Pakartisen turporojekti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Niinkun jotkut on varmasti huomanneetkin, niin tuolla Oldtimers -foorumilla on tuosta minun 123:sta kertova topikki. Siihenhän on tarkoituksena vaihtaa turbollinen OM603 koneeksi ja tuosta samasta elimenluovuttajasta laatikko kans. Pienimuotoista viritystäkin tullaan harrastamaan... Mutta se on todella pientä.

Aattelinpa kuiteskin, että täällä saattaa olla hieman enämpi tuota turbotietämystä, niin kirjoittelenpa sitten tännekin ja tulen esittämään kysymyksiä tuohon koneeseen liittyen jatkossakin, jotta siitä vielä ennen talvea saadaan savut.

Ongelmahan oli tuossa elimenluovuttajassa melkoiset lämpöhalvauksen oireet silloin hakumatkalla. Olin varma, että vähintäänkin kannentiiviste on palanut, parhaimmillaan kansi halki. No nyt sitten eilen sain itseäni niskasta kiinni ja aloin purkamaan tuota konetta. Vähän se jäi kesken, mutta tänään nousi sitten hattu lattialle. Minä kun en näistä tiedä tuota enkä taivaallistakaan, niin pitää kysyä sitten niiltä jotka tietää. Ja tälläistä sieltä sitten paljastui:


1.
Kuva
Siinon kutosen mäntä. Kaikki ovatten samannäköisiä.


2.
Kuva
Nelonen ja vitonen. Hieman nestettä mäntien päällä, mutta on hyvin mahdollista, että ne lirahti sinne kantta irrotettaessa. Samaten kuvassa näkyy rantti tuossa sylinteriputken yläpäässä, nopeasti katsottuna ja kokeiltuna kuitenkin vaikuttais, että se on enimmäkseen karstaa ja nokea. Hoonaukset on vielä näkyvissä, joskaan ei juuri erotu kuvasta. Ei hyvin, vaan ovatpahan kuitenkin.


3.
Kuva
Kansi. Jokainen palotila tasaisen nokinen, mikään ei juuri viittaa siihen, että johonkin olis päässyt nestettä reilummin. Vähän on öljyjäämiä palotiloissa, siitä nuo läikät. Ykkösen ja kakkosen suuttimen päät tosin harmaat, kun muissa mustat. Taaskaan, äkkiä en löytänyt kannesta halkeamia. Sehän nyt ei tietysti kerro vielä mitään, ponnistaahan se tuo kansi täytyy, sittenpä ne halkeamat löytyy jos löytyy. Mutta ei siellä mitään järkyttäviä railoja ole.


4.
Kuva
Lähikuva kansipahvista. Kuuluuko nuo vesikanavien reiät olla tuollaiset...? Pahvi muuten on yllättävänkin hyväkuntoinen kauhuskenaarioihini nähden, ehjältä se piru näyttää.

Nyt sitten ihan vaan rohkeasti kertomaan, jos tuolta löytyy jotain epäilyttävää sellaisen silmään, joka on noita maamoottoreita purkanut ihan puoli- tai kokotöikseen. Tää nyt oli vaan tämmönen nopea räkäsy tämä tutkiminen ja kuvaaminen, kun se piti tehdä samalla kun vehnäkuorma nousi kuivuriin... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

näyttäis että parin sylinterin välistä olis päässy vuotamaan.. paha sanoo tosta kannen perusteella täytys nähdä vähän paremmin..
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18041
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuuluuko nuo vesikanavien reiät olla tuollaiset...?
Normaalilta näyttää.

Pyyhi kannentiiviste kevyesti puhtaaksi ja tarkastele onko jossain liekkirenkaassa tummempaa kohtaa, jos on vuotanut hieman niin näkyy sellaisena.
Laita kuvaa ihmeteltäväksi jos on jotain poikkeavaa. Tosin mitäpä väliä, koeponnistus, oikaisu ja uusi tiiviste niin kunnossahan se sitten on.
Meinaatko rengastaa / laakeroida ?
wiimax.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ja kasaamisessa voi käyttää paremman keston toivossa kupariliimaa. Ja lohkotaso kannattaa puhistaa huolella kiiltäväksi :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

dealer kirjoitti:Pyyhi kannentiiviste kevyesti puhtaaksi ja tarkastele onko jossain liekkirenkaassa tummempaa kohtaa, jos on vuotanut hieman niin näkyy sellaisena.
Laita kuvaa ihmeteltäväksi jos on jotain poikkeavaa. Tosin mitäpä väliä, koeponnistus, oikaisu ja uusi tiiviste niin kunnossahan se sitten on.
Meinaatko rengastaa / laakeroida ?
Oul rait. Pitääpäs tutkia tuo tiiviste tarkemmin tässä joskus.

Kyllä kait se oman mielenrauhan turvaamiseksi pitää ainakin käyttää tuo alakerta auki... Semminkin kun tuskin kellään on eksaktia tietoa siitä, kuinka paljon tuolla koneella on taitettu taivalta.

Mistäs muuten tietää, onko pumpussa kaikki kotona? Vai onko se jonkun dieselhuolto X:n heiniä? Turbo on hyvässä kunnossa, pystyvälystä ei juuri edes huomaa ja päittäistäkin hyvin vähän. Siinä on hyvä aihio FinTurbon sorvata...

Oli muuten siinä mielessä hyvä tapella sen traktorin moottorin kanssa sillon keväällä, että nyt ei enää yhtään jännitä aukoa noita moottorin pultteja... :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No nymminä kävin äsken sen pahvin putsaamassa ja totta tosiaan, kannen puolelta tiivistettä kuutosen liekkirengas oli ainoa, josta ei noita tummentumia löytynyt. Lohkon puolella ei sitten juuri ollutkaan. Tämän perusteella voinemme siis väittää, että: niin, mitä me voimmekaan väittää...? Onko se tuo lämpöhalvaus nyt sitten johtunut tuosta tiivisteen vuotamisesta...? Plus siitä mahdollisuudesta, että se kansi on halki jostain paikasta X.

Kuviakin räpsin ja yritin niitä näytillekin saada, mutta photopuketti renaa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No höh, voihan tänne niitä kuvia muutenkin laittaa. Siispä:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No ohan niitä siellä lohkon puolellakin...! Mitenhän katoinkin taas noin huonosti tuolla tallissa livenä tuota juttua... :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18041
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole selvää vikaa kuvien perusteella... millaiset olivat mainitun lämpöhalvauksen oireet ?
Wikipedia kirjoitti:Kansi on kuuma ja kuiva, käynti pinnallista ja nopeaa. Öljynpaine on heikko. Lisäksi lämpöhalvaukseen voi liittyä sekavuutta ja tyhjäkäynninmenetys.
wiimax.fi
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Autolla pystyi ajamaan kevätkylmillä (alle 10 astetta) n. 75 - 80km/h, lämmityslaite täysillä, tasamaalla. Tuolloin lämmöt oli mittarin mukaan n. 95 astetta. Jos pienensi lämmitystä, lisäsi vauhtia tai tuli pitkähkö vastamäki, niin lämmöt kipusi tasan saman tien sataseen, jopa yli.

Nythän tämä sitten vasta mielenkiintoiseksi menee, jos tuosta kannestakaan ei löydy mitään vikaa. Tiedä sitten siitäkään, kun nesteet ei nähdäkseni olleet sekaisin, eikä paisarissakaan kuplinut. Nestettäkään ei kadonnut enää sen jälkeen, kun ne saatiin pysymään sisällä. Syyläri siitä vuosi, joten paikkausainettahan siihen jouduttiin tien päällä laittamaan. Sen jälkeenhän siitä posahtikin se ylävesiletkun kiinnike. Ja tuon paikkausaineen kanssa oli vaan pakkorako ja tietoinen riski, muuta vaihtoehtoa silloin ei ollut. :evil:

Eikö dealer muista, vai etkö vain lukenut tuolta oldtimerseista siitä minun topikista siitä elimenluovuttajan hakufarssista...? :) Sieltä se löytyy, sivulta 14. :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18041
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja dealer »

En ollut lukenut. Siinäpä oli seikkailua kerrakseen.
Joskus tultiin serkkupojan kanssa Helsingistä 550 kilometriä V6-Taunuksella toinen kannentiiviste palaneena, nestettä (loppumatkasta vettä) piti lisätä vähän väliä ja lämmityslaitteesta ei tullut lainkaan lämmintä viimeiseen 200 kilometriin koska vesi jäätyi lämppärin kennoon.
Uudenvuodenyö ja pakkasta parikymmentä astetta. Perillä piti vielä konttailla avaamaan proppu jotta vedet tuli pihalle koneesta jäätymästä.
Seuraavana aamuna kun herättiin juteltiin edellisillan / yön reissusta seuraavasti:
minä: "Krrraaak." (suom: "kurkku kipeä")
serkku: "Hraak hraak hraakkk" (suom: "Niinhän tuo meinaa olla")
No, se vertaistuesta...

Tuo että lämpö nousee vauhdin lisääntyessä mutta hitaammin pystyy ajamaan lämmityslaite täysillä olisi ongelmaa kierrossa, jotain tukossa tai vesipumpun siipi irti. Tai sitten sitä kansivikaa.
wiimax.fi
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

dealer kirjoitti:minä: "Krrraaak." (suom: "kurkku kipeä")
serkku: "Hraak hraak hraakkk" (suom: "Niinhän tuo meinaa olla")
:lol:

Just äsken muuten tuli mieleen, että en ole sitä syylärin toimintaa tarkastanut ensinkään. Tuli vaan tempastua alavesiletku irti tuota konetta irti repiessä. Sehän se pitäs kattoo, että kiertääkö siellä vesi ensinkään... :roll: Ja vesipumppuhan on vielä koneessa kiinni, samaten kun termari, niitä en ole vielä kopeloinut ensinkään.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

hyvä että aloitit helpoimmasta hommasta :silent:
w201 om605
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Tuttu tunne, kaveri soitteli keväällä että ny meni kansipahvi ku keittää hetkessä. Lähin kattomaan ja vika oli termarissa. Huvitti kun oli alkanut jo konetta purkamaan :D
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jekku90 kirjoitti:hyvä että aloitit helpoimmasta hommasta :silent:
:lol:

mutta oppiipahan!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

jekku90 kirjoitti:hyvä että aloitit helpoimmasta hommasta :silent:
Tarkoitus oli joka tapauksessa käyttää tuo kone auki, että ei tässä siinä mielessä ole mitään vahinkoa tapahtunut. Kun kellään ei ole tietoa tuon koneen kilometrimäärästä, niin riskitemppu se olis ollu laittaa se avaamatta nokalle. Minun tuurilla olis käyny kuitenkin niin, että se olis kosahtanu het kohta kuitenkin. Varsinkin, kun tuota oli tarkotus vähän härnätäkin tuota kiuasta.

Että ei tätä vahingossa tai typeryyttä tullut avatuksi, ihan siihen oli hyvä syy...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ei siin sitte mittää :thumbup:
w201 om605
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Jos kone on irti niin kyllä mielellään sen purkaa osiin ja vaihtaa kilkettä tarvittaessa tai vaikka ihan varmuuden vuoksi, jos vain aika antaa myöten. V-ttumainen alkaa sitten jumpata niitä sisuskaluja kun syvän on paikallaan.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No tuo on hyvin merkittävä syy noiden edellä mainitsemieni lisäksi. Sepä se oliskin ollu hieman ärsyttävää, kun ensin olis tehty tekniikanvaihto ja ajettu muutama sata (tai tuhat) kilometriä ja sitten ruvettu remontin korjuuseen. Että ihan se tuli tarkoituksella avattua...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Pakardinen kirjoitti:No tuo on hyvin merkittävä syy noiden edellä mainitsemieni lisäksi. Sepä se oliskin ollu hieman ärsyttävää, kun ensin olis tehty tekniikanvaihto ja ajettu muutama sata (tai tuhat) kilometriä ja sitten ruvettu remontin korjuuseen. Että ihan se tuli tarkoituksella avattua...
Oikein :thumbup:
Topikki seurannassa :wink:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No minä nyt sitten testasin tuon syylärin näin sunnuntaipäivän ratoksi. Ei kuulkka poja, ei siellä kierrä vesi ollenkaan. :mrgreen: Puoli litraa menee kerrallaan ylävesiletkun reiästä sisään ennenkun alkaa tulvimaan ja alavesiletkun reiästä tulee tippasemalla ulos. Tais tehä paikkausaine tehtävänsä :!:

Jospa nousviikolla sais kannen vietyä pajalle ja vaikka käännettyä lohkon ympäri ja vilkaistua miltä kampura ja veivien laakerit näyttää. Taidan kyllä käyttää männätkin ulkona ja veivit tarkastuksessa, onko ne suorat.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Jaahas, nyt se on niin, että tulevasta kiukaasta on tähteellä enää paljas lohko ja hemmetinmoinen kasa irtonaisia osia. Mitään äärimmäisen hälyttävää en oikein purkuvaiheessa koneesta löytänyt, öljysuihkutkin olivat olemassa, että jospa tuo olis aito turbokone sitten. Paha vielä tietysti mennä hälyttävyydestä sanomaan, kun osia en tänään sen ihmeemmin putsaillut, purin vaan raivopäisenä. Huomenna sitten on vuorossa osien pesu ja kuvaus, mikäli ei mitään sen tärkeämpää ilmaannu.

Vaan on tuota myllyä todellakin aiemminkin purettu, eipä sieltä venakopan ja kannentiivisteen lisäksi paljoa tiivisteitä löytynyt. Tiivisteliimaa sitten senkin edestä... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nyt on kankia ja mäntiä lukuunottamatta alakerran osat pesty. Ei siellä nyt hirveitä kauheita. Mutta jotain pientä kuitenkin:

1. Öljysuihkuihin on stanssattu numerot samaan tapaan, kuin nokkakepin laakeripukkeihin. Ainut vaan, että suihkuista löyty numerot 2-2-2-1-3-4, eikä 1-7 niinkuin laakeripukeista.

2. Alakerran laakerit on kahdelta vuodelta, 86 ja 88. Onko tuo nyt sitten keskiotannalla vuosimallia 87 tuo auto... :D Laakereissa ei mitään kammottavia orkosia, mutta sen verran kulumaa kuitenkin, että uudet laakerit pitänee laittaa.

3. Kakkospytyn putkessa muutama pystynaarmu. Ei mitään isompia, kyllä ne sieltä näkyy ja tuntuu, mutta liekö sitten vaaraksi...?

4. Kampiakselin yhdessä runkolaakerissa (muistaakseni nro. 4) oli kampuran kaulalla naarmuja. Nähtävissä kyllä, tunnettavissa ei. Eli kynsikään ei niihin tarttunut, kun niitä raaputtelin. Vaarallista?

Kanget on vielä männissä kiinni. Ne pitäs vielä päästää irti toisistaan, pestä ja katsoa miltä ne näyttää. Jos sen sais tehtyä huomenissa, niin lähtis sitten kankien, mäntien ja kannen kanssa käymään Toivalassa. Suuttimet ja esikammiot irti ja kansi pajalle.

Se on muuten varmaan viisain sitten rengastaa nuo männät samalla, kun kerta laakeritkin uusataan?

Epätoivokin meinas tänään iskeä, kun kattelin sitä irtoromun määrää tuolla lattialla. Että tuosta läjästäkö pitäs vielä tehdä toimiva moottori... :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vie se tomaattiloota siekkiselle sitte :P vai tuleeko sinne ees mehulinkoa?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18041
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se on muuten varmaan viisain sitten rengastaa nuo männät samalla, kun kerta laakeritkin uusataan?
Ilman muuta, ja rengasuratko oli OK ?
wiimax.fi
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Sergey kirjoitti:vie se tomaattiloota siekkiselle sitte :P vai tuleeko sinne ees mehulinkoa?
Minun tehotavoitteet pitäis kestää vahvistamatta tuo loora, kuulemma. Viedään sitten, kun hajoaa... :?
dealer kirjoitti:rengasuratko oli OK ?
Enpä tiä urista viä, kun en niitä mäntiä ole tutkinut sen tarkemmin. Määrittelisitkö muuten dealer tuon OK:n...? :lol: Tällä tasolla se on tämä minun tietämys näistä hommista. :) Mopon moottori on edellinen kone, jonka olen avannut täysin ja sen traktorin koneen yläkerran sillon keväällä. Mutta auton moottoria en ikuna, en kerta kaikkiaan.

Ite tein ja säästin, vai miten se oli?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Sergey »

juuri niin! "Ite tein ja säästin... eiku oho!"
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No on se ratkorikin pelannu ihan hyvin!

Onneks on hyviä neuvojia... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Männät ja veivit käyty esittelemässä asiantuntijalle. Kommentti oli, että jos et mitään kisakonetta näistä meinaa kasata, niin entisillä nippuun vaan.

Kansi viety koneistamolle, katotaas mitä löytyy ponnistuksessa. Samoin tein selvis hinta lohkon hoonaukselle oikein kunnon kiinteällä hoonilla, 12€ / putki. Täytynee käyttää siellä, tasan ei mitään järkeä alkaa itse jousikuormitteisella hoonilla sorvaamaan sylintereitä epämuodostuneiksi.

Hintaa kertyy muuten alakerran laakereille ja männänrenkaille pyöreästi 300€. No olihan se vähän enemmän, kuin ajattelin. Mutta pieni hinta kuitenkin siitä, että eipähän ainakaan tarvii olla pelko perseessä, että sieltä ensimmäisenä sitten laukeaa.

Ens viikolla todennäköisesti tapahtuu seuraavan kerran jotain, nyt alkaa viikonloppu...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakartisen turporojekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Hyvien uutisten kuuleminen vain jatkuu. Kansi täysin OK. :clap:

Esikammiot joutuu kuitenkin uusimaan, joku on niitä irroitellut vähemmän taidokkaasti ja kierteet murjottu paskaksi. Samaten ainakin jokusen pakoventtiilin joutuu vaihtamaan, sekä ainakin pakoventtiilien ohjurit.

Mutta; mikä tärkeintä, kansi EI siis ollut halki. :thumbup:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin