m103 co% 10???? Help!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
lavetti260
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 17.04.2012 19:38

m103 co% 10???? Help!

Viesti Kirjoittaja lavetti260 »

Tosiaan, inssi meinas että muru ( lue= mese ) jättää liijan suurta hiilijalanjälkee.
Tämset lukemat kirjoitti:
Tyhjäkäynnillä
Co% 10
Co2 7,2
Hc ppm 720

Onko se nyt lambda-anturi ja tulpat vaihtoon? :crazy:
Samuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ti 04.01.2011 21:06

Re: m103 co% 10???? Help!

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Jos siinä lapussa lukee se lamda arvo ja sitten vielä jos olis O2 niin ois helpompi arvailla...
lavetti260
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 17.04.2012 19:38

Re: m103 co% 10???? Help!

Viesti Kirjoittaja lavetti260 »

O2: 0,7

Lambda ,00
Jygrä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 13.11.2007 22:41

Re: m103 co% 10???? Help!

Viesti Kirjoittaja Jygrä »

Vika ei ole lambdassa, eikä tulpissa. Lambda hienosäätää seosta, se ei vedä noin perseelleen sitä. Jos tulpat olis vialliset, niin käynti pätkisi. Auto saa nyt vaan liikaa ainetta. Kannattaa ajaa moottori kuumaksi, vedettää reilulla kaasulla vähänaikaa ja sitten painella seoksen säätöön johkin jossa on seosmittari. Seosta voi säätää siitä ilmanputsarin keskellä olevasta reijästä pitkällä kuusiokolo avaimella. Vika voi olla myös viallisessa lämpötilatunnistimessa. (ja ehkä jossain muuallakin.. :)
lavetti260
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 17.04.2012 19:38

Re: m103 co% 10???? Help!

Viesti Kirjoittaja lavetti260 »

Kävin säädättämässä seokset, säädettiin Co 2,3 Senjälkeen ajelin konttorille ja konttorin mittari näytti Co:n 0,7 Käykö käykö mese nyt liijan laihalla??? 260e -89
Vastaa Viestiin