Väykyn ruostumiseen vittuuntuneena vaihtaa päräytin sen 10 vuotta vanhempaan w124mersuun.Ei enää ruosteet vaivaa
Varusteina tuossa on sähköistetyt ajovalot ja kääntyvät etupyörät.Matkamittarissakin on vasta rapiat 900 000.Mikä lie vanha taxi.Suurta hämmästystä ja kummastusta aiheuttaa se jotta ajolleen ei oo väyrystä juurikaan huonompi.
En tiedä onko nuo tehty paremmin sillon kultaisella 80luvulla,ajettu kohta miljoona mut ei tuulisuhise eikä alusta kolise.Jopa jakkarat on ryhdissään vielä(liekkö taxi mallissa ollut jämäkämmät penkit)..
Ehkäpä vanhassa on tosiaankin vara parempi,mene ja tiedä....
Kyllä penkit on kovempaa vuorausta ja tekoa.
tämä on kyllä raaka tosi asia että ruostumisen takia -93 ja 04 väli pitäis jättää ostamatta mersua vaikka helmiäkin löytyy.
Sitten sähkövikaa.Tehdas on vaan mennyt tällä ajan jaksolla säästämään laadussa ja se näkyy ja kukkarossa myös.
Itsekin alan vähitellen miettiä että ostan w124 pihan täyteen varaosiksi ja eläkkeelläkin ajelen niillä
voihan sitä kokeilla muitakin merkkejä esim.audi on hyvä ajaa mutta kunnon moottori yhdistelmää ei oikein itselle ole ja automaatit on suunnitellisesti epä onnistuneet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:
tämä on kyllä raaka tosi asia että ruostumisen takia -93 ja 04 väli pitäis jättää ostamatta mersua vaikka helmiäkin löytyy.
Sitten sähkövikaa.Tehdas on vaan mennyt tällä ajan jaksolla säästämään laadussa ja se näkyy ja kukkarossa myös.
Itsekin alan vähitellen miettiä että ostan w124 pihan täyteen varaosiksi ja eläkkeelläkin ajelen niillä
huomasin saman asian tuon -94 mallisen 250 farkun kanssa... mikään noista -80 luvun lopun "100 €:n" varaosa w124 autoistakaan ei ole ollut noin mätä, mitä tuo uusin... sähkövikoihin en ole vielä pahemmin törmännyt, mutta väyrysen sukua tuo tuntuu olevan ruostumisen suhteen vähän tuo farkku kyllä haisee kylkikolaroidulta ja huonosti korjatulta, kun apukuskin puoli oli aivan mätä ja kuskin puoli oli sentään siedettävässä kunnossa, apukuskin puolelle piti tosiaan uusia puoli lattiaa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ihailin uuden mersun keulaa. Kaiketi kyseessä C-malli farkku mutta eikö tuo ole saman näköinen E-mallissakin. Mielestäni suunnittelija on katsellut kuvia w126 mallin keulasta ja vähän muokannut sitä.
-90 luvulla kun kaveri sai ostamaan -73 XJ6 jagen niin pisti heti silmään että perkele väyrysen ajovalot kopioitu jagesta. Apple jos olis jonkinlaisena osapuolena asias niin olis heti nostanu oikeusjutun.
Sattumoisin sopiva topikki esillä; kävin tänään Helsingissä 1985 W124 200D:llä jossa mittarissa 770 tkm. Auto on napakka ikäisekseen, ja kaiken lisäksi hiljainen sekä mukava ajaa. Toki moottorin tehottomuus tekee ajamisesta erikoista, ainakin nykyliikenteessä.
Todella pienellä kulkee, viiteen litraan painuu kulutus - auto on 5-vaihteisella laatikolla.
Millonhan ne tajuaa alkaa tekemään esim W124-koppaa uudestaan höystettynä nykyajan mukavuuksilla ja tekniikalla...ei siis siinä mielessä, että ois kestävämpi, mutta saattaspa mennä pikkusen kaupaksi. Retrohan on nykysin niin muotia...tuommosia legendaarisia korimalleja voisi tehdä aina jonkun tuhannen erän markkinoille.
atlas kirjoitti:Kyllä penkit on kovempaa vuorausta ja tekoa.
tämä on kyllä raaka tosi asia että ruostumisen takia -93 ja 04 väli pitäis jättää ostamatta mersua vaikka helmiäkin löytyy.
Sitten sähkövikaa.Tehdas on vaan mennyt tällä ajan jaksolla säästämään laadussa ja se näkyy ja kukkarossa myös.
