tavoitteena on palauttaa pikkuhiljaa auto 1992->1983 lookiin ja mahdollisuuksien mukaan löytää harvinaisia pisteosia kuten mustat puskurit, mustat peilit ja kylkilistat pahvien tilalle. myös moottorin tyyppiä ilmoittava kyltti on hakusessa eli "190D"
ultimate anti-tuning olisi valkoinen väri, 14" vanteet, uusi oikea etulokari ja kirkkaat ikkunalasit, mutta rahavarat rajoittavat tätäkin harrastusta, joten auto saa näiltä osin jäädä ennalleen.
vaihdoin valkoiset etuvilkut uusiin oransseihin. nyt häiritsee kylkivilkut jotka on myös valkoiset. pitäiskö ne vaihtaa myös oransseihin vai jättäisinkö paikoilleen koska ne ovat lähes korin väriset ja näin ollen lähes huomaamattomat?
Alkaa muuten tänäpäivänä olla hieno näky kun alkuperäisen oloinen 190 sattuu silmiin! Kirkkaita vilkkuja näkee jo ihan tarpeeksi.Milloinkahan villitys alkaa iskeä kovemmin,tyyliin jotain tuning-pirssejä aletaan muuttamaan alkuperäiseen kuosiin...
Tää on taas näitä "Timo L":n juttuja. Jotka mietityttää että miksi? Mutta toisaalta miksi ei? Massastahan on tässäkin tarkoitus erottua, siksihän tämä on tuning-osastolla Onhan eräs suuntaus rakentaa Generation 2 Golffejakin vuoden '84 asuun pienillä puskureilla ym. ajan heebeleillä, joten miksei Mersujakin.
En nyt ehkä itse tähän rupeisi, kun vähän tuo toisenlainen "tuuningi-innostus" on sattunut vähän puraisemaan, mutta tsemppiä "haasteelliselle " projektille.....koskahan nähdään ensimmäinen MR-kuntoinen W201? (Vaikkei niitä ihan MR-kilpiin taidakkaan lähiaikoina saada....)
(oisko aika mennä nukkumaan.... )
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
[OT]sikosta tulee mieleen erään paikallisen teinin firma "Antti-Tuning". Jos siitä tuon yhden t-kirjaimen ottaisi pois, niin nimi osuisi paremmin kohdalleen.
ps. tuosta "firmasta" ei ole kenelläkään hyviä kokemuksia, välttäkää. [/OT]
Täytyypä penkoa kun kotiin pääsee toi iso pahvilaatikko mikä tuli auton mukana kun ostin. Siellä näytti olevan kaikenlaista orkkisosaa, mitkä vaihdettu "tuuninkiin"...
IMHO: oranssien vilkkujen korvaaminen kirkkailla/tummilla ei oo tuuninkia
Mulla olis ainaki 15" 190:n orkkis aluvanteet Nokian Q -gummeilla...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
nokileka kirjoitti:W124/W126/W201, metalliväri, 15" aluvanteet, vakio alusta ja oranssit vilkut joka nurkassa alkaa olla jo harvinainen näky.
Pistetääs tähän vielä toinen liki orggiskuntonen w201, ainoa originaalista poikkeava ekstra on jälkiasennusjalopuut kojelaudassa ja Becker on valitettavasti jossain vaiheessa vaihtunut Panasonicciin. Kuva kesäkuulta.
pekkis
W201 2.5D -86
W108 250S -66 projekti
W124 300D -86 powered by PPD, kaupan
S124 300TD -91, powered by PPD
FosgateT kirjoitti:Eikö tuossa Marko M:n postaaman kuvan autossa ole laisinkaan kylkivilkkuja?!
veikkaisin että kuva on otettu jossain tuontiterminaalin lähistöllä autoa tuotaessa ympäristöstä päätellen. siitähän sitä sitten vasta vilkun asennukseen lähetään kun aletaan suomen kilpiin autoa saattaa...
Hightower kirjoitti:
veikkaisin että kuva on otettu jossain tuontiterminaalin lähistöllä autoa tuotaessa ympäristöstä päätellen. siitähän sitä sitten vasta vilkun asennukseen lähetään kun aletaan suomen kilpiin autoa saattaa...
Niimpä, ja jos nuo vilkut asentaa muualle kuin lokasuojaan, niin sitä kutsutaan tuunaukseksi.
paitsi jos katotte kuvaa oikeen tarkasti ni näkyy sivuvilkkujen kohdas mustaa "muokkaus maalia"...
Tai sit mul on silmät vaan sen verran sokeet et kattelen jotain omia...
...190 käyttävä hörhö...
Vaikka olen hidas olen sinun edelläsi! :mrgreen:
Ei oo häpee olla nopee! :twisted:
-=URJA=-
FosgateT kirjoitti:Eikö tuossa Marko M:n postaaman kuvan autossa ole laisinkaan kylkivilkkuja?!
