Evon tallista | Mercedes blogi avattu

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Evon tallista | Mercedes blogi avattu

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Aika rustata uutta projektia, viime kerrasta onkin jo tovi. Niin siinä siis kävi, vihdoin ja onneksi, että Babybenz C200CDI W203 vaihto omistajaa. Hyvinhän tuolla C:lläkin pärjästi tuon reilun puolitoista vuotta, mutta ikinä se ei Classic varusteineen ja hopeine väreineen sykähdyttänyt sen kummemmin. Autolla ajettiin viimeiset 14kk 130km/pv työmatka ajoa joka kyllä alkoi näkyä yhä tiuhempaan tahtiin ilmenevinä vikoina, sekä korin korroosiona. Haukkumatta nyt enempää tuota C:tä, jää sen ainut hyvyys erittäin taloudelliseen kulutukseen joka noilla kilometreillä oli suuri helpotus.. No loma ja meikäläinen ei oikein sovi yhteen sillä isäntä alkoi viihtya taas tiuhaan tahtiin netin ääressä ja S204 sekä S211 siintivät haaveissa. Sitten päätin käydä kokeilemassa tuota S204 C-koppaista, ja pettymys oli suuri ja karvas. Työkaverin ooppeli oli liian lähellä sitä fiilistä mikä tuosta ulkokuoreltaan niin hienosta autosta jäi mieleen kun sinne istui. Omistin siis jokin aika sitten S211 farkun classic varusteilla ja täytyy sanoa että jopa se hakkasi fiiliksessä S204 avantgarden mennen tullen. No, nämähän ovat makuasioita ja kukin tykkää omista jutuistaan, mutta itse päätin unohtaa 204:t sillä S211 saisi myöskin edullisemmalla hinnalla. Vanhasta E:stä joka oli 220CDI koneella muistui mieleen erittäin pieni kulutus, joten ensimmäisenä lähdin tietenkin metsästämään samanlaista, mutta tällä kertaa vain Avantgarde ja tumma ulkoväri kelpaisivat. E:hän oli valkoinen ja C hopea, joten kumpikaan nistä ei tulisi kyseeseen. Yllättäen kuitenkin hyvän ja ehjän avantgarden löytäminen tässä kesän korvalla ei ollutkaan niin helppo nakki eikä lopulta vaihtoehtoja jäänyt kovinkaan monia. Huomion kiinnitti kuitenkin etelä-Suomessa majaileva 270CDI Avantgarde, Obsidian schwarz metallivärillä ja vaalealla sisustalla. Tästä alkoikin 270 ominaisuuksien ja varsinkin kulutuksen puntaroiminen ennen ostopäätöstä. Lopulta sain auton kulut järkeistettyä niin että Dieselvero nousi C:stä n. 65e/vuosi ja vakuutukset 40e/vuosi joten suurta eroa kuluihin ei tullutkaan.
Auton ensinäkeminen ei nyt herättänyt mitään suurta seisokkia sillä korkeintaan muutamaan otteeseen viimeiseen pariin vuoteen harjapesussa käynyt musta auto ei oikein innostanut mattaisella olemuksellaan, eikä myöskään vaalea puolinahkasisusta jonka penkit näyttivät lähinnä siltä että niihin olisi kustu.. Auto käyntiin ja samantien 2000km myöhässä oleva F-huolto ja jarruremontti hieman latistivat tunnelmaa entisestään. Koeajolla auto tuntui kuitenkin varsin mieluisalta eikä mitään outoja ääniä tai hajuja esiintynyt. Toisella kerralla kun kaveri tuli autoa näyttämään olin viikon miettinyt asiaa ja tutkin vielä suuttimien juuret sekä muita vikapaikkoja. Hinnasta päästiin vioista huolimatta hyvin miellyttävään lopputulokseen jonka ansiosta auto seisoo nyt tuossa pihalla.
Ensitöikseni kun sain kiesin viime viikolla ajoin sen samana iltana Vito500tkm nimimerkin luokse ohjelmoitavaksi. Tuikun ohjelma asennettiin siinä toivossa että kulutukset saataisiin aisoihin. Loppuviikosta pesin ja hinkkasin auton Claybarilla jonka jälkeen se myllytettiin edes jotenkin kiiltäväksi. Seuraavana päivänä olikin M.Putz:n aika Jalasjärveltä ottaa auto syynäykseen ja tehdä F-huolto sekä tutkia auton muut viat. Huollossa selvisikin että Jarrulevyt ja palat sekä takapään narinahelat ja etupään pari puslaa joutuu vaihtolistalle uuden nelipyöräsuuntauksen lisäksi. Seuraavat kolme päivää vietinkin auton kanssa tallissa purkaen siitä sisustan niiltä osin kuin se oli järkevää ja pesin koko helahoidon läpikotaisin. Pahimmat takaluukun paneelit ja muut irtoroippeet pesin paineella ja penkit sekä matot painehuuhtelulaitteella. Umpiot hiottiin ja myllytettiin. Tässä vaiheessa auto alkoi olla ja hieman säädyllisemmän näköinen ajeltavaksi. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja koska nälkä kasvaa syödessä niin tässä hieman tehtävälistaa:

- Rial Daytona Racet 19x10 + 19x8.5 -OK-
- Xenon polttimon vaihto -OK-
- CanBus Ledit parkkeihin ja rekisterikilven valoihin -OK-
- Jarruremontti + nesteet -OK-
- Narinahelat taakse + etupuslat? -OK-
- Keulan faceliftaus, puskuri, maski valot
- Osittainen maalaus tai ylimaalaus myöhemmin
- Rattivaihteet toimintaan
- iPod/Phone autosarjan asennus
- Ja jossain vaiheessa se SBC:kin sieltä varmaan laukeaa, mutta vielä ei ole tarvetta koskea siihen.
Viimeksi muokannut EVO X, Ke 13.05.2015 18:59. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Nätti Mercedes. :thumbup:
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja markoala »

Tyylikäs sisustan väriyhdistelmä :thumbup:
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kiitoksia, Tässä hieman esimakua tuosta Rial projektista:

Ostokunnossa
Kuva

Purkua
Kuva

Siistimistä
Kuva

Pohjat valmiina
Kuva

Maalit päällä
Kuva

Kehät kiiltoon
Kuva

Itse henkilökohtaisesti pidän Daytonista juuri siinä orkkis värityksessään joten nämä kauhtuneen hopeaksi maalatut yksilöt piti ottaa kunnostukseen. Vanteet oli edellisen omistajan puolesta jo käytetty L-Weldillä joten hyvillä mielin pystyi keskittymään viimesitelyyn. Toistasataa koottavaa vannetta kunnostaneena tuo homma nyt ei ollut mitään uutta, mutta lopputulokseen halusin panostaa. Näin ollen siis pohjatyöt tehtiin kiireettä ja maalaus hoidettiin ruiskulla pulveroinnin sijaan. Kehiä hioin ja kiillotelin viime viikon lauantai päivän aina tuonne aamun tunneille, mutta tällä hetkellä vanteet odottavat enää uusia pultteja saksasta. Uudet Rialin keskimerkin saapuivat pari päivää sitten. Kumeiksi on tilattu Hankook K117 255/35R19 + 225/40R19.. Hieman kuumottaa saada nuo jo kasaan :crazy:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
thenq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: La 11.06.2011 23:20
Paikkakunta: Kpo

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja thenq »

