Hyvä öljy!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nautseri
Mersumies
Mersumies

Hyvä öljy!

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kysyin nesteeltä mersun öljyistä.
Nyt olen käyttänyt nesteen öljyä a ei ole mitään nekatiivista kerrottavaa,päin vastoin.
Öljyn vaihtovälit on nykyisessä autossani 20 tuh,km.
Öljyä saa 20 litran astiossa(noin)joten litra hinta on halvempi kuin 4litran kannut,kylläkin on suuria hinta eroja missä myyvät.
Alla on nesteen vastaus mistä voi päätellä öljy asiota.

Kiitos kysymyksestä. Paras öljy MB 200 CDI :n moottoriin on Neste City Pro 5W-40. Se on Mersun hyväksymä öljy myös pidennetyille vaihtoväleille eli täyttää Mersun vaatimuksen MB 229.3, sekä normaalille vaihtovälille MB 229.1. Öljy löytyy Mersun hyväksyttyjen öljyjen listalta.

Automaattivaihteistoon suosittelen Mersun omaa öljyä, vaikka Neste ATF-X toimii kyllä, mutta sille ei ole haettu Mersun hyväksyntää, joten sitä käyttämällä takuu ei ole voimassa.

Voiteluaineterveisin,

Aapo Niemi, tuotepäällikkö
Neste Voiteluaineet
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Öljyt

Viesti Kirjoittaja steelman »

Kyllä ei ole itselläni hyvää sanottavaa nesteen öljyistä.Kaikki autot missä olen nesteen kuraa käyttänyt,ovat ruenneet syömään öljyä mitä enemmissä määrin.On kokeiltu Peogeotissa,Opelissa,WV.ssä ja amerikan autoissa.Tein pakkaskokeen itse viime talvena,pöntöt Mobilia ja nesteen öljyä hankeen yöksi ja aamulla sitten kaatelemaan ulos.Aika heikkoa oli ulostulo nesteen tuotteessa,mobilin tavara tuli liukkaasti ulos,ei kerennyt kissaa sanoa kun oli jo kupissa.Olen itse toiminut huoltoasemalla(neste)huoltoyrittäjänä ja voin sanoa että harvalla kolleegalla oli positiivista sanottavaa nesteen öljyistä.Kyllä koville moottori joutuu jos näillä"long life" öljyillä 20 tuhattakm. vedetään menemään :?: :?: :!: .Mitä vaihteistoöljyihin tulee meinaan automaatin,niin kyllä Dextron 3 luokituksen omaava öljy on paras vaihtoehto varsinkin ikääntyviin askeihin.Mersun oma askiöljy on Dextron 2:sta tietääkseni,ja itse siirryin 3:seen koska automaattiaskien korjaaja sitä suositteli.Kyllä sillä myös selvä vaikutus on ollut,aski vaihtaa pehmeämmin ja lisäaineistus on parempi ja myös pakkaskestävyys :D :D :D :D :D .
nautseri
Mersumies
Mersumies

Re: Öljyt

Viesti Kirjoittaja nautseri »

steelman kirjoitti:Kyllä ei ole itselläni hyvää sanottavaa nesteen öljyistä.Kaikki autot missä olen nesteen kuraa käyttänyt,ovat ruenneet syömään öljyä mitä enemmissä määrin.On kokeiltu Peogeotissa,Opelissa,WV.ssä ja amerikan autoissa.Tein pakkaskokeen itse viime talvena,pöntöt Mobilia ja nesteen öljyä hankeen yöksi ja aamulla sitten kaatelemaan ulos.Aika heikkoa oli ulostulo nesteen tuotteessa,mobilin tavara tuli liukkaasti ulos,ei kerennyt kissaa sanoa kun oli jo kupissa.Olen itse toiminut huoltoasemalla(neste)huoltoyrittäjänä ja voin sanoa että harvalla kolleegalla oli positiivista sanottavaa nesteen öljyistä.Kyllä koville moottori joutuu jos näillä"long life" öljyillä 20 tuhattakm. vedetään menemään :?: :?: :!: .Mitä vaihteistoöljyihin tulee meinaan automaatin,niin kyllä Dextron 3 luokituksen omaava öljy on paras vaihtoehto varsinkin ikääntyviin askeihin.Mersun oma askiöljy on Dextron 2:sta tietääkseni,ja itse siirryin 3:seen koska automaattiaskien korjaaja sitä suositteli.Kyllä sillä myös selvä vaikutus on ollut,aski vaihtaa pehmeämmin ja lisäaineistus on parempi ja myös pakkaskestävyys :D :D :D :D :D .
On aika uusi tuote ,oletko käyttänyt,kokeillut?
Miksi kahdessa eri autossani on toiminut hyvin,ei ole tarttenut lisäillä vaihdon välillä.
Eikä ole venttiilit äännelleet varsinkaan koneen ollessa kylmä.
Ei ehkä paras, mutta hyvä öljy?
spede10
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Oikean öljyn löytyminen on todennäköisesti ikuisuuskysymys.
Mielestäni pelkkä öljyn kulutus ei ole ainoa autuaaksi tekevä mittari öljyn hyvyydelle.
Järkeillääs hiukan:
Jos öljyä kuluu normaalikuntoisessa moottorissa, niin kuinka se tapahtuu? -...Palaa sylintereissä työtahdin aikana. Öljy jää sylinterin seinämiin siitä huolimatta, että ylimpänä olevan renkaan tulisi kaapia öljy pois. Entäs sitten? Jos öljyä jää seinämään, ei synnykään metalli-metallia vastaan kosketusta. Öljy on silloin todennäköisesti ominaisuuksiltaan sellaista, että se todella pysyy voideltavalla pinnalla. Todennäköisesti se pysyy hyvin myös laakerien pinnoilla.
Jos sen sijaan ylin rengas kaapii kaiken pois, syntynee tuo em. metalli-metalli tilanne. Mutta eipä kulu öljyäkään.

Kumpi on moottorin kannalta parempi tilanne? :?:
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Aku P
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Luonnollisesti Nesteen edustaja pitää omaansa parhaana.
Tuskin Neste-öljylläkään saa konettaan rikottua. Omat havaintoni M102:ssa Neste City-prosta ovat, että sitä kului moninkertaisesti Mobiliin verrattuna ja myös tyhjäkäyntipaineet kuumana olivat vähän alemmat (1,5 vs Mobilin 1,8-2).
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin