W124 kuskinoven lukko
W124 kuskinoven lukko
Noniin...kuskinoven lukko ei siis liiku avaimella minnekään suuntaan. Olen laskenut sisään puoli pulloa WD-40:aa ja nitkutellut, ei vaikutusta. Autossa hälytin ja jos kaukosäädin loppuu kesken = ei pääse sisään millään, kun toisen puolen etuovesta lukko pyörii tyhjää. Mikähän tuon on hirttänyt kiinni? Ilmeisesti kuusioruuvia auki ja jollakin opilla lukkopesä käteen? Enforcer-hälytin voi ehkä tykätä kakkaa tuosta ja nakata ajonestot sun muut päälle. Ei kovin kiva tuommonen vanha hälytin kun pitkä työmatka ja muuten et pääse autoon sisään kuin kaukosäätimellä.
edit: ja virta-avain ei käy peräkonttiin...siitä ilmeisesti vaihettu lukkopesä joskus, mutta avaimesta ei tietoa.
edit: ja virta-avain ei käy peräkonttiin...siitä ilmeisesti vaihettu lukkopesä joskus, mutta avaimesta ei tietoa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 kuskinoven lukko
Tuota käsitinkö oikein ja ovet ovat auki vielä,vaiko lukossa ja nyt et pääse autoon?Tuo oven lukkopesä sinäänsä on vaihdettavissa,eikä sen vaihto vaikuta kaukosäätöisyyteen.Uuden lukon voit sarjoitaa esim virtalukon avaimelle asiantuntevassa liikkeessä!Muistelen Foorumilaisen Sergeyn joskus linkittäneen kuvia oven lukosta,ihan ilman pientä punnerrusta tuo lukko ei lähde irti jos avain ei enään käänny siinä!Yksin sen kuusioruuvin avaus ei riitä.
Jos taas niin huono tuuri ja ovet lukossa eikä sisään pääse tuo vaati jo hiukan hommia,siinä voin opastaa yvllä tarvittaessa!?
Jos taas niin huono tuuri ja ovet lukossa eikä sisään pääse tuo vaati jo hiukan hommia,siinä voin opastaa yvllä tarvittaessa!?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 kuskinoven lukko
Ihan varotoimenpiteenä, kun pakkaset tulossa, haluan siis toisenkin varmemman keinon auton sisälle pääsemiseen kuin tämä 10 vuotta vanha Enforcer-hälyttimen kaukosäädin. Kysymys kuuluukin, että vetääkö tämä Enforcer herneet nokkaan, jos riipasen lukkopesän ovesta irti? Avain ei siis käänny mihinkään, täysin jumissa. Joku sitä jumittaa, ei yksin käyttämättömyys tuota saa aikaan.
Re: W124 kuskinoven lukko
Juuri noin ne w124 lukot käyttäytyy, eli kun kuluu riittävästi, menee juntturiin eikä liiku minnekään. Kannattaa jatkossa vaihtaa lukko heti, kun pientäkin takkuilua alkaa ilmetä. WD 40, ja muut voiteet yleensä pahentaa tilannetta. Varotoimenpiteenä voi sanoa myös, että virtalukko on ihan samanlainen, eli menee täysin jumiin kun kuluu. Siinä vaiheessa kun lukko alkaa jahnata on kiire vaihtaa lukkoa, jotta sen saa vielä helpoilla keinoilla irti, eli kääntämällä avaumella muistaakseni kakkosasentoon. Korjatkoon joku oikean asennon jos en muista oikein. Jumissa oleva virtalukko on vaikea vaihdettava. Siitä on kokemusta.
Re: W124 kuskinoven lukko
Virtalukko toimii mainiosti, varsinkin kun teetin uuden avaimen suutarilla. Kuskin oven lukko saa olla. Tempasen pelkääjän lukon irti (pyörii tyhjää) ja heitän uuden paikoilleen niin taas pääsee autoon ilman turhia sähkökapistuksia.
Re: W124 kuskinoven lukko
Jos saat kuskin oven auki, niin löysää niitä lukon ruuveja ja saat lukkopesän pois ilman avaimen kääntöä.
Sitten vaan lukkopesä sarjoitettavaksi lukkosepälle (40-60 euroa). Samantien sarjoitat kaikki lukot
yhdelle avaimelle.
Ohjeita ja kuvia:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=106055" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten vaan lukkopesä sarjoitettavaksi lukkosepälle (40-60 euroa). Samantien sarjoitat kaikki lukot
yhdelle avaimelle.
Ohjeita ja kuvia:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=106055" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W124 kuskinoven lukko
Topicia lainatakseni miten lähtee kuskinoven kahva kokonaisuudessan irti kun on lähtenyt kuplimaan maalipinnan alta ja auto muutenkin laitonalla, niin sama poistella ruoste ja maalailla....
Re: W124 kuskinoven lukko
Kun lukkopesä on pois, niin muistaakseni kahva lähtee ihan vetämällä.johani kirjoitti:Topicia lainatakseni miten lähtee kuskinoven kahva kokonaisuudessan irti kun on lähtenyt kuplimaan maalipinnan alta ja auto muutenkin laitonalla, niin sama poistella ruoste ja maalailla....
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W124 kuskinoven lukko
Noin se lähtee muistaakseni piti työntää lamppuihin päin ja vetää pois
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W124 kuskinoven lukko
Noniin taas pääsee avaimella sisään, kun vaihtoi lukkopesät kummallekin puolelle. Mutta näin etenkin pakkasilla kuskinovea saa hakata kuin vierasta sikaa, että menee/tarttuu kiinni. Taitaa olla tuo lukkomekanismi kulunut, koska ei tahdo tarttua kiinni. Takaovet toimii hyvin ja pelkääjän ovi, mutta kuskinovea pitää hakata tosissaan kiinni. Kukaan vaihtanut tuota mekanismia oveen ja onko ollut vaikutusta?
Re: W124 kuskinoven lukko
Itellä täsmälleen sama homma mutta kun auto on lämmin, eli ajettu kunnolla lämpimäksi niin ovea ei tarvi niin lujaa paukattaa kiinni.Behemoth kirjoitti:Noniin taas pääsee avaimella sisään, kun vaihtoi lukkopesät kummallekin puolelle. Mutta näin etenkin pakkasilla kuskinovea saa hakata kuin vierasta sikaa, että menee/tarttuu kiinni. Taitaa olla tuo lukkomekanismi kulunut, koska ei tahdo tarttua kiinni. Takaovet toimii hyvin ja pelkääjän ovi, mutta kuskinovea pitää hakata tosissaan kiinni. Kukaan vaihtanut tuota mekanismia oveen ja onko ollut vaikutusta?
En usko sen johtuvan kuluneesta lukkomekanismista, jotenki tuntuu että lukkomekanismi ei saa otetta siitä ovenkoukusta ennenkä paukattaa kovempaa.
Vois olla että se silmukka tai lukkomekanismi on jostain kumman syystä paennut ulommas ja ei saa otetta?
Re: W124 kuskinoven lukko
Kyllä lukkojen tulisi toimia kevyesti pakkasellakin.Behemoth kirjoitti:Noniin taas pääsee avaimella sisään, kun vaihtoi lukkopesät kummallekin puolelle. Mutta näin etenkin pakkasilla kuskinovea saa hakata kuin vierasta sikaa, että menee/tarttuu kiinni. Taitaa olla tuo lukkomekanismi kulunut, koska ei tahdo tarttua kiinni. Takaovet toimii hyvin ja pelkääjän ovi, mutta kuskinovea pitää hakata tosissaan kiinni. Kukaan vaihtanut tuota mekanismia oveen ja onko ollut vaikutusta?
Olisiko lukkoja voideltu tavallisella vaseliinilla ja se hyydyttää. Älkää ikinä laittako lukkoihin
muuta kuin CRC 5-56:a tai jotain vastaavaa notkeaa ainetta. Älkää laittako lukkosulaa.
Tuo edellä mainittu lukon vastakappaleen säätö karmissa ulommaksi voisi auttaa. Se
on sitten tiukassa, pitää olla kunnon avaimet.
Jos ovella on tapana kolista, vastakappale tulisi vaihtaa uudemmanmalliseen.
Taitaa vaan olla jo kaikissa lankuissa vaihdettu.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W124 kuskinoven lukko
Kyllä se varmaan jonkin sortin kulumista on, jos 23 vuotta hakattu oveja kiinni. Siis tuo vastakappale karmissa ulospäin eli jotakin sen alle, että tulee hieman "vastaan" ovea.
Re: W124 kuskinoven lukko
Mulla on aivan sama homma tuon kuskin oven kanssa ettei kylmänä mene kiinni muuten kuin lujaa paukauttamalla mutta lämpimänä menee melko normaalisti. Lämpimillä keleillä meni ihan hyvin kiinni.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 kuskinoven lukko
En millään usko että kulunut koska naapurin äijän w124 kohta 800tkm. ajettussa lumpsahtaa ovet vielä kiinni kuin uudessa.
Jotenki kallistun tuohon että lukkomekanismissa on vanhat vaseliinit ja niihin on kerääntynyt shittiä ja on sen takia nahkea.
Eikä tuota mekanismia oikein hyödytä öljytä vain siitä näkyvästä osasta, parempi olis purkaa mekanismi pois ja pestä naftalla/bensalla ja öljytä aseöljyllä.
Jotenki kallistun tuohon että lukkomekanismissa on vanhat vaseliinit ja niihin on kerääntynyt shittiä ja on sen takia nahkea.
Eikä tuota mekanismia oikein hyödytä öljytä vain siitä näkyvästä osasta, parempi olis purkaa mekanismi pois ja pestä naftalla/bensalla ja öljytä aseöljyllä.
Re: W124 kuskinoven lukko
Ei se tarvitse mitään alle, koska se on kiinni karmin sivussa. Merkitset vanhan paikan kynällä, merkitsetBehemoth kirjoitti:Kyllä se varmaan jonkin sortin kulumista on, jos 23 vuotta hakattu oveja kiinni. Siis tuo vastakappale karmissa ulospäin eli jotakin sen alle, että tulee hieman "vastaan" ovea.
uuden paikan kynällä, löysäät ruuveja ja vedät vastakappaletta hiukan ulospäin merkkiin asti. Sitten kiristät ruuvit.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W124 kuskinoven lukko
Tosta että on ajettu 800tkm ja ovet toimii kuin uudet niin oletteko kuullut onko kukaan vaihtanut saranoitaan väljyyden takia autoonsa..w124:ssa.
On muuten hyvästä tavarasta tehty.
On muuten hyvästä tavarasta tehty.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 kuskinoven lukko
Passateissa nuo piti vaihtaa jo ennen 400 tkm. Olkatapit oli niin väljät yhessäkin 450 tkm mentyssä TDI:ssä, että piti nostaa rivasta samalla kun tinttas oven kiinni. Ei näy Mersuissa kulahtavan ihan samaa tahtia.atlas kirjoitti:Tosta että on ajettu 800tkm ja ovet toimii kuin uudet niin oletteko kuullut onko kukaan vaihtanut saranoitaan väljyyden takia autoonsa..w124:ssa.
On muuten hyvästä tavarasta tehty.
Re: W124 kuskinoven lukko
Noniinpä tietenkin. Aivot oli väärin päin hetken, kun mietin tuota.JarkkoN kirjoitti:Ei se tarvitse mitään alle, koska se on kiinni karmin sivussa. Merkitset vanhan paikan kynällä, merkitsetBehemoth kirjoitti:Kyllä se varmaan jonkin sortin kulumista on, jos 23 vuotta hakattu oveja kiinni. Siis tuo vastakappale karmissa ulospäin eli jotakin sen alle, että tulee hieman "vastaan" ovea.
uuden paikan kynällä, löysäät ruuveja ja vedät vastakappaletta hiukan ulospäin merkkiin asti. Sitten kiristät ruuvit.
Re: W124 kuskinoven lukko
Joo. Korostan vielä että ilman merkkejä säätö voi olla melkoista hakuammuntaa.
Kapeakärkisellä huopakynällä kannattaa vetää merkki, missä vastakappale nyt on.
Voit sitten palata vanhoihin säätöihin tarvittaessa. Kannattaa merkitä myös toivottu
uusi paikka vaikka 1-2 mm päähän vanhasta.
Kapeakärkisellä huopakynällä kannattaa vetää merkki, missä vastakappale nyt on.
Voit sitten palata vanhoihin säätöihin tarvittaessa. Kannattaa merkitä myös toivottu
uusi paikka vaikka 1-2 mm päähän vanhasta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W124 kuskinoven lukko
Tuolla minun w124 ajettu 430tkm. ja ei yhtään väljää saranoissa, on kyllä kestävää kamaa.
Kun nuo pakkaskelit helpottaa ja päästään nollan lähelle niin puran tuon lukkomekanismin, pesen ja öljyän sen.
Olen aika varma että tuolla tokenee.
Kun nuo pakkaskelit helpottaa ja päästään nollan lähelle niin puran tuon lukkomekanismin, pesen ja öljyän sen.
Olen aika varma että tuolla tokenee.
Re: W124 kuskinoven lukko
Nostan tätä vanhaa topicia.
Mulla alkanut C124:ssa kuskin oven lukkopesä jumittamaan. Olen nyt lopettanut lukon käytön ja suljen ovet apukuskin puolelta. Kyselin KL-varaosasta uusia lukkopesiä autoon, mutta vastaukseksi tuli ettei Mersu enää niitä toimita. Mistä olette uusia lukkopesiä hommailleet ja saako ne sarjoitettua alkuperäiselle avaimelle? Vai täytyykö hankkia myös uudet virtalukko ja kontin lukko ettei tarvisi kahta eri avainta käyttää?
Mulla alkanut C124:ssa kuskin oven lukkopesä jumittamaan. Olen nyt lopettanut lukon käytön ja suljen ovet apukuskin puolelta. Kyselin KL-varaosasta uusia lukkopesiä autoon, mutta vastaukseksi tuli ettei Mersu enää niitä toimita. Mistä olette uusia lukkopesiä hommailleet ja saako ne sarjoitettua alkuperäiselle avaimelle? Vai täytyykö hankkia myös uudet virtalukko ja kontin lukko ettei tarvisi kahta eri avainta käyttää?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Re: W124 kuskinoven lukko
Sen kyllä saa itsekin purettua aika pieniin osiin sen lukkopesän, ja silloin saa(nee) selville, että mistä se jumittaa. Voi olla vaikka vain yksi haittalevy viallinen, ja jos sellaisen yhden levyn ottaa vaikka kokonaan pois, niin taas toimii, eikä ole käytännössä juuri sen helpommin murrettava tai tiirikoitava kuin ennenkään.
Mutta kyllä sen homman varmaan mikä vaan lukkoseppäkin tekee. Ja uskoisin, että useimmat lukkosepät osaavat sarjoittaa sen tietylle avaimelle sopivaksi, jos itse jostain hankkii ehjän vaihtosylinterin.
Kirjoittelin joskus tarinaa tuosta purkamisesta: viewtopic.php?f=2&t=136123
Mutta kyllä sen homman varmaan mikä vaan lukkoseppäkin tekee. Ja uskoisin, että useimmat lukkosepät osaavat sarjoittaa sen tietylle avaimelle sopivaksi, jos itse jostain hankkii ehjän vaihtosylinterin.
Kirjoittelin joskus tarinaa tuosta purkamisesta: viewtopic.php?f=2&t=136123
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 kuskinoven lukko
Usein kai lukossa ne kaksiosaiset haitat jumittaa pahiten kulumisen takia ja ne voi toki ottaa pois ja niin taitaa lukkosepätkin tehdä. Hyvällä tuurilla alkaa pelaaman paremmin jo sillä, mutta jos muutkin haitat kuluneet niin kannattaa toki vaihdattaa ne jossain.
Sain sellaisen käsityksen että näihin vanhempiin oven lukkoihin ei enää valmisteta haittoja, mutta joillain firmoilla niitä oli vielä varastossa sarjoituksia varten. Eivät vaan suostuneet myymään niitä ilman työsuoritusta.
Kannattaa muuten vaihtaa ne lukot sitten ristiin, kun saat toisenkin pelaamaan. Apukuskin lukko todennäköisesti huomattavasti vähemmän kulunut, jos ei ole jo joskus vaihdettu niin kestää paremmin käyttöä.
Sain sellaisen käsityksen että näihin vanhempiin oven lukkoihin ei enää valmisteta haittoja, mutta joillain firmoilla niitä oli vielä varastossa sarjoituksia varten. Eivät vaan suostuneet myymään niitä ilman työsuoritusta.
Kannattaa muuten vaihtaa ne lukot sitten ristiin, kun saat toisenkin pelaamaan. Apukuskin lukko todennäköisesti huomattavasti vähemmän kulunut, jos ei ole jo joskus vaihdettu niin kestää paremmin käyttöä.
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: W124 kuskinoven lukko
Kiitoksia vastauksista! Laitoin kyselyä autonavaimet.fi -firmaan, siellä pikaisella googletuksella näytti onnistuvan vanhojen lukkojen korjaukset. Olisiko muita suosituksia josta kannattaisi kysyä?
Taidan ensihätään tehdä niin että vaihdan apukuskin puolen lukon kuskin puolelle ja toisin päin.
Taidan ensihätään tehdä niin että vaihdan apukuskin puolen lukon kuskin puolelle ja toisin päin.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Re: W124 kuskinoven lukko
Auto-Avain P. Honkasola ainakin pitkään tehnyt autojen lukkotöitä ja sarjoitti isälleni yhden samanlaisen lukon muutama vuosi takaperin.Kinnunen kirjoitti: ↑Ti 21.03.2023 13:35 Kiitoksia vastauksista! Laitoin kyselyä autonavaimet.fi -firmaan, siellä pikaisella googletuksella näytti onnistuvan vanhojen lukkojen korjaukset. Olisiko muita suosituksia josta kannattaisi kysyä?
Taidan ensihätään tehdä niin että vaihdan apukuskin puolen lukon kuskin puolelle ja toisin päin.
https://autoavainhonkasola.palvelusivut.fi/
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: W124 kuskinoven lukko
Kiitos edellisestä vinkistä, nyt on ovien ja peräkontin lukkopesät huollettu Auto-Avain P. Honkasolalla ja hommahan sujui 5/5. Pistin lukkopesät postilla menemään Helsinkiin ja alle viikossa ne tulivatkin jo takaisin huollettuna, ja nyt toimivat taas kuin uutena. Peräkontin lukkoon ei auton omat avaimet alunperin käyneet, mutta se on nyt sarjoitettu samoille avaimille. Tilasin samalla myös pari kappaletta uusia avaimia, ettei vanha avain kuluta heti huollettuja lukkoja pilalle. Eli kaikki toimii virtalukkoa myöten edelleen yhdellä avaimella. Hintaa postikuluineen tuli 196 euroa.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14