Elikkä ois tarkoitus ostaa tommonen SL500 R129 korimallin mersu ja SL tietäjiltä vinkkejä mitä tarkastaa ostotilanteessa.
- Onko mitä tyyppivikoja, varsinkin kalliimpia remontteja mitä tulee eteen?
- Minkä ikäisiä kannattais katsella? Missä vuosimalleissa ne johtosarja ongelmat oli? ilmeisesti alkoi -92 vai -93 vuonna ja mistä kuukaudesta lähtien?
- Missä hinnoissa tommoset hyväkuntoset alkupään sl500 liikkuu noin yleisesti tai mihin hintaan niitä pitäis saada? Aika isoja on hintahaitarit eri yksilöiden välillä, kun jotkut esim. -92vm maksaa reilun 10 000e ja toiset saman ikäiset 20 000e.
Värin pitäisi olla musta ja mustalla nahkasisustalla ja ilmastoinnilla, joten ei ainakaan hirveesti ole nettiautossakaan valinnanvaraa tällä hetkellä.
Kiitoksia asiallisista vastauksista jo etukäteen.
SL500 R129 ostamassa?
Re: SL500 R129 ostamassa?
Muutamia yleisiä kommentteja:
- tarkista alustan puslat ja nivelet. R129 ei aina paljon kilometrejä mutta myös ikä tekee tehtävänsä
- ohjauksen toiminta, kääntyy sujuvasti, ratti ei tärise noin 80 km/h nopeudessa.
- kolinat, natinat, tärinä ovat merkkejä kulunneista osista
- osia löytyy ja tekijöitä niitä vaihtamaan. Kustannuksista osaavat muut kertoa tarkemmin
- renkaiden kunto ja ikä vaikuttavat ajokäytökseen
- ruoste ei kovin usein ole ollut ongelma koska melkein (käytännössä) kaikki R129 ovat jälkituotuja
- normaalit paikat kannattaa katsoa (esim. helmat, oven ja lokasuojan reunat, takapuskurin alta takakylki), myös mahdolliset kolarivaurioit
- R129 on paljon sähköisesti/hydraulisesti/alipaineella toimivia varusteita esim. rättikatto. Kokeile kaikkien toiminta.
- näissä on jonkin verran vikoja ja toisinaan vian löytäminen vaikeaa (rele, johdin, liitin vikoja, kontakti huono...)
- moottori lienee luotettava (itsellä eri koneella)
- vaihdelaatikko huollettuna kestävä, tarkista öljyn määrä, väri koeajossa
- vaihdot pitää sujua hyvin, rauhallinen lähtö on 2:lla muut vaihteet tulevat nätisti kun kiihdyttää
- esim. koeajoin yksilöä jossa rauhallisella liikkeelle lähdöllä kaikki vaihteet napsahtivat pintakaasulla peräjälkeen
- kardaanin tukilaakerit, suojakumit on hyvä tarkistaa, samoin vetoakselin suojakumit
- kuljettajan istuimessa vasen reuna usein puhki, joko auto huonosti pidetty tai paljon ajettu
- johtosarjoissa en tiedä onko tarkkaan tiedossa mistä alkaen ongelmia on ollut mutta muistelen lukeneeni nettitietotoimiston uutisista -92/93 vaihteesta jonnekin kesään -96
- johtosarjavikoja on kuitenkin hyvin suurella todennäköisyydellä ellei korjauksia ole jo tehty
Olin hankkimassa R129:ä viime kesänä. Yksilöissä oli paljon eroja. Hinnoista on aina vaikea sanoa mutta jos löydät hyvin pidetyn, huolletun, hieno kuntoisen SL500:n, siitä kannattaa maksaa muutama tonni enemmän kuin käyttökuntoisesta tai vielä enemmänkin huono kuntoiseen nähden. Halvalla huonon ostamalla ja sen korjaamalla saat menemään enemmän rahaa. Nettiauto.com on hintojen suhteen melkeimpä harhaan johtava.
Itse malli on hieno, kiva ajaa, SL500 tai 600 kulkee mukavasti ja on Mersu. Alkupään mallit ovat halvempia ja 4-v laatikolla, -96 tuli facelift jossa ulkonäön muutokset pieniä, uutta 5-v laatikko jota monet pitävät parempana kuin vanhempaa.
Olen lomalla, aurinko paistaa joten lähdenkin ajelulle.....
- tarkista alustan puslat ja nivelet. R129 ei aina paljon kilometrejä mutta myös ikä tekee tehtävänsä
- ohjauksen toiminta, kääntyy sujuvasti, ratti ei tärise noin 80 km/h nopeudessa.
- kolinat, natinat, tärinä ovat merkkejä kulunneista osista
- osia löytyy ja tekijöitä niitä vaihtamaan. Kustannuksista osaavat muut kertoa tarkemmin
- renkaiden kunto ja ikä vaikuttavat ajokäytökseen
- ruoste ei kovin usein ole ollut ongelma koska melkein (käytännössä) kaikki R129 ovat jälkituotuja
- normaalit paikat kannattaa katsoa (esim. helmat, oven ja lokasuojan reunat, takapuskurin alta takakylki), myös mahdolliset kolarivaurioit
- R129 on paljon sähköisesti/hydraulisesti/alipaineella toimivia varusteita esim. rättikatto. Kokeile kaikkien toiminta.
- näissä on jonkin verran vikoja ja toisinaan vian löytäminen vaikeaa (rele, johdin, liitin vikoja, kontakti huono...)
- moottori lienee luotettava (itsellä eri koneella)
- vaihdelaatikko huollettuna kestävä, tarkista öljyn määrä, väri koeajossa
- vaihdot pitää sujua hyvin, rauhallinen lähtö on 2:lla muut vaihteet tulevat nätisti kun kiihdyttää
- esim. koeajoin yksilöä jossa rauhallisella liikkeelle lähdöllä kaikki vaihteet napsahtivat pintakaasulla peräjälkeen
- kardaanin tukilaakerit, suojakumit on hyvä tarkistaa, samoin vetoakselin suojakumit
- kuljettajan istuimessa vasen reuna usein puhki, joko auto huonosti pidetty tai paljon ajettu
- johtosarjoissa en tiedä onko tarkkaan tiedossa mistä alkaen ongelmia on ollut mutta muistelen lukeneeni nettitietotoimiston uutisista -92/93 vaihteesta jonnekin kesään -96
- johtosarjavikoja on kuitenkin hyvin suurella todennäköisyydellä ellei korjauksia ole jo tehty
Olin hankkimassa R129:ä viime kesänä. Yksilöissä oli paljon eroja. Hinnoista on aina vaikea sanoa mutta jos löydät hyvin pidetyn, huolletun, hieno kuntoisen SL500:n, siitä kannattaa maksaa muutama tonni enemmän kuin käyttökuntoisesta tai vielä enemmänkin huono kuntoiseen nähden. Halvalla huonon ostamalla ja sen korjaamalla saat menemään enemmän rahaa. Nettiauto.com on hintojen suhteen melkeimpä harhaan johtava.
Itse malli on hieno, kiva ajaa, SL500 tai 600 kulkee mukavasti ja on Mersu. Alkupään mallit ovat halvempia ja 4-v laatikolla, -96 tuli facelift jossa ulkonäön muutokset pieniä, uutta 5-v laatikko jota monet pitävät parempana kuin vanhempaa.
Olen lomalla, aurinko paistaa joten lähdenkin ajelulle.....
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
ex SLK 350 (R172)
ex E240 A Avantgarde (W210)
ex GLC 300e 4Matic (X253)
ex C180 Kompressor (W203)
ex 250SE (W108)
E320CDI 4matic (W211)
E200T (W210)
200E (W124)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
ex SLK 230 (R170)
ex SLK 350 (R172)
ex E240 A Avantgarde (W210)
ex GLC 300e 4Matic (X253)
ex C180 Kompressor (W203)
ex 250SE (W108)
E320CDI 4matic (W211)
E200T (W210)
200E (W124)
Re: SL500 R129 ostamassa?
Oletko lukenut jo tämän keskustelun läpi: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=106483
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist (mr)
-68 Ford Mustang HT 302 (mr)
-66 Cadillac Coupe de Ville (mr)
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist (mr)
-68 Ford Mustang HT 302 (mr)
-66 Cadillac Coupe de Ville (mr)
Re: SL500 R129 ostamassa?
Tänään kävin yhtä sl500 katsomassa, relu 100tkm ajettu japanin tuonti -94 vuosimallia... Kone kävi tyhjäkäyntiä tosi matalilla kierroksilla n. 400-500rpm ja tärisi ja kävi jotenki vajailla tyhjäkäynnillä ja öljynpaineet tippu alle yhden tyhjäkäynnillä. Onkohan mahdollisesti minkälaisesta viasta kyse? Sanoin myyjälle, että selvittää ja korjaa vian, niin palaan asiaan. Ajossa puolti jonkun verran oikeelle (275 taka ja 245 etukumit), eikä muutenkaan ollu alustaltaan erikoisen jämäkkä. Kori ja sisusta oli ihan hyvässä kunnossa, mitä nyt kuskinpenkki perus kohdasta vähän rikki (nahkapenkit). Johtosarjaa ei ole vaihdettu. Rättikatto toimi hyvin ja oli ehjä, eikä vuotanu mistään. Vaihteet toimi kans ilman nykimisiä. En nyt sitten ainakaan vielä sitä ostanu sen käyntihäiriön takia. Vuotaakos nuo M119 usein öljyä jostain päin konetta? Onko kuinka vaarallista ja kallista korjauttaa mahdolliset öljyvuodot?
Re: SL500 R129 ostamassa?
Mulla on M119 W124 keulalla ja varsinkin "kuiva" kone tuntuu olevan. Tuohan on varsin yleinen moottori, koska löytyy tosiaan W124 V8 mallien keulalta ja myös W140 ässän nokalta. Eli osia kyllä saa ja tuntuu olevan varsin kestävä moottori, omassa ei ongelmia. Johtosarjat taitaa olla ainoa isompi tyyppivika.
c203 180K -05
Re: SL500 R129 ostamassa?
Minkäslainen homma tuo m119 johtosarja on uusia ite silikonikaapeleista? Yhteen m104 oon tehnyt koko moottorin johtosarjan uudestaan, eikä ollu paha homma. Onko tuo johtosarja vaiva m119 niin yleinen kun m104 moottoreissa. Täältä kun lukee niin en löytäny paljon m119 koskevia ketjuja missä olisi vaihdettu johtosarjoja tai siihen liittyviä vikoja ollut, toisin kun m104 tuntuu aika moni vaihtaneen johtosarjan. Vai onko noita m119 niin paljon sitten vähemmän foorumilaisilla vai eikö täällä vaan puhuta johtosarja vioista, jos itsellä ollut. edit. Niin ja minkäs hintanen tuo m119 johtosarja moottoriin on ostettuna?
Re: SL500 R129 ostamassa?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ja#p769371" onclick="window.open(this.href);return false;
haulla -m119+johtosarja-lisää juttua
haulla -m119+johtosarja-lisää juttua
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-