Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Tollanen rassi olis pakko saada. Sopis minun käyttööni just eikä melkein, luulisin. Suurin osa ajoista on matka/kaupunkiajoa, kilometrejä vuodessa ehkä 20000 km. Mökin pihalle oon jäänyt etuvedolla (Audi A6 2,7 TDI -05) kiinni ainakin kerran vuodessa. Venettä pitää myöskin nostella ja laskea rampilta muutaman kerran vuodessa. Koiria on kaksi, menis heittämällä takaboksiin. Sienestettyä ja luonnossa liikuttua tulee myöskin.
Olen nyt lukenut kauhujuttuja vuotavista suuttimista ja remppahinnoista parin päivän ajan. Onko totuus se, että CDI syö niitä kuin ruokaa?
Pitääkö jättää tuon takia ostamatta? Toinen hyvä olis Jeep Grand Cherokee, mutta siinäkin on CDI. Mieluummin ottasin Mesen.
Olen nyt lukenut kauhujuttuja vuotavista suuttimista ja remppahinnoista parin päivän ajan. Onko totuus se, että CDI syö niitä kuin ruokaa?
Pitääkö jättää tuon takia ostamatta? Toinen hyvä olis Jeep Grand Cherokee, mutta siinäkin on CDI. Mieluummin ottasin Mesen.
W123 200 -84
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Ei tuo pidä paikkaansa jos suutimien tiivisteet rupeaa vuotamaan niin ei ole kallis homma vaihtaa ne sitä paitsi uusien suuttimien hinnat on tullut järki hintoihin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Mulla on ollut cdi koneinen mersu kohta 4 vuotta, viimeiset 2 vuotta ollut 2 eikö kumpaankaan ole vaihdettu ainoatakaan suutinta, ei alusprikkoja, polttoaineletkuja tai mitään muutakaan mitä täällä foorumilla voisi ymmärtää kuuluvan mersun kuukausihuoltoon. Kilometrejä kuitenkin tullut noihin jo yhteensä 160 tkm.rikugien kirjoitti:Tollanen rassi olis pakko saada. Sopis minun käyttööni just eikä melkein, luulisin. Suurin osa ajoista on matka/kaupunkiajoa, kilometrejä vuodessa ehkä 20000 km. Mökin pihalle oon jäänyt etuvedolla (Audi A6 2,7 TDI -05) kiinni ainakin kerran vuodessa. Venettä pitää myöskin nostella ja laskea rampilta muutaman kerran vuodessa. Koiria on kaksi, menis heittämällä takaboksiin. Sienestettyä ja luonnossa liikuttua tulee myöskin.
Olen nyt lukenut kauhujuttuja vuotavista suuttimista ja remppahinnoista parin päivän ajan. Onko totuus se, että CDI syö niitä kuin ruokaa?
Pitääkö jättää tuon takia ostamatta? Toinen hyvä olis Jeep Grand Cherokee, mutta siinäkin on CDI. Mieluummin ottasin Mesen.
Yleinen kunto on näissä autoissa paljon tärkempää kuin mikään yksittäinen kohta, toki on myös hyvä tarkkailla vuotaako jonkun suuttimen juuret tai ovatko ne juuri vuotaneet

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Joo ei kannata sen takia jättää ostamatta. Mikä tahansa osa voi laueta, mistä tahansa autosta. Jos se jännittää, pitää jättää auto ostamatta. Osta ihmeessä ML, jos muuten mieluinen 

E350CDI&A180CDI
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: La 13.10.2012 19:38
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
No minun mielestä joka merkillä ja joka mallissa on myös niitä ns maanantai kappaleita. Mutta en kuitenkaan yleistäisi että kaikissa on suutin vikoja osa kestää osa taas ei.... mutta monella tutulla on cdi koneella oleva pirssi niin ei niissä moottoriltaan ole ollut mitän vikoja
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Ne suuttimet on siks vaan puhuttu ongelma kun on "epätavallista" että mersun koneesta jotain alkaa prakaan sitten ku taulussa on jo lukemat mitä muilla autoilla harvemmin ajetaan.. Oisko esim opelin malleissa "tyyppivikana" mainittu suuttimet jos ne ehkä kaipaa uusintaa 300tkm välein tms? Paisuteltu asia mun mielestä noi suuttimet näissä. on mullakin 785tkm ajettu 200cdi ja ite oon ajanu 170000 eikä oo suuttimia tarvinnu uusia eikä tiivisteitä tms vaihtaa vielä.
