Imusarjan läppämoottori

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja mkos »

03 270cdi heitti vikatilaa ja koodina p2513 eli läppien ohjausmoottori m55. Helppona ja halpana korjauksena näyttäisi toimivan 4.7k vastus. Moottorista saa johdon yläkautta pois ja samalla ujutettua imusarjan putkien välistä näkösälle jolloin vastus on helpompi pökätä liittimeen kiinni.

Jos liitin on jumissa niin imusarjan putkien välistä mahtuu ohut ja pitkä ruuvimeisseli apuihin.
S211.216
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

mkos kirjoitti:03 270cdi heitti vikatilaa ja koodina p2513 eli läppien ohjausmoottori m55. Helppona ja halpana korjauksena näyttäisi toimivan 4.7k vastus. Moottorista saa johdon yläkautta pois ja samalla ujutettua imusarjan putkien välistä näkösälle jolloin vastus on helpompi pökätä liittimeen kiinni.

Jos liitin on jumissa niin imusarjan putkien välistä mahtuu ohut ja pitkä ruuvimeisseli apuihin.
Missäs asennossa ne läpät sitten siellä on?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja mkos »

simppa80 kirjoitti:
mkos kirjoitti:03 270cdi heitti vikatilaa ja koodina p2513 eli läppien ohjausmoottori m55. Helppona ja halpana korjauksena näyttäisi toimivan 4.7k vastus. Moottorista saa johdon yläkautta pois ja samalla ujutettua imusarjan putkien välistä näkösälle jolloin vastus on helpompi pökätä liittimeen kiinni.

Jos liitin on jumissa niin imusarjan putkien välistä mahtuu ohut ja pitkä ruuvimeisseli apuihin.
Missäs asennossa ne läpät sitten siellä on?

auki
S211.216
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kyllähän ne läpät pitää lukita auki asentoon muuten häviää tehot eli lukitse ne vivut aukiasentoon. Ps tuosta vastus härdellistä CDI203
Kirjoitti joskus, että voi rikkoa ECU:n
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18048
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos systeemi on muuten ehjä moottori painaa läpät auki, ei tarvitse erikseen lukita.
wiimax.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mkos kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
mkos kirjoitti:03 270cdi heitti vikatilaa ja koodina p2513 eli läppien ohjausmoottori m55. Helppona ja halpana korjauksena näyttäisi toimivan 4.7k vastus. Moottorista saa johdon yläkautta pois ja samalla ujutettua imusarjan putkien välistä näkösälle jolloin vastus on helpompi pökätä liittimeen kiinni.

Jos liitin on jumissa niin imusarjan putkien välistä mahtuu ohut ja pitkä ruuvimeisseli apuihin.
Missäs asennossa ne läpät sitten siellä on?

auki
Jos ei mitään muuta ole tehty niin
Kannattaa henkisesti valmistautua imusarjan, katin, egr puhdistukseen "ecu remontiin"
(jos siis autoa on tarkoitus pitää...mitähän asento tietoa se kertoilee ecu:le päin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja mkos »


Jos ei mitään muuta ole tehty niin
Kannattaa henkisesti valmistautua imusarjan, katin, egr puhdistukseen "ecu remontiin"
(jos siis autoa on tarkoitus pitää...mitähän asento tietoa se kertoilee ecu:le päin)

empä ole kyllä koskaan vastuksen kertoilevan mitään asentotietoa :wink: kunhan huijailee että moottori olisi ehjä ja paikoillaan mutta jos tuonsuuntaisia kokemuksia on että ecua vammoittaa niin täytyy jostain etsiä käytetty moottori surrailemaan.
S211.216
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tuossa se juttu on missä tuosta vastuksesta kerrotaan
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... blackslide" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja etrade »

mkos kirjoitti:empä ole kyllä koskaan vastuksen kertoilevan mitään asentotietoa :wink:
Potentiometri sarjas pienentää jännitettä ja rinnan virtaa. Etteikö tuosta saa otettua asentotietoa :shock:. http://fi.wikipedia.org/wiki/Potentiometri" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut etrade, To 04.10.2012 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja mkos »

etrade kirjoitti:
mkos kirjoitti:empä ole kyllä koskaan vastuksen kertoilevan mitään asentotietoa :wink:
Potentiometri sarjas pienentää jännitettä ja rinnan virtaa. Etteikö tuosta saa otettua asentotietoa :shock:
Tässä kyseisessä tapauksessa ei kyllä kerro yhtään mitään
S211.216
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja mkos »

arska10 kirjoitti:Tuossa se juttu on missä tuosta vastuksesta kerrotaan
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... blackslide" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa oli käytetty neljän ohmin vastusta ( 4 ). minulla on taas 4k7 ( 4700 ) ohmin vastus. en kyllä yhtään ihmettele vaikka ecu hiiltyisi saman tien.

ecu ohjaa moottoria pulssileveysmodulaatiolla joten nuo lasketut virrat ei varmaankaantäysin täsmää mutta kuitenkin.


12v / 4 ohmia = 3 A
12v / 4700 ohmia = 0,0025 A


edit. nollia liikaa
Viimeksi muokannut mkos, To 04.10.2012 19:23. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
S211.216
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja etrade »

Moottori siis pyörii kokoajan joko auki tai kiinni kunnes virrat sammuttaa?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

etrade kirjoitti:Moottori siis pyörii kokoajan joko auki tai kiinni kunnes virrat sammuttaa?
Ei,
Säättä läppiä kulloisenkin muutuvan tilanteen mukaan

E: sekin vaikutta asiaan mikä auto on kyseesä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

mkos kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Tuossa se juttu on missä tuosta vastuksesta kerrotaan
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... blackslide" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa oli käytetty neljän ohmin vastusta ( 4 ). minulla on taas 4k7 ( 4700 ) ohmin vastus. en kyllä yhtään ihmettele vaikka ecu hiiltyisi saman tien.

ecu ohjaa moottoria pulssileveysmodulaatiolla joten nuo lasketut virrat ei varmaankaantäysin täsmää mutta kuitenkin.


12v / 4 ohmia = 3 A
12v / 4700 ohmia = 0,0025 A


edit. nollia liikaa
Mittasin tuosta omastani V6 imusarjan läppämoottorin resistanssin niin 4,5 ohmia se oli. (Vaihdoin uuden moottorin eilen) Eli kyllä se virtaa ottaa ihan reilusti kun liikkuu. Se kuitenkin ajaa sitä moottoria vain silloin kun tarvitsee eli se vaatii sen asento tiedon sinne kaveriksi ja kun auki asento saavuitetaan niin ohjaus katkeaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja mkos »

simppa80 kirjoitti:
mkos kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Tuossa se juttu on missä tuosta vastuksesta kerrotaan
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... blackslide" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa oli käytetty neljän ohmin vastusta ( 4 ). minulla on taas 4k7 ( 4700 ) ohmin vastus. en kyllä yhtään ihmettele vaikka ecu hiiltyisi saman tien.

ecu ohjaa moottoria pulssileveysmodulaatiolla joten nuo lasketut virrat ei varmaankaantäysin täsmää mutta kuitenkin.


12v / 4 ohmia = 3 A
12v / 4700 ohmia = 0,0025 A


edit. nollia liikaa
Mittasin tuosta omastani V6 imusarjan läppämoottorin resistanssin niin 4,5 ohmia se oli. (Vaihdoin uuden moottorin eilen) Eli kyllä se virtaa ottaa ihan reilusti kun liikkuu. Se kuitenkin ajaa sitä moottoria vain silloin kun tarvitsee eli se vaatii sen asento tiedon sinne kaveriksi ja kun auki asento saavuitetaan niin ohjaus katkeaa.


onko vee kutosessa samanlainen moottori ?

Vastus ei imitoi itse moottorin kuormaa vaan PWM signaalin kuormaa.
Moottorissa on kolme napainen liitin. 12v, gnd ja PWM ohjaus-signaali. Moottorista ei voi tulla asentotietoa eikä moottori voi pysähtyä "oikeaan" asentoon koska siellä on jousi joka siirtää läpät auki kun moottori on virraton.

jossain netin syövereissä oli kuva moottorin sisältä ja kyllä siellä on asentotunnistin mutta tätä käyttää vain moottorin oma elektroniikka pwm ohjauksen kera. Halutulla pulssisuhteella moottori ajaa haluttuun kohtaan.

Turbon vnt ohjaus toimii samaan tapaan mutta en tiedä tuleeko paluutietona asentotieto.
S211.216
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja etrade »

No mistä tulee vikakoodi jos moottori on vain tyhmä ja sen asentoa ei pystytä tunnistamaan?
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja mkos »

etrade kirjoitti:No mistä tulee vikakoodi jos moottori on vain tyhmä ja sen asentoa ei pystytä tunnistamaan?
Läppämoottorin ohjauselektroniikan puolella käry käynyt. Joku voisi mittailla ehjän moottorin pinneistä ohmit.
Viimeksi muokannut mkos, To 04.10.2012 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211.216
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja etrade »

ECU vaihtoo joka kerta kun läppämoottori ei toimi :shifty: .

Tuossa vastuksella toimivia antureita: http://www.autowiki.fi/index.php/Mootto ... sikk%C3%B6" onclick="window.open(this.href);return false;
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja mkos »

etrade kirjoitti:ECU vaihtoo joka kerta kun läppämoottori ei toimi :shifty: .

Tuossa vastuksella toimivia antureita: http://www.autowiki.fi/index.php/Mootto ... sikk%C3%B6" onclick="window.open(this.href);return false;
pointtisi ?

edit. puolet noista juttelee jännitetietoa eikä vastusta.
S211.216
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja etrade »

Niimpä. Vastus sarjaan kytkettynä muuttaa jännitettä.
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja mkos »

etrade kirjoitti:Niimpä. Vastus sarjaan kytkettynä muuttaa jännitettä.
niinhän se tekee mutta tämän asian kanssa sillä ei ole edelleenkään mitään tekemistä
S211.216
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

mkos kirjoitti:
onko vee kutosessa samanlainen moottori ?

Vastus ei imitoi itse moottorin kuormaa vaan PWM signaalin kuormaa.
Moottorissa on kolme napainen liitin. 12v, gnd ja PWM ohjaus-signaali. Moottorista ei voi tulla asentotietoa eikä moottori voi pysähtyä "oikeaan" asentoon koska siellä on jousi joka siirtää läpät auki kun moottori on virraton.

jossain netin syövereissä oli kuva moottorin sisältä ja kyllä siellä on asentotunnistin mutta tätä käyttää vain moottorin oma elektroniikka pwm ohjauksen kera. Halutulla pulssisuhteella moottori ajaa haluttuun kohtaan.

Turbon vnt ohjaus toimii samaan tapaan mutta en tiedä tuleeko paluutietona asentotieto.
Mitä tarkoitat tuolla? Mitä tekemistä tuolla asentotiedolla ja virrattomalla moottorilla on keskenään? Oisko se jousi siellä jos se moottori tosiaan vikoo niin läpät jää varmasti auki?

Ei oo sama mottori V6:ssa mutta varmaan periaate juuri sama. Kolme johdinta siellä on. Mulla ainakin antoi vikakoodin johdinkatkos jos ei ollut liitin paikoillaan tai välillä se kyllä tuli vaikka olikin. Voihan se olla että se johdin katkos tulee tuon PWM johtimestakin. Mutta auki raja mulla varmaan toimi koska siihen suuntaan ohjaus toimi niinkuin pitikin. (jousen lisäksi moottori veti läppiä kiinni). Elektroniikka kortilta oli mulla yks komponentti palanut. Mulla se yritti kokoajan ajaa vain auki asentoon vaikka starilla yritti ohjata kiinni. Johtu varmaan tuosta hajonneesta komponentista kun se sekotti ohjauksen suuntaa..

En tiedä tuleeko turbolta asentotieto. Se on ainakin luettavissa starilla. Voihan se kyllä olla että senäyttää sen mitä sinne ohjataan..

EDIT: joskamihan se tuolla toisessa topicissa ehdotti imusarjanläppömoottirin karttan muokkausta. Eli kartta nolla arvoon ja ohjaus on aina auki. Sitten sinne se vastus esittämään "auki" arvoa niin eikös se olis siinä?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:
mkos kirjoitti:
onko vee kutosessa samanlainen moottori ?

Vastus ei imitoi itse moottorin kuormaa vaan PWM signaalin kuormaa.
Moottorissa on kolme napainen liitin. 12v, gnd ja PWM ohjaus-signaali. Moottorista ei voi tulla asentotietoa eikä moottori voi pysähtyä "oikeaan" asentoon koska siellä on jousi joka siirtää läpät auki kun moottori on virraton.

jossain netin syövereissä oli kuva moottorin sisältä ja kyllä siellä on asentotunnistin mutta tätä käyttää vain moottorin oma elektroniikka pwm ohjauksen kera. Halutulla pulssisuhteella moottori ajaa haluttuun kohtaan.

Turbon vnt ohjaus toimii samaan tapaan mutta en tiedä tuleeko paluutietona asentotieto.
Mitä tarkoitat tuolla? Mitä tekemistä tuolla asentotiedolla ja virrattomalla moottorilla on keskenään? Oisko se jousi siellä jos se moottori tosiaan vikoo niin läpät jää varmasti auki?

Ei oo sama mottori V6:ssa mutta varmaan periaate juuri sama. Kolme johdinta siellä on. Mulla ainakin antoi vikakoodin johdinkatkos jos ei ollut liitin paikoillaan tai välillä se kyllä tuli vaikka olikin. Voihan se olla että se johdin katkos tulee tuon PWM johtimestakin. Mutta auki raja mulla varmaan toimi koska siihen suuntaan ohjaus toimi niinkuin pitikin. (jousen lisäksi moottori veti läppiä kiinni). Elektroniikka kortilta oli mulla yks komponentti palanut. Mulla se yritti kokoajan ajaa vain auki asentoon vaikka starilla yritti ohjata kiinni. Johtu varmaan tuosta hajonneesta komponentista kun se sekotti ohjauksen suuntaa..

En tiedä tuleeko turbolta asentotieto. Se on ainakin luettavissa starilla. Voihan se kyllä olla että senäyttää sen mitä sinne ohjataan..

EDIT: joskamihan se tuolla toisessa topicissa ehdotti imusarjanläppömoottirin karttan muokkausta. Eli kartta nolla arvoon ja ohjaus on aina auki. Sitten sinne se vastus esittämään "auki" arvoa niin eikös se olis siinä?

Niin kartan muokaus on hyvä konsti saada se liikumattomaksi niin että muu ohjelma toimii oikeen,
siinä on samaan tapaan se yksi mutta mikä egr:än kohdalakin,
että ensin sähköinen tarkistus pitää läpäistä
tosin kaikissa V6 ei koko läppä moottoria ole ;)
jos moottori on virraton jousi kääntää läpät toiseen ääri asentoon "jos ei jumissa ole" yleensä siellä on virta auton käydessä
eli on jossain muussa asenossan pyyniin mukaan(asentotieto singnaali pyynin totetumisesta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

...
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja mkos »

Sähköinen tarkistus = vastus ohjauspinnissä

Sama periaate kuin lediparkeissa mitkä ovat "can yhteensopivia".
Lampulle ei toki can väylää mene vaan lediparkissa on sisällä vastus mikä nostaa lediparkin kuluttamaa virtaa sen verran että ei tule ilmoituksia viallisista valoista.
S211.216
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mkos kirjoitti:Sähköinen tarkistus = vastus ohjauspinnissä

Sama periaate kuin lediparkeissa mitkä ovat "can yhteensopivia".
Lampulle ei toki can väylää mene vaan lediparkissa on sisällä vastus mikä nostaa lediparkin kuluttamaa virtaa sen verran että ei tule ilmoituksia viallisista valoista.
Mitenkäs
Tuleekos siitä sitten sen sähköisen tarkistuksen yhteydessä se asentotietokin eikä siitä singnali piuhasta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja mkos »

CDI203 kirjoitti:
mkos kirjoitti:Sähköinen tarkistus = vastus ohjauspinnissä

Sama periaate kuin lediparkeissa mitkä ovat "can yhteensopivia".
Lampulle ei toki can väylää mene vaan lediparkissa on sisällä vastus mikä nostaa lediparkin kuluttamaa virtaa sen verran että ei tule ilmoituksia viallisista valoista.
Mitenkäs
Tuleekos siitä sitten sen sähköisen tarkistuksen yhteydessä se asentotietokin eikä siitä singnali piuhasta

En kyllä edelleenkään usko että moottori pystyy kertoilemaan mitää omasta asennostaan koska pinnit ei yksinkertaisesti riitä ( 12v, gnd ja pwm ohjaus ). Asentotieto nyt voi tulla suoraan vaikka siitä ohjauskartasta
S211.216
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

mkos kirjoitti:Sähköinen tarkistus = vastus ohjauspinnissä
Tuo ei riitä sinne imuläppä moottorille. Sen se kyllä tietää jos siellä ei mitään vastusta ole niin = "Ohjauspiirssä virtakatkos". Tuon vian se mulle antoi vaikka itse moottori oli vielä hengissä ja 4,5 ohm vastus mitatessa.

Sieltä tulee myös erikseen sellainen virhe kuin M55 ilmoittaa viasta. En tiedä mistä tuo sitten tulee?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja mkos »

simppa80 kirjoitti:
mkos kirjoitti:Sähköinen tarkistus = vastus ohjauspinnissä
Tuo ei riitä sinne imuläppä moottorille. Sen se kyllä tietää jos siellä ei mitään vastusta ole niin = "Ohjauspiirssä virtakatkos". Tuon vian se mulle antoi vaikka itse moottori oli vielä hengissä ja 4,5 ohm vastus mitatessa.

Sieltä tulee myös erikseen sellainen virhe kuin M55 ilmoittaa viasta. En tiedä mistä tuo sitten tulee?
Mulla ei ole 4,5 ohm vastusta kiinni. Ainoastaan 4,7k ohm vastus ohjauksen ja käyttöjännitteen välissä.

Edit. Millälailla hengissä ?
S211.216
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Imusarjan läppämoottori

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

mkos kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
mkos kirjoitti:Sähköinen tarkistus = vastus ohjauspinnissä
Tuo ei riitä sinne imuläppä moottorille. Sen se kyllä tietää jos siellä ei mitään vastusta ole niin = "Ohjauspiirssä virtakatkos". Tuon vian se mulle antoi vaikka itse moottori oli vielä hengissä ja 4,5 ohm vastus mitatessa.

Sieltä tulee myös erikseen sellainen virhe kuin M55 ilmoittaa viasta. En tiedä mistä tuo sitten tulee?
Mulla ei ole 4,5 ohm vastusta kiinni. Ainoastaan 4,7k ohm vastus ohjauksen ja käyttöjännitteen välissä.

Edit. Millälailla hengissä ?
No kyllähän tuo sitten siihen viitais että se vika ilmoitetaan tuohon PWM:äänn.. Jos se sulla nyt toimii niin eikö se sitten ihan ok. Siihen ECU:n mykistymiseen en ota kantaa. Uus läppämoottori maksaa sen alle 200€. Käytettyihin en liiemmin törmännyt kun oli kiire saada auto kasaan..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vastaa Viestiin