W210 220CDI hehkutulppa jumissa
W210 220CDI hehkutulppa jumissa
E220CDI, vm. 2000 hehkutulppa pimeä neljännessä sylinterissä. Varsinaisena ongelmana on kuitenkin hehkutulpan jumiutuminen. Irtosi momentista hyvin ja aukeni noin 1/10 kierrosta, sen jälkeen tökkäsi kuin seinään. Edestakaisin nitkuttamalla pyörii jo miltei koko kierroksen, mutta usko loppui siihen. Kokeilin myös irrottaa kakkossylinterin tulppaa, jonka kanssa ei ongelmia. Tuleeko kierteet matkassa?
Kärsivällisyyttä !
Kun tulppa liikkuu, se yleensä lähtee.
Tehokasta irrotusöljyä juureen ja nitkuttele sitä liikettä, minkä saat kohtuuvoimalla tehtyä.
Karsta tulpasta irtoaa vähitellen, sieltä alempaa se lienee jumissa - ei kierteestä.
Koneen ajaminen mahdollisimman kuumaksi saattaa auttaa.
Ennenpitkää liike alkaa "laajeta" ja viimein tulppa irtoaa.
Hiki hommassa tulee; satoja kertoja eestaas...
ÄLÄ väännä poikki, kansihomma on kuitenkin sen verran suurempi työ.
Kun tulppa liikkuu, se yleensä lähtee.
Tehokasta irrotusöljyä juureen ja nitkuttele sitä liikettä, minkä saat kohtuuvoimalla tehtyä.
Karsta tulpasta irtoaa vähitellen, sieltä alempaa se lienee jumissa - ei kierteestä.
Koneen ajaminen mahdollisimman kuumaksi saattaa auttaa.
Ennenpitkää liike alkaa "laajeta" ja viimein tulppa irtoaa.
Hiki hommassa tulee; satoja kertoja eestaas...
ÄLÄ väännä poikki, kansihomma on kuitenkin sen verran suurempi työ.
wiimax.fi
Hehkutulppa poikki
Näin on käynyt joillekin CDI-moottorien kanssa, että tulppa on mennyt poikki. Jos näin käy niin, tiedoksi että VEHOLLA on pitäjänmäellä kaveri, joka on tehnyt itse työkalun, jolla poikki menneen pään saa irti ilman kannen avausta. Työ maksaa kuulemma 100 euroa. Älä käytä paljon voimaa vaan nitkuttele pikku hiljaa.
...
Ja tuollaisen jumituksen aiheuttaa yleensä se, että ajetaan ja odotellaan parempia aikoja hehkutulpan vaihdolle
karstoittuu se tulpan pää. Eli hetimmiten aina palanut tulppa vaihtoon..

w115,123,124,126,210 yms.