Kysymys voikko laittaa turboa
Kysymys voikko laittaa turboa
Voikko 300 bensa mersuun laittaa turboa.
Autosasa suora 6 nen 24 venttiilinen auton on vuosimallia 1989 perus porrasperänen.
Autosasa suora 6 nen 24 venttiilinen auton on vuosimallia 1989 perus porrasperänen.
Re: Kysymys voikko laittaa turboa
Paljonkohan se tulisi maksamaan
500-15000e Tai enemmänkin. Varmaan vähän vaikuttaa kuka laittaa-missä laitetaan-ja mitä sinne laitetaan.
Halvalla sitä ei ainakaa pysty tekemään jos haluaa, että teho nousee huomattavasti.
Moottorin ohjaus jo maksaa yli 1000e + että joku sen säätää ja tekee. Luulen että vakio ohjaus taitaa olla turha jos turbottamaan rupiaa.
Moottorin ohjaus jo maksaa yli 1000e + että joku sen säätää ja tekee. Luulen että vakio ohjaus taitaa olla turha jos turbottamaan rupiaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
mikä siinä alkuperäisessä ke-jetronicissa nii kamalasti mättää? mosselmanin valmista kittiä kun apinoi, niin tehot nousee vajaaseen 300 hevoon takapyöriltä mitattuna ja on bolt-on vakio-osien päälle.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
okei kiitoksia mistä kanataisi lähteä kyselemmään turboa/auton laittoa
- Pakardinen
- Mersumies

Pajalta?
Oikeasti hei, jos et meinaa tehdä itse, niin unohda koko homma. Vieraalla turbon laitattaminen tuohon esimerkkisi autoon maksaa enemmän, kuin tuon auton arvo on.
Oikeasti hei, jos et meinaa tehdä itse, niin unohda koko homma. Vieraalla turbon laitattaminen tuohon esimerkkisi autoon maksaa enemmän, kuin tuon auton arvo on.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Mitä itse olen käsittänyt niin nuo mosselmanin kitit ei aiva kovin yleisiä ole ja joutuu vähä ettimään netin syövereistä.Sergey kirjoitti:mikä siinä alkuperäisessä ke-jetronicissa nii kamalasti mättää? mosselmanin valmista kittiä kun apinoi, niin tehot nousee vajaaseen 300 hevoon takapyöriltä mitattuna ja on bolt-on vakio-osien päälle.
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Mulla on ollut normi k-jet turbon kanssa ja nou propleemos. Ainoo oli et vakiosuuttimilla ja b-paineilla alko kakku loppuu kesken, kun koneesta olisi saanut paljon enemmänkin pihalle.
Ei täällä ole hintaa vielä kysytty, eikä minulla siihen olisi vastaustakaan mutta täältä voi kysyä:
http://www.proturbo.fi/asennukset/asennukset.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Veikkaan että hinta on välillä 5000 - 10 000€. Tuossa on esimerkiksi turbotettu eräs mersu: http://www.proturbo.fi/gallery/mb16V.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Huomaa tämä lainsäädäntö: "Ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. "
http://www.proturbo.fi/asennukset/asennukset.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Veikkaan että hinta on välillä 5000 - 10 000€. Tuossa on esimerkiksi turbotettu eräs mersu: http://www.proturbo.fi/gallery/mb16V.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Huomaa tämä lainsäädäntö: "Ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. "
Lisää tietoa: www.skg.fi
myös itse tehtynä kustannukset ylittää helposti auton nykyisen arvon... turbo + sen vaatimat oheislaitteet (n. 1000-1200 €) + muut muutokset (0-5000 €)Pakardinen kirjoitti:Pajalta?![]()
voihan sen toki kokeilla tehdä niinkin, että hankkii jostakin käytetyn turbon 100 €:lla, ruuvaa sen kiinni, yrittää järjestää sille jotenkin öljynkierron ja ajelee niin kauan kun vehkeet pysyy nipussa, mutta se ei ole se "oikea tapa"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jos voimakkaan vanhan mesen haluaa, niin helpointa lienee ostaa valmis superturbo.
E350CDI&A180CDI
kiitoksia näistä tiedoista toinen kysymys mistä voisi löyttää pakosarjan kyseisseen auton mootoriin vai kanattaakko tehdä itse
täälä foorumillakin on tai ainakin oli hetkisitten kyseiseen moottoriin myynnissä pakosarja. Eikös tuo kone kumminki m104 ole?.
Tekee firmatkin mutta plus miinus 700 paikkeilla hinnat.
Tekee firmatkin mutta plus miinus 700 paikkeilla hinnat.
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Kyllä kannataa ostaa valmis pakosarja. Sitä kun rupeaa sinne sovittelemmaan, niin siinä menee hermot jos ei ole ennen tehnyt pakosarjoja.Pitää ostaa pakosarjan laippat ja siihen ruveta rälläköimään ja hitsaileen sopivia käyriä, niin siinä sitä iltapudetta onkin 
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
siksi sitä voi apinoida eli kopioida. Ei se kummonen satsi ole.TUUTTERO kirjoitti:Mitä itse olen käsittänyt niin nuo mosselmanin kitit ei aiva kovin yleisiä ole ja joutuu vähä ettimään netin syövereistä.
kuvassa neloskoneeseen kaikki osat mitä tarvitsee, ahtopaineet on 0,42bar. kutoskoneessa on kuvasta poiketen kaksi turboa mutta ei kai sillä ole niin väliä.

EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Turha sitä on kyllä tältä forumilta kysyä osaako tehdä pakosarjan, ei mekään niin neroja olla, että voidaan tietää syntyykö siitä pakosarja vai tilataideteos vaikka melkoisia neroja välillä ollaankin 
Lisää tietoa: www.skg.fi