Itsekin alan vähitellen miettiä että ostan w124 pihan täyteen varaosiksi ja eläkkeelläkin ajelen niillä
voihan sitä kokeilla muitakin merkkejä esim.audi on hyvä ajaa mutta kunnon moottori yhdistelmää ei oikein itselle ole ja automaatit on suunnitellisesti epä onnistuneet.
Kävin kattoon yhtä 435 tkm mentyä 07/94 W124 200d:tä. 2 omistajaa, Suomi-auto, kaikki metrit mittarissa...mutta kyllä oli niin joka puolelta ruosteessa, että luulin aluksi, että onko tämä Väyrynen.
Behemoth kirjoitti:Kävin kattoon yhtä 435 tkm mentyä 07/94 W124 200d:tä. 2 omistajaa, Suomi-auto, kaikki metrit mittarissa...mutta kyllä oli niin joka puolelta ruosteessa, että luulin aluksi, että onko tämä Väyrynen.
No hö. -94:n on jo E-malli, eli vesiväreillä maalattu. Ruostuvuudessaan lähes Väyryseen verrattavissa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Ja minä kun koitan päästä eroon 124:stä ei edes älyttömiä vaihtotarjouksia tule. Eli 300D vm-86 mittarissa n.400tkm, koneessa pientä laittoa..... Just jo kyselin täällä et saisko siitä edes osina jonkinlaisen hinnan... näkyvät lukkoperästä pyytävän enemmän....
Ei näitä arvosta siis 124:ia kuin täällä forumilaiset ja paljon ajavat tyhjätaskut tai köyhät jolla ei ole varaa uudrmpaan tai sanotaanko sellaiseen jonka arvolaskee nopeasti ja sepittää saa ja tieten jos ei ole paikkaa tai taitoa tai aikaa laittaa itse autoa.
minäkin ostaisin varalle vaikka pihamaan täyteen ja nettiauton tarjontaa kun katsoo niin siellä on monta potentiaallista autoa ja hinta on nopeasti laskeva käsite ja varmasti on hyviäkin seassa.Etenkin kun katselee 300bensa mersuja.Diesel taitaa olla kuitenkin tällä hetkellä vaikea myydä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Piti torstaina ajaa tovi uudella dieselpassat farkuilla keskustassa. En tykännyt. Sisältä ei näe oikein ulos, laiska, vaihteisto ihmeen tökkivä ja kapistus täynnä pimputtavia tingeltangeleita.
Jos myisi pois 500E:n ja jättäisi kaikki kolme museoautoa kesäksi, pärjäisi hyvin. Toki 500E on mitä loistavin kesäauto mutta kun kaikkia ei voi pitää.
Joka tapauksessa noita nykyautoja pitää koettaa välttää niin kauan kun vaan voi. Kyllä kuskin pitää ajaa autoa, eikä päinvastoin...
-90 luvun alussa olin kuskina kavereita diesel passatilla. Ihan järjetön vääntö isoon farmariautoon, ja lähti niin pirusti kun vähän kaasupoljinta painoi.
Mikähän volkkarin kone tuonne passattiin oli istutettu?
Volkkareista ei mitään tietoa, kun ehkä taksin takapenkillä, tai maijan sikaosastolla volkkarissa.
karra kirjoitti:Piti torstaina ajaa tovi uudella dieselpassat farkuilla keskustassa. En tykännyt. Sisältä ei näe oikein ulos, laiska, vaihteisto ihmeen tökkivä ja kapistus täynnä pimputtavia tingeltangeleita.
Mullakin yksi suurimmista syistä (persaukisuuden lisäksi) ajaa vanhemmalla kalustolla on se hiljaisuus. Auto ei huomauttele valoin eikä äänin kaikista toiminnoista. Kyllä kuskin pitää tietää onko turvavyö kiinni, valot päällä, avaimet virtalukossa ym
Uudehkoilla vuokra-autoilla olen silloin tällöin ajellut, enkä tykkää yhtään siitä paukkuvaloshowsta... Yhdessä Opelissa parkkitutkat huuti koko ajan eikä ketään tai mitään lähellä. Tutkat sai pois päältä, mutta 30sek päästä ne aktivoitui uudelleen
ruutuvihkoa ei tarvi ladata eikä tarvi asennella virustutkia mutta kyllä mä jotenkin läppäristäni silti tykkään enemmän kun sitä ensin opettelee käyttämään... kestäis tää foorumin ketjukirjeenvaihtokin vähän pidempään...
MiHe kirjoitti:ruutuvihkoa ei tarvi ladata eikä tarvi asennella virustutkia mutta kyllä mä jotenkin läppäristäni silti tykkään enemmän kun sitä ensin opettelee käyttämään... kestäis tää foorumin ketjukirjeenvaihtokin vähän pidempään...
Juu mutta tietokoneet ei kuulu autoon Itekkin kaiholla muistelee 124 ja joskus vielä semmosen ostanki kunhan vaan löytys semmonen hyvä yksilö oikeilla varusteilla
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
Niinhän ne sanoo et maailma muuttuu, ja pitäs itse muuttua mukana. Muutenkin nykymeno on erilaista, etenkin töissä; kauheaa kohellusta itse asian ympärillä eikä mitään valmista tule, vaan esityksiä muistioita ja palaveria vaikka itse asia on ihan fyysinen esim taikka tapahtuma. Se on sitä digitaalisaatiota. Itse asia on unohtunut eli lapsi meni pesuveden mukana. Autoissa sama asia, itse ajaminen on jäänyt taka-alalle.
Joku saattaa vielä tykätä ajamisesta, ei pelkästään siirtymisestä paikasta A paikkaan B.
karra kirjoitti:Piti torstaina ajaa tovi uudella dieselpassat farkuilla keskustassa. En tykännyt. Sisältä ei näe oikein ulos, laiska, vaihteisto ihmeen tökkivä ja kapistus täynnä pimputtavia tingeltangeleita.
Jos myisi pois 500E:n ja jättäisi kaikki kolme museoautoa kesäksi, pärjäisi hyvin. Toki 500E on mitä loistavin kesäauto mutta kun kaikkia ei voi pitää.
Joka tapauksessa noita nykyautoja pitää koettaa välttää niin kauan kun vaan voi. Kyllä kuskin pitää ajaa autoa, eikä päinvastoin...
karra kirjoitti:Piti torstaina ajaa tovi uudella dieselpassat farkuilla keskustassa. En tykännyt. Sisältä ei näe oikein ulos, laiska, vaihteisto ihmeen tökkivä ja kapistus täynnä pimputtavia tingeltangeleita.
Jos myisi pois 500E:n ja jättäisi kaikki kolme museoautoa kesäksi, pärjäisi hyvin. Toki 500E on mitä loistavin kesäauto mutta kun kaikkia ei voi pitää.
Joka tapauksessa noita nykyautoja pitää koettaa välttää niin kauan kun vaan voi. Kyllä kuskin pitää ajaa autoa, eikä päinvastoin...
???haloo
Olin vävypojan kyydissä Leo Skoda RS farkku oli kyllä hieno sisältä ja Kawasaki vihreä väri kulki hyvin mutta kyllä 23 vuotta vanha auto on paljon hiljaisempi sisältä kuin tämä Leo.
Mutta asiaan pisti toi Karran viestistä silmään yksi osa varsinkin kun olen kytännyt Ranskassa 8 päivä päättyvää huutokauppaa jossa E 500/-94 63 tkm mutta oli vissiin tarjous menny läpi kun hävisi tänään ilmoitus sivulta.
Ehkä minäkin pärjäisin kolmella autolla ainakin alkukesän.
karra kirjoitti:Piti torstaina ajaa tovi uudella dieselpassat farkuilla keskustassa. En tykännyt. Sisältä ei näe oikein ulos, laiska, vaihteisto ihmeen tökkivä ja kapistus täynnä pimputtavia tingeltangeleita.
Jos myisi pois 500E:n ja jättäisi kaikki kolme museoautoa kesäksi, pärjäisi hyvin. Toki 500E on mitä loistavin kesäauto mutta kun kaikkia ei voi pitää.
Joka tapauksessa noita nykyautoja pitää koettaa välttää niin kauan kun vaan voi. Kyllä kuskin pitää ajaa autoa, eikä päinvastoin...
???haloo
Juu vähän sotkin kahta asiaa tässä, kun yritin katsoa tulevaisuuteen että pitäisikö tuon 500E:n kesäautona siihen asti että se on museoiässä. Talvellakaan ei tarvi ajaa pimputtavilla härdelliautoilla kun G on aika old schoolia vielä...
Mutta jotain avopeliä halajaisi kesäksi; umpiautoja kun on . Kaikki lähtee siitä meneekö 450 SEL 6.9 keväällä kaupaksi, jos ei niin ajossa on 3 museoautoa mutta ne ei siis leipää pyydä, niiden omistaminen ja ajossa pitäminen. 500E:n ajossa pitäminen taas maksaa ja sen tilalla voisi olla esim R230 taikka avo-Vette, pre-1972 . R230:sta taas pitää maksaa rekisteröinti- eli autoveroa, vielä; toivon että se poistuisi lähivuosina mutta se taitaa olla turha semmoista ihmettä odottaa...