w126 Käynnistysongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
funkyap
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 29.02.2012 12:24

w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja funkyap »

Auto lähtee hunoosti käyntiin, varsinki pidemmän seisomis ajan jälkeen (yli 3h) saattaa joutua sahaamaan 30s starttia ja tuntuu että lähtee pikku hiljaa pytty kerrallaan käyntii eikä suoraa kunnolla. Auttaa välillä jos pitää autossa virtoja 10s päällä ennenku starttaa mikä omasta mielestäni voisi viitata bensa puolen ongelmiin?

Sitten kun auton sää käyntiin niin kylmällä koneella kun painaa kaasua niin tuntuu että kone tukehtuu eikä ota kierroksia ellei paina varovasti kaasua ja odota noin 2 - 3s että tukehtumiskohtaus menee ohi. Kuumalla koneella ei moista esiinny.

Jakaja, pyöriä, tulpanjohdot, tulpat ja puola on uusia.

Auton on w126 260se 1987
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olekkos putsannu siitä polttoaine jakajan kylestä sen pienen suodattimen, joka on jakajan ja polttoaine putken välissä :roll: painepuolella :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
funkyap
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 29.02.2012 12:24

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja funkyap »

Joo olen sen pienen suodatin kilkkeen siitä määränjakajast kyljestä putsannut
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Olisiko että kylmäkäynnistyspiiri ei toimi ja kuten arvata saattaa ehdotan yj-relettä taas viaksi ja eikös tässäkin ole ke-jetti...siksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

atlas kirjoitti:Olisiko että kylmäkäynnistyspiiri ei toimi ja kuten arvata saattaa ehdotan yj-relettä taas viaksi ja eikös tässäkin ole ke-jetti...siksi.
taikka sitten polttoaine pumpun rele saattaa olla viallinen :roll: mulla ennenvanahaan oli 280 ja se teki ihan samaa ja pumpun releen vaiholla homma rupes pelittää :thumbup:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Sen pumpun releenkin voisi koettaa ensin tinailla uudelleen kun taitaa bensa releet olla aika arvokkaita kaikissa malleissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

atlas kirjoitti:Sen pumpun releenkin voisi koettaa ensin tinailla uudelleen kun taitaa bensa releet olla aika arvokkaita kaikissa malleissa.
niinhän se on, mullakin makso 280:seen 260€ n, 5 vuotta sitten ja tähän nykyseen makso 80€ joka on kasi koneinen :wave:
mullon pelkkiä romuja vaan
funkyap
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 29.02.2012 12:24

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja funkyap »

missä bensapumpun relesijaitsee?
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ylleensä se on sulakerasiassa taikka sulakerasian läheisyydessä tulipellissä kiinni :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
funkyap
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 29.02.2012 12:24

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja funkyap »

Se on bensapumpun rele missä lukee kickdown ja 6 zyl?
Avatar
J-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Su 17.10.2010 22:58
Paikkakunta: Kainuu

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja J- »

Eikun se on 6-sylinterisen moottorin kickdown rele.
c124 230 -88
Ex w202 M111.920
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

siä polttoaine pumpun releessä on se kikkulan rele, ei taija erikseen olla kiknaville relettä :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voi muuten olla myös että suuttimet laskee läpi bensan seisoessaan ja tulpat kastuu ja joku sitten herää ja herättelee loputkin kynttilät ja alkaa käydä kaikilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
funkyap
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 29.02.2012 12:24

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja funkyap »

Käynnistysongelma tuntui korjaantuvan tuolla pa-releen uudelleen kolvailulla, kiitos avusta!
Vielä jäi tuo ns. tukehtumisongelma. Kun auton käynnistää kylmällä koneella ja painaa kaasua niin auto alkaa tukehtumaan ja miltei sammuu. Sitä pitää varovasti pumppailla pikkuhiljaa ja kun sen saa sinne yli 2000 auto alkaa toimimaan oikein ja moottori vastaa kaasuun normaalisti. Mistä kannattaisi lähteä selvittämään? itse ajattelin lisäilmaluistia lähtä kattomaan ettei se jätä sitä ns. ryyppy asentoon.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ilmaa saa liikaa tai bensaa liian vähän.Lisäilmaluisti tai huohotus letkusto.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
funkyap
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 29.02.2012 12:24

Re: w126 Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja funkyap »

Käynnistysongelma palasi autoon, pa-pumpun releen uudelleen kolvaaminen auttoi pariksi päiväksi. veteleekö rele viimesiä vai kannattaako vikaa etsiä jostain muualta? Auto on myös käynnyt polttamaan ilmastoinnin sulaketta, sitä missä on myös vesipumppu ym.
Vastaa Viestiin