Tällainen peli olisi tarkotus laittaa museo rekisteriin, auto on orginaali maalipintaa myöden ja erittäin hyvä peltinen johtuu varmaanki siitä että suurimman ajan ollut tallissa ja ajettu vain 330000km.
näyttäs että suurimmat työt on muutamien sisustus osien hankinta ja fiksaus. niin ja tietenkin tutustuminen Mersun rakenteisiin/tekniikkaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lähtökohta vaikuttaa hyvältä. Mitä vuosimallia auto on? "Lampunpyyhkimet paikalleen ja leimaan" .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hei !
Eikö museorekisteri-ikä ole nykyisin 30 v eli rekisteriin vasta v 2014. Meidänkin pääsisi v. 2015 vaan tokkopa tulee toimeen niin vähäisellä ajoajalla vuosittain kun puhutaan käyttöautosta.
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Jos on alkuperäinen suomiauto niin lampunpesimet on olleet silloin pakolliset varusteet. Tuossa on lisäksi ruutat puskurissa niin niiden pariksi on tehdas aina asentanut myös pyyhkijät. Jotkut mustat patit näyttäisi olevan ajovalojen alla niin sillä kohdin kuuluisi olla ne pyyhkijät.
Pikkujuttuja mutta voivat sellaisista huomauttaa museoautokatsastuksessa. Hieno pirssi muuten! Mitä on ne osapuutteet joista mainitsit? Yhden jutun huomasin myös kuvista, edessä kuuluisi olla etupuskurin alla muoviritilät (kaksi osainen ritilä).
Kun kysyin tuota museorekisteröinti niin minulle sanottiin että jos valmistus päivämäärä on todistettavissa niin auton voi katsastaa 1/2 vuotta etukäteen museorekisteriin.
Osia mitä tarvitsis on kuskin penkki, jalkatila matto, jalkatuki. ne olivat niin rikki ettei niistä saa enään mitään. ulkopuolelle ne pyyhlkijät, muoviritilät (mitkä Kipsu mainitsi) sekä oik.etulokarin kromilistan pääty. varmaan muutakin osia tarvitsee, kunhan pääsen vauhtiin tässä.
Tämä on mun ensimmäinen Mersu joten kertokaa rohkeasti jos huomaatte jotakin puutteita
Virtalukon pesä oli rikki ja pohja myös. oli melkoinen työmaa sen vaihto kun avain ei kääntynyt enään lukossa siitä tämä projekti kai saikin alku sysäyksen kun joutui purkamaan koko sisustan pois että sai sen irti rattiputkesta. ja kyllähän tuo sisustakin jo pesua kaipaskin
Tässä alakaa pikkuhiljaa tulla mersukin tutuksi vanhalle BMW harrastajalle
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Fulleri kirjoitti:Tällainen peli olisi tarkotus laittaa museo rekisteriin, auto on orginaali maalipintaa myöden ja erittäin hyvä peltinen johtuu varmaanki siitä että suurimman ajan ollut tallissa ja ajettu vain 330000km.
Kyllä tuohon kilometrimäärään mahtuu melko lailla maantietaipalettakin. Oma eka mersuni W123 200D -84 oli jo vuonna -99 hyvässä ruosteessa, vaikka kilsoja ekan omistajan jäljiltä oli ostaessa vain rapiat 200tkm.
Hyvä kunto lienee kyllä enemmän hyvästä hoidosta kiinni. Pisteet siitä. Hyvännäköinen yksilö. Ei muuta kuin pussihousuilemaan.
"Museoajoneuvo on katsastustoimipaikan valtakunnallisen rekisteröidyn museoajoneuvojärjestön tarkastuksen ja lausunnon perusteella museoajoneuvoksi hyväksymä ajoneuvo, jonka valmistusvuoden päättymisestä on kulunut vähintään 25 vuotta (1. 1. 2008 alkaen 30 vuotta)"
Lainaus tuolta jostain. Tarkoittaako tuo sitten tässä tapauksessa, että, 30 vuotta -84 vuoden päättymisestä, eli vuonna 2015 museoleimaan?
TPeltola kirjoitti:Voi vattu kun on siistin näköönen kärry!!! Ei muuta kuin mustiinkilpiin! MB:n omien aluvanteiden kans sais vähä viel lisää näyttävyyttä.
Miksi ihmeessä "mustiinkilpiin"??? Naurettavan näköistä!
TPeltola kirjoitti:Voi vattu kun on siistin näköönen kärry!!! Ei muuta kuin mustiinkilpiin! MB:n omien aluvanteiden kans sais vähä viel lisää näyttävyyttä.
Miksi ihmeessä "mustiinkilpiin"??? Naurettavan näköistä!
Juu. Mustat laput kuuluu johonkin ennen vuotta 1972-73 valmistettuihin autoihin, ei missään tapauksessa vehkeisiin, joissa niitä ei ole koskaan uutenakaan käytetty. Typerän ja mauttoman näköistä ja paha detaljivirhe museoautossa, johon ne ei ikänsä puolesta kuulu.