
GT35 toimivuus OM603.96:ssa?
GT35 toimivuus OM603.96:ssa?
Elikkä miten tommonen GT35 Imu 50mm/ pako 58mm toimis vakio pakosarjalla 7mm tapeilla (mahtuuko tuo edes vakio paikkaan?
), tai onko perus GT32 parempi valinta? Tehotavoite on vähän päälle 300hv et ei ny ihan heti jää jalkoihin, mitään varsinaista superia en ole rakentamassa vaan hyvin toimiva käyttis. Tietysti voi myös ehdottaa muita ahtimia mutta pitäis sopia tohon vakio sarjaan. Kuinka helposti muuten nuo GT32, GT35 malliset tekevät pakopainetta vakio sarjassa jos laittais 3,5" röörin loppuun asti?

S211 280CDI Sport -06
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
Re: GT35 toimivuus OM603.96:ssa?
en tunne gt35:sta, mutta wolkkarin, taikka onko ne nyt sitten audin 2,5 tdi:stä on otettu n.300 heppaa gt32:lla. toi 32:nen on kohtuu toimiv aahdin, jos ei tarvita enempää tehoja, kun max. sen 300 pollea. pakopaineet varmaan jo rönsyilee jonkun verran, mutta ei kuitenkaan ihan älyttömästi. jos vertailu kohtana on vaikka gt37, niin siinä pakoset on jonkun verran alhasemmat ja tehoja reservissä pikkasen enemmän.
joka tapauksessa. tollanen gt32 on ehkä liian pieni 603:sen kylkeen. jos toi gt35 on 32 ja 37 välimaastosta, niinkun nimestä voidaan päätellä, niin uskoisin sen olevan aika passeli tollaselle 300 hepan tehoille 603:ssa. tossa motissa kaiken järjen mukaan herää alhaalta ja toimii ylös asti, mutta kauheesti enempää tehoja sillä ei saa. tietysti vaatii, että muu setuppi on kondiksessa. pakarit, ahtoputket, pumppu, cooleri yms. jos joku noista kusee pahasti, niin monikin asia voi mennä pieleen.
joka tapauksessa. tollanen gt32 on ehkä liian pieni 603:sen kylkeen. jos toi gt35 on 32 ja 37 välimaastosta, niinkun nimestä voidaan päätellä, niin uskoisin sen olevan aika passeli tollaselle 300 hepan tehoille 603:ssa. tossa motissa kaiken järjen mukaan herää alhaalta ja toimii ylös asti, mutta kauheesti enempää tehoja sillä ei saa. tietysti vaatii, että muu setuppi on kondiksessa. pakarit, ahtoputket, pumppu, cooleri yms. jos joku noista kusee pahasti, niin monikin asia voi mennä pieleen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: GT35 toimivuus OM603.96:ssa?
Juu en aatellu ottaa kauheen enemmän tehoo sillä ahtimella, haluan turbon joka vääntää alhaalta asti. Tietysti kunnon cooleri jne.
S211 280CDI Sport -06
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
Re: GT35 toimivuus OM603.96:ssa?
Jos 2 venttilistä tahtoo yli 300hp nii kannattaa unohtaa gt32
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: GT35 toimivuus OM603.96:ssa?
juu eiköhän tuolla mahda sen 300 toimivaa hepoa saavan jos pumppukin on kunnossa. ei varmaan kauheesti enempää mut ei varmaan vähempääkään
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: GT35 toimivuus OM603.96:ssa?
Elikkä joku hx35w 12cm2 pakopesällä olisi ehkä parempi mun teho tavoitteisiin? Ei viihtis ostaa GT35, kun kellään ei ole näköjään kokemusta kyseisestä ahtimesta.
