W124, 200E -90 peränvaihto
W124, 200E -90 peränvaihto
Elikkä sopiiko W124 , 200E:n vakioperän tilalle 300:n lukkoperä ? Vuosimallia en tiedä, kuulemma myös W124.
Re: W124, 200E -90 peränvaihto
Ainakin vetoakselit menee uusiksi. Saatta mennä kardaanin takapätkäkin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W124, 200E -90 peränvaihto
vetoaksilan laipat voi vaihtaa toisesta perästä. Perän sisältä sokka irti ja noin laippa on kädes ja vanhasta uuteen laipat jos on erilaiset.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: W124, 200E -90 peränvaihto
Siis ads perä jos tulee paikalleen tavallisen tilalle niin asd perän vetarit on lyhyemmät kuin tavallisen ja käytettynä pitäis hankkia kun muuten on saakelin kalliit.Löytyy niitä täältä forumiltakin mutta helpommalla pääsisit jos löydät tavallisen perän .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124, 200E -90 peränvaihto
Tarkennetaan vielä että lukkoperän laipat ei käy lukottomaan peräänTUUTTERO kirjoitti:vetoaksilan laipat voi vaihtaa toisesta perästä. Perän sisältä sokka irti ja noin laippa on kädes ja vanhasta uuteen laipat jos on erilaiset.
Re: W124, 200E -90 peränvaihto
Mulla on jo olemassa 300:n koko, onkos se nyt kehto, vai mikä sen oikea nimi on? Se on näköjään irrotettu kumit rikkomalla ja kardaani on poltettu poikki (n.15cm tumppi). Akselista koriin menevät letkut (3kpl) ja vaijerit katkaistu. Jarrut on umpiruosteessa, pyörimistä en ole vielä päässyt testaamaan. Vetereitten kuntoakaan en tiedä, mut kumit on silmämääräisesti kunnossa.
Re: W124, 200E -90 peränvaihto
Ongelma on siis se, että vakioperä vielä täyden jarurempan ja uusien pyöränlaakerien jälkeen pitää hirveetä meteliä, Öljyt vaihdoin myös ja kardaanin kannatinlaakerin, joka oli täysin loppu.
Re: W124, 200E -90 peränvaihto
Voit ottaa siitä vain tarvittavat osat eli jos asd niin perä ja vetarit ja rasvanippa yhdysputkeen ja prässillä esipaine levylukkoon,turha vaihtaa koko kelkkaa jos on jumissa paikat ja putket poikki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124, 200E -90 peränvaihto
Kunhan kerkiän, niin uitan sen liuottimella ja painepesurilla, niin näen sen paremmin.
Re: W124, 200E -90 peränvaihto
Kannattaa ottaa huomioon myös perävälitykset. Se näkyy siinä perän oikeassa alakulmassa kun pyyhkäset puhtaaks. 2,xx tai 3,xx siinä lukee. Siis x:ien tilalla numerot tietenkin. Automaatissa ja nelivaihteisessa manuaalissa on harvempi perä ja viisvaihteisessa manuaalissa tietenkin tiheämpi.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103