosta oireesta tarvi välittää.

no, rutisee se normi peräkin tietyissä tilanteissa... ja voihan siellä olla jälkiasennettu ASD perä "vaseliini paineilla"

500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C36 722.3 ongelmia
Totta. Saati sitten kun miettii jotain W210 E55 AMG ja jopa tuoreempia vielä tehokkaampia kikottimia joissa ei ole lukkoa perässä alunperin.napa kirjoitti: unohdin taas, että nämä "AMG mersut" (eikös C36 ole AMG malli) on niitä harvoja idioottimaisilla varusteilla varustettuja tehtaan jäljiltä... harvoja malleja jotka tuota ASD perää oikeasti voisivat hyödyntää, niin sitä ei sitten ole päätetty siihen asentaa/laittaa edes optioksi...
no, rutisee se normi peräkin tietyissä tilanteissa... ja voihan siellä olla jälkiasennettu ASD perä "vaseliini paineilla"![]()
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...


Huono hommahan se on jos perä rutisee, oli sitten ASD:llä tai ilman


Nyt karkas taas vähän offtopiciks...
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: C36 722.3 ongelmia
Kummassakaan ei ollut sivuttais liikettä ja näyttivät ehjiltä. Seuraavaksi perän kimppuun, toivottavasti siitä löytyisi vika.atlas kirjoitti:Taitaa olla vetari poikki.
Abs ei tule laatikosta vaan perän ja pyörien nopeus erosta eli heiluttele vetareita sivuttain niin löytyy vika.Perä voi olla myös rikki.
Eli itämä olisi minun mielipiteeni.
Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Re: C36 722.3 ongelmia
sitten on vielä kardaanin rättinivelet yhtenä vaihtoehtona...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C36 722.3 ongelmia
Abs kyllä viittaa aina perään tai vetari hajoamiseen.Laatikon pyörimisessä ei ole abs puolella mitään mutta perässä on ja se kun haukkaa tyhjää etupyörien singlaaniin nähden niin valo syttyy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C36 722.3 ongelmia
niinhän se taitaa olla, eli voimalinja olis kunnossa ainakin pinjonille asti (siitähän se ABS anturi lukee pyörimisnopeuden...), vai oliko näissä C36 ABS anturit perän molemminpuolinatlas kirjoitti:Abs kyllä viittaa aina perään tai vetari hajoamiseen.Laatikon pyörimisessä ei ole abs puolella mitään mutta perässä on ja se kun haukkaa tyhjää etupyörien singlaaniin nähden niin valo syttyy.

500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C36 722.3 ongelmia
Onko kuinkapaljon poltettu kummia? Automaattilaatikko ei hajoa niin että kerralla katoaa kaikki vaihteet ja kuuluu rutinaa. Perästä on pikkurattaat hajalla aika varmasti.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: C36 722.3 ongelmia
Perästähän se vika löytyi. Perämötikästä lohjennut palanen..

Millä tämä irti, kun pyörii vain tyhjää?


Millä tämä irti, kun pyörii vain tyhjää?

Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Re: C36 722.3 ongelmia
Kysymykseesi en tiedä vastausta mutta nyt voisi alkaa veikkaamaan ja mulla oisi sellainen arvaus viaksi että keskitappi on lähtenyt liikkeelle ja pam.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C36 722.3 ongelmia
pidät sitä mutteria 13 mm (vai oliko 15 mm...) lenkillä kiinni, joka on siellä palkin yläpuolella... todella v-mäinen paikka, joten parit kirosanat voi irrota, kun sinne kampeaa avaintaStile kirjoitti:
Millä tämä irti, kun pyörii vain tyhjää?
[ [url=http://img801.imageshack.us/img801/1888/dsc01626o.jpg] ][/url]

500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C36 perä palasina
Tältä se sitten näytti.


Perästä löytyi numerosarjat; R 124 351 25 08, 124 351 25 01? ja 0942525 2.87. Välitys taitaa siis olla tuo 2.87.


Perästä löytyi numerosarjat; R 124 351 25 08, 124 351 25 01? ja 0942525 2.87. Välitys taitaa siis olla tuo 2.87.
Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Re: C36 722.3 ongelmia
Kyllä ,välitys on se.
Siinä taitaa olla ihan normi isoperä eli laipat vetareille 110mm.
Välitystäkin voit muuttaa jos haluat ja iainut mikä muuttuu on nopeusmittarin näyttämä.Abs toimii suoraan.
Siinä taitaa olla ihan normi isoperä eli laipat vetareille 110mm.
Välitystäkin voit muuttaa jos haluat ja iainut mikä muuttuu on nopeusmittarin näyttämä.Abs toimii suoraan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C36 722.3 ongelmia
Juu isoperä on. Mites, itselläni ei ole tuossa luistonestoa, niin pitääkö perän olla ilman sitä varustettu?
Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Re: C36 722.3 ongelmia
Uusi käytetty perä saapui, mutta taidan joutua lähettämään sen takaisin, koska on vääränlainen.
Vanha perä oli yhdellä ABS-anturilla, ja tuo näyttää olevan kahdella.
Vanha perä oli yhdellä ABS-anturilla, ja tuo näyttää olevan kahdella.

Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Re: C36 722.3 ongelmia
Onko tuota mahdollista saada pelaamaan, vai pitääkö uutta etsiä tilalle?
Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Re: C36 722.3 ongelmia
sulle tais tulla asr peräStile kirjoitti:Uusi käytetty perä saapui, mutta taidan joutua lähettämään sen takaisin, koska on vääränlainen.
Vanha perä oli yhdellä ABS-anturilla, ja tuo näyttää olevan kahdella.

Re: C36 722.3 ongelmia
Kyllä se asr yhdelläkin abs anturilla toimii. Vai onko mun 36:ssa kaks kun on asr?
Ja niin, eikös siinä "absittomassakin" perässä ole tasainen kohta sille anturille? Vaan ei taida sisällä olla triggeripyörää sille anturille
Ja niin, eikös siinä "absittomassakin" perässä ole tasainen kohta sille anturille? Vaan ei taida sisällä olla triggeripyörää sille anturille

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: C36 722.3 ongelmia
Ilman luistonestoa, ABS-anturilla varustettu perä piti olla, mutta tuossa on niitä antureita kaksi kappaletta liittimineen. Molemmat anturit myös sijaitsevat eripaikassa, kun vertaa edelliseen perään.
Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Re: C36 722.3 ongelmia
Perän lähetin takaisin ja uutta kaipaisin tilalle. Numerot hajonneessa perässä oli 124 351 25 01. Välitys on 2.87.
Tällä hetkellä ei omaan silmään pistänyt yhtään myynnissä olevaa, joten jos jollakin sattuisi löytymään kyseinen perä ylimääräisenä, tai olemaan tietoa jollakin jolla olisi, niin YV:tä tulemaan!
Tällä hetkellä ei omaan silmään pistänyt yhtään myynnissä olevaa, joten jos jollakin sattuisi löytymään kyseinen perä ylimääräisenä, tai olemaan tietoa jollakin jolla olisi, niin YV:tä tulemaan!

Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Re: C36 722.3 ongelmia
mulla olis w124 300d turbon abs perä ylimääräisenä välitys kylläkin 2.65 kuinkahan se oikkuulis tuollases c36ssa (meneekö heti joku vikatila päälle)Stile kirjoitti:Perän lähetin takaisin ja uutta kaipaisin tilalle. Numerot hajonneessa perässä oli 124 351 25 01. Välitys on 2.87.
Tällä hetkellä ei omaan silmään pistänyt yhtään myynnissä olevaa, joten jos jollakin sattuisi löytymään kyseinen perä ylimääräisenä, tai olemaan tietoa jollakin jolla olisi, niin YV:tä tulemaan!

Re: C36 722.3 ongelmia
Onko yhellä vai kahdella anturilla, ja onko 110mm laipat? 

Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Re: C36 Perän sopivuudesta
Vielä tuosta edellisestä perästä. Tutkiskelin hieman ja huomasin, että sieltähän löytyi toiselle ABS-anturille myös paikka, joka oli tyhjillään. Siihen liittimeen ei myöskään tullut johtoa johtosarjasta. Perän liittimet sopisivat kyllä paikoilleen. Tuossa muutama kuva;



Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Re: C36 Perän sopivuudesta
Nyt olisi sopiva perä hommattu, mutta kardaanin laippa pitää vaihtaa. Mutterinhan saa auki 12-kulmaisella 30mm hylsyllä ja millin tarkkaa hommaa tiedossa. Onko kellään tähän vaihtoon mitään neuvoja? Foorumia on kyllä koluttu läpi tämän osalta.
Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4