S211 280CDI Sport -06
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
Re: GT35 toimivuus OM603.96:ssa?
jos en ole ihan hakoteillä, niin tosta hx35:sta on montaa mielipidettä. toiset sanoo, että se on ihan kelpo ahdistin tollasiin tehoihin. toiset on taas sitä mietlä, että se on 30 vuotta vanhaa tekniikka ja tehty alun alkaenkin johonkin 100 heppasiin työkoneisiin.Lillsunde kirjoitti:Elikkä joku hx35w 12cm2 pakopesällä olisi ehkä parempi mun teho tavoitteisiin? Ei viihtis ostaa GT35, kun kellään ei ole näköjään kokemusta kyseisestä ahtimesta.
mutta se, mitä itse kyseisestä ahtimesta olen mieltä, niin kyllä sen pitäis asiansa hoitaa ihan kohtuullisen hyvinkin tollasessa 3 litran koneessa, kun tehoja halutaan se 300 pollea. mutta kun noita hx35 ahtimiakin taitaa olla monella eri setupilla, niin sehän se tekee sekaannusta asioihin.
ehkä olis parasta, jos soittaisit johonkin ahtamiseen perehtyneeseen turbopoajaan ja selittäisit sielä, että sulla on tällänen ja tällänen turbodiesel ja että tahtoisit näin ja näin paljon tehoja.. jos todella on asiansa osaava paja, niin ne kyllä osaa sanoa, että onko mikäkin ahdin kuinkakin toimiva sun koneessa. täälä kun tuntuu tulevan enemmänkin vaan mielipiteitä ja arvailuja. toki on täälä tietäjiäkin, mutta mutta mistäpä niitä erikseen erottaa, ellei selvästi kerro sitä. monasti on vaan enemmän, tai vähemmän mutu tuntumalla selitettyjä "tietoa".
mutta jos tässä nyt tarvis alkaa päteen, niin sen verran voin koittaa kertoa, että jos esim. netistä kattelet niitä ahtimia, niin pensakoneille ja diiselikoneilla ahtimet on ihan eri asia. jos joku mainostaa, että "tällä turbolla tehoja saa 300 heppaa", niin yleensä se on ilmotettu pensakoneesta. diiselissä sama ahdin voi puutua jo 200 hepan nurkilla. diiseli tarvii paljon enemmän ilmaa, kun pensakone. tästä johtuu monasti sekaannukset ahtimien "tehon" tuotosta. ahdin, kun tuuppaa pelkkää ilmaa moottoriin.
paljoa kokemusta eri ahtimista ei ole, mutta sen verran voin kertoa, että ihan kokemuksesta holsetin hx40w 17# pakopesällä 2,5 litrasessa esikammiokoneessa (om602) toimii ihan hyvin ottaen huomioon ahtimen koko ja tehoreservi. kehittää tehoja tollasessakin pikkumoottorissa yli 300 heppaa, jopa paljon enemmän, jos muut asiat on kunnossa. herää kuitenkin alta 3000rpm ja jaksaa ahtaa kierrosten loppuun saakka täysillä. mutta tälläkin ahtimella joudutaan kärsiin alarekisterin väännöistä. pienemmällä ahtimella saadaan alarekisteriin enemmän ja aikasemmin vääntöjä, mikä saattaa olla pois yläpäästä.
mutta kuten sanottu, niin melkein sanoisin, että se gt 32, tai 35 vois olla aika passeli noihin tehoihin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: GT35 toimivuus OM603.96:ssa?
Ja vielä kun lisätään soppaan sellainen asia että GT32 sarjaan on saatavissa mm. 52, 54 ja 56mm turbiinisiipiä ettei olisi liian helppoa, samoin kuin HX35 malleissa on vakiona 58 ja 60mm turbiineja, mikään ei niihinkään estä sovittamasta 55 , 64 tai jopa 67mm turbiineja..
Holset siellä lukee..
Re: GT35 toimivuus OM603.96:ssa?
minä tilasin gt32,49kompura ja 54 pako.603:seen.vakio pumppu menos ammattimiehelle ruuvattavaksi.tarvis vaan 200+hv.onnistuuko,en tiedä
.sit laitetaan 6mm tapit.sitäkään en tiedä,kertokoon viisaammat,vääntöä haluais n450nm
