



Editoin vähä lisää kuvia
Volvo toimittaa edelleen normaaliin tapaan. tämä on saabin korvike ns. nopeampaan toimintaan.thenq kirjoitti:Eikö volvolla ollut tarjota vastaavaa, vai eikö vain pärjännyt kilpailussa? Monesti näkyy niitä v70 ja xc70 olevan poliisin ajossa.
Aa, tämä selvä.Sergey kirjoitti:Volvo toimittaa edelleen normaaliin tapaan. tämä on saabin korvike ns. nopeampaan toimintaan.thenq kirjoitti:Eikö volvolla ollut tarjota vastaavaa, vai eikö vain pärjännyt kilpailussa? Monesti näkyy niitä v70 ja xc70 olevan poliisin ajossa.
jadox69 kirjoitti:Suomen ptk, eli poliisin tekniikkakeskus, ostaa mielummin perus 2.0 tdi volkkaria, ja Mondeota, ja varustaa ne itse. Toiselta Ruotsista sais samaan rahaan tehokasta Volvoa valmiiksi poliisille tehtynä. Tulee vaan mielee,et ketä poliisihallituksesta saa ilmasen volkkarin tai muutaman lomamatkan
Pyh. Hommahan menee takaa-ajotilanteessa niin että karkulaisella on paineet ja paineenalaisena tulee virheitä.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Ruottin poliisilla riittää kantti ajaa laadukkaalla, turvallisella, hyvä-ajoisella ja nopealla autolla... ja kyllä talvella pohjoisen pitkillä selkosilla nopeuseroa etuveto 130 hp / neliveto 300 hp alkaa kertymään... jopa siihen kotimaiseen mp-poliisiin.
Olen kanssasi aivan samaa mieltä....takapenkillä istuessa olisi mukava kysellä vaikka käyttökokemuksistaJP74 kirjoitti:Joo, saisi poliisilla silti olla jokunen tommonen E350cdi ihan muuten vaan. Tosiaan takaa-ajossa karkulainen tuppaa suistua ulos tieltä, kun on niin pöllyssä tai kännissä.
Parempaa vastakaikua saanet vag-foorumilla, kun toteat siellä yhtä analyyttisesti karvalakki-pikkukone-passatin paremmaksi (poliisi)autoksi kuin otsikon mukaisen V 6 CDI 4-matic eemelin.LopenUupunut kirjoitti:Olen kanssasi aivan samaa mieltä....takapenkillä istuessa olisi mukava kysellä vaikka käyttökokemuksistaJP74 kirjoitti:Joo, saisi poliisilla silti olla jokunen tommonen E350cdi ihan muuten vaan. Tosiaan takaa-ajossa karkulainen tuppaa suistua ulos tieltä, kun on niin pöllyssä tai kännissä.![]()
![]()
Eikä niin paljon v******i maksaa sitä poliisikäytössä olevaa mersua.
Todellisuudessa en tiedä mitä tuolla suomessa tekisi....ja toisessa todellisuudessa hintaero paskattiin ei verottomana ole varmasti maininnan arvoinen mutta uskon että poliisi ostaa kokonaisuuden, ylläpitoineen.....siinä ei ole mukana montaa varteenotettavaa suomalaista maahantuoja/jälkimarkkinointiverkostoa....oikealla ajoneuvolla.
Poliisin auton tulee olla moneen lapaseen käypä...ns jokapaikan höylä.
.
Tuossa kyllä on kyseenalaistettu verottoman hankintahinnan olevan melko sama....joten hinnan puolesta ei ole väliä kumpaan valtio haksahtaa....Kylmänraudanseppä kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Olen kanssasi aivan samaa mieltä....takapenkillä istuessa olisi mukava kysellä vaikka käyttökokemuksistaJP74 kirjoitti:Joo, saisi poliisilla silti olla jokunen tommonen E350cdi ihan muuten vaan. Tosiaan takaa-ajossa karkulainen tuppaa suistua ulos tieltä, kun on niin pöllyssä tai kännissä.![]()
![]()
Eikä niin paljon v******i maksaa sitä poliisikäytössä olevaa mersua.
Todellisuudessa en tiedä mitä tuolla suomessa tekisi....ja toisessa todellisuudessa hintaero paskattiin ei verottomana ole varmasti maininnan arvoinen mutta uskon että poliisi ostaa kokonaisuuden, ylläpitoineen.....siinä ei ole mukana montaa varteenotettavaa suomalaista maahantuoja/jälkimarkkinointiverkostoa....oikealla ajoneuvolla.
Poliisin auton tulee olla moneen lapaseen käypä...ns jokapaikan höylä.
.
Parempaa vastakaikua saanet vag-foorumilla, kun toteat siellä yhtä analyyttisesti karvalakki-pikkukone-passatin paremmaksi (poliisi)autoksi kuin otsikon mukaisen V 6 CDI 4-matic eemelin.
On siis vielä olemassa maita, joissa mahdollisimman edullinen hankintahinta ei ratkaise kaikkea. Toisin kuin Suomessa.Sergey kirjoitti:VW passat olisi ollut n 100kkr halvempi, siis 12000 euroa.
Tässäkin ruotsin poliisi on jälkijunassa.....suomalainen klani poliisi pistäis avaimenreiästä sen asiakkaan autoon..... Eikä vastustelisi yhtään...asiakaskaanSergey kirjoitti:hmm mielenkiintoinen kommentti ruotsin poliisilta
"Yksi isoimpia kriteerejä oli se, kuina paljon saa takaovet aukeamaan kun tarvitsee vastustelevia asiakaita laittaa autoon kyytiin. Tässä "testissä" VW passat ei suoriutunut vaatimusten mukaisesti."
tuossapa on ihan artikkelikin aiheesta.
http://www.vibilagare.se/reportage/poli ... edes-36764" onclick="window.open(this.href);return false;
Arvailu on varmaan kivaa, mutta kyseessähän oli/on tarjouskilpailu ja halvin tarjouksista, joka täyttää kriteerit valitaan. Tuskin tuolla tavalla tulllan kovin monta E mersua poliisille hankitaan. Muuten voisitko joskus kokeilla kirjoittaa ihan kokonaisia lauseita, kun tuo sinun morsetustyylisi voisi sopia ehkä 12 vuotiaalle, mutta ei täysi-ikäiselle palstalaiselle.LopenUupunut kirjoitti: Eikä tuollainen eemeli kummoinen ajettava kyllä ole....ihan kelpo mutta ajo-ominaisuus sana pitää sisällään monia osa-alueita. Mutta painavaa autoa hyvänä pitävälle varma valinta, ketteryyttä ja keveyttä hakevalle taas ei...kyllä E on edelleen pappa auto....sopii varmaan poliisillekin....mutta jotain muuta poliisi nyt vaan hakee kun suomessa päätyy aina vaan keskiluokan mondeoihin ja passatteihin....skodiin ja focuksiin...ajo-ominaisuuksia ja yllätyksettömyyttä käyttäjästä riippumatta ?
Todellakin hintojen puolesta voisivat vaikka hankkia ässiä....
.
.
Suurin virhe tapahtuu ajatusketjussa siinä, että Poliisi EI OSTA autoja verottomasti..LopenUupunut kirjoitti:Tuossa kyllä on kyseenalaistettu verottoman hankintahinnan olevan melko sama....joten hinnan puolesta ei ole väliä kumpaan valtio haksahtaa....Kylmänraudanseppä kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Olen kanssasi aivan samaa mieltä....takapenkillä istuessa olisi mukava kysellä vaikka käyttökokemuksistaJP74 kirjoitti:Joo, saisi poliisilla silti olla jokunen tommonen E350cdi ihan muuten vaan. Tosiaan takaa-ajossa karkulainen tuppaa suistua ulos tieltä, kun on niin pöllyssä tai kännissä.![]()
![]()
Eikä niin paljon v******i maksaa sitä poliisikäytössä olevaa mersua.
Todellisuudessa en tiedä mitä tuolla suomessa tekisi....ja toisessa todellisuudessa hintaero paskattiin ei verottomana ole varmasti maininnan arvoinen mutta uskon että poliisi ostaa kokonaisuuden, ylläpitoineen.....siinä ei ole mukana montaa varteenotettavaa suomalaista maahantuoja/jälkimarkkinointiverkostoa....oikealla ajoneuvolla.
Poliisin auton tulee olla moneen lapaseen käypä...ns jokapaikan höylä.
.
Parempaa vastakaikua saanet vag-foorumilla, kun toteat siellä yhtä analyyttisesti karvalakki-pikkukone-passatin paremmaksi (poliisi)autoksi kuin otsikon mukaisen V 6 CDI 4-matic eemelin.
Eikä tuollainen eemeli kummoinen ajettava kyllä ole....ihan kelpo mutta ajo-ominaisuus sana pitää sisällään monia osa-alueita. Mutta painavaa autoa hyvänä pitävälle varma valinta, ketteryyttä ja keveyttä hakevalle taas ei...kyllä E on edelleen pappa auto....sopii varmaan poliisillekin....mutta jotain muuta poliisi nyt vaan hakee kun suomessa päätyy aina vaan keskiluokan mondeoihin ja passatteihin....skodiin ja focuksiin...ajo-ominaisuuksia ja yllätyksettömyyttä käyttäjästä riippumatta ?
Todellakin hintojen puolesta voisivat vaikka hankkia ässiä....
.
.
"Hommahan menee myös niin, että takaa-ajotilanteessa karkulaisella ei ole myöskään velvollisuuksia. Poliisin täytyy hoitaa homma niin, ettei vahinkoa pääsisi tapahtumaan. Tällöin pitää siis hieman ottaa lunkimmin liikennevaloissa, tasa-arvoisissa risteyksissä jne.LopenUupunut kirjoitti:Pyh. Hommahan menee takaa-ajotilanteessa niin että karkulaisella on paineet ja paineenalaisena tulee virheitä.
Poliisi vain odottaa....ja samalla strategia hierotaan lepopulssissa loppuun radion välityksellä.
Suomessa ei taida olla montaa päässyt karkuun, ei kesällä eikä talvella.....ja nämäkin yleensä löytyy myöhemmin.