Moi,
Olen irroitellut säännöllisin ajoin W123:sestani sisälokasuojat, jotta voin puhdistaa kaaret ja niiden taustat, sillä aina sinne väliin menee jostain hiekkaa yms. Nyt olen jälleen irroittanut sisälokasuojat, jotta olen saanut laitettua kaarien raunaan combiwaxin ja päälle vielä siveltimella massan. Nyt olisi taas aika laittaa sisälokarit paikalleen, mutta jos jättäisi sisälokarit asentamatta, niin kaaria olisi helpompi hoitaa talvellakin, kun saisi ne pestyä kunnolla painepesurilla aina pyöräkoteloistakin. W123 sisälokarit ovat jo valmiiksi kovin ahtaat, joten kaarien reunassa olevat muoviklipsut hankaavat kaarien reunoja...siksi olen laittanut kaarien reunaan massaa. Roiskeläpät kyllä on ehdottomat W123:sessa, mutta mitäs sanotte idesta, että jättäisi sisälokarit laittamatta....tuleeko ongelmia?
Miten muuten olette kiinnittäneet roiskeläpät autoon ilman sisälokareita? Mulla on roiskeläpät olleet kiinni vain sisälokareissa popniiteillä, joten ei ole tarvinnut auton kaariin tehdä ylimääräisiä reikiä. Saako pelkkiä roiskeläppiä kiinnitettyä kaariin jollain klipsuilla, kuten W124:sessa? W124:nen on helpompi noiden sisälokareiden ja roiskeläppien kiinnitysten osalta, kun niissä on niitä muoviosia, johon kehtaa ruuvejakin laitella.
W123:sen sisälokasuojat-jättäisinkö laittamatta
Re: W123:sen sisälokasuojat-jättäisinkö laittamatta
Itse en kyllä jättäisi lokareita pois, antavat silti etenkin talviajossa paljon lisäikää auton kaarille. Roiskeläppien asennus ilman reikiä voiki olla aika temppu, en usko että saat alkuperäisiä läppiä ainakaan laitettua.kardaani kirjoitti:Moi,
Olen irroitellut säännöllisin ajoin W123:sestani sisälokasuojat, jotta voin puhdistaa kaaret ja niiden taustat, sillä aina sinne väliin menee jostain hiekkaa yms. Nyt olen jälleen irroittanut sisälokasuojat, jotta olen saanut laitettua kaarien raunaan combiwaxin ja päälle vielä siveltimella massan. Nyt olisi taas aika laittaa sisälokarit paikalleen, mutta jos jättäisi sisälokarit asentamatta, niin kaaria olisi helpompi hoitaa talvellakin, kun saisi ne pestyä kunnolla painepesurilla aina pyöräkoteloistakin. W123 sisälokarit ovat jo valmiiksi kovin ahtaat, joten kaarien reunassa olevat muoviklipsut hankaavat kaarien reunoja...siksi olen laittanut kaarien reunaan massaa. Roiskeläpät kyllä on ehdottomat W123:sessa, mutta mitäs sanotte idesta, että jättäisi sisälokarit laittamatta....tuleeko ongelmia?
Miten muuten olette kiinnittäneet roiskeläpät autoon ilman sisälokareita? Mulla on roiskeläpät olleet kiinni vain sisälokareissa popniiteillä, joten ei ole tarvinnut auton kaariin tehdä ylimääräisiä reikiä. Saako pelkkiä roiskeläppiä kiinnitettyä kaariin jollain klipsuilla, kuten W124:sessa? W124:nen on helpompi noiden sisälokareiden ja roiskeläppien kiinnitysten osalta, kun niissä on niitä muoviosia, johon kehtaa ruuvejakin laitella.
Siinä olet oikeassa että W123:ssa roiskeläpät kyllä ovat hyvä olla, etenkin JOS/KUN ajaa talvellakin ja varsinkin kevään hiekkakurassa, olen huomannut että ovien alareunat pysyvät paljon paremmin puhtaana kun edessä ovat isot alkuperäiset lätkät paikallaan.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Hei ! Kotimaassa laitettujen Lokareiden sisällähän on tehdasasennettuna kapeat muoviset sisälokasuojat jotka kyllä suojaavat tehokkaasti arimmat paikat, lokasuojien takakulmat, vilkunpesät ym. Näissähän on vielä kumitiivisteetkin kuten ihan alkuperäisissä alumiinisissa Lokareissa oli. Itsekin tuossa kesällä ne taas irroiteltuani ja ruiskuteltuani mietin laittaisinko takaisin, laitoin kuitenkin ne varmuuden maksimoimiseksi koska epäilen että kuraa kasaantuu kynnyskotelon pään yläpuoliseen tilaan ja mahdollisesti ruostuttaa muuten tervettä koria. Roiskeläpät ehdottomasti jo ulkonäönkin puolesta.
Terv. Kari
Terv. Kari
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Älä ihmeessä jätä lokaria pois! Suojaa kiveniskuilta!kardaani kirjoitti:Moi,
En minäkään jättäisi pois Lokareita. Käsittääkseni kyllä niiden suojaava vaikutus on merkittävästi suurempi kuin haittavaikutus siitä, että ne johonkin kohtiin tietty voivat kerätä likaa. Toimintaperiaatehan niissä on ainakin olevinaan sellainen, että ne ajoviiman avulla ohjaavat ilmaa liikkeelle ylitsensä (etuosan ilmakauha), jotta ilma liikkuisi pyöränkoteloissa poistaen kostautta. Tuon yksityiskohdan toimivuuteen en tosin osaa sanoa yhtään mitään...nylaka kirjoitti:Hei ! Kotimaassa laitettujen Lokareiden sisällähän on tehdasasennettuna kapeat muoviset sisälokasuojat jotka kyllä suojaavat tehokkaasti arimmat paikat, lokasuojien takakulmat, vilkunpesät ym. Näissähän on vielä kumitiivisteetkin kuten ihan alkuperäisissä alumiinisissa Lokareissa oli. Itsekin tuossa kesällä ne taas irroiteltuani ja ruiskuteltuani mietin laittaisinko takaisin, laitoin kuitenkin ne varmuuden maksimoimiseksi koska epäilen että kuraa kasaantuu kynnyskotelon pään yläpuoliseen tilaan ja mahdollisesti ruostuttaa muuten tervettä koria. Roiskeläpät ehdottomasti jo ulkonäönkin puolesta.
Terv. Kari
Olenko muuten väärässä, kun mun käsittääkseni nuo kuvaamasi tehtaan sisälokarit eivät ole olleet alusta asti näiden varusteena, vaan ovat tulleet kuvaan vasta jossakin tuotannon myöhäisemmässä vaiheessa? Omassa -81 mallisessa sellaiset on, mutta muistelisin myyjän kertoneen, että hän on jostakin uudemmasta ne siihen adoptoinut, kun niitä ei alun perin ole tuossa ollut.
Itse itselleni vastaten...Nozki kirjoitti:...
Olenko muuten väärässä, kun mun käsittääkseni nuo kuvaamasi tehtaan sisälokarit eivät ole olleet alusta asti näiden varusteena, vaan ovat tulleet kuvaan vasta jossakin tuotannon myöhäisemmässä vaiheessa?
....
Alkaen 25.11.1981, W123:een on lisätty osa nimeltä "Gedübelte Kunststoffschottwände in den vorderen Radkästen". Tästä käsittääksen on kyse. (Toivottavasti joku korjaa, jos olen tulkinnut tekstin jotenkin väärin.) En sentään keksinyt itse tuota päivämäärää, vaan luin sen tehtaan julkaisemasta kirjasta Mercedes-Benz W 123, kirjoittajat Rohde / Sirup.
Tuossa kuvassa on Schottwand korostettuna: