w210 300td -99 amerikanvientimalli,vihdoinkin kilvissä.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

w210 300td -99 amerikanvientimalli,vihdoinkin kilvissä.

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

Hommattiin isännälle tuollainen amerikanvientimallin väykkä, niin katsastuksessa olivat tuumailleet ajovaloista että säädin uupuu, minkähänlainen rojekti on laittaa ja mitä tarvii, ja maahantuojalta tarvii jonkun todistuksen vielä.
Ihmeteltiin vain kun ruotsista hajettiin ja on ollu siellä rekisterissä ja katsastettu, mut ei vissiin ihan samanlainen lainsäädäntö ole :lol:
Pitäis verrata tuohon omaan väykkään että mitä eroja valoissa.
Viimeksi muokannut Arska124, Pe 24.08.2012 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EL5
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 27.06.2012 21:42

Re: w210 300td -99 amerikanvientimalli,ajovalojen säädin.

Viesti Kirjoittaja EL5 »

Jos on alkuperäiset DOT-valot niin eihän niihin mitään säädintä tartte?
S210 290 -97
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Re: w210 300td -99 amerikanvientimalli,ajovalojen säädin.

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

Korkeus-säädöstä olivat puhuneet, nyt sellainen on onneksi ei ollu xenonit niin oli yksinkertainen homma, 124:sta säätörulla ja alipaine letkua ni johan pelittää. Lampuissa oli kaikki valmiina niin ei tarvinut niitäkään vaihtaa.
EL5
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 27.06.2012 21:42

Re: w210 300td -99 amerikanvientimalli,ajovalojen säädin.

Viesti Kirjoittaja EL5 »

E-valojen kanssa ne korkeus säätimet tarttee, ei DOT-valojen. Jos siinä on DOT valot ja silti katsuri säätimen vaati niin kannattaa kyllä tutkia muutkin katsurin vaatimukset ennen kuin maksaa mistään todistuksista etc mitään.

Asia oli eri vielä jokin aika takaperin, silloin piti noin uuteen vaihtaa ne DOT-valot E-valoiksi ja säätimet jne sen mukaan.
S210 290 -97
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Re: w210 300td -99 amerikanvientimalli,ajovalojen säädin.

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

No nih nyt on leimattu ja kilvet laitettu paikoillen.
Todellakin oli e-hyväksytyt valot joissa oli säätimen moottorit paikoillaan mutta ei rullaa mistä säätää. 124sesta säätörulla ja alipaineletkuja ni johan toimi, maahantuojalta piti hommata vastaavuustodistus vai mikähän se oli. Nyt on suomenkilvissä ja katsastettu. Lasit olivat tarkistaneet että on oikeanlaiset leimat, oli e-merkki.
Onni onnettomuudessa että ei ollut xenonit :) ei olisi ollut noin helppoa saada valojen säätöä, xenoneissa kyllä mahtaa olla kaikissa automaattisäätö valmiina, vaikka ois jenkkivientimalli.
Viimeksi muokannut Arska124, Ke 29.08.2012 07:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EL5
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 27.06.2012 21:42

Re: w210 300td -99 amerikanvientimalli,vihdoinkin kilvissä.

Viesti Kirjoittaja EL5 »

Hassu paketti, jos tosiaan jenkki-malli ja joku laittanut sinne e-hyväksytyt hilut. Ajovalot ei kelpaa sekä dot että e, mutta esim. takavaloissa voi olla molemmat. Laseissa saattoi olla muistaakseni olla molemmat yhtäaikaa, varma en kuitenkaan ole, mutta vaikka olisi ollut pelkkä dot ja tosiaan alkuperäiset lasit niin nykyään kelpaa eikä tartte vaihto-operaatiota, toisin kuin vuosi sitten.
Noi katsurit on tosiaan välillä ihan pihalla ja vaativat kaiken näköistä turhaa ihan vaan varmuuden vuoksi / vanhentuneen tiedon vuoksi. Joten kannattaa tuonti pelien kanssa tutustua vaatimuksiin.

Hyvä kuitenkin että sai kilvet :thumbup:
S210 290 -97
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Re: w210 300td -99 amerikanvientimalli,vihdoinkin kilvissä.

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

Juh jotenki oli tullut isännällä mieleen kun oli ollut katsastamassa että nyt ei katsuri oo ihan kartalla :crazy: kaikki tilatut paperitkin se oli lukenu,liekkö oli tajunnut niistä mitään ukn oli kaikki saksaa mut kaippa ne tietää mitä merkintöjä niistä pitää löytää.

Ei mahtunu jenkkikilpi taakse oli liian korkea,eurokilpi ei puhettakaan,vanhanmallinenkilpi kahdella numerolla mahtui kontinkannen poteroon.
Vastaa Viestiin