jos jollain on kokemusta tälläisestä tai tietoa niin kertokaahan !!
w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Moikka onnistuukohan tuollaiseen w202 koriseen mb :hen tuo moottorin /tekniikan vaihto tarkoituksena olisi saada keulalle 3.0 turbodiesel
jos jollain on kokemusta tälläisestä tai tietoa niin kertokaahan !!
jos jollain on kokemusta tälläisestä tai tietoa niin kertokaahan !!
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Itellä ei oo tietoo mutta eikös se onnistu.
Onhan yks nettiautossa myynnissäkin http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/4943281
Edit: Itseä kiinnostais kans tietää vähän. Onnistuuko om605 tilalle laittaa om606 jos käyttää om606 alkuperästä pumppua, saako auton ohjelmoitua yhdelle lisä sylinterille?
Onhan yks nettiautossa myynnissäkin http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/4943281
Edit: Itseä kiinnostais kans tietää vähän. Onnistuuko om605 tilalle laittaa om606 jos käyttää om606 alkuperästä pumppua, saako auton ohjelmoitua yhdelle lisä sylinterille?
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Jos meinaa laittaa OM606:n, niin on varmasti fiksuinta käyttää mekaanista pumppua.
Tehojen takia ei ainakaan kannata laittaa raskasta kutoskonetta W202:een. Tai tietysti jos tehontarve on yli 600 hv, niin sitten ehkä...
Tehojen takia ei ainakaan kannata laittaa raskasta kutoskonetta W202:een. Tai tietysti jos tehontarve on yli 600 hv, niin sitten ehkä...
S204
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
joo oon kyl aatellu tuota om 606 konetta tuonne keulalle tehoja ois tarkotus saada
mutta osaako joku sanoa noista muutos katsastus asioista ja noista tuohon liittyen ?
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Eiköhän se onnistu mutta kaikki moottoriin liittyvä pitää olla sen vaihtomoottorin alkuperäistä, eli siis sähköpumppua, turboa ja cuuleria ym ei saa vaihtaa toisiin.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
okeii no mitehän tuossa olisi toteutettu nuo kun näyttäs löytyvän mekaaninen pumppu ja isoa turboa ??
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/4943281" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Tuon linkin auton omistaneena tiedän että ei ole otteessa kuin moottori eli laiton kampe...menee kyllä leimasta mut ei se siitä laillista tee.
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Täytyy kysyä Kokkolan Autokatsastuksesta, kun ovat tehneet...
Sieltä löytyy arkistoituna ko. muutoskatsastustiedot.
Kaikilla on oikeus saada kopiot niistä, kun soittaa ja pyytää.
Mitenköhän ko. aseman katsastaja on asiakkaalta saanut "riittävän" selvityksen päästötasosta?
Mitäköhän TraFi ko. auton muutoskatsastuksesta?
Aika kuuma peruna. En uskaltaisi koskea.
Napsahtaa, kun voi leimalla milloin vaan.
Katsuri kun saa ja pitää puuttua muutoskatsastuksen "ylilyönteihin".
Ja tuonhan näkee otsalla, ettei ole puhtaat paperit.
Sieltä löytyy arkistoituna ko. muutoskatsastustiedot.
Kaikilla on oikeus saada kopiot niistä, kun soittaa ja pyytää.
Mitenköhän ko. aseman katsastaja on asiakkaalta saanut "riittävän" selvityksen päästötasosta?
Mitäköhän TraFi ko. auton muutoskatsastuksesta?
Aika kuuma peruna. En uskaltaisi koskea.
Napsahtaa, kun voi leimalla milloin vaan.
Katsuri kun saa ja pitää puuttua muutoskatsastuksen "ylilyönteihin".
Ja tuonhan näkee otsalla, ettei ole puhtaat paperit.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
jep. niinhän tuossa ilmoituksessakin lukee, että moottori muutoskatsastettu ja on otteessa, mutta turboa ja välijäähyä ym. ei taatusti ole tuohon kokoonpanoon muutoskatsastettu... tuollainen tyyppillinen huijaus esimerkki...laabor kirjoitti:Tuon linkin auton omistaneena tiedän että ei ole otteessa kuin moottori eli laiton kampe...menee kyllä leimasta mut ei se siitä laillista tee.
itse en koskisi tuollaiseen pitkällä tikullakaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Eipä siinä pahimmillaan muuta kuin tarvii kone muuttaa orkkikseksi ja uudestaan leimalle. Suomi on sen verran perseestä, että pakko kikkailla lakien kanssa.
Ei ole kovin moni laitetuista autoista suomessa laillisia
Mutta tuo on kyllä sitten jo täysin kateellista panettelua jos tarvii lähteä selvittelemään asiaa että mitenköhän on saatu leimattua jne. Jos siis mielessä ainoastaan saada tuollainen vääryys pois liikenteestä.
Eli katsastus kyllä onnistuu tolle motille, mutta virittäminen onkin sitten laillisesti hyvin vaikeaa.
Edit: Tuo nettiauton laite varmaan sen takia myynnissä kun omistaja tietää ettei niin vaan saakaan enään uutta leimaa, onhan sekin tosin ajanpuutteen takia jos ei kerkiä vakioksi laittamaan
Ei ole kovin moni laitetuista autoista suomessa laillisia
Mutta tuo on kyllä sitten jo täysin kateellista panettelua jos tarvii lähteä selvittelemään asiaa että mitenköhän on saatu leimattua jne. Jos siis mielessä ainoastaan saada tuollainen vääryys pois liikenteestä.
Eli katsastus kyllä onnistuu tolle motille, mutta virittäminen onkin sitten laillisesti hyvin vaikeaa.
Edit: Tuo nettiauton laite varmaan sen takia myynnissä kun omistaja tietää ettei niin vaan saakaan enään uutta leimaa, onhan sekin tosin ajanpuutteen takia jos ei kerkiä vakioksi laittamaan
Viimeksi muokannut Sultzi, Ke 08.08.2012 14:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
okeii no ehkä mun kannattaa unohtaa tuollaisen 202 korisen rakentaminen ja ruveta miettii että mikä kori olisi parempi tuohon tarkotukseen
et ei tulis suurempia ongelmia 
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
8mm sähköpumppu, rasvaa hyvin ahtimen pultit ja coolerin kiinnikkeet. Ei se niin kauhean hankalaa ole leimata, näissä kun toi ahdinkin on ihan hollilla vaihtoa varten.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Pari kertaa tuon vehkeen leimanneena, ei ne kaikki leimamiehetkään nuita pykäliä nii tarkon tunne...ite tohtisin kyllä ottaa takaisinkin
Muutoskatsastajahan on toiminut aivan oikein, oisko osia vaiheltu sen jäläkeen...mut annetaan olla, omistajan onkelmia
Muutoskatsastajahan on toiminut aivan oikein, oisko osia vaiheltu sen jäläkeen...mut annetaan olla, omistajan onkelmia
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Autojen rakentelu, ja virittely on mielestäni kyllä aika vapaata laillisestikkin. Kun asioista ottaa selvää.
Kun se on paperille asiallisesti laitettu, ei tarvitse joka vuosi pelata
Päästötaso auton moottorista pitää muutoksessa aina pystyä todistamaan 1.1.1988 lähtien.
Vähäpäästöinen sen pitää olla 1.1.1992 lähtien. Sen kaikkien pitäisi tietää.
Ellei auto riitä siihen suunnitelluista moottoreista, niin kannattaa varmaan vaihtaa autoa.
Asetus autojen rakennemuutoksista on tullut juuri sen takia, kun jotkut haluavat aina liioitella ja ampua reilusti yli.
Ja kun tunnemme itsemme, niin aina pitää vedättää...
...siihen viranomainen vastaa tiukemmilla säännöillä.
Siis kaikkien ylilyöntien takia niitä sääntöjä tulee lisää.
Virittely, joka ei ihan ohjeiden mukaan mene, niin on yksi erittäin hyvin toimiva ohje:
Ei mitään näkyville... ja kalaa tulee, kun hiljaa ollaan
Kun se on paperille asiallisesti laitettu, ei tarvitse joka vuosi pelata
Päästötaso auton moottorista pitää muutoksessa aina pystyä todistamaan 1.1.1988 lähtien.
Vähäpäästöinen sen pitää olla 1.1.1992 lähtien. Sen kaikkien pitäisi tietää.
Ellei auto riitä siihen suunnitelluista moottoreista, niin kannattaa varmaan vaihtaa autoa.
Asetus autojen rakennemuutoksista on tullut juuri sen takia, kun jotkut haluavat aina liioitella ja ampua reilusti yli.
Ja kun tunnemme itsemme, niin aina pitää vedättää...
...siihen viranomainen vastaa tiukemmilla säännöillä.
Siis kaikkien ylilyöntien takia niitä sääntöjä tulee lisää.
Virittely, joka ei ihan ohjeiden mukaan mene, niin on yksi erittäin hyvin toimiva ohje:
Ei mitään näkyville... ja kalaa tulee, kun hiljaa ollaan
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Mun mielestä saisivat muuttaa tuota vähäpäästöhommaa jotenkin, että riittäis vaikka vuoteen 97 asti katalysaattori ja tavallinen päästötesti. Alkaa olla noi uusimmatkin ei vähäpäästöiset 20 vuotta vanhoja
Onko siinä sitten järkeä että johki -85 kippoon saa vaihtaa turbot ja cuulerit muutoskatsastamalla, mutta uudempiin joissa on abs:ät, airbägit ja muutenkin paljo turvallisempia, ei saa tehdää moottorille mitään
Tommonen 202:nenkin vaikka ikää jo löytyy on edes jollain mittapuulla "nykyaikainen" verrattuna johki w201:seen 
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Mun mielestä ahtimen vaihtaminen pitäisi olla vapaata ja tarvittaessa katsastuksessa suoritetaan jonkin sortin tehomittauksen kaltainen testi, vaikka ihan persdynöllä. Mitä järkeä siinä on, ettei tehtaan suunnitteluvirhettä saa korjata, esimerkkinä w124 ja puuttuva välijäähdytin tai W638 ja lapsellisen pieni ahtimen pakopesä. Noilla ei ole mitään tekemistä auton vaarallisuuden kanssa vaan ne muutokset parantavat polttoainetaloutta ja helpottavat vehkeiden nipussa pysymistä.
No sitten on me lapselliset eli halutaan joskus vääntää sitä tehoa enemmän ulos, mutta meille nyt ei voi mitään vaikka lakiin kirjoitettaisiin mitä. Ainoa mihin nykyinen systeemi ohjaa on että vanhat ukot kuten minä ajelee 20-30 vuotta vanhoilla raadoilla tuolla.
No sitten on me lapselliset eli halutaan joskus vääntää sitä tehoa enemmän ulos, mutta meille nyt ei voi mitään vaikka lakiin kirjoitettaisiin mitä. Ainoa mihin nykyinen systeemi ohjaa on että vanhat ukot kuten minä ajelee 20-30 vuotta vanhoilla raadoilla tuolla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
no niin kyllähän noi kai aina jollain konstilla saa katastettua
ku noita cdi veihkeitä ei oikeen voi viritellä:D
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
no en oikeen ole löytäny mistään mittään juttuja miten tollasta cdi moottoria kannattais lähteä rakentamaan ?? 
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Esim. nimimerkki tuikku on rakentanut CDI konetta, topik löytyy varmasti haulla.
E350CDI&A180CDI
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
juu juu no pitää käydä kattoo jos vaikka innostuis:D Kovin kiinnostais kyllä tietää noista cdi systeemeistä vähän enenpi 
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Kun tekee niin, ettei päällepäin näy, niin ketään "valvovaa" viranomaista ei kiinnosta.
Mutta kun Skaanian huuveria kylkeen ruuvaa, niin kyllä jotakuta kiinnostaa... Naapurikateuskin astuu peliin.
Kilpavarustelu?
Ja kun överiksi menee, niin kaipa se on hyväksi, ettei ihan pellossa eletä
Mutta kun Skaanian huuveria kylkeen ruuvaa, niin kyllä jotakuta kiinnostaa... Naapurikateuskin astuu peliin.
Kilpavarustelu?
Ja kun överiksi menee, niin kaipa se on hyväksi, ettei ihan pellossa eletä
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
C180 bensakoneen tilalle om605 turbo, mitä muutoksia vaatii leimalle? Motonetin sivuilla oli td isommat jarrulevyt molemmissa päissä onko muuta?
Ja sitten toinen juttu.. Saako abseja ja airbaggia poistaa ts. onko samaa mallisarjaa tehty ilman?
Ja sitten toinen juttu.. Saako abseja ja airbaggia poistaa ts. onko samaa mallisarjaa tehty ilman?
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
miko kirjoitti:C180 bensakoneen tilalle om605 turbo, mitä muutoksia vaatii leimalle? Motonetin sivuilla oli td isommat jarrulevyt molemmissa päissä onko muuta?
Ja sitten toinen juttu.. Saako abseja ja airbaggia poistaa ts. onko samaa mallisarjaa tehty ilman?
Ei oo tehty ilman abseja tai airbägiä 202:sta, ja 100% varmuudella halvemmalla & helpommalla pääset ostamalla valmiin OM605 tbo:n. Jos oot oikeen kauppamies, ja se nykynen 180 koneinen on fiksukuntoinen, väliraha on pienempi mitä jarrupäivitys siihen bensaan.
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
joo tarvii 220 bensa tai 250td jarrut sekä kallistuksenvakaajat yms. Kaikkein paras temppu o ku ostaa CDI mallin samantien ni saa ilman mitään sen 180hv koneeseen
En oikeestaa ymmärrä miks pitäs haaveilla enää noista 70 luvun tekniikan autoista kun parempaaki on jopa samassa korissa ollu uutena. halvimmat CDI w202 alkaa olee jo tonnin rieskoja.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Ei se cdi oo mikään oikotie onneen. Toki lastulla saa kivasti potkua, mutta siihen se jääkin. 200 heppaa maksaa, ja 250 heppaa maksaa vitusti.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
OM 605 alkuperäisestä turbomoottorista otetaan varmuudella enemmän tehoa ja vääntöä kuin mistään CDI W202 mallisarjan dieselmoottoreista.
Kirjoituksen aloittajalle tiedoksi, ettei kyseiseen autoosi voi lain -ja asetusten puitteissa vaihtaa moottoritekniikkaa alkuperäisestä. Vaihdettujen osien prosenttiluku ylittyy muutoksen johdosta.
Ainut vaihtoehto on hankkia alkuperäinen turbomoottorilla varustettu auto ja sitä tuunailla senverran, ettei katsastussetä huomaa muutoksia.
Kirjoituksen aloittajalle tiedoksi, ettei kyseiseen autoosi voi lain -ja asetusten puitteissa vaihtaa moottoritekniikkaa alkuperäisestä. Vaihdettujen osien prosenttiluku ylittyy muutoksen johdosta.
Ainut vaihtoehto on hankkia alkuperäinen turbomoottorilla varustettu auto ja sitä tuunailla senverran, ettei katsastussetä huomaa muutoksia.
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Minusta kaikkein järkevin tuon tavoitteen kanssa on ostaa alkuperäinen c250td ja sit sitten rakennella, miksi pitäisi väkisin sovittaa 6 kone tuohon koppaan kun 5 koneestakin saa voimaa halutessaan aivan riittävästibabloy kirjoitti:joo oon kyl aatellu tuota om 606 konetta tuonne keulalle tehoja ois tarkotus saadamutta osaako joku sanoa noista muutos katsastus asioista ja noista tuohon liittyen ?
Nettiauto on täynnä noita 250td koneisia, saa valita värin ja varustetason ihan mieltymyksen mukaan
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Veikkaampa että vähemmän maksaa CDI tehot kuin alkaa muutoskatsastelemaan +250hv 606:sta sinne. Samantien jos tolle vertailutielle lähdetään, niin laittaa 420CDI ja siitä maksimitehot vetää ulos. Saa aika monta euroa laittaa rivipumpputekniikkaan että saa edes nuo vakiotehot mitä tuosta CDI:stä irtoo. 3 tonnilla saa kokonaisen V8 tekniikan ja muutoskatsastukses ei tarvita mitää muutakuin C43AMG:n alustan. päästöt jne. on jo valmiiksi sopivat eli ei tarvita mitään erityislupia hakea yms.S202 kirjoitti:Ei se cdi oo mikään oikotie onneen. Toki lastulla saa kivasti potkua, mutta siihen se jääkin. 200 heppaa maksaa, ja 250 heppaa maksaa vitusti.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: w202 tekniikan vaihto miten mahdollista ??
Sergey kirjoitti: 3 tonnilla saa kokonaisen V8 tekniikan ja muutoskatsastukses ei tarvita mitää muutakuin C43AMG:n alustan. päästöt jne. on jo valmiiksi sopivat eli ei tarvita mitään erityislupia hakea yms.
Missäs katsastuskonttorilla tuollaisen muutoksen saa tehtyä lainmukaiseksi ?






