w126 Käynnistysongelma
w126 Käynnistysongelma
Auto lähtee hunoosti käyntiin, varsinki pidemmän seisomis ajan jälkeen (yli 3h) saattaa joutua sahaamaan 30s starttia ja tuntuu että lähtee pikku hiljaa pytty kerrallaan käyntii eikä suoraa kunnolla. Auttaa välillä jos pitää autossa virtoja 10s päällä ennenku starttaa mikä omasta mielestäni voisi viitata bensa puolen ongelmiin?
Sitten kun auton sää käyntiin niin kylmällä koneella kun painaa kaasua niin tuntuu että kone tukehtuu eikä ota kierroksia ellei paina varovasti kaasua ja odota noin 2 - 3s että tukehtumiskohtaus menee ohi. Kuumalla koneella ei moista esiinny.
Jakaja, pyöriä, tulpanjohdot, tulpat ja puola on uusia.
Auton on w126 260se 1987
Sitten kun auton sää käyntiin niin kylmällä koneella kun painaa kaasua niin tuntuu että kone tukehtuu eikä ota kierroksia ellei paina varovasti kaasua ja odota noin 2 - 3s että tukehtumiskohtaus menee ohi. Kuumalla koneella ei moista esiinny.
Jakaja, pyöriä, tulpanjohdot, tulpat ja puola on uusia.
Auton on w126 260se 1987
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 Käynnistysongelma
olekkos putsannu siitä polttoaine jakajan kylestä sen pienen suodattimen, joka on jakajan ja polttoaine putken välissä
painepuolella 


mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 Käynnistysongelma
Joo olen sen pienen suodatin kilkkeen siitä määränjakajast kyljestä putsannut
Re: w126 Käynnistysongelma
Olisiko että kylmäkäynnistyspiiri ei toimi ja kuten arvata saattaa ehdotan yj-relettä taas viaksi ja eikös tässäkin ole ke-jetti...siksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 Käynnistysongelma
taikka sitten polttoaine pumpun rele saattaa olla viallinenatlas kirjoitti:Olisiko että kylmäkäynnistyspiiri ei toimi ja kuten arvata saattaa ehdotan yj-relettä taas viaksi ja eikös tässäkin ole ke-jetti...siksi.


mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 Käynnistysongelma
Sen pumpun releenkin voisi koettaa ensin tinailla uudelleen kun taitaa bensa releet olla aika arvokkaita kaikissa malleissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 Käynnistysongelma
niinhän se on, mullakin makso 280:seen 260€ n, 5 vuotta sitten ja tähän nykyseen makso 80€ joka on kasi koneinenatlas kirjoitti:Sen pumpun releenkin voisi koettaa ensin tinailla uudelleen kun taitaa bensa releet olla aika arvokkaita kaikissa malleissa.

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 Käynnistysongelma
missä bensapumpun relesijaitsee?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 Käynnistysongelma
ylleensä se on sulakerasiassa taikka sulakerasian läheisyydessä tulipellissä kiinni 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 Käynnistysongelma
Se on bensapumpun rele missä lukee kickdown ja 6 zyl?
Re: w126 Käynnistysongelma
Eikun se on 6-sylinterisen moottorin kickdown rele.
c124 230 -88
Ex w202 M111.920
Ex w202 M111.920
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 Käynnistysongelma
siä polttoaine pumpun releessä on se kikkulan rele, ei taija erikseen olla kiknaville relettä 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 Käynnistysongelma
Voi muuten olla myös että suuttimet laskee läpi bensan seisoessaan ja tulpat kastuu ja joku sitten herää ja herättelee loputkin kynttilät ja alkaa käydä kaikilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 Käynnistysongelma
Käynnistysongelma tuntui korjaantuvan tuolla pa-releen uudelleen kolvailulla, kiitos avusta!
Vielä jäi tuo ns. tukehtumisongelma. Kun auton käynnistää kylmällä koneella ja painaa kaasua niin auto alkaa tukehtumaan ja miltei sammuu. Sitä pitää varovasti pumppailla pikkuhiljaa ja kun sen saa sinne yli 2000 auto alkaa toimimaan oikein ja moottori vastaa kaasuun normaalisti. Mistä kannattaisi lähteä selvittämään? itse ajattelin lisäilmaluistia lähtä kattomaan ettei se jätä sitä ns. ryyppy asentoon.
Vielä jäi tuo ns. tukehtumisongelma. Kun auton käynnistää kylmällä koneella ja painaa kaasua niin auto alkaa tukehtumaan ja miltei sammuu. Sitä pitää varovasti pumppailla pikkuhiljaa ja kun sen saa sinne yli 2000 auto alkaa toimimaan oikein ja moottori vastaa kaasuun normaalisti. Mistä kannattaisi lähteä selvittämään? itse ajattelin lisäilmaluistia lähtä kattomaan ettei se jätä sitä ns. ryyppy asentoon.
Re: w126 Käynnistysongelma
Ilmaa saa liikaa tai bensaa liian vähän.Lisäilmaluisti tai huohotus letkusto.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 Käynnistysongelma
Käynnistysongelma palasi autoon, pa-pumpun releen uudelleen kolvaaminen auttoi pariksi päiväksi. veteleekö rele viimesiä vai kannattaako vikaa etsiä jostain muualta? Auto on myös käynnyt polttamaan ilmastoinnin sulaketta, sitä missä on myös vesipumppu ym.