W210 näyttö herjaa valosta???
-
- Uusi tuttavuus
W210 näyttö herjaa valosta???
Onko jollain hajua miten saa tuon monitoiminäytön vikalistan nollattua.Peilistä oli vilkku sanonut sopimuksensa irti,ja nyt kun sain tuon kompleksin vaihdettua niin edelleen näyttöön tulee käynnistäessä+sammuttaessa ilmoitus että tsekkaa valot...kyseessä vuoden 2000 e220.Ohjekirjan mukaan yritin ratista ja R-nappulasta nollata mutta eipä onnistunut???Vai oottelenko jos vaikka itekseen lopettais herjauksen....
Re: W210 näyttö herjaa valosta???
Panitko okean wattisen polttimonmon tilalle
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Uusi tuttavuus
Siis sinnehän ei voi kait väärä wattista pistää kun pitää se koko umpinainen vilkkumötikkä vaihtaa jonka sisällä on jo valmiina jonkin sortin ledit....eli polttimoita ei erikseen sinne vaihella.
Tsekkaa tarkkaan kaikki polttimot, parkit ym. Takana on varapolttimot: kun varsinainen takavalo pimenee, syttyy varapolttimo. Tämän takia voi olla vaikeaa havaita takaa pimentynyt valo. Herja kyllä poistuu itsestään, kun kaikki valot palaa. Niinkuin dealer jo mainitsikin.
E: Takana on kummallakin puolella kaksi parkkipolttimoa, eli yhteensä neljä. Katso myös rekkarikilven valot.
E: Takana on kummallakin puolella kaksi parkkipolttimoa, eli yhteensä neljä. Katso myös rekkarikilven valot.
E350CDI&A180CDI
-
- Uusi tuttavuus
Niin siis jääkö tuo herjaus vielä joksikin aikaa päälle vaihdon jälkeen???Eli nyt kun ehjä vilkku on paikallaan niin kestää jonkun aikaa kunnes autokin tajuaa että nyt siellä on ehjä lamppu...Parkit,pitkät,pakit,jarruvalot,sumarit tarkistelin kyllä vaikkakin aika sattumaa olisi että samaan aikaan menisi useampi polttimo ympäri autoa pimeäksi.Huomenissa tarkistelen noita takavaloja sitten tarkemmin että montako lamppua (ja varalamppua) sieltä löytyy...
-
- Mersumies
Väykkä220cdi kirjoitti:Niin siis jääkö tuo herjaus vielä joksikin aikaa päälle vaihdon jälkeen???Eli nyt kun ehjä vilkku on paikallaan niin kestää jonkun aikaa kunnes autokin tajuaa että nyt siellä on ehjä lamppu...Parkit,pitkät,pakit,jarruvalot,sumarit tarkistelin kyllä vaikkakin aika sattumaa olisi että samaan aikaan menisi useampi polttimo ympäri autoa pimeäksi.Huomenissa tarkistelen noita takavaloja sitten tarkemmin että montako lamppua (ja varalamppua) sieltä löytyy...
Voihan etu tai taka SAM-yksikköön tullut vika aiheuttaa mainitut vaivat mittariston näyttöruutuun.
Kannattisi starilla kuittauttaa viat ja katsoa uusiutuvatko herjat kuittauksen jälkeen.
-
- Uusi tuttavuus
LOPPUI HERJAUS....siinä päivällä kun vilkun vaihdon jälkeen lamput tsekkasin,niin ainoa mitä en tullut tarkistaneeksi oli rekkarin valot...kävin nyt piruuttani tuolla tuulessa&tuiskussa tarkistamassa ja mikäpä muukaan siellä oli herjaavana kuin toinen rekkarin polttimoista oli mykkä..nyt vaihdettu ja vikapiippaus loppui.Eli ilmeisesti samoihin aikoihin vilkun kanssa oli rekkarinkin polttimoista toinen tullut tiensä päähän.
Minkä tilalle ? Parkeille ei satavarmasti syty väykyssä missään vuosimallissa.Mulla -00 Classicissa kyllä sytty.
wiimax.fi
Takavalojen polttimoiden kannatkin on aika herkkiä hapettumaan. Itse olen antanut vastinpinnoille hieman dremeliä ja sitte kuparitahnaa, niin ei ainakaan kontaktihäiriöiden takia tule vikailmoituksia.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Tarkoitan nyt ihan takavaloja. Niitä mitkä palaa kun valot on kytkimestä laitettu päälle. Mikä niiden virallinen nimi lieneekään..? Siinä oli polttimoita kaksi vierekkäin, kun toinen kärähti, syttyi viereen toinen. Sitten kun palaneen tilalle laittoi ehjän, rupesi se palamaan ja "varalamppu" sammui. Auto siis W210 200CDI Classic vm. 2000.dealer kirjoitti:Minkä tilalle ? Parkeille ei satavarmasti syty väykyssä missään vuosimallissa.Mulla -00 Classicissa kyllä sytty.
