Imusarjan läppämoottori
Imusarjan läppämoottori
03 270cdi heitti vikatilaa ja koodina p2513 eli läppien ohjausmoottori m55. Helppona ja halpana korjauksena näyttäisi toimivan 4.7k vastus. Moottorista saa johdon yläkautta pois ja samalla ujutettua imusarjan putkien välistä näkösälle jolloin vastus on helpompi pökätä liittimeen kiinni.
Jos liitin on jumissa niin imusarjan putkien välistä mahtuu ohut ja pitkä ruuvimeisseli apuihin.
Jos liitin on jumissa niin imusarjan putkien välistä mahtuu ohut ja pitkä ruuvimeisseli apuihin.
S211.216
Re: Imusarjan läppämoottori
Missäs asennossa ne läpät sitten siellä on?mkos kirjoitti:03 270cdi heitti vikatilaa ja koodina p2513 eli läppien ohjausmoottori m55. Helppona ja halpana korjauksena näyttäisi toimivan 4.7k vastus. Moottorista saa johdon yläkautta pois ja samalla ujutettua imusarjan putkien välistä näkösälle jolloin vastus on helpompi pökätä liittimeen kiinni.
Jos liitin on jumissa niin imusarjan putkien välistä mahtuu ohut ja pitkä ruuvimeisseli apuihin.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Imusarjan läppämoottori
simppa80 kirjoitti:Missäs asennossa ne läpät sitten siellä on?mkos kirjoitti:03 270cdi heitti vikatilaa ja koodina p2513 eli läppien ohjausmoottori m55. Helppona ja halpana korjauksena näyttäisi toimivan 4.7k vastus. Moottorista saa johdon yläkautta pois ja samalla ujutettua imusarjan putkien välistä näkösälle jolloin vastus on helpompi pökätä liittimeen kiinni.
Jos liitin on jumissa niin imusarjan putkien välistä mahtuu ohut ja pitkä ruuvimeisseli apuihin.
auki
S211.216
Re: Imusarjan läppämoottori
Kyllähän ne läpät pitää lukita auki asentoon muuten häviää tehot eli lukitse ne vivut aukiasentoon. Ps tuosta vastus härdellistä CDI203
Kirjoitti joskus, että voi rikkoa ECU:n
Kirjoitti joskus, että voi rikkoa ECU:n
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Imusarjan läppämoottori
Jos systeemi on muuten ehjä moottori painaa läpät auki, ei tarvitse erikseen lukita.
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Imusarjan läppämoottori
Jos ei mitään muuta ole tehty niinmkos kirjoitti:simppa80 kirjoitti:Missäs asennossa ne läpät sitten siellä on?mkos kirjoitti:03 270cdi heitti vikatilaa ja koodina p2513 eli läppien ohjausmoottori m55. Helppona ja halpana korjauksena näyttäisi toimivan 4.7k vastus. Moottorista saa johdon yläkautta pois ja samalla ujutettua imusarjan putkien välistä näkösälle jolloin vastus on helpompi pökätä liittimeen kiinni.
Jos liitin on jumissa niin imusarjan putkien välistä mahtuu ohut ja pitkä ruuvimeisseli apuihin.
auki
Kannattaa henkisesti valmistautua imusarjan, katin, egr puhdistukseen "ecu remontiin"
(jos siis autoa on tarkoitus pitää...mitähän asento tietoa se kertoilee ecu:le päin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Imusarjan läppämoottori
Jos ei mitään muuta ole tehty niin
Kannattaa henkisesti valmistautua imusarjan, katin, egr puhdistukseen "ecu remontiin"
(jos siis autoa on tarkoitus pitää...mitähän asento tietoa se kertoilee ecu:le päin)
empä ole kyllä koskaan vastuksen kertoilevan mitään asentotietoa

S211.216
Re: Imusarjan läppämoottori
Tuossa se juttu on missä tuosta vastuksesta kerrotaan
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... blackslide" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... blackslide" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Imusarjan läppämoottori
Potentiometri sarjas pienentää jännitettä ja rinnan virtaa. Etteikö tuosta saa otettua asentotietoamkos kirjoitti:empä ole kyllä koskaan vastuksen kertoilevan mitään asentotietoa![]()

Viimeksi muokannut etrade, To 04.10.2012 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Imusarjan läppämoottori
Tässä kyseisessä tapauksessa ei kyllä kerro yhtään mitäänetrade kirjoitti:Potentiometri sarjas pienentää jännitettä ja rinnan virtaa. Etteikö tuosta saa otettua asentotietoamkos kirjoitti:empä ole kyllä koskaan vastuksen kertoilevan mitään asentotietoa![]()
S211.216
Re: Imusarjan läppämoottori
arska10 kirjoitti:Tuossa se juttu on missä tuosta vastuksesta kerrotaan
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... blackslide" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa oli käytetty neljän ohmin vastusta ( 4 ). minulla on taas 4k7 ( 4700 ) ohmin vastus. en kyllä yhtään ihmettele vaikka ecu hiiltyisi saman tien.
ecu ohjaa moottoria pulssileveysmodulaatiolla joten nuo lasketut virrat ei varmaankaantäysin täsmää mutta kuitenkin.
12v / 4 ohmia = 3 A
12v / 4700 ohmia = 0,0025 A
edit. nollia liikaa
Viimeksi muokannut mkos, To 04.10.2012 19:23. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
S211.216
Re: Imusarjan läppämoottori
Moottori siis pyörii kokoajan joko auki tai kiinni kunnes virrat sammuttaa?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Imusarjan läppämoottori
Ei,etrade kirjoitti:Moottori siis pyörii kokoajan joko auki tai kiinni kunnes virrat sammuttaa?
Säättä läppiä kulloisenkin muutuvan tilanteen mukaan
E: sekin vaikutta asiaan mikä auto on kyseesä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Imusarjan läppämoottori
Mittasin tuosta omastani V6 imusarjan läppämoottorin resistanssin niin 4,5 ohmia se oli. (Vaihdoin uuden moottorin eilen) Eli kyllä se virtaa ottaa ihan reilusti kun liikkuu. Se kuitenkin ajaa sitä moottoria vain silloin kun tarvitsee eli se vaatii sen asento tiedon sinne kaveriksi ja kun auki asento saavuitetaan niin ohjaus katkeaa.mkos kirjoitti:arska10 kirjoitti:Tuossa se juttu on missä tuosta vastuksesta kerrotaan
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... blackslide" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa oli käytetty neljän ohmin vastusta ( 4 ). minulla on taas 4k7 ( 4700 ) ohmin vastus. en kyllä yhtään ihmettele vaikka ecu hiiltyisi saman tien.
ecu ohjaa moottoria pulssileveysmodulaatiolla joten nuo lasketut virrat ei varmaankaantäysin täsmää mutta kuitenkin.
12v / 4 ohmia = 3 A
12v / 4700 ohmia = 0,0025 A
edit. nollia liikaa
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Imusarjan läppämoottori
simppa80 kirjoitti:Mittasin tuosta omastani V6 imusarjan läppämoottorin resistanssin niin 4,5 ohmia se oli. (Vaihdoin uuden moottorin eilen) Eli kyllä se virtaa ottaa ihan reilusti kun liikkuu. Se kuitenkin ajaa sitä moottoria vain silloin kun tarvitsee eli se vaatii sen asento tiedon sinne kaveriksi ja kun auki asento saavuitetaan niin ohjaus katkeaa.mkos kirjoitti:arska10 kirjoitti:Tuossa se juttu on missä tuosta vastuksesta kerrotaan
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... blackslide" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa oli käytetty neljän ohmin vastusta ( 4 ). minulla on taas 4k7 ( 4700 ) ohmin vastus. en kyllä yhtään ihmettele vaikka ecu hiiltyisi saman tien.
ecu ohjaa moottoria pulssileveysmodulaatiolla joten nuo lasketut virrat ei varmaankaantäysin täsmää mutta kuitenkin.
12v / 4 ohmia = 3 A
12v / 4700 ohmia = 0,0025 A
edit. nollia liikaa
onko vee kutosessa samanlainen moottori ?
Vastus ei imitoi itse moottorin kuormaa vaan PWM signaalin kuormaa.
Moottorissa on kolme napainen liitin. 12v, gnd ja PWM ohjaus-signaali. Moottorista ei voi tulla asentotietoa eikä moottori voi pysähtyä "oikeaan" asentoon koska siellä on jousi joka siirtää läpät auki kun moottori on virraton.
jossain netin syövereissä oli kuva moottorin sisältä ja kyllä siellä on asentotunnistin mutta tätä käyttää vain moottorin oma elektroniikka pwm ohjauksen kera. Halutulla pulssisuhteella moottori ajaa haluttuun kohtaan.
Turbon vnt ohjaus toimii samaan tapaan mutta en tiedä tuleeko paluutietona asentotieto.
S211.216
Re: Imusarjan läppämoottori
No mistä tulee vikakoodi jos moottori on vain tyhmä ja sen asentoa ei pystytä tunnistamaan?
Re: Imusarjan läppämoottori
Läppämoottorin ohjauselektroniikan puolella käry käynyt. Joku voisi mittailla ehjän moottorin pinneistä ohmit.etrade kirjoitti:No mistä tulee vikakoodi jos moottori on vain tyhmä ja sen asentoa ei pystytä tunnistamaan?
Viimeksi muokannut mkos, To 04.10.2012 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211.216
Re: Imusarjan läppämoottori
ECU vaihtoo joka kerta kun läppämoottori ei toimi
.
Tuossa vastuksella toimivia antureita: http://www.autowiki.fi/index.php/Mootto ... sikk%C3%B6" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa vastuksella toimivia antureita: http://www.autowiki.fi/index.php/Mootto ... sikk%C3%B6" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Imusarjan läppämoottori
pointtisi ?etrade kirjoitti:ECU vaihtoo joka kerta kun läppämoottori ei toimi.
Tuossa vastuksella toimivia antureita: http://www.autowiki.fi/index.php/Mootto ... sikk%C3%B6" onclick="window.open(this.href);return false;
edit. puolet noista juttelee jännitetietoa eikä vastusta.
S211.216
Re: Imusarjan läppämoottori
Niimpä. Vastus sarjaan kytkettynä muuttaa jännitettä.
Re: Imusarjan läppämoottori
niinhän se tekee mutta tämän asian kanssa sillä ei ole edelleenkään mitään tekemistäetrade kirjoitti:Niimpä. Vastus sarjaan kytkettynä muuttaa jännitettä.
S211.216
Re: Imusarjan läppämoottori
Mitä tarkoitat tuolla? Mitä tekemistä tuolla asentotiedolla ja virrattomalla moottorilla on keskenään? Oisko se jousi siellä jos se moottori tosiaan vikoo niin läpät jää varmasti auki?mkos kirjoitti:
onko vee kutosessa samanlainen moottori ?
Vastus ei imitoi itse moottorin kuormaa vaan PWM signaalin kuormaa.
Moottorissa on kolme napainen liitin. 12v, gnd ja PWM ohjaus-signaali. Moottorista ei voi tulla asentotietoa eikä moottori voi pysähtyä "oikeaan" asentoon koska siellä on jousi joka siirtää läpät auki kun moottori on virraton.
jossain netin syövereissä oli kuva moottorin sisältä ja kyllä siellä on asentotunnistin mutta tätä käyttää vain moottorin oma elektroniikka pwm ohjauksen kera. Halutulla pulssisuhteella moottori ajaa haluttuun kohtaan.
Turbon vnt ohjaus toimii samaan tapaan mutta en tiedä tuleeko paluutietona asentotieto.
Ei oo sama mottori V6:ssa mutta varmaan periaate juuri sama. Kolme johdinta siellä on. Mulla ainakin antoi vikakoodin johdinkatkos jos ei ollut liitin paikoillaan tai välillä se kyllä tuli vaikka olikin. Voihan se olla että se johdin katkos tulee tuon PWM johtimestakin. Mutta auki raja mulla varmaan toimi koska siihen suuntaan ohjaus toimi niinkuin pitikin. (jousen lisäksi moottori veti läppiä kiinni). Elektroniikka kortilta oli mulla yks komponentti palanut. Mulla se yritti kokoajan ajaa vain auki asentoon vaikka starilla yritti ohjata kiinni. Johtu varmaan tuosta hajonneesta komponentista kun se sekotti ohjauksen suuntaa..
En tiedä tuleeko turbolta asentotieto. Se on ainakin luettavissa starilla. Voihan se kyllä olla että senäyttää sen mitä sinne ohjataan..
EDIT: joskamihan se tuolla toisessa topicissa ehdotti imusarjanläppömoottirin karttan muokkausta. Eli kartta nolla arvoon ja ohjaus on aina auki. Sitten sinne se vastus esittämään "auki" arvoa niin eikös se olis siinä?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Imusarjan läppämoottori
simppa80 kirjoitti:Mitä tarkoitat tuolla? Mitä tekemistä tuolla asentotiedolla ja virrattomalla moottorilla on keskenään? Oisko se jousi siellä jos se moottori tosiaan vikoo niin läpät jää varmasti auki?mkos kirjoitti:
onko vee kutosessa samanlainen moottori ?
Vastus ei imitoi itse moottorin kuormaa vaan PWM signaalin kuormaa.
Moottorissa on kolme napainen liitin. 12v, gnd ja PWM ohjaus-signaali. Moottorista ei voi tulla asentotietoa eikä moottori voi pysähtyä "oikeaan" asentoon koska siellä on jousi joka siirtää läpät auki kun moottori on virraton.
jossain netin syövereissä oli kuva moottorin sisältä ja kyllä siellä on asentotunnistin mutta tätä käyttää vain moottorin oma elektroniikka pwm ohjauksen kera. Halutulla pulssisuhteella moottori ajaa haluttuun kohtaan.
Turbon vnt ohjaus toimii samaan tapaan mutta en tiedä tuleeko paluutietona asentotieto.
Ei oo sama mottori V6:ssa mutta varmaan periaate juuri sama. Kolme johdinta siellä on. Mulla ainakin antoi vikakoodin johdinkatkos jos ei ollut liitin paikoillaan tai välillä se kyllä tuli vaikka olikin. Voihan se olla että se johdin katkos tulee tuon PWM johtimestakin. Mutta auki raja mulla varmaan toimi koska siihen suuntaan ohjaus toimi niinkuin pitikin. (jousen lisäksi moottori veti läppiä kiinni). Elektroniikka kortilta oli mulla yks komponentti palanut. Mulla se yritti kokoajan ajaa vain auki asentoon vaikka starilla yritti ohjata kiinni. Johtu varmaan tuosta hajonneesta komponentista kun se sekotti ohjauksen suuntaa..
En tiedä tuleeko turbolta asentotieto. Se on ainakin luettavissa starilla. Voihan se kyllä olla että senäyttää sen mitä sinne ohjataan..
EDIT: joskamihan se tuolla toisessa topicissa ehdotti imusarjanläppömoottirin karttan muokkausta. Eli kartta nolla arvoon ja ohjaus on aina auki. Sitten sinne se vastus esittämään "auki" arvoa niin eikös se olis siinä?
Niin kartan muokaus on hyvä konsti saada se liikumattomaksi niin että muu ohjelma toimii oikeen,
siinä on samaan tapaan se yksi mutta mikä egr:än kohdalakin,
että ensin sähköinen tarkistus pitää läpäistä
tosin kaikissa V6 ei koko läppä moottoria ole

jos moottori on virraton jousi kääntää läpät toiseen ääri asentoon "jos ei jumissa ole" yleensä siellä on virta auton käydessä
eli on jossain muussa asenossan pyyniin mukaan(asentotieto singnaali pyynin totetumisesta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Imusarjan läppämoottori
...
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Imusarjan läppämoottori
Sähköinen tarkistus = vastus ohjauspinnissä
Sama periaate kuin lediparkeissa mitkä ovat "can yhteensopivia".
Lampulle ei toki can väylää mene vaan lediparkissa on sisällä vastus mikä nostaa lediparkin kuluttamaa virtaa sen verran että ei tule ilmoituksia viallisista valoista.
Sama periaate kuin lediparkeissa mitkä ovat "can yhteensopivia".
Lampulle ei toki can väylää mene vaan lediparkissa on sisällä vastus mikä nostaa lediparkin kuluttamaa virtaa sen verran että ei tule ilmoituksia viallisista valoista.
S211.216
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Imusarjan läppämoottori
Mitenkäsmkos kirjoitti:Sähköinen tarkistus = vastus ohjauspinnissä
Sama periaate kuin lediparkeissa mitkä ovat "can yhteensopivia".
Lampulle ei toki can väylää mene vaan lediparkissa on sisällä vastus mikä nostaa lediparkin kuluttamaa virtaa sen verran että ei tule ilmoituksia viallisista valoista.
Tuleekos siitä sitten sen sähköisen tarkistuksen yhteydessä se asentotietokin eikä siitä singnali piuhasta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Imusarjan läppämoottori
CDI203 kirjoitti:Mitenkäsmkos kirjoitti:Sähköinen tarkistus = vastus ohjauspinnissä
Sama periaate kuin lediparkeissa mitkä ovat "can yhteensopivia".
Lampulle ei toki can väylää mene vaan lediparkissa on sisällä vastus mikä nostaa lediparkin kuluttamaa virtaa sen verran että ei tule ilmoituksia viallisista valoista.
Tuleekos siitä sitten sen sähköisen tarkistuksen yhteydessä se asentotietokin eikä siitä singnali piuhasta
En kyllä edelleenkään usko että moottori pystyy kertoilemaan mitää omasta asennostaan koska pinnit ei yksinkertaisesti riitä ( 12v, gnd ja pwm ohjaus ). Asentotieto nyt voi tulla suoraan vaikka siitä ohjauskartasta
S211.216
Re: Imusarjan läppämoottori
Tuo ei riitä sinne imuläppä moottorille. Sen se kyllä tietää jos siellä ei mitään vastusta ole niin = "Ohjauspiirssä virtakatkos". Tuon vian se mulle antoi vaikka itse moottori oli vielä hengissä ja 4,5 ohm vastus mitatessa.mkos kirjoitti:Sähköinen tarkistus = vastus ohjauspinnissä
Sieltä tulee myös erikseen sellainen virhe kuin M55 ilmoittaa viasta. En tiedä mistä tuo sitten tulee?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Imusarjan läppämoottori
Mulla ei ole 4,5 ohm vastusta kiinni. Ainoastaan 4,7k ohm vastus ohjauksen ja käyttöjännitteen välissä.simppa80 kirjoitti:Tuo ei riitä sinne imuläppä moottorille. Sen se kyllä tietää jos siellä ei mitään vastusta ole niin = "Ohjauspiirssä virtakatkos". Tuon vian se mulle antoi vaikka itse moottori oli vielä hengissä ja 4,5 ohm vastus mitatessa.mkos kirjoitti:Sähköinen tarkistus = vastus ohjauspinnissä
Sieltä tulee myös erikseen sellainen virhe kuin M55 ilmoittaa viasta. En tiedä mistä tuo sitten tulee?
Edit. Millälailla hengissä ?
S211.216
Re: Imusarjan läppämoottori
No kyllähän tuo sitten siihen viitais että se vika ilmoitetaan tuohon PWM:äänn.. Jos se sulla nyt toimii niin eikö se sitten ihan ok. Siihen ECU:n mykistymiseen en ota kantaa. Uus läppämoottori maksaa sen alle 200€. Käytettyihin en liiemmin törmännyt kun oli kiire saada auto kasaan..mkos kirjoitti:Mulla ei ole 4,5 ohm vastusta kiinni. Ainoastaan 4,7k ohm vastus ohjauksen ja käyttöjännitteen välissä.simppa80 kirjoitti:Tuo ei riitä sinne imuläppä moottorille. Sen se kyllä tietää jos siellä ei mitään vastusta ole niin = "Ohjauspiirssä virtakatkos". Tuon vian se mulle antoi vaikka itse moottori oli vielä hengissä ja 4,5 ohm vastus mitatessa.mkos kirjoitti:Sähköinen tarkistus = vastus ohjauspinnissä
Sieltä tulee myös erikseen sellainen virhe kuin M55 ilmoittaa viasta. En tiedä mistä tuo sitten tulee?
Edit. Millälailla hengissä ?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03