
W208 230k-99 raidetangon pallonivelet
W208 230k-99 raidetangon pallonivelet
Eli vinkkejä kaivataan pallonivelten irroitukseen kun tuntuu olevan valettu yhdestä kappaleesta
irroitusöljyä suihkittu reilusti,mutterit aukesi vaivatta ja toinenkin pää irtosi jopa kokonaan.Pajavasaralla ja 20cm irrotushaarukalla hakattu toista päätä eikä mitään tapahdu vaikka yritin tukea pultinpään rautatangolla betonilattiaa vasten ja napauttaa nivelen ja vastakartion väliin laitettua kiintoavainta lattaraudalla jotta isku kohdistuisi mahd lähelle itse liitosta.Ja mikä pahinta ne sisemmät nivelet on kyllä melko ahtaassa paikassa..Oisko noista ruuvitoimisista pallonivelen ulosvetimistä avaajaksi?? ns yleis vetimet 2/3 haaraiset ei taida mahtua ja kaasupilliä sit jos ei muu auta??

Re: W208 230k-99 raidetangon pallonivelet
Tällä sain raidetangonpäät irti R129 http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=80-4023" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiristin reilusti ja parin sekunnin päästä pamahti auki
Kiristin reilusti ja parin sekunnin päästä pamahti auki

W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Re: W208 230k-99 raidetangon pallonivelet
Normaalisti lyödään siihen kääntövarrenpäähän kohtisuoraan johon pallonivel kiinnitetään ja täräys irroittaa nivelen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W208 230k-99 raidetangon pallonivelet
Kiitos Miksu suorasta linkistä,hain juuri ko paikasta mutta enpä sattunu löytämään,toi mallikin oli mielessä
eikä paljoo maksa koittaa.Juu kyllä sitä tuli paukuteltua ihan joka suunnasta,aina tulee se päivä eteen ku ei mikään ei mene putkeen..ei ikinä vaan ole tullu näin tiukkaa sovitetta...

Re: W208 230k-99 raidetangon pallonivelet
Aivan ehdoton peli-ei menny montaa minuuttia kun oli kaikki 4 niveltä irti
omaa en kerinny ostamaan vielä mut sain lainaksi ja jo rupesi pauke käymään.Tolla aukee kätevästi myös clk:n sisemmät nivelet ku kääntövarret sojottavat suoraan ylös ja on se moottori pahasti tiellä...hyvin aukesi räikällä ja heikkotehoisella pulttipyssyllä sitäkin tehokkaammin (tosin en ole varma et onko sen käyttö suositeltavaa/edes tarpeellista,ainakaan jokaisen valmistajan tuotteille)
