ASD -> "manuaalinen lukko"?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

ASD -> "manuaalinen lukko"?

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Tuli tuossa mieleen, että olisko tuolle vaseliinin prässäykselle mitään vaihtoehtoo noihin asd:sylintereihin sellasessa vehkeessä missä ei oo alkuperästä painejärjestelmää. Niin aattelin jotta tuliskohan hyvä ku tekis pienen erillisen linjan tuoho hytin puolelle, ja laittas tavallaan tällasen siihe linjan päähä:

http://www.jatek.fi/auto-osat/product/394


Ei tuollasta, mutta sellanen mikä itessään tekee paineen ku sen painaa lukkoon. Mielestäni näin sellasiaki jossaki vaiheessa myynnissä... Eli ku painas tuon "napin" pohjaa, se tekis samalla linjaan paineen -> perä lukkoon. Perä olis lukossa nii kauan ku haluaa.

Tämä sen takia, että en tiiä onko tuo prässillä tehty paine häävi, ku se kumminki hinkkaa kitkapaljoa vasten koko ajan... :think:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: ASD -> "manuaalinen lukko"?

Viesti Kirjoittaja napa »

ei mikään hullumpi idea sinänsä, vielä kun lisää painemittarin siihen perälle menevään linjaan, niin alkaa vaikuttaa oikeinkin hyvältä idealta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: ASD -> "manuaalinen lukko"?

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Siis venttiili joka tekee paineen? Mikäs se sellanen on?

Ideana hyvä mutta mitenkähän käytännös, kun se paine pitäs sinne kuiteski jotenki saada.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5541
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: ASD -> "manuaalinen lukko"?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ohan tuohon keksitty hydraulinen käsijarru jo ajat sitte. Tai ohjaustehostimelta paine ja tarvittavat hydrauliikka osat, magneettiventtiili eli saa napista lukon päälle. Vaihtoehtoja on monia.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
sourkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 14.08.2011 16:11
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: ASD -> "manuaalinen lukko"?

Viesti Kirjoittaja sourkka_ »

Minä oon mietiskelly että viritän jonkilaisen hydraulisen käsijarrukahvan kapiiniin, mistä saa perän tönkkii ku siitä nykäsee. :think:
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: ASD -> "manuaalinen lukko"?

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

S202 kirjoitti:Ohan tuohon keksitty hydraulinen käsijarru jo ajat sitte. Tai ohjaustehostimelta paine ja tarvittavat hydrauliikka osat, magneettiventtiili eli saa napista lukon päälle. Vaihtoehtoja on monia.
Tuo nyt menee jo helpommin omilla asd:n ohjaus osilla... :roll: Siitä vaan ite boksi pois välistä ja magneettiventtiili tilalle ja nappi hyttiin. Mutta idea olis että miten sen sais tehtyä heleposti. Toisinsanoen ilman sähköä :D


Sitä hydr. käsijarrua mietin kans, mutta ei se välttämättä oo häävi... Ku se pitäs ensinnäki saaha pysymään päällä, nojoo, niissä on kyllä niitä hahlo lukkoja, mutta silti. Toiseksee jos autoon tulee oikea hydr. käsijarru, nii alkaa olla pikkusenpaljo keppiä mistä vetää :D

Mutta tuollane pieni paino venttiili tms. olis oikee hyvä...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: ASD -> "manuaalinen lukko"?

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Mites toi muuten toteutetaan ihan virallisesti se "hytinpuolelta lukko päälle" systeemi. Olen käsittänyt kirjoituksista että jos sen jollain hyppypiuhoilla tekee niin alkaa häiriövalo palamaan mittaristossa. Ei kiinnoistais alkaa millään vassulla tuhoomaan tuota perää.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: ASD -> "manuaalinen lukko"?

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ei muutaku mittaristo irti ja asd valon polttimo pois. :D Niin se yleensä näissä hoidetaan... Eriasia jos haluaa oikeasti vastauksen... :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: ASD -> "manuaalinen lukko"?

Viesti Kirjoittaja tomant »

Katsopa toteutusta os. http://www.superturbodiesel.com/std/thread-597.html" onclick="window.open(this.href);return false; Siinä on hydraulisella käsijarrulla, solenoidilla ja muutamalla putkella ja nippelillä hoitettu asia.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: ASD -> "manuaalinen lukko"?

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Tälläinen systeemi piti laittaa omaan autoon, mutta suunnitelmat muuttu auton suhteen, joten jäi laittamatta.
Venttiili ja pohja sille(pakollinen) kustantaa n 110€ ja paineenrajoitusventtiili 50-100€ riippuu saako alennuksia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: ASD -> "manuaalinen lukko"?

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Tuo kahvalla pumpattava painekaan ei välttämättä olis hassumpi... Tarttiskohan se muuta, kun pienen sylinterin jota kahvalla pumpataan ja joku pieni nestesäiliö (esim. jostain moposta jarrunestesäiliö, about 0,2dl...). Sitte vain takaiskuventtiili vaikka napilla, millä sen paineen vois sitte laskea. Vois huitasta vielä vaikka pienen painemittarin siihe systeemiin nii näkis mikä paine on millonki...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: ASD -> "manuaalinen lukko"?

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kummeli kirjoitti:... Tarttiskohan se muuta, kun pienen sylinterin jota kahvalla pumpataan ja joku pieni nestesäiliö (esim. jostain moposta jarrunestesäiliö, about 0,2dl...).
Uusia yleismallisia kytkin- / jarrusylintereitä saa ainakin eBay.co.uk:sta muutamalla kympillä käytetyistä puhumattakaan. Samoin sieltä löytyy sulkuventtiilejä ym.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin