Terveisin Ola94
kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Terve eli kiinnostaisi kummalla autolla te ajaisitte ennemmin pitkää matkaa w211 vai w203
Terveisin Ola94
Terveisin Ola94
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Otsikossa on ihan eri kysymys kuin tekstissä!! 
Joten, pitkää matkaa ehdottomasti W211, ei kahta sanaa.
Oikeaan "ajamiseen", esim. radalle tai mutkatielle nautiskeluun, sitten taas w203 koneella missä ruutia ja jäykällä alustalla...
Joten, pitkää matkaa ehdottomasti W211, ei kahta sanaa.
Oikeaan "ajamiseen", esim. radalle tai mutkatielle nautiskeluun, sitten taas w203 koneella missä ruutia ja jäykällä alustalla...
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Kyllä toi W(S)211 on varmastikin paras auto, jolla olen matkaa tehnyt. Ehdottomasti paljon tien päällä roikkuvalle yksi parhaista vaihtoehdoista. Rataautot erikseen, luultavasti niihin hommiin joutunee vaihtamaan jopa merkkiäkin. Näin vaikka kerettiläisen leiman saankin mielipiteestäni.
"An nescīs, mī fīlī, quantillā prūdentiā mundus regātur"
-Axel Oxenstierna
-Axel Oxenstierna
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Yhden ainoan mallin nostan W211 edelle maantie omainaisuuksissa. Se on W220. Todellakin W211 on huippu laite pitkälle matkalla. Ja kyllä mä valkkaisin sen W203 ohi myös kaupunkiin.
E350CDI&A180CDI
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Öööö, eikös tämänkin olisi voinut kysyä tuolla edellisessä aiheessa? Ei tarviis meinaan aina uutta tehdä kun periaatteessa ihan sama kysymys
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=122362" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja hommaat sen mikä itsestä tuntuu hyvältä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=122362" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja hommaat sen mikä itsestä tuntuu hyvältä
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Risto113 kirjoitti:Otsikossa on ihan eri kysymys kuin tekstissä!!
Joten, pitkää matkaa ehdottomasti W211, ei kahta sanaa.
Oikeaan "ajamiseen", esim. radalle tai mutkatielle nautiskeluun, sitten taas w203 koneella missä ruutia ja jäykällä alustalla...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Huipaisaa vertailua kahden Mersun ominaisuuksista.
Mielestäni molemmat ovat käyttötarkoitukseen vallan hyviä pelejä ajettavuudeltaan ja käyttömukavuudeltaan.
Ei W203 ole yhtään huonompi kuin W211...molemmat ovat huonoja jos sikseen ottaa.
Itse olen kuitenkin yllättynyt hyvistä ajo-ominaisuuksista ja käyttömukavuuksita W203 Avantgarde-varustelutason autooni. Ei kuitenkaan anna yhtä hyvää kyytiä kuin "S".
Mielestäni molemmat ovat käyttötarkoitukseen vallan hyviä pelejä ajettavuudeltaan ja käyttömukavuudeltaan.
Ei W203 ole yhtään huonompi kuin W211...molemmat ovat huonoja jos sikseen ottaa.
Itse olen kuitenkin yllättynyt hyvistä ajo-ominaisuuksista ja käyttömukavuuksita W203 Avantgarde-varustelutason autooni. Ei kuitenkaan anna yhtä hyvää kyytiä kuin "S".
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
W211 + airmatic
Mutkatiellä voi sitten painaa sport 2 päälle.
Mutkatiellä voi sitten painaa sport 2 päälle.
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
tj86430 kirjoitti:W211 + airmatic
Eikös tuo Airmatic ole erikoisvarustelu kyseisessä mallissa.
" Mallivuodet 2002–2006 Varusteet
Erikoisuuteena mallisarjassa muun muassa sähköhydrauliset SBC-jarrut. Tiettyjen bensiinimoottoreiden yhteyteen esiteltiin syksyllä 2003 4Matic-neliveto sekä kalleimpien mallien yhteyteen Airmatic-jousitus, jonka avulla kuljettaja pystyy vaihtamaan jousituksen kovuuden joko urheilulliseksi tai mukavan pehmeäksi. Muita uusia varusteita olivat alueittainen Thermotronic-ilmastointi ja hieronta-ominaisuuksilla varustetut istuimet sisältävä Multicontour-järjestelmä. "
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
On toki (sitä yritin viestittää laittamalla sen erikseen ja +-merkin väliin), mutta jos etsii parasta ajonautintoa joka tilanteeseen, niin kannattaa hommata auto, jossa se on. Samalla saa varautua mahdollisesti kalliisiin remontteihin (koputtaa samalla puuta).Mesemies89 kirjoitti:tj86430 kirjoitti:W211 + airmatic
Eikös tuo Airmatic ole erikoisvarustelu kyseisessä mallissa.
" Mallivuodet 2002–2006 Varusteet
Erikoisuuteena mallisarjassa muun muassa sähköhydrauliset SBC-jarrut. Tiettyjen bensiinimoottoreiden yhteyteen esiteltiin syksyllä 2003 4Matic-neliveto sekä kalleimpien mallien yhteyteen Airmatic-jousitus, jonka avulla kuljettaja pystyy vaihtamaan jousituksen kovuuden joko urheilulliseksi tai mukavan pehmeäksi. Muita uusia varusteita olivat alueittainen Thermotronic-ilmastointi ja hieronta-ominaisuuksilla varustetut istuimet sisältävä Multicontour-järjestelmä. "
Tämä on toki vain oma mielipiteeni.
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
tj86430 kirjoitti: mutta jos etsii parasta ajonautintoa joka tilanteeseen, niin kannattaa hommata auto, jossa se on.
Tämä on toki vain oma mielipiteeni.
Oma mielipiteeni E-sarjan kaikki mallit...myös Airmatic eivät vastaa ison auton ominaisuuksia ajomukavuuden suhteen.
Pitkä akselinväli, raidelevys sekä auton massa tekevät autosta miellyttävän mukavan ajaa kaikissa olosuhteissa.
Niin käyttäytyy "S"-sarjan Mersu.
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Entinen W203 sport-edition ja tämä nykyinen W211 avantgarde, niin ei puhettakaan että enää palaisin pikkukoriseen. Se liiteli tuulessa, hyppi pompuista ja veteli urista aivan hulluna verraten E-sarjalaiseen. Molemmissa on/oli kaikki alustassa kondiksessa. Tämä siis minun mielipide.
W202 230kompura (käyttis)
W124 280E/300E 12/24V jokunen (jääratapeli,jokkis)
W210 430 (tuleva jokkis rojekti)
W124 500E -92 (kesäauto)
W211 320CDI -07 (rouvan käyttis)
W124 280E/300E 12/24V jokunen (jääratapeli,jokkis)
W210 430 (tuleva jokkis rojekti)
W124 500E -92 (kesäauto)
W211 320CDI -07 (rouvan käyttis)
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
w211 kunnon moottorilla (sylintereitä 5 tai enemmän) ja riittävillä lisävarusteilla.
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
W211 ilmajousituksella. on kyllä sport 2:kin hiukan mukavuuspainotteinen mielestäni mutta hyvä niin. Radalle sitten ihan eri autot esim bemarin M-sarjalaiset!
-
Oberland
- Mersumies

- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
C-sarja kuuluu avensis/primera luokkaan eli mittelklasse ja E -sarja täysimittaiset autot eli oberklasse. Saahan sitä pikkupirralla ajella mutta oikea auto on auto.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Jonkun määritelmän mukaan täysmittaiset ovat yli 5 metrisiä. Eli mersulta ässä.Oberland kirjoitti:C-sarja kuuluu avensis/primera luokkaan eli mittelklasse ja E -sarja täysimittaiset autot eli oberklasse. Saahan sitä pikkupirralla ajella mutta oikea auto on auto.
E350CDI&A180CDI
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Minun määritelmä on, yli 5000kg....alle tuon kaikki on neppisautojassuvik kirjoitti:Jonkun määritelmän mukaan täysmittaiset ovat yli 5 metrisiä. Eli mersulta ässä.Oberland kirjoitti:C-sarja kuuluu avensis/primera luokkaan eli mittelklasse ja E -sarja täysimittaiset autot eli oberklasse. Saahan sitä pikkupirralla ajella mutta oikea auto on auto.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Kyllä kait se kannattaa harkita bmw':tä jos hakee "ajajan autoa". Ihan eri tuntuma tiehen, tarkka ohjaus yms. Mersut on "pappa" autoja matka-ajoon 
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
Oberland
- Mersumies

- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Kyllä S211 on pirun hyvä matka-auto, 350000 km:ä ajettuna parempi kuin toyota uutena. Automaattilaatikosta D asento, vakkari päälle ja miellyttävää matkamusiikkia niin yhdeltä istumalta menee muutama sata kilometriä kerralla.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Höh, Vitollakin menee joku 600km tarvittaessa yhdellä istumalla, ja 211:llä helposti toista tonnia jos tarvitsee.Oberland kirjoitti:Kyllä S211 on pirun hyvä matka-auto, 350000 km:ä ajettuna parempi kuin toyota uutena. Automaattilaatikosta D asento, vakkari päälle ja miellyttävää matkamusiikkia niin yhdeltä istumalta menee muutama sata kilometriä kerralla.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Oberland kirjoitti:Kyllä S211 on pirun hyvä matka-auto, 350000 km:ä ajettuna parempi kuin toyota uutena. Automaattilaatikosta D asento, vakkari päälle ja miellyttävää matkamusiikkia niin yhdeltä istumalta menee muutama sata kilometriä kerralla.
Se on kyllä aika vähän kun corollallakin menee 800km yhtäsoittoa ilman radiota ja vakkaria...manuaalilla.
Istumisen vaiva.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Eipä ole tullut koskaan Corollaa kokeiltua. Eipä tuo tosiaan paljon muusta ole kiinni kuin siitä kuinka hyvät penkit on (ja kuinka kovaa pääsee ajamaan)LopenUupunut kirjoitti:Oberland kirjoitti:Kyllä S211 on pirun hyvä matka-auto, 350000 km:ä ajettuna parempi kuin toyota uutena. Automaattilaatikosta D asento, vakkari päälle ja miellyttävää matkamusiikkia niin yhdeltä istumalta menee muutama sata kilometriä kerralla.
Se on kyllä aika vähän kun corollallakin menee 800km yhtäsoittoa ilman radiota ja vakkaria...manuaalilla.
Istumisen vaiva.
.
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Itse ajelin Keski-Saksasta Tukholmaan lähes yhdeltä istumalta. Saksan ja Tanskan välissä olin 45 minuuttia lautassa. 1400km ja 17 tuntia. Ei tullut perse kipiäksi tuossa Ceessä. Matkan idea oli katsella maisemia mutta oli niin paskat kelit että ei huvittanut muuta kuin ajaa kotiin.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Kyllä melkeen mersulla kuin mersulla ajaa helposti sen 700km ilman taukoja. Ortopedi penkki sitten tuplaa sen matkan
Kaikista paras tähän mennessä testaamistani on ollu W220 jakkara. Sen saa niin hyviin säätöihin ettei edes tunne istuvansa, ihan kuin leijuis jossakin 
E350CDI&A180CDI
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Itsellä ei ole W203:sta kokemuksia, mutte yleensä ottaen E-sarjan mersu on kyllä ihan eri luokassa kuin C-sarjan mersu.ola94 kirjoitti:Terve eli kiinnostaisi kummalla autolla te ajaisitte ennemmin pitkää matkaa w211 vai w203![]()
Terveisin Ola94
Oma S211 painaa kuta kuinkin kaksi tonnia ja ilmajousitettuna se tarjoaa mukavuutta ja hiljaisuutta matka-ajossa.