W210 E320cdi
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Just, näin... työkaverin citikkakin kuulemma oli just alkanut 'tsuputtamaan', että on niitä samoja ominaisuuksia muillakin dieseleillä. Ja lisäksi tuo ruiskun tiivisteiden vaihto on melko halpa ja helppo korjaus kunhan havaitaan ajoissa. Ja kuten edellä sanotaan, on 'takuukorjatut' suuttimetkin jo ihan järkevissä hinnoissa jos jostain syystä itse ruiskun vaihtoon joskus joutuu. Paljon kalliimpiakin ongelmia voi tulla suuremmalla todennäköisyydella kuin ruiskujen erityyppiset vuodot.
Väykkyyn oon ite uusinut kahden suuttimen pohjaprikat, viis vuottakohan oon sillä nyt ajellut /n.30tkm vuosi, alkaa olemaan lähes 400k mittarissa...
Väykkyyn oon ite uusinut kahden suuttimen pohjaprikat, viis vuottakohan oon sillä nyt ajellut /n.30tkm vuosi, alkaa olemaan lähes 400k mittarissa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Juuri näin. Väyryseen ole mennyt kuin suuttimien pohjatiivisteitä, eikä muistaakseni itse suuttimia olla meidän omistuksen aikana tarvinnut uusia ollenkaan (~200tkm -> 630tkm)simoks kirjoitti:Ne suuttimet on siks vaan puhuttu ongelma kun on "epätavallista" että mersun koneesta jotain alkaa prakaan sitten ku taulussa on jo lukemat mitä muilla autoilla harvemmin ajetaan...
*kop kop* täytyy koputtaa puuta kun alkaa vanhaa autoa "kehumaan"

Romuja:
W210 220 CDI A -01, 690+tkm... (louskujuna)
Mazda 626 HB 1.8 -98 (halpa käyttöpeli)
Jeremy Clarkson on the Mercedes CLS55 AMG:
"Braking in this car is so brutal, it would be less painful to actually hit the tree you were trying to miss."
W210 220 CDI A -01, 690+tkm... (louskujuna)
Mazda 626 HB 1.8 -98 (halpa käyttöpeli)
Jeremy Clarkson on the Mercedes CLS55 AMG:
"Braking in this car is so brutal, it would be less painful to actually hit the tree you were trying to miss."
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
270 CDI koneeseen hain jokunen viikko takaperin suuttimien tiivisteet ja pultit, alle 20 euroa köyhdyin kaikista 5 kappaleesta molempia.
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Kiitos kaikille vastauksista. Nyt helpottaa ja taidan siirtyä Mersuleiriin!
W123 200 -84
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
270 ML on oikein hyvä peli tuohon käyttöön mitä kuvailet, itsellä ihan samoista syistä ollut nelivedot jo 10 vuotta. ML osalta tuo suutinhomma on ihan triviaalia, jos se vuoto tulee niin sen korjaus ei ole mikään kustannus jos sen ajoissa tekee. 270 CDI koneen ominaisuuksia on sitten myös imuläpän jumitus, se on jo tyyriimpi, tarkista autosta minkä ostat mikä on tilanne sen osalta, todennäköisesti on jo korjattu.. Sitten alustaan ja jarruihin kun varaan sen toimintatonnin niin ei tule murheita eikä yllätyksiä, isossa ja raskaassa autossa nuo kulutusosat tuppaa tosiaan kulumaan. Muutoin siis ML 270 on nykyhintoihin nähden ehkä yksi parhaista mersu-ostoksista ,kun kohtuu yksilön löytää.
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
[270 CDI koneen ominaisuuksia on sitten myös imuläpän jumitus, se on jo tyyriimpi, tarkista autosta minkä ostat mikä on tilanne sen osalta, todennäköisesti on jo korjattu..
Mites voisin maallikkona kuulostella/testata tuon imuläpän toimintaa, onko mahdollista ilman purkamista?
Suutinvuodot kai huomaa "kärystä" tai dieselin hajusta?
Mites voisin maallikkona kuulostella/testata tuon imuläpän toimintaa, onko mahdollista ilman purkamista?
Suutinvuodot kai huomaa "kärystä" tai dieselin hajusta?
W123 200 -84
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Jos soikka tarkoittaa imusarjan 'swirl'-läppien käyttöä, sen näkee kun ottaa suojamuovit pois ja katselee imusarjan alla olevan yhdystangon liikkeitä. Näkyy sekä etummaisen pytyn kanavan alta että kahden takimmaisen kanavan välistä. Pitäisi liikkua kaasutellessa. Se, että onko siellä kaikki läpät enää paikoillaan on sitten toinen juttu. Mutta koko lääpäsydeemi on voitu jo deaktivoida ohjelmallisestikin, sitä ei oikein näe silmällä mistään. Ja jotkut ovat poistaneet läpät ja tangot jopa fyysisesti, tai sitoneet ne vain auki-asentoon ja moottori saa heilua kuin hullun m*lkku...
Ja suutinvuodon tosiaan haistaa käryistä ja/tai kuulee 'tsuputuksena'. Helpoin kuitenkin katsoa ne suuttimien juuret samallakun muovit on irroitettu, suuttimen juuressa on kosteaa mustaa jos alkava vuoto, sitten kun koko kannen päällinen on niin täynnä mustanmiehentukkaa että ruiskuja ei edes näy niin on pitkään jatkunut vuoto.
Ja suutinvuodon tosiaan haistaa käryistä ja/tai kuulee 'tsuputuksena'. Helpoin kuitenkin katsoa ne suuttimien juuret samallakun muovit on irroitettu, suuttimen juuressa on kosteaa mustaa jos alkava vuoto, sitten kun koko kannen päällinen on niin täynnä mustanmiehentukkaa että ruiskuja ei edes näy niin on pitkään jatkunut vuoto.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Suutin saattaa myös polttaa mäntään reijän, ja sitä ei välttämättä kuule äänestä enneku tehot katoaa ja öljyt tulee pihalle. Tämä tosin on aika harvinaista mutta mahdollista.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Vaimon käytössä on W210 320CDI, jolla edellinen omistaja ajoi kolmen vuoden aikana nafti satatonnia ja meidän huushollissa siihen on nyt puolentoista vuoden aikana tullut 35tkm lisää. Suuttimien tiivisteisiin ei ole toistaiseksi tarvinnut kajota. Muita polttoainelinjan tiivisteiä onkin sitten uusittu. Pikkujuttuja tosin.
Kaikkea muuta "huollettavaa" tuossa autossa kyllä sitten on jonkin verran ollut aina kiertovesipumpuista tuulettimen viskoon.
Kaikkea muuta "huollettavaa" tuossa autossa kyllä sitten on jonkin verran ollut aina kiertovesipumpuista tuulettimen viskoon.
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Suuttimien vaihto n. 400tkm jälkeen kustantanee pari tonnia. Ei paha kilometreihin nähden. Samalla tuppaa tosin menee korkeapainepumpppua (vanha naftapumppu), laatikkoa. Vaikka topikki koski ML:ää, niin ny mennyt 6000€ kahden vuoden kuluessa W210 Väykyn korjauksiin.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Kannattaako 2000 autoa, korjata 6000 edestä, järjen käyttökin on sallittu!Senna kirjoitti:Suuttimien vaihto n. 400tkm jälkeen kustantanee pari tonnia. Ei paha kilometreihin nähden. Samalla tuppaa tosin menee korkeapainepumpppua (vanha naftapumppu), laatikkoa. Vaikka topikki koski ML:ää, niin ny mennyt 6000€ kahden vuoden kuluessa W210 Väykyn korjauksiin.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
jussilampi kirjoitti:Kannattaako 2000 autoa, korjata 6000 edestä, järjen käyttökin on sallittu!Senna kirjoitti:Suuttimien vaihto n. 400tkm jälkeen kustantanee pari tonnia. Ei paha kilometreihin nähden. Samalla tuppaa tosin menee korkeapainepumpppua (vanha naftapumppu), laatikkoa. Vaikka topikki koski ML:ää, niin ny mennyt 6000€ kahden vuoden kuluessa W210 Väykyn korjauksiin.
onhan noita paljon enemmänkin ajettuja ostettu kalliimmalla "saksan vähillä kilometreillä" ja niitäkin korjataan. taikka sitten on muuten siisti ja kunnossa oleva auto, mutta niitä kilsoja vaan on kertyny jo melkein sen puolisen miljoonaa. mistä sitä kukaan voi etukäteen ennustaa, että sitten kun korkeepaine pumppu hajoo ja päättää sen korjata, niin seuraavalla viikolla menee laatikko jumiin? elämän pieniä valintoja. jotkut ostaa sen 50t€ mersun, jotkut ajaa aina sillä 123:Sella. ja jotkut sitten jotain siltä väliltä. kunnossita kristallipalloa on nykypäivänä niin hankala saada mistään, että vois katsella siitä kannattaako juuri toi, tai toi auto ostaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Moni tekeekin niin että vaihtaa 2000 euron auton 8000 euron autoon ja korjaa sitten sitä parin vuoden aikana 6000 eurolla.Kannattaako 2000 autoa, korjata 6000 edestä, järjen käyttökin on sallittu!
Näin kaikki ovat tyytyväisiä; korjaamon ja auton omistajan lisäksi myös autoliike.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Vanhempiin autoihin on ihan kohtuu hintaan hyviä käytettyjä varaosia, Laatikkoa, turbiinia, moottoria ym.ja täälläkin foorumilla itsensä elättäviä korjaajia jotka pitää tuommoisen vanhankin auton kunnossa ihan kohtuu hitaan,ettei nyt mitään tuhansien remppoja tule. Korjaajat kyllä täältä löytää jos vaivautuu etsimään eikä vie Veholle sitä "2000" autoa!dealer kirjoitti:Moni tekeekin niin että vaihtaa 2000 euron auton 8000 euron autoon ja korjaa sitten sitä parin vuoden aikana 6000 eurolla.Kannattaako 2000 autoa, korjata 6000 edestä, järjen käyttökin on sallittu!
Näin kaikki ovat tyytyväisiä; korjaamon ja auton omistajan lisäksi myös autoliike.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Jos menen katsomaan autoa ja haluan tarkastaa suuttimien vuodon päältäpäin, mitä työkaluja kannattaa ottaa mukaan moottorikopan irrotusta varten? Ja meneekö tuossa suojakopan irrotuksessa pitkään?
W123 200 -84
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Torx-kärkisarja (en muista oliko T20 vai T25) ja väännin. 6 torx-pulttia, menee 1-3 minuuttia riippuen kuinka notkee ranne tai millainen väännin on. Taskulamppu auttaa kans, jos on vasta just eilen alkanut vuoto. Samalla voi katella imusarjan läppien liikkeen mahdolliset muut ilma-/pa-/öljyvuodot, kuplat paluletkuissa jne.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Näissä osto aikeissa pitää myös miettiä että se hankinta jää kummittelemaan ja loppujen lopuksi ostat sen kuitenkin...ehkä myöhemmin ja osta se nyt kun ei sitten tartte kiikkustuolissa sitten murehtia ettei ostanut.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Eipä nuo suuttimetkaan maksa nykyään paljoa saksasta saa 130€/kpl
Itse ostin "tosin paavon" ihan korva kuulolla luottaen että suuttimen ja kannen väli pitää "ja pitihän se "
Itse ostin "tosin paavon" ihan korva kuulolla luottaen että suuttimen ja kannen väli pitää "ja pitihän se "
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Tarkoitus on ostaa, kunhan oma Audi menee kaupaksi. Mietin vain bensan ja naftan välillä.
W123 200 -84
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
No kun se tuli ylimaalattuakin pari vuotta aikaisemminjussilampi kirjoitti:Kannattaako 2000 autoa, korjata 6000 edestä, järjen käyttökin on sallittu!Senna kirjoitti:Suuttimien vaihto n. 400tkm jälkeen kustantanee pari tonnia. Ei paha kilometreihin nähden. Samalla tuppaa tosin menee korkeapainepumpppua (vanha naftapumppu), laatikkoa. Vaikka topikki koski ML:ää, niin ny mennyt 6000€ kahden vuoden kuluessa W210 Väykyn korjauksiin.

Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
ja kuten joku jo totesi noi rempat tuppaa tulee peräkkäin - ei kerrallaSenna kirjoitti:No kun se tuli ylimaalattuakin pari vuotta aikaisemminjussilampi kirjoitti:Kannattaako 2000 autoa, korjata 6000 edestä, järjen käyttökin on sallittu!Senna kirjoitti:Suuttimien vaihto n. 400tkm jälkeen kustantanee pari tonnia. Ei paha kilometreihin nähden. Samalla tuppaa tosin menee korkeapainepumpppua (vanha naftapumppu), laatikkoa. Vaikka topikki koski ML:ää, niin ny mennyt 6000€ kahden vuoden kuluessa W210 Väykyn korjauksiin.

Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
2000€ko tuon hinta on? 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
Tuossa ilmoituksessa mainittiin automaati ilmstoininti ei kuvien perusteella ainakaan ole.Ps ei saisi muiden ilmoituksia kommentoida, mutta oli pakkoSenna kirjoitti:ja kuten joku jo totesi noi rempat tuppaa tulee peräkkäin - ei kerrallaSenna kirjoitti:No kun se tuli ylimaalattuakin pari vuotta aikaisemminjussilampi kirjoitti:Kannattaako 2000 autoa, korjata 6000 edestä, järjen käyttökin on sallittu!Senna kirjoitti:Suuttimien vaihto n. 400tkm jälkeen kustantanee pari tonnia. Ei paha kilometreihin nähden. Samalla tuppaa tosin menee korkeapainepumpppua (vanha naftapumppu), laatikkoa. Vaikka topikki koski ML:ää, niin ny mennyt 6000€ kahden vuoden kuluessa W210 Väykyn korjauksiin.ja mitä järjenkäyttöön tulee niin syy on käyttöarvo joka on enempi kuin nämä kaksitonnia. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5037931" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Uskallanko ostaa ML 270 CDI W163? (suuttimien takia)
No se on puoliautomaattinen, aiheeseen tutustumaton ei välttämättä ole niistä niin perillä 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D