W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Morjesta,
Elikkäs ois tämmönen onkhelma mesessä: kylmänä kierrokset heijailee pienillä kierroksilla ajaessa ja tuntee selvästi että auto "nykyttää" ja nytte on viime päivien aikana ilmenny samaista ongelmaa myös lämpösenä. Lämpimänä ei nykytä niin usein kuin kylmänä. Joskus kylmänä ku lähtee tasasesti kiihyttämään nii saattaa jossain vaiheessa myös vähä niinku rykästä eli tulee semmonen isompi "nykäsy" mistähän moinen mahtaa johtua
Ja autohan on: MB E 320 CDI automaatti, otettu käyttöön 12/04, ajettu 131tkm.
Seuraavia asioita oon autoon tehny/teettäny:
- Laatikko on tarkastettu mersuun erikoistuneella (ei veho tai hartikainen) korjaamolla, öljyt vaihetty 3000km sitte ja laatikon sähköpistoke vaihettu joka oli korjaamon mukaan rikki.
- Ilmamäärämittari on vaihettu noin 1000km sitte.
- Toki kaikki suodattimet on vaihettu
- Polttoaine vuoto oli, joten sekin on korjattu
- Vikakoodeja katottu läppärillä:
*Ilmamäärämittarista anto herjan, sen takia vaihoin sen.
*EGR:stä anto kanssa jotain vikakoodia mutta en muista enää mitä se oli.
*Ja tyyliin jostain kaasuläpän asennon muuttajasta anto myös jotain herjaa (tämän kahto tuttu jollain vikakoodin luku kapulalla)
Nii ja yks tuttu sano että jos ECU tai hiukkassuodatin on rikki nii vois tuollasta aiheuttaa.. tiiä sitte, jospa täällä ois sen verran viisasta porukka että osais auttaa
Kiitokset etukäteen!
Elikkäs ois tämmönen onkhelma mesessä: kylmänä kierrokset heijailee pienillä kierroksilla ajaessa ja tuntee selvästi että auto "nykyttää" ja nytte on viime päivien aikana ilmenny samaista ongelmaa myös lämpösenä. Lämpimänä ei nykytä niin usein kuin kylmänä. Joskus kylmänä ku lähtee tasasesti kiihyttämään nii saattaa jossain vaiheessa myös vähä niinku rykästä eli tulee semmonen isompi "nykäsy" mistähän moinen mahtaa johtua
Ja autohan on: MB E 320 CDI automaatti, otettu käyttöön 12/04, ajettu 131tkm.
Seuraavia asioita oon autoon tehny/teettäny:
- Laatikko on tarkastettu mersuun erikoistuneella (ei veho tai hartikainen) korjaamolla, öljyt vaihetty 3000km sitte ja laatikon sähköpistoke vaihettu joka oli korjaamon mukaan rikki.
- Ilmamäärämittari on vaihettu noin 1000km sitte.
- Toki kaikki suodattimet on vaihettu
- Polttoaine vuoto oli, joten sekin on korjattu
- Vikakoodeja katottu läppärillä:
*Ilmamäärämittarista anto herjan, sen takia vaihoin sen.
*EGR:stä anto kanssa jotain vikakoodia mutta en muista enää mitä se oli.
*Ja tyyliin jostain kaasuläpän asennon muuttajasta anto myös jotain herjaa (tämän kahto tuttu jollain vikakoodin luku kapulalla)
Nii ja yks tuttu sano että jos ECU tai hiukkassuodatin on rikki nii vois tuollasta aiheuttaa.. tiiä sitte, jospa täällä ois sen verran viisasta porukka että osais auttaa
Kiitokset etukäteen!
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
On niin paljon vikamahdollisuuksia, että kehottaisin autosi viemistä starin käsittelyyn.
Vaikka yrittäisi arvuutella, niin arvaus on, että vaihteisto on lievässä vikatilassa ( ohjainlaite...keppimoduli ) ja siksi aiheuttaa kyseisen ilmiön. Mutta tuo on vain arvaus. Starilla asiat selviää alle 10 minuutissa.
Jos kertoisit missäpäin auto oleilee, niin starin omistajat löytyisivät lähialueelta ja voisivat ottaa yhteyttä tai päinvastoin.
Vaikka yrittäisi arvuutella, niin arvaus on, että vaihteisto on lievässä vikatilassa ( ohjainlaite...keppimoduli ) ja siksi aiheuttaa kyseisen ilmiön. Mutta tuo on vain arvaus. Starilla asiat selviää alle 10 minuutissa.
Jos kertoisit missäpäin auto oleilee, niin starin omistajat löytyisivät lähialueelta ja voisivat ottaa yhteyttä tai päinvastoin.
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Jos se nylkyttää loivaan ylämäkeen, 50-60 vauhdissa niin ääni turbiinin lukitukselle.
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Itselläni oli aikoinaan samanlaisia oireita ja korjaantui vaiheiston KYB-venttiilin vaihdolla. Kyseinen venttiili säätelee turbiinin luistoa ja kun venttiili ei toimi oikein niin aiheuttaa juuri turbiinin epämääräistä luiston säätelyä. Eli kylmänä nytkyttää ja samoin vähentää luiston ("lukitsee turbiinin") 2. vaihteella melko nopeasti ja voimakkaasti jolloin tulee epämiellyttävä nykäisy. KYB:n toiminnan heikentyessä voi nypyttää myös lämpimänä. Uusi KYB-venttiili ei ole kallis osa. Pari vuotta sitten maksoi 55 jöröä.
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Kyb-venttiili vaihtoon oireiden perusteella.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Ei mitään osia vaihtoon ennenkuin starilla on selvitetty vika.JP74 kirjoitti:Kyb-venttiili vaihtoon oireiden perusteella.
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Eikös tuommoinen vika menisi vielä takuun piikkiin Noin vähän ajettu auto ja tuollainen vika jo päällä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
eikös noita kybejä vaihdella melkein joka autoon jos vaan häiritsee se nypytysJP74 kirjoitti:Kyb-venttiili vaihtoon oireiden perusteella.
niin tietenki mb automaatti
W205 220cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Jos automaatti Mersu nypyttää, niin vaihdetaanko siihen aina automaattisesti Kyb-venttiili ? Montako kertaa vaihto on suoritettu turhaan ? En vain millään miellä vikojen paikallistamista mututuntumalla, kun siihen on oikeasti stari olemassa, joka selvittää missä on vika todellisuudessa. Kyllä se vaan niin on, että 2000-luvun Mersuja korjataan vain starin avustuksella.pekka785 kirjoitti:eikös noita kybejä vaihdella melkein joka autoon jos vaan häiritsee se nypytysJP74 kirjoitti:Kyb-venttiili vaihtoon oireiden perusteella.
niin tietenki mb automaatti
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Turbiinin lukitusventtiilille ei anturia, joka valvoisi sen tilaa ja toimintaa.Mesemies89 kirjoitti:Jos automaatti Mersu nypyttää, niin vaidetaanko siihen aina automaattisesti Kyb-venttiili ? Montako kertaa vaihto on suoritettu turhaan ? En vain millään miellä vikojen paikallistamista mututuntumalla, kun siihen on oikeasti stari olemassa, joka selvittää missä on vika todellisuudessa.pekka785 kirjoitti:eikös noita kybejä vaihdella melkein joka autoon jos vaan häiritsee se nypytysJP74 kirjoitti:Kyb-venttiili vaihtoon oireiden perusteella.
niin tietenki mb automaatti
Käytännössä siis toimintahäiriötä pitää vaan toiminnan ja sen kummallisuuden perusteella päätellä siitä johtuvaksi, kuten esim maffin ollessa kyseessä.
Vikakoodi tulee oikeastaan vasta totaalisärkymisestä.
Tekstistä ei käy ilmi, onko glygoolitestiä tehty.
Hiukkassuodatin ei aiheuta mitään nypytystä, jos termin oikein ymmärrän.
Se joko toimii, tai jos ei toimi, niin -> vikatila, sille on selkeät raja-arvot ohjelmassa.
Imusarjan kaasuläppä, tai ilmaläppä sen sijaan voi sen tehdä, katkomalla ilman kulkua moottoriin.
Egr-venttiili ei saa mitenkään terävää nypytystä aikaiseksi, vaan ainostaan hetkittäistä voimattomuutta ja savua.
Vian löytyminen ilman selkeää ja yksiselitteistä vikakoodia, pelkästään sen perusteella, että selvästikkään auto ei toimi kunnolla, on hiukan hakuammuntaa.
Livedatan seuranta staarilla voisi auttaa, sen kanssa ei aivan niin tarvitse olla perillä kaikista ohjearvoista, kun se staari ilmoittaa nekin ja vertaa niitä toteutuneisiin arvoihin, siitä voisi olla apua.
Seurailee vaikka sen kyb-venttiilin pulssisuhdetta ja sitä, alkaako se hyppimään kun auto nypyttää.
Tosin, jos on ostopalveluiden varassa, niin voi olla halvempaa suoraan vaihdattaa ko osa ja samalla vaikka johdinlevy ja todeta itse, paraniko käytös.
Eivät ole kamalan kalliita ostaa, eikä vaihdattaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Aloittaja mainitsi että sähköpistoke laatikosta ollut rikki josko ois öljyt noussut boxille ja tekis temppuja? Mene ja tiedä?
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Stari kyllä näyttää jos ohjailaitteessa on jokin häiriö.jomppeW211 kirjoitti:Aloittaja mainitsi että sähköpistoke laatikosta ollut rikki josko ois öljyt noussut boxille ja tekis temppuja? Mene ja tiedä?
Niinkuin Tuikku kertoi, yksi mahdollisuus on glykololiongelma laatikossa tai laatikon johdinlevyssä/KYB-venttiilissä, joka kyllä selviää starilla, jos seuraa ajoaikaisessa vedoksessa mitä siellä laatikossa tapahtuu. Jos vaihtaa osia, niin itse vaihtaisin osan kerrallaan, niin silloin tietäisi varmuudella mihin vika sitten paikallistuu.
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Kiitokset vastauksista!tuikku kirjoitti:Turbiinin lukitusventtiilille ei anturia, joka valvoisi sen tilaa ja toimintaa.Mesemies89 kirjoitti:Jos automaatti Mersu nypyttää, niin vaidetaanko siihen aina automaattisesti Kyb-venttiili ? Montako kertaa vaihto on suoritettu turhaan ? En vain millään miellä vikojen paikallistamista mututuntumalla, kun siihen on oikeasti stari olemassa, joka selvittää missä on vika todellisuudessa.pekka785 kirjoitti:eikös noita kybejä vaihdella melkein joka autoon jos vaan häiritsee se nypytysJP74 kirjoitti:Kyb-venttiili vaihtoon oireiden perusteella.
niin tietenki mb automaatti
Käytännössä siis toimintahäiriötä pitää vaan toiminnan ja sen kummallisuuden perusteella päätellä siitä johtuvaksi, kuten esim maffin ollessa kyseessä.
Vikakoodi tulee oikeastaan vasta totaalisärkymisestä.
Tekstistä ei käy ilmi, onko glygoolitestiä tehty.
Hiukkassuodatin ei aiheuta mitään nypytystä, jos termin oikein ymmärrän.
Se joko toimii, tai jos ei toimi, niin -> vikatila, sille on selkeät raja-arvot ohjelmassa.
Imusarjan kaasuläppä, tai ilmaläppä sen sijaan voi sen tehdä, katkomalla ilman kulkua moottoriin.
Egr-venttiili ei saa mitenkään terävää nypytystä aikaiseksi, vaan ainostaan hetkittäistä voimattomuutta ja savua.
Vian löytyminen ilman selkeää ja yksiselitteistä vikakoodia, pelkästään sen perusteella, että selvästikkään auto ei toimi kunnolla, on hiukan hakuammuntaa.
Livedatan seuranta staarilla voisi auttaa, sen kanssa ei aivan niin tarvitse olla perillä kaikista ohjearvoista, kun se staari ilmoittaa nekin ja vertaa niitä toteutuneisiin arvoihin, siitä voisi olla apua.
Seurailee vaikka sen kyb-venttiilin pulssisuhdetta ja sitä, alkaako se hyppimään kun auto nypyttää.
Tosin, jos on ostopalveluiden varassa, niin voi olla halvempaa suoraan vaihdattaa ko osa ja samalla vaikka johdinlevy ja todeta itse, paraniko käytös.
Eivät ole kamalan kalliita ostaa, eikä vaihdattaa.
Juu auto kävi Kuopion Niirasella (syyskuussa) vaihdelaatikko tutkimuksissa juuri tuon nypytyksen takia ja tulivat siellä siihen tulokseen että laatikon pistoke oli rikki ja sen vaihtoivat ja samaten vaihtovat öljyt myös. Eivät kyllä sanoneet mitään että ois glykolia ollu öljyn seassa.. Itse mainitsin korjaamolla myös tuosta Kyb-venttiilistä mutta eivät sitä vaihtaneet tai sitä johdinlevyä. Kävivät kyllä koeajolla autolla ja läppärin laittoivat kiinni autoon.
Tutulla on myös läppärissä ohjelma (en muista nimeä) jolla voi kattoo vikailmotukset tarkkaan autosta ja kävin myös ajamassa autolla sillai että läppäri oli kiinni autossa ja se keräs dataa ajon ajalta mutta vaihdelaatikosta ei ollut mitään ilmoituksia, ainoastaan oli maffista vikailmotusta sillä kertaa ja silloin vaihdoin uuden maffin.
Itse mitä olen foorumeita lukenut ja kuten fahrer kirjoitti, niin olen tullut siihen lopputulokseen että se Kyb-venttiili olisi vaihdettava. Itse asun Siilinjärvellä ja auto on myös täällä joten jos täällä päin on jollain se Stari nii vois sillä kattoo autoo uudemman kerran
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Oliko tuo vaihdelaatikon pistoke kuinka helposti/vaikeasti vaihdettavissa?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Se on helppo vaihtaa. Sisältä keskeltä se 8mm kantanen ruuvi auki ja pistoke pois. Öljynvaihdon yhteydessä.Division kirjoitti:Oliko tuo vaihdelaatikon pistoke kuinka helposti/vaikeasti vaihdettavissa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
En kyllä osaa sanoa, mutta pitää käydä ehottomasti kysäsemässä sieltä kuhan töiltä vaan kerkeeJonze kirjoitti:Olikos Toivalan Autossa staaria?
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Toivalasta löytyy Star ja aikapaljon tietoa merssuista. Siilinjärvellä on myös Siilin Auto-Pekka, mistä kannattaa kysellä apuja.
Toivalan Auto hoitaa vain ja ainoastaan mersuja, Pekka tekee muitakin mutta aina siellä hallissa joku tähtinokkakin majailee.
Edit: Jaa niin, ja Maaningalla Konehuolto J. Siekkinen, jos haluaa oikein perusteellista laatikkotutkimusta...
Toivalan Auto hoitaa vain ja ainoastaan mersuja, Pekka tekee muitakin mutta aina siellä hallissa joku tähtinokkakin majailee.
Edit: Jaa niin, ja Maaningalla Konehuolto J. Siekkinen, jos haluaa oikein perusteellista laatikkotutkimusta...
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Kokemusta on, miten "starilla korjataan" w211:ta Merkkiliike ostatti ja vaihtoi turhaan osia ja olisi ostattanut muutakin yhden hapettuneen liitoksen takia. 511 euroa meni harjoitteluun.Mesemies89 kirjoitti: En vain millään miellä vikojen paikallistamista mututuntumalla, kun siihen on oikeasti stari olemassa, joka selvittää missä on vika todellisuudessa. Kyllä se vaan niin on, että 2000-luvun Mersuja korjataan vain starin avustuksella.
Muutenkin tuota Staria ei tarvitse noissa perinteisissä remonteissa, jos omaa kokemusta. Kyb-venttiili on yleisin nypytyksen aiheuttaja käytännössä ja melko helppo vaihtaa jopa itse.
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Minkälainen homma venttiilin vaihto on itse? Jos lähtee siltä pohjalta, että olen itse vaihtanut öljyt laatikkoon, niin paljonko tulee vaikeusastetta lisää. WIS:n mukaan tarvitaan oma työkalu ventiilin pois nostamiseen (606589003700), mutta lähteekö ilman?JP74 kirjoitti: Muutenkin tuota Staria ei tarvitse noissa perinteisissä remonteissa, jos omaa kokemusta. Kyb-venttiili on yleisin nypytyksen aiheuttaja käytännössä ja melko helppo vaihtaa jopa itse.
Tuolta löytyy jotain kuvia: http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... plate.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Esa
GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Jeps, samoja neuvoja kaipaisin itsekin kun itselläkin taitaa kyb-venttiili olla vaihtokunnossa. Kesällä aiemmin pistoke vuoti ja sen johdosta kierrokset pintakaasulla heijasi 200 rpm ja auto nykytti, tämä näkyi myös yli-/alijännitevikoina kun laittoi auton diagnostiikkaan kiinni. Eli uusi pistoke/uudet öljyt ja suodatin laatikkoon.
Nyt vastaava vika palasi samoilla oireilla. Mutta nyt diagnostiikka ei löydä mitään vikailmoituksia vaihteistosta.
Onnistuuko tuo kyb-venttiilin vaihto ns. tee-se-itse mieheltä? Vaatiiko jotain erikoistyökaluja?
Nyt vastaava vika palasi samoilla oireilla. Mutta nyt diagnostiikka ei löydä mitään vikailmoituksia vaihteistosta.
Onnistuuko tuo kyb-venttiilin vaihto ns. tee-se-itse mieheltä? Vaatiiko jotain erikoistyökaluja?
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Johdinlevyn (kyb on siinä päällä yhden ruuvin alla) vaihtaneena sanoisin et on ihan diy-homma, kunhan on tarkkana ajatuksen ja partikkeleiden kanssa. Ehkäpä tämäkin homma itse tehtynä valmistuu huolellisemmin mitä monella tuntityöpajalla. Ei vaadi torxeja ja momenttiavainta kummempia erikoistyökaluja.MLi kirjoitti:Onnistuuko tuo kyb-venttiilin vaihto ns. tee-se-itse mieheltä? Vaatiiko jotain erikoistyökaluja?
E: tuosta aiemmasta linkistä selviääkin paljon
W211 220cdi
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Tutkin myös WIS:n ohjetta, niin kannattaa katsoa mihin kohtaan vivut menee yhteen, ennenkuin irrottaa levyn pois. Linkin kuvista sitä ei oikein näe.
Itse en kuitenkaan ryhtynyt vaihtamaan, kun vien auton muutenkin huoltoon, niin saa samalla vaihtaa KYB:n.
Itse en kuitenkaan ryhtynyt vaihtamaan, kun vien auton muutenkin huoltoon, niin saa samalla vaihtaa KYB:n.
Esa
GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Eihän se ole työtä kummempaa. Jos laatikon pistokkeen ruuvi ei ole jumittunut ja riko johdinlevyä niin muutaku ruuvaa menemään. Ja sitte pari muuta huomion arvoista juttua ettei riko kalliita osia ja että hommasta olisi yleensäkin jotain hyötyä.
Onhan noita muutama sata autoa tehty ja suurin osa tullut kuntoon Kybillä. Osaan on vaihdettu turbiinia ja osaan ohjainlaitettakin.
Samassa yhteydessä yleensä tehdään laatikon pesuainekäsittely ja huuhteluöljynvaihto.
Onhan noita muutama sata autoa tehty ja suurin osa tullut kuntoon Kybillä. Osaan on vaihdettu turbiinia ja osaan ohjainlaitettakin.
Samassa yhteydessä yleensä tehdään laatikon pesuainekäsittely ja huuhteluöljynvaihto.
Joku mersupurkaamo??
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 30.09.2012 11:10
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Jos ei ole tehny paljoa tämmösiä remonttihommia niin en suosittele. Mutta jos teet niin puhdista vaihelaatikon öljypohjan ympäristö hyvin ja muutenkin auton alusta ettei pääse hiekkaa tippumaan siihen venttiilipöydän päälle kun sitä haalaat auton alta pois.
ne 30 torxi pultit joilla venttiilipöytä on kiini on alumiinia niin ei kannata kovin myltätä niitä. suosittelisin että haet valmiiksi uusia pultteja jos pois otettaessa vähänkään nylppääntyy. Varaa myös sellainen pienikokoinen momentti avain. momentti oli näissä joku 7-8Nm. Kannattaa muutenkin valmistella työpöydät siihen kuntoon että siinä voidaan alkaa tehä tämmönen kirurginen toimenpide. Jotain pahvia alle ja nukkaamatonta paperia kannattaa varata kanssa.
Mitähän siinä muuta, Puhdista se magneetti ja kattele näkyykö mitään metallisilppua siinä öljypohjassa jos näkyy ni moro
ne 30 torxi pultit joilla venttiilipöytä on kiini on alumiinia niin ei kannata kovin myltätä niitä. suosittelisin että haet valmiiksi uusia pultteja jos pois otettaessa vähänkään nylppääntyy. Varaa myös sellainen pienikokoinen momentti avain. momentti oli näissä joku 7-8Nm. Kannattaa muutenkin valmistella työpöydät siihen kuntoon että siinä voidaan alkaa tehä tämmönen kirurginen toimenpide. Jotain pahvia alle ja nukkaamatonta paperia kannattaa varata kanssa.
Mitähän siinä muuta, Puhdista se magneetti ja kattele näkyykö mitään metallisilppua siinä öljypohjassa jos näkyy ni moro
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Juu, onhan sitä kaikkea mahdollista tullut tehtyä moottorin ja kytkimen vaihdosta lähtien. Tuo vain on hiukan hankalampi tehdä omassa tallissa kun ei ole hallinosturia, tullut vissiin liian vanhaksi könyämään auton alla.
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Joo tiiän että on vanha ku mikä tämä topic, mutta laitanpahan nyt kuitenkin että mikä tämän vian korjas jos jotain sattuu auttamaan..
Eli kun vaihelaatikkoon vaihettiin KYB-venttiili niin johan alko loota vaihtaa nätisti ja nykytys hävis
Eli kun vaihelaatikkoon vaihettiin KYB-venttiili niin johan alko loota vaihtaa nätisti ja nykytys hävis
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Juuri näin, kannattaa kertoa ongelman ratkaisu vaikka aikaa vähän kuluukin
W639 110 CDI
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
W202 C240 T -00 (ex)
W124 230 E -89 (ex)
Olihan joskus tuollainenkin W123 220D -76
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Samoin vika hävisi KYB-ventiilin vaihdolla. Vaihdatin Malliautossa vuosi sitten.LopE kirjoitti:Joo tiiän että on vanha ku mikä tämä topic, mutta laitanpahan nyt kuitenkin että mikä tämän vian korjas jos jotain sattuu auttamaan..
Eli kun vaihelaatikkoon vaihettiin KYB-venttiili niin johan alko loota vaihtaa nätisti ja nykytys hävis
Esa
GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W211 nykyttää :/ (alkaa jo ärsyttää ku ei löydy "vikaa")
Onko 7-vaihteisessa facelift 2014 E-Mersussa vielä KYB-venttiili?
Oireeni, eli pintakaasulla ja ylämäessä pientä nykimistä, joka ei ole sidonnainen vaihteen vaihtumiseen. Nykii nimenomaan pintakaasulla vedossa ja kun kokeilin lukita ratista esim. nelosen sisään, nykii vedätettäessä. Ei liity vaihteiden vaihtamiseen, vaan on ns. "nypytystä". Samanlaista, kuin että neljäpyttyisestä autosta nelospytty pätkisi (kun on vaikka tulpanjohto huonosti kiinni tai huono kosketus).
Eikö esim. turbiinivika liity nimenomaan nykimiseen vaihteiden vaihdon yhteydessä?
Oireeni, eli pintakaasulla ja ylämäessä pientä nykimistä, joka ei ole sidonnainen vaihteen vaihtumiseen. Nykii nimenomaan pintakaasulla vedossa ja kun kokeilin lukita ratista esim. nelosen sisään, nykii vedätettäessä. Ei liity vaihteiden vaihtamiseen, vaan on ns. "nypytystä". Samanlaista, kuin että neljäpyttyisestä autosta nelospytty pätkisi (kun on vaikka tulpanjohto huonosti kiinni tai huono kosketus).
Eikö esim. turbiinivika liity nimenomaan nykimiseen vaihteiden vaihdon yhteydessä?