Onko kokemuksia, voiko olla muu syy kuin tuo kirottu Lucas-pumppu joka on vaihdettu jo kolme kertaa muutaman vuoden sisään? Ja asiaan kuuluu, että nykyinen pumppu, vaikka vaan vuoden ikäinen, ei enää menisi takuuseen, koska takuu ei nollaudu uuden pumpun myötä. Voiko pumpun toimintaa auttaa jollain lisäainemömmöllä? Onko kellään kokemuksia vastaavasta ongelmasta. Yleensä kyseinen probleema esiintyy kylmäkäynnistyksen yhteydessä, joskus myös koneen ollessa lämmin.
Moro! Sama vaiva täällä, kun hehkuttaa loppuun ja käynnistää, niin EPC tilassa, kun yhden hehkutuksen jälkeen kääntää virran pois ja käynnistää hehkun merkkivalon palaessa, niin käynnistyy hyvin, eikä ongelmaa. Toinen tapa miten käynnistyy ilman ongelmaa on hehkuttaa loppuun ja painaa kaasu pohjaan startatessa, näin myös käynnistyy ilman EPC valon syttymistä.Hehkut testattu ja kaikki ovat ehjiä. Niin ja autoni on vm -97 W202 2,2 diesel.
Jep, tuota ensinmainttua itsekin käytän, sillä lähtee, mutta tietysti mietityttää, että mikä vian taustalla. Joo ja sama umpimopo on täälläkin. Lienee joku tyyppivika?
Tekeekö se joka käynnistyksessä tuon?
mulla teki silleen että joskus kun avas auton ovet ja alko starttaamaan, niin peilissä vilkku punaset valot, eli ajonesto päällä.
Sitte kaukkarista ovet uudelleen lukkoon ja taas auki, niin lähti käyntiin mutta epc valo jäi palamaan. Sammutti ja käynnisti uudelleen niin toimi normaalisti.
Näin kävi ehkä 3-5 kertaa kuussa. sittemmin vaihoin patterit kaukosäätimeen, niin ei oo vissiin kertaakaan käyny tolleen. En tiedä vaikuttiko nuo patterit oikeesti siihen mitään, vai oliko vaan onnellinen sattuma. Mutta nyt ei ole kohta vuoteen kertaakaan jäänyt ajonesto päälle.
Käytin autoni korjaamolla ja vikakoodit luettiin. Tuomio oli, että pumppuvika, säätöyksikkö pumpusta rikki. Pumpun ohjain boxin tinaukset tarkastettiin tv korjaamossa ja kaikki olivat kunnossa. Tämä diagnoosi ei ole yleispätevä kaikille EPC vikaisille, muutama kymppi koodien lukuun saattaa helpottaa elämää kummasti, ei tule hankittua turhia osia.
Timoh kirjoitti:Käytin autoni korjaamolla ja vikakoodit luettiin. Tuomio oli, että pumppuvika, säätöyksikkö pumpusta rikki. Pumpun ohjain boxin tinaukset tarkastettiin tv korjaamossa ja kaikki olivat kunnossa. Tämä diagnoosi ei ole yleispätevä kaikille EPC vikaisille, muutama kymppi koodien lukuun saattaa helpottaa elämää kummasti, ei tule hankittua turhia osia.
Tuliko se tuolla kuntoon? Mulla ei (vielä) pumppu oireile mutta pitää kartoittaa kaikki keinot tulevaisuuden varalle
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Eihän se vikakoodit lukemalla kuntoon tullut. Nyt tiedän missä vika on ja pohdittava jatkoa, korjataanko jos korjataan ja kuinka. Rivipumpun asennusta ehdoteltiin kuten täällä forumillakin. Onko kokemusta tuosta pumppuviasta, meneekö pahemmaksi ajan myötä? Auto toimii normaalisti, kun starttaa hehkuvalon palaessa.
Täällä on kans jo vuosi hehkutettu aina kahteen kertaan.
Olisi kiva tietää tarkemmin mikä silloin on vikana, mutta mitään uutta pumppua en ala laittamaan kun auto kerran silti liikkuu.
Siellä Lucaksen pumpussa on sähköllä toimiva säätöyksikkö, joka autossani on rikki. Tällä pumpulla on ajettu 130t km, edelliset olivat kestäneet yli 300t km/kpl.
Timoh kirjoitti:Eihän se vikakoodit lukemalla kuntoon tullut.
Jep, ajattelin että jos ne olisi tuolla TV huollossa jotain sittenkin sille tehnyt.
No odotellaan että se posahtaa, eihän tässä ole kuin vasta kansiremppa,vaihdelaatikon vaihto, jarrut läpikäyty yms tehty...
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
TV huolto tarkasti oliko siellä pumpun ohjaus boxissa kylmiä juotoksia, ei ollut. Sijaitsee konepellin alla oikealla puolella muovikotelossa ja on se osa jossa on muutama sulake.
Johdot tuli tarkastettua siinä samalla.
Kokeilepa vielä että katsot onko polttoaine suodatin täynnä dieseliä ja jos vajaa/puolillaan niin siirtopumppu ei enää pelaa hyvin ja tämä myös tekee tota häly valoa ja laita tulevan metalli putken ja pumpun väliin kaasari koneen sähköinen polttoainepumppu niin moni on tällä saanut lisää kilometrejä pumppuun.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Tuli itsekin kokeiltua tuota sähköistä siirtopumppua mutta ei ollut vaikutusta.
Tai oli sen verran että jos ennen käynnistit normaalisti, niin EPC jäi palamaan ja auto kävi huonosti, nyt jos käynnistät normaalisti niin auto käynnistyy hyvin mutta alkaa vasta isommilla kierroksilla rykiä.
Sitten taas jos hehkuttaa toiseen kertaan ja käynnistää heti, niin rytkyttää ensin muutaman sekunnin ja sitten pelaa ihan normaalisti. Eli ihan kuten ennenkin.
Vois vielä piruuttaan kokeilla Fortea.
Joo, en tiedä tuliko tästä nyt muuten viisaammaksi mutta sen tuli tietämään että moni muu kiroilee saman ilmiön kanssa- Onhan sekin jotain.
Jarskak kysyi tekeekö tuon joka startissa. Noin 9 starttia 10stä sujuu EPCn loisteessa. Aiemmin oli vain kylmäkäynnistyksiä, nyt usein myös lämmin konee starttaa köhien.
Pumppu peruskorjattu n. 20tkm sitten. Auto on w202 ja 2.2l ja lucaksen pumppu. Eli auton laittaa kylmällä ilmalla käyntiin niin hehkutuksen jälkeen lähtee hyvin käymää mutta ei ota kierroksia vastaan ja kierrokeset heittelee 400-800rpm, ja välillä epc palaa. Toisella startilla aina käymään ja ei mitään vikaa. Hehkut just vaihdettu. Mikähä tää vika nyt on?
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Mutta luulet että pumpussa tuo vika, ettei esim suuttimessa? Kaks kertaa epc valo nyt syttynyt kun laittaa kylmänä käymään ja sillon ei auto tomi kunnolla. Uusi starttaus ja ei mitään vikaa. Osaatteko kertoa paljon pumpun vaihto maksaa kunnolliseen jossakin diesel pajalla, kokemuksia??
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
atlas kirjoitti:Kokeilepa vielä että katsot onko polttoaine suodatin täynnä dieseliä ja jos vajaa/puolillaan niin siirtopumppu ei enää pelaa hyvin ja tämä myös tekee tota häly valoa ja laita tulevan metalli putken ja pumpun väliin kaasari koneen sähköinen polttoainepumppu niin moni on tällä saanut lisää kilometrejä pumppuun.
Tulipa tuokin testattua, eikä auttaanut sekään tähän vaivaan. Täytyy etsiä juttua rivipumpun asennuksesta.