Terve,
Ongelmana ettei ota ajossa eikä tyhjäkäynnillä kierroksia yli kolmen tonnin.
- Vm. -86
- Alkanut lähteä käyntiin yleensä toisella yrityksellä ja silloinkin aika heikosti.
- Viime kesäisten bensojen jälkeen ajettu tuoreella bensalla puolisen tankkia.
Mistä voisi lähteä etsimään vikaa? Voisiko Forte auttaa?
R107 500SL ei ota kierroksia yli kolmen tonnin
R107 500SL ei ota kierroksia yli kolmen tonnin
R107 500 SL
W111 220 SEb coupe
W111 220 SEb coupe
Re: R107 500SL ei ota kierroksia yli kolmen tonnin
Kannattaisi vaihtaa ehkäpä polttoainesuodatin ja mitata polttoaineen paineet. Mikäli ei tule muutosta, niin vikaa voisi etsiä EHA:sta tai sytytysmodulista. (EHA: on sähköhydraulinen ohjauspainesäädin määränjakajassa, googlella: "mercedes EHA")
Timppa
p.s. jos pistät forttea tms. tankkiin niin vaihda pa-suodatin hetken ajon jälkeen.
Timppa
p.s. jos pistät forttea tms. tankkiin niin vaihda pa-suodatin hetken ajon jälkeen.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ke 03.11.2010 12:39
Re: R107 500SL ei ota kierroksia yli kolmen tonnin
Kuulostaa että vanhat bensat on hartsittaneet tärkeitä paikkoja.
Saattaa liueta ajan kanssa. Ei Forte käsittely varmaan hukkaan mene. Ja se suodatin kannattaa tosiaan vaihtaa.
Itsellä ei K-Jetronnic lähtenyt edes käyntiin. Kuin vasta 4 akulla + uudella bensalla, ja kävi huonosti melkein tunnin.
Toivottavasti vika löytyy.
Saattaa liueta ajan kanssa. Ei Forte käsittely varmaan hukkaan mene. Ja se suodatin kannattaa tosiaan vaihtaa.
Itsellä ei K-Jetronnic lähtenyt edes käyntiin. Kuin vasta 4 akulla + uudella bensalla, ja kävi huonosti melkein tunnin.
Toivottavasti vika löytyy.
SLC 350
SLC 280
SLC 230.6
508D
OM 508D
Daimler Phoenix
SLC 280
SLC 230.6
508D
OM 508D
Daimler Phoenix
Re: R107 500SL ei ota kierroksia yli kolmen tonnin
Noniin vika löytyi viimein pitkän etsinnän ja kahden mersupajan jälkeen.
Ei auttanut pa-linjan Forte ja pa-suodattimen vaihto. Bensan paineet pielessä niin EHA regulaattori vaihdettiin ennen määränjakajaa. Osa syyllinen oli se.
Varsinainen vika oli kuitenkin keskimmäinen katti(?)pönttö tukossa. Tässä jenkkimallissa molempien pakosarjojen jälkeen pienet katit, jotka yhtyvät keskipönttöön.
Meneekö leimasta läpi jos jättäisin etu- ja keskipöntöt pois? Pitääkö moottorin puolelle tehdä jotain muutoksia jos katit ottaisi pois? Rekisteriotteessa ei ole vähäpäästöinen. Entä miten vaikuttaa aikanaan museokatsastukseen?
Kiitokset kaikille avusta!
Ei auttanut pa-linjan Forte ja pa-suodattimen vaihto. Bensan paineet pielessä niin EHA regulaattori vaihdettiin ennen määränjakajaa. Osa syyllinen oli se.
Varsinainen vika oli kuitenkin keskimmäinen katti(?)pönttö tukossa. Tässä jenkkimallissa molempien pakosarjojen jälkeen pienet katit, jotka yhtyvät keskipönttöön.
Meneekö leimasta läpi jos jättäisin etu- ja keskipöntöt pois? Pitääkö moottorin puolelle tehdä jotain muutoksia jos katit ottaisi pois? Rekisteriotteessa ei ole vähäpäästöinen. Entä miten vaikuttaa aikanaan museokatsastukseen?
Kiitokset kaikille avusta!
R107 500 SL
W111 220 SEb coupe
W111 220 SEb coupe