sähköantenni w124
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
sähköantenni w124
Mistäköhän sais varaosia tuohon? Oli menny hihna poikki...
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Re: sähköantenni w124
merteil tarjoaa ainakin jotain... esim. tuollainen osa maksaa 52 €... jos tuossa nyt on kyse juuri siitä hihnasta mitä luulentähtipirssi kirjoitti:Mistäköhän sais varaosia tuohon? Oli menny hihna poikki...


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: sähköantenni w124
Ja KL:ltä tämän saman alle 40€napa kirjoitti:merteil tarjoaa ainakin jotain... esim. tuollainen osa maksaa 52 €... jos tuossa nyt on kyse juuri siitä hihnasta mitä luulentähtipirssi kirjoitti:Mistäköhän sais varaosia tuohon? Oli menny hihna poikki...itse antenni tulee näköjään mukana...
Sisällähän on oikeasti kuminen hammashihna Jos se on poikki niin voipi mennä vaikeaksi sen saaminen
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
Re: sähköantenni w124
Kiitos helkkaristi! Tästä on kyse!
Eli tarvin justiinsa tuon hihnan ja antenniosan ku se hihna oli ihan p*llun päreinä sielä sisässä.
Pitäis vain tietää että se on justiinsa tuohon sähkömoottorimalliin ellei sitten tää ole jälkiasennushässäkkä...
Eli tarvin justiinsa tuon hihnan ja antenniosan ku se hihna oli ihan p*llun päreinä sielä sisässä.
Pitäis vain tietää että se on justiinsa tuohon sähkömoottorimalliin ellei sitten tää ole jälkiasennushässäkkä...
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Re: sähköantenni w124
kyllä tuon pitäis olla juuri siihen alkuperäiseen sähköantenniin...tähtipirssi kirjoitti:Kiitos helkkaristi! Tästä on kyse!
Eli tarvin justiinsa tuon hihnan ja antenniosan ku se hihna oli ihan p*llun päreinä sielä sisässä.
Pitäis vain tietää että se on justiinsa tuohon sähkömoottorimalliin ellei sitten tää ole jälkiasennushässäkkä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: sähköantenni w124
Alkuperäisasennuksissa Mersu on käyttänyt Hirschmannin (sähkö)antennia. Jos siinä nykyisessä on kyseisen lafkan merkki, niin on aika hyvä todennäköisyys, että toi KL-Varaosien tuote on sopiva. Se Hirschmannin logo muuten on sellainen h-kirjain, jolla sarvet. Vai onko se hirvi, joka näyttää h-kirjaimelta; ihan miten vain...tähtipirssi kirjoitti:Kiitos helkkaristi! Tästä on kyse!
Eli tarvin justiinsa tuon hihnan ja antenniosan ku se hihna oli ihan p*llun päreinä sielä sisässä.
Pitäis vain tietää että se on justiinsa tuohon sähkömoottorimalliin ellei sitten tää ole jälkiasennushässäkkä...

http://www.hirschmann.com/
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: sähköantenni w124
KL:n osa kävi ainakin omaan. Sit kun sen purkaa kannattaa puhdistaa hyvin tuo antennin kierteen vastakappale ja kierreosan alla oleva holkkiosuus. Pyöreä nylon tai messinkiharja ja paljon WD40:stä tai vastaavaa. Mulla ainakin oli paaaaaljon paskaa. Sisällä on myös sellainen kupariliuku jonka on käsittääkseni tarkoitus ottaa antenniin kiinni ja jotamyöten "radioaallot" välittyy johdon "kuumaan karvaan". Itte hiukan kohotin sitä
Toki puhdistus on syytä suorittaa koko moottoriosan sisuskin koska kuitenkin sisällä on paskaa ja vaseliini kuivunu. Vaseliini voitelu sille nylon-antenniruotoa ohjaavalle pikkupyörälle ja sen akselikoloille eikä voitelu pahaa tee sille isolle nylonpyörällekkään.
Ja sit sen uuden antennin "nylon ruoto". Kun ja jos se ei tahdo mennä sisään niin sen kärkeen kannattaa veistää viiste hammastuksen selkäpuolelle ja hiukan sitä nylonruodon kärkiossa vääntää siihen suuntaan johon se moottoriosan "nylonvarastossakin" vääntyy. Ittellä meinas keleitä päästä ilmoille ennen kun tajusin tehdä nuo temput
(ei tahdo mennä sitä pienestä reiästä jonka kautta se menee kelalle/varastoon)
Itte laitoin erillisen maadoituksen siitä moottoriosasta lähtevään putkeen. Siinähän on sellainen torx lukitusruuvi sille suojaputkelle. Laitoin sen torxin alle sopivan paksun liitimen ja liittimestä johdon auton runkoon. Ja TÄRKEÄÄ... sitä torxia ei väkisten saa ruuvata pohjaan! Siksi sen lisämaadoitusliittimen torxin alle täytyy olla sopivan paksu.
Johan kuluupi radio aivan toisen malliin
Toki puhdistus on syytä suorittaa koko moottoriosan sisuskin koska kuitenkin sisällä on paskaa ja vaseliini kuivunu. Vaseliini voitelu sille nylon-antenniruotoa ohjaavalle pikkupyörälle ja sen akselikoloille eikä voitelu pahaa tee sille isolle nylonpyörällekkään.
Ja sit sen uuden antennin "nylon ruoto". Kun ja jos se ei tahdo mennä sisään niin sen kärkeen kannattaa veistää viiste hammastuksen selkäpuolelle ja hiukan sitä nylonruodon kärkiossa vääntää siihen suuntaan johon se moottoriosan "nylonvarastossakin" vääntyy. Ittellä meinas keleitä päästä ilmoille ennen kun tajusin tehdä nuo temput

Itte laitoin erillisen maadoituksen siitä moottoriosasta lähtevään putkeen. Siinähän on sellainen torx lukitusruuvi sille suojaputkelle. Laitoin sen torxin alle sopivan paksun liitimen ja liittimestä johdon auton runkoon. Ja TÄRKEÄÄ... sitä torxia ei väkisten saa ruuvata pohjaan! Siksi sen lisämaadoitusliittimen torxin alle täytyy olla sopivan paksu.
Johan kuluupi radio aivan toisen malliin

Re: sähköantenni w124
Jos sulla on tuo antenni merkkiä Wisi nii siihen ei valmisteta enään noita antennipiiskoja. Omaan löytyi tuurilla piiska joka oli maannut varastossa 9vuotta.
Re: sähköantenni w124
Katkenneen piiskaosan saa korjatuksi. Omasta korjasin kahdesti kun meni poikki. Kului toiseksiylin teleskooppiosa niin ohueksi että meni ulostullessaan poikki. Toisen kerran katkesi sama teleskooppi oman käden kautta. Anteeni lyheni noin 2.5cm /kerta.
Sitä nylonruotoa ei taida saada korjatuksi paitsi jos sattuu varastossa olemaan sellainen piiska jossa se on ehjä.
Sitä nylonruotoa ei taida saada korjatuksi paitsi jos sattuu varastossa olemaan sellainen piiska jossa se on ehjä.
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
Re: sähköantenni w124
Tää taitaa olla just se Wisi-merkkinen.. kai.. :/
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Re: sähköantenni w124
Muistelen piiskan ruotoineen maksaneen Veholla n.60€ pari vuotta sitten, joten juna-laiva-hitsaus-korjaus ei maksa vaivaa!
Re: sähköantenni w124
Ostin kokonaisen uuden Hirschmannin KL:stä pari vuotta sitten. Oli jotain 129 euroa muistaakseni. Oli helpoin ratkaisu.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007