w203 ruoste lisäjarruvalon ympärillä
w203 ruoste lisäjarruvalon ympärillä
Nyt kun putsailin vm 2004/2005 C-mallia huomasin, että taas on lähdössä lisäjarruvalon ympäriltä kukkimaan. Sama juttu oli edellisessä 2001 vuosimallissa. Ei siinä vielä toki ollut kuin pari kuplaa, joista näki kuitenkin, että siitä lähtee. Lienee helppo ottaa kiinni, mutta mitä voiko tuolle tehdä mitään että sitä ei jatkossa tarvitsisi rapata vuoden/parin välein. Liekö muilla samaa ilmiötä.
Re: w203 ruoste lisäjarruvalon ympärillä
Mulla W203 on ruostunut sieltä täältä, eli lähinnä ovien alareunoista ja lokarien reunoista. Olen kokeillut erilaisia konsteja (=maaleja) viime vuosina, mutta aina tuntuu lähtevän talven aikana uudelleen. No viime kesänä käsittelin kaikki ovet ym pohjamaalaamalla ne kakskomponenttiepoksilla (Biltema, lähinnä veneen pohjaan tarkoitettu). Muualta en ole löytänyt myynnistä pieniä määriä. Maalausta edelsi tietenkin huolellinen putsaus laikalla ja hiekkapuhaltamalla, 3-4 kerrosta epoksia pensselillä ja lopuksi kitti, hionta ja väri. Tää tehtiin vuosi sitten ja toistaiseksi on pysynyt ruosteet poissa.
Edit: näyttäis tuoltakin löytyvän epoksipohjamaalia -> http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... ucts/02627" onclick="window.open(this.href);return false; ...tosin aika kallista verrattuna Bilteman maaliin
Edit: näyttäis tuoltakin löytyvän epoksipohjamaalia -> http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... ucts/02627" onclick="window.open(this.href);return false; ...tosin aika kallista verrattuna Bilteman maaliin
W203CDI
Re: w203 ruoste lisäjarruvalon ympärillä
Hiekkapuhallus olisi ainut mutta kaikki mustat pisteet pitää saadapois.
Kokeilkaas noverox ruosteen muuntoainetta ensikerralla joka muuttaa ruosteen kemiallisesti ruosteen estoaineeksi ja sitten sen päälle epoxi pohja ja pinta värit.
En ennen ole kokeillut mutta yhden forumilaisen kokemuksta aloin kokeilla maalarina itsekin ja hänellä on kestänyt jo ruoste konepellissä kurissa jo 3-4vuotta.
aine ei ole kallis oliko pikku pullo noin 6e ja saa ihan normi autotarvikeliikkeestä.
Kokeilkaas noverox ruosteen muuntoainetta ensikerralla joka muuttaa ruosteen kemiallisesti ruosteen estoaineeksi ja sitten sen päälle epoxi pohja ja pinta värit.
En ennen ole kokeillut mutta yhden forumilaisen kokemuksta aloin kokeilla maalarina itsekin ja hänellä on kestänyt jo ruoste konepellissä kurissa jo 3-4vuotta.
aine ei ole kallis oliko pikku pullo noin 6e ja saa ihan normi autotarvikeliikkeestä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w203 ruoste lisäjarruvalon ympärillä
Noveroxia itekin tullut kokeiltua ruosteiseen lokasuojaan. Reilun vuoden ollut siinä ja ei ole mitään kuplimista tms. esiintynyt. Kun noudattaa vain sen aineen käyttöohjeita (2 kerrosta, välissä 24h kuivattelua) niin varmasti pysyy ruoste hallinnassa.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: w203 ruoste lisäjarruvalon ympärillä
No täytyypä toi Noverox testata, jos ois parempi kuin aikaisemmat ruosteenmuuntoaineet joita olen kokeillut.
W203CDI
Re: w203 ruoste lisäjarruvalon ympärillä
ahaa.. mites niillä muun merkkisill' sittten kävi?
Kiinnostaa vaan tietää ja oppia.
Kiinnostaa vaan tietää ja oppia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w203 ruoste lisäjarruvalon ympärillä
No suunnilleen niinkuin tuossa linkissä -> http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=16127" onclick="window.open(this.href);return false; Noverox:lla; eli tuli ruosteet pikkuhiljaa läpi...atlas kirjoitti:ahaa.. mites niillä muun merkkisill' sittten kävi?
Kiinnostaa vaan tietää ja oppia.
W203CDI
Re: w203 ruoste lisäjarruvalon ympärillä
Omissa kokeiluissa Noverox tms huokoinen aine ei pidä.Hajaa kirjoitti:Nyt kun putsailin vm 2004/2005 C-mallia huomasin, että taas on lähdössä lisäjarruvalon ympäriltä kukkimaan. Sama juttu oli edellisessä 2001 vuosimallissa. Ei siinä vielä toki ollut kuin pari kuplaa, joista näki kuitenkin, että siitä lähtee. Lienee helppo ottaa kiinni, mutta mitä voiko tuolle tehdä mitään että sitä ei jatkossa tarvitsisi rapata vuoden/parin välein. Liekö muilla samaa ilmiötä.
Korjaus pitää, jos aivan kaiken mustan ruosteen saa pois ja sitten kunnon maalit päälle, eli ruosteenestopohjamaalia,
kittiä, pintaväriä ja lakkaa riittävän monta kerrosta, jotta kalvon paksuus riittää.
Toinen tapa on sulkea pinta *täysin* ilmatiiviisti. Lasikuitukitti pitää kohtuullisesti, kun sen laittaa paljaalle pellille.
POR-15 saattaisi pitää sopivilla pohjatöillä, en ole kokeillut.
http://www.mobitive.com/por15.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: w203 ruoste lisäjarruvalon ympärillä
POR-15 tuli testattua, kuoriutui vuoden kuluttua ruosteen pinnalta, mutta en ole ihan satavarma sainko kaiken ruosteen pois ennen käsittelyä. Ei vaikuttanut ainakan sen paremmalta kuin mikään muukaan ruosteenestomaali.
W203CDI
Re: w203 ruoste lisäjarruvalon ympärillä
Ainakin POR-15 voisi hyötyä rasvanpoistosta ja Metal Ready -sinkkifosfaattipohjustuksesta:hanta kirjoitti:POR-15 tuli testattua, kuoriutui vuoden kuluttua ruosteen pinnalta, mutta en ole ihan satavarma sainko kaiken ruosteen pois ennen käsittelyä. Ei vaikuttanut ainakan sen paremmalta kuin mikään muukaan ruosteenestomaali.
http://www.mobitive.com/metalready.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mobitive.com/marine.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikea on ruosteen päällä mitään saada pysymään, ellei voi käyttää kotelonsuoja-ainetta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006