Neliveto ja noin 280 hv kuutoskone eivät ainakaan himmennä hyvää vaikutelmaa tien päällä.
"Ajajan auto" tarkoittaa yleensä käsiteltävyyttä ja siinä C-luokka on parempi, puhumattakaan BMW:sta.
W211:ssa on kuin veneen ohjaimissa. Vaste ohjaukseen ja kaasun on hidas.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Komeesti menee tuplat myös ilman ortopedia. Viime syksynä perus penkillä Amsterdamista Tukholmaan. Noin 1700km/15tuntia parilla pienellä tauolla. 211 on tienpäällä aivan mahtava autossuvik kirjoitti:Kyllä melkeen mersulla kuin mersulla ajaa helposti sen 700km ilman taukoja. Ortopedi penkki sitten tuplaa sen matkanKaikista paras tähän mennessä testaamistani on ollu W220 jakkara. Sen saa niin hyviin säätöihin ettei edes tunne istuvansa, ihan kuin leijuis jossakin
Some day, following the example of the United States of America, there will be a United States of Europe.
George Washington
MB W211, '05 200CDI
George Washington
MB W211, '05 200CDI
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
W203 vaikka ois ortopedit saa jalat turraksi sen huonojen istuinten takia. Siinä tuki reiden alapuolelle loppuu kesken jopa lyhkäselle miehelle. Malmöstä yhtäsoittoa Kemiin ajaneena voin kertoa että loppu ei ollut enää niinkään nautintoa vaikka olikin ortopedi penkki.. Mutta matkanautintoa paransi vasten se että alla oli C30 AMG
W211 oon ajanut yhtäsoittoa 600-800km ilman mitään ongelmia. Ei tarvi edes ortopedi penkkiä liiemmin säädellä eikä paikat puudu.. Distronic päälle niin ei tarvi koskea jarruun eikä kaasuun kun 2 kertaa koko matkan aikana
W211 oon ajanut yhtäsoittoa 600-800km ilman mitään ongelmia. Ei tarvi edes ortopedi penkkiä liiemmin säädellä eikä paikat puudu.. Distronic päälle niin ei tarvi koskea jarruun eikä kaasuun kun 2 kertaa koko matkan aikana
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Itsellä S203 ja S211. S203 on selvästi hauskempi ajaa.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies

- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: kumpi on "ajajan auto " c w203 vai e w 211
Mersun ajotuntumaan vaikuttaa rengasmerkki / koko ja vanne (offset) valinnat, alustan kunto sekä ammattitaitoisesti tehty pyöränsuuntaus erittäin paljon. Omissa autoissani (kts allekirjoitus) ovat ko seikat olleet optimoidut.ola94 kirjoitti:Terve eli kiinnostaisi kummalla autolla te ajaisitte ennemmin pitkää matkaa w211 vai w203![]()
Terveisin Ola94
Itsellä oli aikoinaan uudehko vähänajettu 203, joka oli kovin mieluisa auto.
Sen jälkeen oli kaksi classic - alustaista vakio - ohjauksella olevaa 211: sta, jotka tuntuivat vielä 203: sta mieluisammalta, joka ajotilanteessa, ollen oikein mukavia pitkänmatkan (yli 1000 km päivässä) ajossa.
Nykyinen V 6 CDI 7g avantcarde alustalla ja parametriohjauksella on ollut minulla kohta 4 vuotta... ja vieläkään en malta siitä millään luopua.
Mielestäni ajotuntumassa ja aktiiviajon hauskuudessa on käsittämättömän iso ero alkusarjan ehjiin ja optimoituihin perusmallin 211: siin, jotka omistin aiemmin. Ero kasvaa voimakkaasti, kun siirrytään mannermaisempiin ajonopeuksiin.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89