Kyllä siinä nykyään on valitettavasti, yritin kyllä katsastukseen ilman, mutta heti mainittiin että vilkut on laitettava. Tosin ne sivuvilkut on tällä hetkellä kirkkaat, täytyy vaihtaa ne oransseiksi
Born_Lazy, ei siinä mitään maalia ole Kuva otettu SonyEricssonin kännykkäkameralla, laatu ei ole paras mahdollinen
no se kertoo sit miksi kuva on niin "epäselvä"...
Tai sit mä olen vaan niin sokee...
On muuten aika mielen kiintosta ku tuttava toi just viimeviikol pari mesee ja omegan saksast ni meseis ei ollu sivu villkkui mut kyl omegas oli...
Mistäköhän johtuu et Melkein kaikis muis autois on sivuvilkut alkuperäisinä paitsi mersuis jotka tuodaan saksasta?
...190 käyttävä hörhö...
-=URJA=-
Born_Lazy kirjoitti:On muuten aika mielen kiintosta ku tuttava toi just viimeviikol pari mesee ja omegan saksast ni meseis ei ollu sivu villkkui mut kyl omegas oli...
Mistäköhän johtuu et Melkein kaikis muis autois on sivuvilkut alkuperäisinä paitsi mersuis jotka tuodaan saksasta?
Eipä ainakaan vuoden '92 Calibroissa mitään sivuvilkkuja ole.
B-Omegoissa taitaa olla "vakiona", A:sta ei havaintoja. Vai kumpi tuo oli?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Ford Mustang Cobra 1997
EMW R35 vm. 1955
B farkku oli...
Oli MV6??? Mitä lie sit toi M tarkottaa??Täytyypi käydä Auto hallista kyselemässä...
Nii eihän kaikis olekkaan sivuvilkkuja mut aika useassa kuitenki ku mersuis se taitaapi olla hieman harvinaisempaa...
...190 käyttävä hörhö...
-=URJA=-
Varsutetasoa itekki ajattelin mut eipä näkyny mitään "erikoista" noihin 2,5 vee kuutosiin verrattuna... Mut eipä oo toi kolmen litrasen vee kuutonenkaa mitään yleisempii...Mut eiköhän se täl viikol selviä...olen sen verran utelias ku ei oo ennen moista nähny...
...190 käyttävä hörhö...
-=URJA=-
Born_Lazy kirjoitti:Varsutetasoa itekki ajattelin mut eipä näkyny mitään "erikoista" noihin 2,5 vee kuutosiin verrattuna... Mut eipä oo toi kolmen litrasen vee kuutonenkaa mitään yleisempii...Mut eiköhän se täl viikol selviä...olen sen verran utelias ku ei oo ennen moista nähny...
Pahimman jännityksen laukaisuun: www.opelclubfinland.net => Search => "MV6", niin alkaa Opel-kiintiö täyttyä
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Ford Mustang Cobra 1997
EMW R35 vm. 1955
10/88-faceliftissä etu- ja takapuskurit muuttuivat siten, että ulottuvat hieman alemmas, kuin vanhassa mallissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
caddy66 kirjoitti:tämähän on projektit osasto jos luin okkein.että TERE
Ja kun luet oikein tarkasti tuon Matiaksen kirjoittaman viestin ja etenkin siinä allaolevan nimettömän vihjeen*, ymmärtänet että juuri tuosta pyynnöstä aihe on (jo) siirretty tänne Projektit osiolle, sen ensin oltua jossain muualla.
*) EDIT: Nyt jo moderaattorin nimellä varustetun ilmoituksen....
Sori nyt vaan mutta kuka muka ostais auton joka on vanhennettu..ei voi käsittää..entisöinnin ymmärrän hyvinkin, eli alkuperäiseen asuun palauttamisen..mutta että nyt jotakin vanhoja osia johonkin -92:seen autoon jep jep JEP.
EVO X kirjoitti:Sori nyt vaan mutta kuka muka ostais auton joka on vanhennettu..ei voi käsittää..entisöinnin ymmärrän hyvinkin, eli alkuperäiseen asuun palauttamisen..mutta että nyt jotakin vanhoja osia johonkin -92:seen autoon jep jep JEP.
Mun mielestä hauska idea, vähän sama kuin jos hommaisi AMG-Mersuun 200D-lätkän
EVO X kirjoitti:Sori nyt vaan mutta kuka muka ostais auton joka on vanhennettu..ei voi käsittää..entisöinnin ymmärrän hyvinkin, eli alkuperäiseen asuun palauttamisen..mutta että nyt jotakin vanhoja osia johonkin -92:seen autoon jep jep JEP.
Mun mielestä hauska idea, vähän sama kuin jos hommaisi AMG-Mersuun 200D-lätkän
joskus jotain erinlaista
varmaan "tonttiin, valkoiset takavalot ja 10% kalvot laseihin" sais enemmän kannatusta? tekniikkapuolelle on tarkoitus tehdä pientä säätöä kunhan saan jostain aikaa hommattua.