Varsin passelin oloinen yksilö, vanteet kruunaa varmasti paketin kunhan ovat alla. Laita toki varustelistaa esille. Jään seuraamaan :)
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Onpas tutun näkönen peli, eli mä olen vaihtanut ratin kysesiseen autooon 11/2010. Siellä ei muistaakseni ollut pistokkeita joihin olisi voinut ne rattivaihteet kytkeä. Alkuperäinen ratti oli kulunut ja likanen, ei kuitenkaan rikki/puhki kulunut. Toi ratti jonka laitoin oli uusi, vanhaan ainut ero että tossa on ne rattivaihteen napit. Rattin löysin eBaysta kohtuu hintaan, joten ei ollut mahdollisuutta ottaa ilman nappeja olevaa.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1046
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mites tuossa on nuo etujarrut.Tuleeko satulat paljon vanteen kiinnityspinnan yli?Vai käykö tuohon heittämällä vanteet kuin vanteet?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Jani426 kirjoitti:Onpas tutun näkönen peli, eli mä olen vaihtanut ratin kysesiseen autooon 11/2010. Siellä ei muistaakseni ollut pistokkeita joihin olisi voinut ne rattivaihteet kytkeä. Alkuperäinen ratti oli kulunut ja likanen, ei kuitenkaan rikki/puhki kulunut. Toi ratti jonka laitoin oli uusi, vanhaan ainut ero että tossa on ne rattivaihteen napit. Rattin löysin eBaysta kohtuu hintaan, joten ei ollut mahdollisuutta ottaa ilman nappeja olevaa.
Kiitoksia Jani tiedoista, vähän tuohon asiaan olen etsinytkin vastausta ja siinä se nyt tuli. Mulla on pari muutakin kyssäriä mutta jatketaan aiheesta yv:llä :)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

kilander kirjoitti:Mites tuossa on nuo etujarrut.Tuleeko satulat paljon vanteen kiinnityspinnan yli?Vai käykö tuohon heittämällä vanteet kuin vanteet?
Täytyy sanoa etten ole tutkinut tuota pyörä asiaa yhtään eikä ne ole olleet irti vielä kertaakaan joten en osaa noista jarruistakaan juuri sanoa mitään. Epäilisin ettei näissä mitään ihme pyöriä tarvi, ja itse kyllä yleensä laitan ne vanteet menemään sinne alle jos mieluisat löytyy.. Todennäköisesti Rialitkin saa vielä spacerit seurakseen että saa tarpeeksi ulos.

Vanteet on nyt hermoilun jälkeen kasassa! Olemukseltaan ne on nyt hyvin lähellä orkkis daytonia, tai ainakin näitä uudempia versioita. Liimajämät täytyy vielä rapsutella ja laittaa vahat päälle ennenkö alle laittaa, mutta ensin pitäis saada ne renkaat ja niiden saatavuudessa on nyt pientä ongelmaa. Tarkoitus olis lähtee kiertämään Suomea tässä ensi viikolla eikä nuo slicksit alla ole oikein intoa lähteä.. Saa nyt havaata kuinka käy.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tuota kulutusta pohdiskeltiin tuolla toisaalla ja täytyy sanoa että lukemat näyttää hyviltä vaikkei nyt välttämättä ihan täyttä totuutta kerrokkaan :D :

Kuva

Auto näytti yhdistetyn kulutuksen olevan vajaan tuhannen kilometrin matkalta tasan 6.0l/100km, mutta tankilla laskeskelin että todellisuudessa menovettä on mennyt 7.0l/100km. Tähän matkustamiseen on kuulunut sekä pitempää maantieajoa että kaupungissa sahailua.

Kuva

Kuva

Kulutusta pitää vielä tutkiskella tulevalla Ruotsin ajelulla mutta kaikenkaikkiaan näin isoksi autoksi mennään melko kohtuullisissa lukemissa.

Vannerintamalla myös pientä edsitystä, renkaat pitäis olla viimein päällä, mutta setti on taas eripaikassa kuin itse olen joten parisen viikkoa menee ennekun saa ruuvata alle :cry: Tuossa kuitenkin hätäinen näpsäisy kännykällä kasatusta vanteesta:

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Engineer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 19.07.2011 08:28

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja Engineer »

Viimeinkin näen parempia kuvia tästä, hienolta näyttää ja sisusta on kyllä komia! Vielä kun nuo vanteet saat alle niin avot!
S203 200CDI A -05
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Engineer kirjoitti:Viimeinkin näen parempia kuvia tästä, hienolta näyttää ja sisusta on kyllä komia! Vielä kun nuo vanteet saat alle niin avot!
Jep, huomenna vanteet alle 8) Sitten katotaan miltä se näyttää. Saattaa olla että tuota etupäätä pitäs inan verran tiputtaa 15-20mm. Ajattelin ens viikolla irrotella ton puskurin ja umpiot ja kattoo saako nuo lampun lasit irti niin pääsin pesemään ne tuolta sisäpuoleltakin. Auttas jo paljon tässä vaiheessa. Takalasikin on niin helkatin naarmuinen että vois kysäistä mitä uus tai hyvä käytetty kustantaisi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Parkkitutkasta sellainen kysymys että kun sen yrittää laittaa päälle niin se hetkenpäästä vain piippaa ja sammuu jälleen.. oliskohan sieltä jokin anturi selvä? Stari hommia ilmeisesti?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
thenq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: La 11.06.2011 23:20
Paikkakunta: Kpo

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja thenq »

EVO X kirjoitti:Parkkitutkasta sellainen kysymys että kun sen yrittää laittaa päälle niin se hetkenpäästä vain piippaa ja sammuu jälleen.. oliskohan sieltä jokin anturi selvä? Stari hommia ilmeisesti?
Täällä ainakin oli yksi anturi rikki , kun vastaavaa teki. Oli muuten anturin kuori halki. Voit testata anturien toiminnan myös itse, ota kaveri joka painaa jalkajarrua (vaikka d päälle ja käsijarru pois). Sitten painat todella kevyesti sormen anturin päälle. Toimiva anturi "liikkuu" vähän , rikkinäinen ei ollenkaan. Starilla saa tietysti satasen varmaksi katsottua mikä anturi on entinen. Antureita löytyy ebaystä ainakin melko edullisesti, suomesta 80 € (en muista kumpi veho vai kl).
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

thenq kirjoitti:
EVO X kirjoitti:Parkkitutkasta sellainen kysymys että kun sen yrittää laittaa päälle niin se hetkenpäästä vain piippaa ja sammuu jälleen.. oliskohan sieltä jokin anturi selvä? Stari hommia ilmeisesti?
Täällä ainakin oli yksi anturi rikki , kun vastaavaa teki. Oli muuten anturin kuori halki. Voit testata anturien toiminnan myös itse, ota kaveri joka painaa jalkajarrua (vaikka d päälle ja käsijarru pois). Sitten painat todella kevyesti sormen anturin päälle. Toimiva anturi "liikkuu" vähän , rikkinäinen ei ollenkaan. Starilla saa tietysti satasen varmaksi katsottua mikä anturi on entinen. Antureita löytyy ebaystä ainakin melko edullisesti, suomesta 80 € (en muista kumpi veho vai kl).
Ok, Kiitos tiedosta!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Riaalit alla! :clap: Renkaat on nyt edessä 245/35R19 ja takana 275/30R19 - Hankook K110
Vähän korkeehan se ehkä on, mutta katotaan tuossa myöhemmin tuota alustan optimointia..

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Ai että kun näyttää hyvälle! 8) Hitusen maanläheisemmäksi vielä niin :clap:
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Viikko sitten laitettiin jarrulevyt, -palat, jarrukengät, -nesteet ja takapään narinahelat.. Helathan on siitä mukavat että koko takapään ilmajousitus hässäkän pitää purkaa että tuohon tukivarteen pääsee käsiksi ja sitten se pirun tukivarsikin pitää vielä halkaista että sen puslan saa irti.. :roll: No onpahan tehty nyt ja varmaan omana aikanani tälle autolle sitä ei toiste tarvi tehdä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Jani1980
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja Jani1980 »

Hyvältä näyttää!!
Millä ET:llä noi vanteet on..?
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Jos mä nyt en hirveesti valehtele niin ET30 oli sekä edessä että takana. Ja takanahan tuo on nyt kaarella, mutte ei tule yli. Edessä on tilaa enemmänkin ja vähän on käynyt mielessä että voisi 1/2" tuumaa leveemmät kehät vaihtaa ja tehdä niistä 9".

Topicciin muuten päivitystä:

Alusta kikkailut jää ens kevääseen/kesään johtuen Cadillacciin uppoavasta rahamäärästä ja toisaalta mersun huollot on syöneet myös sen verran ekstraa ettei oikeen enää huvita. Takaluukun lukko ja verhon moottori pärisee ja olis vaihtokunnossa kuten myös se parkkitutka joten ne varmaan vielä laitetaan tässä syksyn mittaan.

Talvipyörät laitoinkin myyntiin ja hankin tilalle erittäin hyväkuntoiset "made in germany" AMG III replicat koossa 17x7. Näille olisi sitten tarkoitus laittaa mahdollisimman kapeata nastaa että saadaan tuo kulutus taas talveksi kuriin. Jonninverran nimittäin nuo kesänakin tuohon vaikuttaa, mutta olihan se nyt jo tiedossakin.

Kuva

Purin keulan ja irrotin umpiot jonka jälkeen purin lasit irti ja pesin ne sisältä. Sen jälkeen hioin lasit 240-1200 asti ja myllytin ne kahdella tahnalla + vahalla :arrow: lopputulos on jotain niin kaukana lähtötilanteesta ettei uskoisi. Käytännössä siis valot näyttää uutta vastaavilta ja ovat sellaiset myös valoteholtaan! Koko auton ilme muuttui siis pirusti parempaan suuntaan.

Alla olevassa kuvassa siis vasurilla kokonaan purettu ja putsattu umpio ja pinta hiottuna ja myllytettynä. Oikealla päältä pesty ja pinta 600 hiottu + myllytetty lamppu..

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja aziz »

Millä teit tuon viimeisen myllytyksen? Mä viimeistelin omasta autoglymin vaaleenpunasella ja siihen vielä punaista päälle. Tuli ihan hyvä, mutta jäi aivan minimaalista hiontavahan naarmua, kun oikein peilaa. Vähän niinkuin hologrammia auton pellillä tietyssä valossa. Oiskohan olemassa jotain vielä hienompaa hiontavahaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Autoglymillä on hologrammin poistajaa ja sitten vielä erikseen nestemäistä kovavahaa. Noilla saa sen pinnan hyväksi myllyn jälkeen. Tuo auto on myllätty vain paint renovatorilla takaluukkua lukuunottamatt johon käytin muistaakseni 3B tahnaa. Sen verran raaka tuo pinta on kyllä ja edelleen pyörrejäljillä että pitäisi myllyttää uudelleen koko auto karkeammalla tahnalla ja sitten vasta renovatorilla + vahat. Jahka tässä nyt ehtisi jossain vaiheessa. Ensin maalin hinkkaamista täytyy yrittää kiillottaa tuo takalasi joka on aivan karmea. Siihen hankin Teknofokukselta Ceriumoksidia.. pitää laittaa kuvia kunhan saan tehtyä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
mage_90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1123
Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

minkäläinen homma oli irroittaa lasit umpioista? itelle pitäis tehdä sama homma
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.

w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja aziz »

mage_90 kirjoitti:minkäläinen homma oli irroittaa lasit umpioista? itelle pitäis tehdä sama homma
Lämpöö vaan sen verran että liima alkaa pehmenee. Mä lämmittelin noin 20cm:n aluetta kerrallaan ja välillä kampesin irti. Vuorotellen lämpöö ja kampeemista niin kauan kunnes sain jonkun nurkan auki ja sitten alko helpottaa. Sitten otinkin pienen katkoteräveitsen ja sillä leikkelin loput liimat kylmänä auki. Jotkut käyttää noi vanhat liimat uudelleen, mä laitoin uudet. Sikalastomer-710 on ainakin toimiva butyyliliima, joka on takoitettu uudelleen purettaviin kohteisiin.
Ja jotkut on tehny tuon irrotuksen laittamalla umpio saunaan tai uuniin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Hiustenkuivaajalla läämmitin n. 2-3min ja sitten vaan varovasti kampeemista käsin ilman työkaluja. Liimat jäi nätisti paikalleen ja vain yhdestä kohtaa piti vähän avittaa veitsellä. En laittanut uutta massaa, vaan lämmitin vanhat urat liimoineen ja painoin lasin kiinni. Umpion sisällä oleva karsta lähtee hienolla hiomatahnalla tai vahalla, pesuaineella se ei irtoa. Vanhemmissa mersuissa kuten W124 tuo lasi on muovikarmissaan paljon paljon lujemmassa ja sen irrottaminen vaatii reilusti enemmän lämpöä ja työkaluja. Muistan ainakin rikkoneeni parit lasitkin joskus moisessa operaatiossa. Vanhemmissahan on sinänsä järkevästi toteutettu että se lasi muovikehyksineen lähtee nätisti klipseillä irti, mutta sen muovikehyksen irroitusta nyt ei voi suositelle kenellekkään.. Eli nää W211 valot on lopuksi melko helpot purkaa 8)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja aziz »

EVO X kirjoitti:Umpion sisällä oleva karsta lähtee hienolla hiomatahnalla tai vahalla, pesuaineella se ei irtoa.
Et kai tarkoita niitä kromipintoja? Mä uskalsin juuri ja juuri pyyhkiä ne pinnat kevyesti runsaalla vedellä ja pehmeällä rätillä, kun hankaamista ne ei siedä ollenkaan.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

aziz kirjoitti:
EVO X kirjoitti:Umpion sisällä oleva karsta lähtee hienolla hiomatahnalla tai vahalla, pesuaineella se ei irtoa.
Et kai tarkoita niitä kromipintoja? Mä uskalsin juuri ja juuri pyyhkiä ne pinnat kevyesti runsaalla vedellä ja pehmeällä rätillä, kun hankaamista ne ei siedä ollenkaan.
En, vaan umpion "lasin" sisäpuolta. Heijastinpinnat voi pyyhkiä kevyesti liinalla. Ne ei tarvi mitään aineita.. ja ovat tosiaan melko herkkiä naarmuuntumaan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja Taski »

Tuleeko sulla joku 100tkm vuodessa ajoa, vai miksi olet niin pakkomielteinen tuosta kulutuksesta?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3559
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Taski kirjoitti:Tuleeko sulla joku 100tkm vuodessa ajoa, vai miksi olet niin pakkomielteinen tuosta kulutuksesta?
Kaikki raha mikä menee tähän kayttikseen on turhaa haaskausta! :lol: Mielummin kuluttaisin naftarahat ym. tuohon Cadillac projektiin. Kilsojat tulee tällähetkellä n. 60tkm vuodessa..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Evon tallista | E270CDI -04

Viesti Kirjoittaja tomant »

EVO X kirjoitti:
Taski kirjoitti:Tuleeko sulla joku 100tkm vuodessa ajoa, vai miksi olet niin pakkomielteinen tuosta kulutuksesta?
Kaikki raha mikä menee tähän kayttikseen on turhaa haaskausta! :lol: Mielummin kuluttaisin naftarahat ym. tuohon Cadillac projektiin. Kilsojat tulee tällähetkellä n. 60tkm vuodessa..
Oletko selvittänyt, lisäävätkö nuo leveät renkaat kulutusta verrattuna normirenkaisiin esim. lisääntyneen vierintävastuksen kautta?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin