Noniin eli ostin tuossa 250d mersun 91vm OM602.912 koneella! Tarkoitus on aluksi laittaa korin pienet pinta kukkaset kuntoon ja sen jälkeen kajota pellin alle tekemään ihmeitä! Tässä olen muutaman päivän aikana saanut korin aika hyvään kuntoon! Etulokasuojat ja takapuskurin alta, sai hiekka puhaltaa muutamia kohtia kuten myös kylki vilkkujen ympärykset ja takaluukun alapuolella menevän ns. listan! Mutta nyt on kitattu ja hiottu ja suurin osa jo pohjamaalattu! Tässä olisi tämän viikon aikana tarkotus saada väri pintaan ja rueta irrottelemaan tekniikkaa keulilta. Koneeseen olen ajatellut vaihtaa kannen tiivisteen, nokkaketjun, ja kiristäjän, ja kaiken loppuun kuluneen osan. Ajattelin myös laakereihin kajota samalla kun teen turbon öljynpaluulle reijän lohkoon ja myös ajattelin sen tulopuolelle tehdä lohkoon ulos oton jos vain mahdollista! Ajattelin tässä ihan mielenkiinnosta rakennella tälläisen leikkikalun kun aikaa on Pyrin päivittämään projektin etenemistä aina kun saan jotain uutta tehdyksi! Osien hankintaan menee varmaan jokunen hetki, mutta aina jotain voi tehdä ilman osiakin
mersu.jpg.jpg
Lähtökohta!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut ^^crisu^^, Ke 01.08.2012 00:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Tuossa tuo takakontin alapuolella oleva ns. lista korjattuna!
20120731_173834.jpg
Tässä lokarissa oli suurimmat työt! Hiekka puhalluksen alta paljastui oikea reikä pelti Pääsin hitsailemaan ja kittaamaan! Nyt odottelee enään pintaväria!
20120731_173802.jpg
Kitattu, hiottu ja pohjamaalattu!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut ^^crisu^^, Ti 31.07.2012 19:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Tuli tässä mieleen että mitkä on ns. heikkoudet tässä om 602 vapari koneessa etteivät kestä turbo käytössä? Olen ymmärtäny että suurimasta osasta pettää alapään laakerointi? Itse ajattelin vaihtaa turbo koneen laakerit alakertaan, kunnon öljylinjat, vaihtaa joko suuremman öljypumpun tai pumpun rattaan, ja kunnollisen öljyjäähdytyksen ettei öljyn lämmöt pääse vahingossakaan nousemaan liian suuriksi! Sit pakopaineet on ollut toinen hajottaja monessa koneessa laakeroinnin lisäksi. Eli kun pitää pakopaineet sopivan matalana niin ei pääse tapahtumaan suuria vahinkoja oletettavasti. Sit olisi viellä sellainen kysymys että mikä kannen tiiviste kannattaa laitaa turbotuksen yhteydessä?
Korjatkaa tietouttani jos olen väärässä ja kaikki neuvot ja niksit on tervetulleita!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Turbottoman heikoin lenkki on koko alakerta. Kanget heiveröiset, männät ei kestä ja öljyruiskut puuttuu. Kanget menee mutkalle tai mäntä leikkaa kiinni ja katkaisee kangen. Kestää toki vakioon nähden aika suuriakin tehonlisäyksiä ihan vaparista turbotettunakin, vertaa muun merkkisiin
Aivan! Saakuli kun tämmösestä on vaikea lähteä rakentamaan "kestävää" turbo konetta! No katotaan mikä hajoo ekana!
Tänään en saanut muuta aikaseksi kuin jäähdyttäjän alarautojen kannake putken tehtyä toisella tapaan kun edellinen oli peruutettu kii johoki ni oli vähä rutussa! Tämän uuden tuennan tein haponkestävästä putkesta niiden alatukien väliin ja siitäkeskeltä putki ylös rautapalkkia vasten! Tuli tarpeeksi tukeva tuolle keulalle!
20120801_194503.jpg
Tämmönen kyhelmä!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Noniin! Tänään tuli ostettua mersuun uudet alkuperäis maalit! Väri koodeilla 481M Bornit metallic kori ja 7166 violett gray muovihelmat! Nyt tarvii tehdä loput hionnasta kun päätinki maalata koko auton! Enää puuttuu vaan maalari, kun itse en ala ruiskimaan kalliita maaleja koti tallissa! Mutta eiköhän tämäkin asia hoidu tässä lähiaikoina!
20120802_194849.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Noniin! Tänään irroitettu kaikki muovi helmat ja listat korista. Hyvät määrät maa ainesta löyty sisälokareiden alta n.10l ämpäri tuli täyteen Myös yksi ruostereikä löytyi muovihelman alta nosto kohdan ympäriltä takaata. Huomenna saattaa olla muutama lisää kun hiekkapuhallan kaikki kohdat jossa ruostepilkkuja on. Huomenna ruostereikien paikkaus ja pohja työt jonka jälkeen voisi jo rueta tekniikkaa purkamaan!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
BTriker kirjoitti:Tuohonhan voit turbon kiertokangen laakerit laittaa, kun niihin poraat tai koneistamolla porautat reiät samoihin kohtiin kuin vaparin liuskoissa. Samalla hieman reikien reunoja aivan aavistuksen verran pyöristää. Edesauttaa sitä kestämistä verrattuna vaparin liuskoihin.
Tämä oli suunitelmissa! Tässä kun kerkiän niin hankin laakerit pienemmän rattaan öljypumpulle ja kaikki ketjut.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Minkäslaisia öljyjä suosittelette turbon kanssa käytettäväksi? Ettei ole talvella liian jäykät ja kesällä liian litkut? Ja mikä vois olla hyvä vaihtoväli? itse olen miettinyt jotai 5w-30 öljyjä 5-10tkm vaihtovälillä? ja suodatin joka toinen öljyn vaihto?
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Tää on mun mielestä mielenkiintoinen projekti kohde ja hieno auto ni siitä on mukava rakennella itselleen leikkikalua =)
Tuossa purin juuri imusarjan ja pääsin toteamaan omin silmi egr-venttiilin aiheuttamat mömmöt kanavissa ja sarjassa.. Huomasin myös että 2,4,5 pytyn imuventtiilin kumi vuotaa. No ei muuta kuin kansi irti, venttiilit irti kaikki puhdistukseen ja tarvittavat osat vaihtoon
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Mun mielestä jollain perus 5W40 öljyillä kesät talvet, eikä mitään hifistelyöljyjä tarvitse käyttää, kun ajellaan vielä maltillisilla tehoilla. Itse ajelisin alle 250 hp tehoilla ihan motonetin perusöljyillä, 23€/5 litraa...synteettinen tietysti. Vaihtoväli tiheä ja suodatin aina, kunnollinen.
veskola kirjoitti:Mun mielestä jollain perus 5W40 öljyillä kesät talvet, eikä mitään hifistelyöljyjä tarvitse käyttää, kun ajellaan vielä maltillisilla tehoilla. Itse ajelisin alle 250 hp tehoilla ihan motonetin perusöljyillä, 23€/5 litraa...synteettinen tietysti. Vaihtoväli tiheä ja suodatin aina, kunnollinen.
EGR ollut joskus ja sen takia kakkanen imusarja ?
Hieno projekti !
Juu Egr-venttiili ollut tähän päivään asti toimivana autossa kiinni! Oli hieno työ saada kaikki puhtaaksi! Tänään sain pakosarjan haettua! Tänään olisi suunitelmissa viellä irroittaa kone keulilta jos kerkeän! Sitten vaan tekemään turbon paluun reikää lohkoon ja turbon tulo öljyn linjalle reikää! Sitten vähän laakeri remppaa, kannen tiivistettä, venttiilivarren kumit ja kannen puhdistus ja mahdollinen plaanaus, öljypumpun rattaan pienennän turbo mallin rattaaseen tässä samassa! Kyllä tästä viellä vehje saadaa kuha valmista tulee =)
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.