W124 200D -88 Syöttöpumpun öljyvuoto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tonde79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:32
Paikkakunta: Koskue/Jalasjärvi
Viesti:

W124 200D -88 Syöttöpumpun öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Tonde79 »

Elikkäs ohjeet kelpais pumpun irti käyttämiseen jotta sais vaihrettua sen ison O-renkaan.

Öljyä menee yhtä paljo ku naftaa niin kai ois syytä teherä jotain...
Renault Laguna Break 2.0 RT aut. -97
MB W124 300D aut. -88 Osina, MB W126 280S -85 osina
MB W110 "jokkikseen"
Renault Laguna 1.6 16V authentique -01, Laguna break 2.0 RT -96 7h, Laguna break 2.0 RT -95, Renault Laguna Break 1.8 RT -97
Renault Laguna break 1.6 16V -98 7h osina, Laguna 2.0 RT -95 osina
Citroen Xantia break 1.9TD -97 (orottaa leimausta)
Chrysler Voyager 3.3i AWD aut. -92, Ehjää konetta kaipais...
Ja muutama muu :)
Emännällä kauppakassina Chrysler Grand Voyager LE 3.3i aut. -00
Avatar
Tonde79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:32
Paikkakunta: Koskue/Jalasjärvi
Viesti:

Re: W124 200D -88 Syöttöpumpun öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Tonde79 »

eikö täältä löydy ohjeita tai tietoa miten syöttöpumppu irrotetaan ?
Renault Laguna Break 2.0 RT aut. -97
MB W124 300D aut. -88 Osina, MB W126 280S -85 osina
MB W110 "jokkikseen"
Renault Laguna 1.6 16V authentique -01, Laguna break 2.0 RT -96 7h, Laguna break 2.0 RT -95, Renault Laguna Break 1.8 RT -97
Renault Laguna break 1.6 16V -98 7h osina, Laguna 2.0 RT -95 osina
Citroen Xantia break 1.9TD -97 (orottaa leimausta)
Chrysler Voyager 3.3i AWD aut. -92, Ehjää konetta kaipais...
Ja muutama muu :)
Emännällä kauppakassina Chrysler Grand Voyager LE 3.3i aut. -00
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: W124 200D -88 Syöttöpumpun öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

pumppu on pitkillä pulteillä kiinni alipainepumpun "takaosassa" ja iso mutteri löytyy kun irrotat alipaine pumpun ja se mutteri pitää avata. itellä pumppu oli perkeleen piukassa vaikka mutteri oli irti "vuoristoradan" keskeltä.
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
Tonde79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:32
Paikkakunta: Koskue/Jalasjärvi
Viesti:

Re: W124 200D -88 Syöttöpumpun öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Tonde79 »

Sen vuoristoradan pultin voi täräyttää surutta aukiko?? jakomerkitkö irti ensin?? pysyykse ratas siinä paikallaan vai mitä tapahtuu??

ku ei oo tarkotus kuin käyttää pumppua sen verran irti että saa sen o-renkaan vaihrettua sinne...
Renault Laguna Break 2.0 RT aut. -97
MB W124 300D aut. -88 Osina, MB W126 280S -85 osina
MB W110 "jokkikseen"
Renault Laguna 1.6 16V authentique -01, Laguna break 2.0 RT -96 7h, Laguna break 2.0 RT -95, Renault Laguna Break 1.8 RT -97
Renault Laguna break 1.6 16V -98 7h osina, Laguna 2.0 RT -95 osina
Citroen Xantia break 1.9TD -97 (orottaa leimausta)
Chrysler Voyager 3.3i AWD aut. -92, Ehjää konetta kaipais...
Ja muutama muu :)
Emännällä kauppakassina Chrysler Grand Voyager LE 3.3i aut. -00
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: W124 200D -88 Syöttöpumpun öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

mä laitoin muistaakseni ruuvimeisseli rattaan väliin ettei kone pääse pyörimää ja tussilla vedin viivan että pumppu tulee samassa asennossa paikalleen.. varmaa on parempiakin keinoja.. ja varovasti mopolla avasin mutterin..
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 200D -88 Syöttöpumpun öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Tonde79 kirjoitti:Sen vuoristoradan pultin voi täräyttää surutta aukiko?? jakomerkitkö irti ensin?? pysyykse ratas siinä paikallaan vai mitä tapahtuu??

ku ei oo tarkotus kuin käyttää pumppua sen verran irti että saa sen o-renkaan vaihrettua sinne...
Pysyy se ratas siinä mutta muista löysätä ketjunkiristin niin helpottaa hommaa. Ja pultissa on vasenkätinen kierre eli aukeaa myötäpäivään. Sitten alipainepumpun ympäriltä kolme 13mm kannalla olevaa pitkää pulttia auki, pumpun takapäästä yks 13mm kantanen pois, suutinputket pois, polttoaineputket pumpusta irti. Ja tietenkin ensimmäisenä imusarja pois.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin