paavon turbon päivitys
paavon turbon päivitys
Osaaskohan kukaan sanoa aloottelijalle , jotta voiko tuon alipaine ohojatun hyrrän tilalle vaihtaa normaalia ahdinta??.
Voiko alipaine kellon letkun tulpata ilman että vikavalot syttyy???.
Kysees olis 2,9tdi
Voiko alipaine kellon letkun tulpata ilman että vikavalot syttyy???.
Kysees olis 2,9tdi
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Re: paavon turbon päivitys
Voihan sinne toisen ahtimen vaihtaa, mutta hyötyyn nähden tulee aika paljon hommaa. Ainoa ei normaalia tossa vakioahtimessa on pakosarjan laippa, ja jos sen sisaisen hukkaportin korvaa ulkoisella niin sekin pitää sinne askarrella. Molemmat muutoksia joihin katsuri voi kiinnittää huomiota ja sitten tulee sanomista.
Lähinnä meinaan sitä että miksi tuo operaatio on tarkoitus tehdä?
Lähinnä meinaan sitä että miksi tuo operaatio on tarkoitus tehdä?
S210 290 -97
Re: paavon turbon päivitys
Sen uuden ahtimen hukkaportin kellonkin voi vaihtaa alipainetoimiseksi
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: paavon turbon päivitys
Jos vaikka auto on "hieman" aneeminen ajaa vakiona?EL5 kirjoitti:Voihan sinne toisen ahtimen vaihtaa, mutta hyötyyn nähden tulee aika paljon hommaa. Ainoa ei normaalia tossa vakioahtimessa on pakosarjan laippa, ja jos sen sisaisen hukkaportin korvaa ulkoisella niin sekin pitää sinne askarrella. Molemmat muutoksia joihin katsuri voi kiinnittää huomiota ja sitten tulee sanomista.
Lähinnä meinaan sitä että miksi tuo operaatio on tarkoitus tehdä?
En todellakaan itsekkään tiedä kannattaako tuohon uhrata yhtään enempää vaivaa, ja onko ylipäätään mahdollista saada tuosta myllystä edes normaalia suorityskykyä täyttäviä arvoja. Onhan mullakin 606 ahdin, vähän hengittävämpi putkisto, soppaa evryllä lisää, egr yms. ylimääräiset tukkeet deletoitu ja poistettu. Kaikki muu on vakiota, myös ahdotkin 0.9bar mikä on eculta pyyntö.
Lopputulos mikä? No ehkä vähän raapasee 275 tyhjää kakkoselle vaihtaessa kuivalla, märällä nyt sutii vielä jotenkuten kolmosellakin mutta tuo silti mitään "oho" ilmiötä herätä missään vaiheessa.
Onko tuosta enää paljon mahdollista tuota mottia parantaa, vai kertakaikkiaan tyydyttävä nykyiseen setuppiin? Ei se isompi ahdinkaan mitään auta jos ei tavaraa saa tarpeeksi tulemaan ja vetäviä kierroksia jotenkin nostettua yli 4500rpm johonka se tössää kuin seinää nykyisellään.
Re: paavon turbon päivitys
Kyllä sieltä varmaan ahtojen nostolla ja syötön lisäyksellä jotain saa irti
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: paavon turbon päivitys
Meinasinkin lähinnä että miksi siitä alipaine jutskasta pitäs päästä eroon ja tilalle ahdin ilman sitä..
Vakioahdinhan käsittääkseni muuten riittäisi virityksessä (ei tosin ST, mutta pikkasen lisää voimaa), mutta pakopaineet karkaa tappiin ja tuolla 606:n ahtimella virtaus paranee juurikin sen pykälän.
Muistelen että tämän koneen kanssa voisi tuolla ahtimella nostaa ahtopaineet 1,2 asti.
Itsellä eniten tuossa häiritsee hengettömyys liikkeelle lähtiessä, kun ei tuosta meidän risteyksestä pääse tuolla ruuhka aikaan liikenteen sekaan (joutuu ylämäkeen lähtemään). Kun kolon tullessa siirtää jalan jarrulta kaasulle ja polkasee pohjaan niin hetkeen ei tapahdu yhtään mitään, sitten päästään liikkeelle mutta hissukseen, vasta seuraavassa risteyksessä alkaa tapahtua. Liikkeellä ollessa ei ongelma vaivaa, sade kelillä kaasun polkaisu saa kolmion vilkkumaan mittaristossa..
Vakioahdinhan käsittääkseni muuten riittäisi virityksessä (ei tosin ST, mutta pikkasen lisää voimaa), mutta pakopaineet karkaa tappiin ja tuolla 606:n ahtimella virtaus paranee juurikin sen pykälän.
Muistelen että tämän koneen kanssa voisi tuolla ahtimella nostaa ahtopaineet 1,2 asti.
Itsellä eniten tuossa häiritsee hengettömyys liikkeelle lähtiessä, kun ei tuosta meidän risteyksestä pääse tuolla ruuhka aikaan liikenteen sekaan (joutuu ylämäkeen lähtemään). Kun kolon tullessa siirtää jalan jarrulta kaasulle ja polkasee pohjaan niin hetkeen ei tapahdu yhtään mitään, sitten päästään liikkeelle mutta hissukseen, vasta seuraavassa risteyksessä alkaa tapahtua. Liikkeellä ollessa ei ongelma vaivaa, sade kelillä kaasun polkaisu saa kolmion vilkkumaan mittaristossa..
S210 290 -97
Re: paavon turbon päivitys
kiitos kaikille vastauksista , elikkäs enintään vaihtaa tuo 3l turbon. mite on , löytyykö tuota 606 turboa muista autoista bmw, opel ???.
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Re: paavon turbon päivitys
Sehän on KKK K14, mutta jippo on että tuon 606 kyljestä ryöstämällä (ST miehet vaihtaa isompaan) siinä on se mersun 90-luvun lopulla käyttämä kolmiolaippa joka löytyy myös tuosta 602:n Garret GT25:sta. Ja saa vähän tarkempaan tuijotella että päällepäin nuo kaksi erottaa toisistaan, etenkin jos ei ole vertailukohtaa vieressä.
Jos siinä vaihdettavassa ahtimessa ei ole tuota laippaa niin sitten tiedossa on modaamista jne.
(tosin, muistelenko oikein ettei tuo KKK pakoputken liitos osunut ihan samoin kuin orkkiksen? eli pienen sovituksen joutui tekemään, joka luonnollisesti hoituu samalla kun laajentaa sitä putkistoa muutenkin)
Jos siinä vaihdettavassa ahtimessa ei ole tuota laippaa niin sitten tiedossa on modaamista jne.
(tosin, muistelenko oikein ettei tuo KKK pakoputken liitos osunut ihan samoin kuin orkkiksen? eli pienen sovituksen joutui tekemään, joka luonnollisesti hoituu samalla kun laajentaa sitä putkistoa muutenkin)
S210 290 -97
Re: paavon turbon päivitys
Jos onnistuis jostain tuommosen löytämähän , ja sais vielä asennettuakin. Niin pitääkö auton ecu:a päivittää ??, vai toimiiko alkuperääsellä ohojelmalla. Asiaa sivuten auttaasko isompi välijäähdytin ja suoremmat ahtoputket alkuperääs ahtimen kans , niin ei sitte tarttis ahdinta isontaa.
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Re: paavon turbon päivitys
Orggisahtimen ongelmat on pakopuolella, rupee ahdistamaan -> pakopaineet kasvaa -> jotain hajoaa.
Jos EGR on vielä käytössä niin pikapikaa tukkoon ja paskan poisto putkistosta, siellä on putket ja imukanavat ihan tukossa.
Kyllä sille eculle tarviis tehdä, pelkkä ilma kun ei tuo tehoa, sillä vaan saadaan kaikki polttoaine poltettua.
Evry on halpa ja nopea sopan lisäys, tosin siinä moottoria huijataan joka on aina huonompi tapa kuin antaa auton oikeasti tietää missä mennään. Tosin samaa harrastaa osa noista ecuja tuunaavista puljuistakin, joten tarkkana saa olla ettei maksa turhasta (kun saman tuloksen saa tolla evrylläkin).
(jos ecun viilauttaminen kiinnostaa niin kannattaa lukaista tuota cdi-koneiden ketjua)
Jos EGR on vielä käytössä niin pikapikaa tukkoon ja paskan poisto putkistosta, siellä on putket ja imukanavat ihan tukossa.
Kyllä sille eculle tarviis tehdä, pelkkä ilma kun ei tuo tehoa, sillä vaan saadaan kaikki polttoaine poltettua.
Evry on halpa ja nopea sopan lisäys, tosin siinä moottoria huijataan joka on aina huonompi tapa kuin antaa auton oikeasti tietää missä mennään. Tosin samaa harrastaa osa noista ecuja tuunaavista puljuistakin, joten tarkkana saa olla ettei maksa turhasta (kun saman tuloksen saa tolla evrylläkin).
(jos ecun viilauttaminen kiinnostaa niin kannattaa lukaista tuota cdi-koneiden ketjua)
S210 290 -97
Re: paavon turbon päivitys
Mitenkäs päin tuo egr toimii ?, eli sulkeeko vai avaako alipaine venttiiliä.
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Re: paavon turbon päivitys
Hain kaupasta vapaavirtaus putsarin , saas nähä miten pelittää.
Nyt ainakin tuloo tilaa pellin alle , niin voi laittaa tuon huohotin ölijyn keruu pösiön paikoollensa.
Nyt ainakin tuloo tilaa pellin alle , niin voi laittaa tuon huohotin ölijyn keruu pösiön paikoollensa.
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Re: paavon turbon päivitys
kattelin ahdinta niin näkyys olovan garret gt20 , onko sillä mitään virkaa ???
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Re: paavon turbon päivitys
Onkohan ahdin vaihdettu joskus, vai onko tuota saanut tuolla ahtimella?
GT20 tietaakseni on ollut w202 220 cdi ainoastaan, muuttuvasiipisenä (GT20V) enemmänkin sitten..
GT20 tietaakseni on ollut w202 220 cdi ainoastaan, muuttuvasiipisenä (GT20V) enemmänkin sitten..
S210 290 -97
Re: paavon turbon päivitys
Vakio ahdin se on. Hyvin se siellä pelittää vaikka onkin kovin pieni
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: paavon turbon päivitys
http://www.capa.com.au/pics/turbo_bb_ga ... wing_a.gif" onclick="window.open(this.href);return false; Tuon sivun mukahan tarkootettu 1,4 - 2,0l koneesehen .
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Re: paavon turbon päivitys
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7241_n.jpg Jepulis!! kivasti muuttu kone kun vaihto putsarin , jotenki tuli pirtiämpi.
Ja ne amis äänet mikkä tuli kylykiääsenä , het nuortu semmoset 25v.
Seuraavaksi eres imusarijan ja putkistojen puhuristus , oli imusarija ihan täynnä "ryönää".
Onko kellään hyvää konstia millä ne tatinat lähtis helepooten pois ?, ei viittis millään irrottaa imusarijaa.
Ja ne amis äänet mikkä tuli kylykiääsenä , het nuortu semmoset 25v.
Seuraavaksi eres imusarijan ja putkistojen puhuristus , oli imusarija ihan täynnä "ryönää".
Onko kellään hyvää konstia millä ne tatinat lähtis helepooten pois ?, ei viittis millään irrottaa imusarijaa.
Viimeksi muokannut orhi, Pe 10.08.2012 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Re: paavon turbon päivitys
Ei sitä paskaa saa muulla pois kun irroittamalla imusarjan ja liotella sitä jossain aineessa on se piki niin kovassa siellä. Itse tein niin, että lämmitin kosanilla varovasti, että paska kuivui ja vein hiekka puhallettavaksi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: paavon turbon päivitys
Muuttuko yhtään , noin niinku pers dynolla mittaaltuna tuon putsauksen jäläkehen ?
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
Re: paavon turbon päivitys
Itse olin siinä uskossa että näistä löytyy ainoastaan GT25..Jolle kirjoitti:Vakio ahdin se on. Hyvin se siellä pelittää vaikka onkin kovin pieni
S210 290 -97
Re: paavon turbon päivitys
Kyllä se muutui kun rupesi saamaan ilmaa kunnollaorhi kirjoitti:Muuttuko yhtään , noin niinku pers dynolla mittaaltuna tuon putsauksen jäläkehen ?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: paavon turbon päivitys
että ei muuta ku puts , puts
Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84