E350CDI&A180CDI
Kaikki palavat yhtä aikaa kun kaikki on kunnossa, siis 2 parkkipolttimoa molemmin puolin takana. Tuossa on ollut kyseessä hauska sattumaSiinä oli polttimoita kaksi vierekkäin, kun toinen kärähti, syttyi viereen toinen. Sitten kun palaneen tilalle laittoi ehjän, rupesi se palamaan ja "varalamppu" sammui. Auto siis W210 200CDI Classic vm. 2000.

wiimax.fi
Kaikki on näköjään mahdollista näiden kanssadealer kirjoitti:Kaikki palavat yhtä aikaa kun kaikki on kunnossa, siis 2 parkkipolttimoa molemmin puolin takana. Tuossa on ollut kyseessä hauska sattumaSiinä oli polttimoita kaksi vierekkäin, kun toinen kärähti, syttyi viereen toinen. Sitten kun palaneen tilalle laittoi ehjän, rupesi se palamaan ja "varalamppu" sammui. Auto siis W210 200CDI Classic vm. 2000.

E350CDI&A180CDI
mulla syttyy vikavaloilmo sillon tällön näyttöön. Kaikkien valojen tarkastus ja toimii. Kunnes vikailmeni valojen kytkeytyessä. Oik. Xenon ei syttynytkään kytkiessä valot päälle. Sammutin valot ja kytkin uudelleen ni sytty. Eli ballasti reistailee siis. Vikailmoa ei jäänyt kunnes ajaessa tuli taas. Kaikki valot toimii, takavalojen kontaktipinnatkin on kiillotettu jo aikaisemmin. Eli syy lienee ballastissa joka heittää herjaa mut polttimo ei sammu.
Onko vastaavaa ollu kellään muulla xenonien kanssa?
Chrysler 300C CRD, 2006, om642
W210, 320 CDI, 2001
W210, 290 TDI, 1998
W210, 320 CDI, 2001
W210, 290 TDI, 1998
On ollut joo. Tosin aina vain jälkiasenteisten kanssa. Sulla taitaa olla alkuperäiset?EEWEE kirjoitti:mulla syttyy vikavaloilmo sillon tällön näyttöön. Kaikkien valojen tarkastus ja toimii. Kunnes vikailmeni valojen kytkeytyessä. Oik. Xenon ei syttynytkään kytkiessä valot päälle. Sammutin valot ja kytkin uudelleen ni sytty. Eli ballasti reistailee siis. Vikailmoa ei jäänyt kunnes ajaessa tuli taas. Kaikki valot toimii, takavalojen kontaktipinnatkin on kiillotettu jo aikaisemmin. Eli syy lienee ballastissa joka heittää herjaa mut polttimo ei sammu.
E350CDI&A180CDI
Jälkiasenteiset vaikuttaa olevan. Mulla tuli mieleen jo sellainenkin että asentaisin vaikka h7 tai h1 polttimot niihin umpioihin. Tosin mulla on w211 valo-optiikka eli se sellanen linssi hässäkkä. Katsastusmies saattaa olla toista mieltä aiheesta.
Tuikkasin avatariks kuvatuksen valosta
W210, 320 CDI, 2001
W210, 290 TDI, 1998
W210, 320 CDI, 2001
W210, 290 TDI, 1998
kyllä. ei kauaa mennyt kun pimeni ballastit kokonaan. kyllästyin ostamaan uusia ja laitoin takaisin halogeenit.EEWEE kirjoitti:. Eli syy lienee ballastissa joka heittää herjaa mut polttimo ei sammu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Mä pääsin noista ongelmista eroon sillä, että lopetin ostamasta halpis sarjoja. 100€+ maksavat muutos-sarjat alkaa olemaan jo ihan kestaviä.EEWEE kirjoitti:Jälkiasenteiset vaikuttaa olevan. Mulla tuli mieleen jo sellainenkin että asentaisin vaikka h7 tai h1 polttimot niihin umpioihin. Tosin mulla on w211 valo-optiikka eli se sellanen linssi hässäkkä. Katsastusmies saattaa olla toista mieltä aiheesta.
E350CDI&A180CDI
-
- Mersumies
W210 ja W202 jälkiasennus xenonit rikkoo auton elektroniikkaa. Varokaa noitten halpiksien asentamista autoonne.
Ensimmäiset oireet kun mittaristo menee sekaisin...sitten alkaa tuhotyö muihinkin ohjainlaitteiden osalta.
Starikin herjaa diagnostiikassa, kun tutkii tarkemmin tapahtumia.
Mainittujen autojen elektroniikka ei ole suojattu korkeajännitteitä vastaan, joita mainitut xenonit syttyesään tuottavat.
Ensimmäiset oireet kun mittaristo menee sekaisin...sitten alkaa tuhotyö muihinkin ohjainlaitteiden osalta.
Mainittujen autojen elektroniikka ei ole suojattu korkeajännitteitä vastaan, joita mainitut xenonit syttyesään tuottavat.
Ei mulla oo ikinä itse autosta mitään särkynyt xenonien takia. Tai edes herjannut mitään. Ballastien toimii/ei toimi jne. on johtunut ihan niiden huonosta laadusta. Eihän se korkeajännitekään ole kuin siellä ballastissa missä se syntyy, johdoissa polttimolle sekä itse polttimossa.Mesemies89 kirjoitti:W210 ja W202 jälkiasennus xenonit rikkoo auton elektroniikkaa. Varokaa noitten halpiksien asentamista autoonne.
E350CDI&A180CDI
-
- Mersumies
ssuvik kirjoitti:Ei mulla oo ikinä itse autosta mitään särkynyt xenonien takia. Tai edes herjannut mitään. Ballastien toimii/ei toimi jne. on johtunut ihan niiden huonosta laadusta. Eihän se korkeajännitekään ole kuin siellä ballastissa missä se syntyy, johdoissa polttimolle sekä itse polttimossa.Mesemies89 kirjoitti:W210 ja W202 jälkiasennus xenonit rikkoo auton elektroniikkaa. Varokaa noitten halpiksien asentamista autoonne.
Sähkötekniikassa on se mielenkiintoinen puoli, että sähkön välittäjäaineet eli elektronit kulkee vastakkkaiseen suuntaan kuin sähkövirta. Mainituissa automalleissa on runsaasti mittariston häiriöitä, jotka johtuvat jälkiasennus xenoneista.
Viimeinen tapaus muutama päivä sitten, kun mainitut xeninit tuhosivat ohjainlaitteen.
Xeninin toimintaperiaate on, että korkeajännitepuola synnyttää xenonille riittävän sysäyksen sytyttääkseen sen, ja tuo korkajännitteinen ( puolassa ) sekottaa virtapiirin tuhoisin seurauksin, jos sitä ei ole estetty pääsemästä alemman potentiaalin jänniteosiin.
Viimeksi muokannut Mesemies89, Ti 28.08.2012 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko sun kohdalle sattunut sitte enemmänkin noita tapauksia? Mä en oo ikinä kuullut, että xenonit olis särkenyt autosta jotain.
E350CDI&A180CDI
-
- Mersumies
Samaa voisi mennä kysymään VEHOSTA, onko koskaan Mersuun tullut mitään vikoja. Vastaus tulee, ettei ikinä ole tullut mitään vastaavaa vikaa, oli vika mikä hyvänsä.ssuvik kirjoitti:Onko sun kohdalle sattunut sitte enemmänkin noita tapauksia? Mä en oo ikinä kuullut, että xenonit olis särkenyt autosta jotain.
Vastaan kysymykseesi, että monta monta tapausta on kohdistettu jälkiasennus xenonien syyksi mainittujen mallien ongelmista, jotka xenonit on aiheuttanut.
Häiriöt ja viat ovat poistuneet kun xenonit on poistettu.
Tosta vastauksesta päätellen säkin voit ihan hyvin olla VeholaisiaMesemies89 kirjoitti:Samaa voisi mennä kysymään VEHOSTA, onko koskaan Mersuun tullut mitään vikoja. Vastaus tulee, ettei ikinä ole tullut mitään vastaavaa vikaa, oli vika mikä hyvänsä.ssuvik kirjoitti:Onko sun kohdalle sattunut sitte enemmänkin noita tapauksia? Mä en oo ikinä kuullut, että xenonit olis särkenyt autosta jotain.
Vastaan kysymykseesi, että monta monta tapausta on kohdistettu jälkiasennus xenonien syyksi mainittujen mallien ongelmista, jotka xenonit on aiheuttanut.

E350CDI&A180CDI
-
- Mersumies
Sidonnaisuuksia ei ole mihinkään suuntaan.ssuvik kirjoitti:Tosta vastauksesta päätellen säkin voit ihan hyvin olla VeholaisiaMesemies89 kirjoitti:Samaa voisi mennä kysymään VEHOSTA, onko koskaan Mersuun tullut mitään vikoja. Vastaus tulee, ettei ikinä ole tullut mitään vastaavaa vikaa, oli vika mikä hyvänsä.ssuvik kirjoitti:Onko sun kohdalle sattunut sitte enemmänkin noita tapauksia? Mä en oo ikinä kuullut, että xenonit olis särkenyt autosta jotain.
Kuitenkin Mersujen kanssa pelehditään ja yritetään korjata niihin ilmenneitä vikoja.
Eli tulemme siihen lopputulokseen että xenonit huitsin kuuseen ja halogenit takas. Nyt siellä on D2R xenon polttimo. Mistä pitää ruveta pirralla vinguttaan että saan halogenin tilalle? Vai laitetaanko jesarilla kii?
W210, 320 CDI, 2001
W210, 290 TDI, 1998
W210, 320 CDI, 2001
W210, 290 TDI, 1998
Tein pienen tutkimusretken. h7 polttimosta ku vääntää siinä kannassa olevan peltiklipsun sivuun (taakseppäin) taitaa se polttimo sinne istua. Pituudeltaan h7 ja d2r kannasta kohtaan josta valotulee on samanmittaiset, eli siltä osin ok. Katotaan mitä illan aikana saa aikaiseksi.
W210, 320 CDI, 2001
W210, 290 TDI, 1998
W210, 320 CDI, 2001
W210, 290 TDI, 1998