W111 välityksistä ja muuta
W111 välityksistä ja muuta
Tere! Olisko mitää vaihtoehtoja 220;sen välityksille,tuntuu hitailta nykyliikenteeseen.olen ajellut parituhatta tänä kesänä,muuten menee mukavasti,on yllättävän suuntavakaa ikäiseksi,ainoastaan sivutuulen huomaa,kulutus on noin kympin satasella.tuosta bensan lisäaineesta,tarviiko käyttää vai ei?.Kukahan korjailee vanhoja radioita,on alkuperäinen paikallan. Auto on w111 220 sb.tv;eki
Re: W111 välityksistä ja muuta
Radioita korjaa teleme oy. Hitaisiin välityksiin tottuu kaupunkiajossa. Omassa (ei ässä) lähden liikkeelle jokseenkin aina kakkosvaihteella. Ja muutenkin matalissa nopeuksissa tottuu hiljalleen käyttämään suurempaa vaihdetta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: W111 välityksistä ja muuta
w110 ja w111 välitys on 4:01 tai 3:91,siihen vvoi esim asentaa w108 280s taka akselin jonka välitys on 3:69.
4:01 ja 3:69 välityksen kierrossäästö on noin 320 kiekkaa..joten kyl se jotain tekee..
w108 akselissa levyjarrut mutta nekin menee vaihtaa siipimallin rumpujarruihin jos haluaa että voi käyttää 13" orkkis vanteita,kun w108:sissa on 14".
4:01 ja 3:69 välityksen kierrossäästö on noin 320 kiekkaa..joten kyl se jotain tekee..
w108 akselissa levyjarrut mutta nekin menee vaihtaa siipimallin rumpujarruihin jos haluaa että voi käyttää 13" orkkis vanteita,kun w108:sissa on 14".
Re: W111 välityksistä ja muuta
Tarvii lyijy -vaatimuksen takia lisäaineen, vaikka 99 olis oktaani.eki125 kirjoitti:Tere! Olisko mitää vaihtoehtoja 220;sen välityksille,tuntuu hitailta nykyliikenteeseen.olen ajellut parituhatta tänä kesänä,muuten menee mukavasti,on yllättävän suuntavakaa ikäiseksi,ainoastaan sivutuulen huomaa,kulutus on noin kympin satasella.tuosta bensan lisäaineesta,tarviiko käyttää vai ei?.Kukahan korjailee vanhoja radioita,on alkuperäinen paikallan. Auto on w111 220 sb.tv;eki
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -