W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Osaisko joku viisas kertoa voiko ko.autossa käyttää näitä nykyajan fiksuja ylläpitolatureita.CTEK (65€)näyttäisi olevan helppo ja fiksu laite jonka voi kiinnittää pysyvästi akkuun.Mulla tulee älyttömästi lyhyttä ajoa.Aamulla ja illalla vain pari kilometriä ja epäilen ettei akku lataudu ajan myötä.Pidän autoni tallissa (n.6 C talvella) joten jäätymään akku ei pääse.Olisin kovin kiitollinen vastauksistanne sekä mielipiteistänne.
E200 W213 -17 Premium Business AMG
E240 W211 -03 Elegance
C180T 202 Business Classic farmari vm.2000
E200 124 vm.1990
190E vm.1989
E240 W211 -03 Elegance
C180T 202 Business Classic farmari vm.2000
E200 124 vm.1990
190E vm.1989
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Itellä ollu ctekin ylläpito laturi monta vuotta toimii hyvin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Aivan ehdoton varuste toi CTEC:ki. Itse pidän ainakin kerran viikossa autot yön yli laturissa. Kyllä "herjat" tulee aika helposti mittaristoon jos akun varaustila vähänkään laskee.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Oletteko kytkeneet ko. CTEK:n takakonttiin jossa akku sijaitsee ja latautuuko edessä oleva pikkuakkukin samalla?
E200 W213 -17 Premium Business AMG
E240 W211 -03 Elegance
C180T 202 Business Classic farmari vm.2000
E200 124 vm.1990
190E vm.1989
E240 W211 -03 Elegance
C180T 202 Business Classic farmari vm.2000
E200 124 vm.1990
190E vm.1989
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Mulla tulee myös todella lyhyttä ajoa ja auto seisoo pihassa aina ei tallissa, webastoa tulee käytettyä paljon Laitatin defan ylläpin ylläpitolaturin normaalilla pistokkeella puskuriin. On perkeleen hyvä!!!
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Tuo pikku akku ei lataudu samalla siitä kun on virrat poikki silloin kun auto ei ole käynnissäRaf-62 kirjoitti:Oletteko kytkeneet ko. CTEK:n takakonttiin jossa akku sijaitsee ja latautuuko edessä oleva pikkuakkukin samalla?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Kannattaako tuollaista ylläpitolatausta pitää jatkuvasti päällä, jos auto seisoo tallissa talven yli? Itse olen ajoittain ladannut (1-2 vrk kerrallaan) tuollaisella halpisversiolla, joka antaa max 3,8A ja ylläpidossa max noin 1A varaustilaa tunnustellen.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Itte tapaan ladata tuolla ylläpitolaturilla kerran viikossa kun tuota webastoa tulee talvella käytettyä aika paljon
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Olisiko jollakin tietoa mihin pisteisiin CTEK -ylläpitolaturin voisi kytkeä konehuoneen puolella (sedan, bensa) ?. Olisi hiukka helpompaa kun alkaa kaivaa akkua esille takakontista kaikkien kamojen, mattojen ja välikansien alta.
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Mikä korimalli ja vuosiluku niin varmasti joku selvittää tuon.Maakari kirjoitti:Olisiko jollakin tietoa mihin pisteisiin CTEK -ylläpitolaturin voisi kytkeä konehuoneen puolella (sedan, bensa) ?. Olisi hiukka helpompaa kun alkaa kaivaa akkua esille takakontista kaikkien kamojen, mattojen ja välikansien alta.
Ja terve tuloa mersun ihmeelliseen maailmaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
CTEC MXS/ 3,6 on toimiva ratkaisu. Kyllä se virta kulkeutuu myös pikku akkuun kun ladataan isoa akkua. Tosin hieman hitaammin. Kannattaa kuitenkin ladata ns. pikkuakkuakin ihan erikseen.Raf-62 kirjoitti:Oletteko kytkeneet ko. CTEK:n takakonttiin jossa akku sijaitsee ja latautuuko edessä oleva pikkuakkukin samalla?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Kiitos paljon mielipiteistänne ja erityiskiitos "kari v":lle.Tein juuri ostopäätöksen johon en olisi yltänyt ilman apuanne.Näitten "uudenpien autojen"elektroniikan paljous hirvittää välillä niin ettei aina uskaltaisi ajaa edes voimalinjojen alitse....
Viimeksi muokannut Raf-62, Ke 14.11.2012 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E200 W213 -17 Premium Business AMG
E240 W211 -03 Elegance
C180T 202 Business Classic farmari vm.2000
E200 124 vm.1990
190E vm.1989
E240 W211 -03 Elegance
C180T 202 Business Classic farmari vm.2000
E200 124 vm.1990
190E vm.1989
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Kuinka tuo pikku akku voi lataantua kun virrat on pois päältä, niin silloin pikkuakku on irti isolointirelleellä. Kyseleepi tietämätönkari v kirjoitti:CTEC MXS/ 3,6 on toimiva ratkaisu. Kyllä se virta kulkeutuu myös pikku akkuun kun ladataan isoa akkua. Tosin hieman hitaammin. Kannattaa kuitenkin ladata ns. pikkuakkuakin ihan erikseen.Raf-62 kirjoitti:Oletteko kytkeneet ko. CTEK:n takakonttiin jossa akku sijaitsee ja latautuuko edessä oleva pikkuakkukin samalla?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Ottaisin pistokkeen irti seinästä/autosta ennen starttiavaimesta kääntämistä.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Ei kannata.tomant kirjoitti:Kannattaako tuollaista ylläpitolatausta pitää jatkuvasti päällä, jos auto seisoo tallissa talven yli? Itse olen ajoittain ladannut (1-2 vrk kerrallaan) tuollaisella halpisversiolla, joka antaa max 3,8A ja ylläpidossa max noin 1A varaustilaa tunnustellen.
tomant
Silloin tällöin lataillen enimmäkseen.
Nyt jos on pitkään ylläpidossa ja esim. vanhempi akku, niin sulffaattia alkaa syntyä ja hyvässä lykyssä kennot menee oikosulkuun. Hopeoitu akku kestää tuota paremmin, mutta kun ei ole tarpeen olla käynnistysvalmiudessa kokoaikaa, niin turhapa sitäkään on kiusata.
AGM taitaa olla hieman vähemmän ranttu lataukselle, mutta jos tuotakin kokoajan pitää latauksessa, niin jonkunlaista käymistähän siellä sisällä tapahtuu ja suljettuna akkuna ei välttämättä kaikkein parasta sekään.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Lainaan tässä itseäni:
"Olisiko jollakin tietoa mihin pisteisiin CTEK -ylläpitolaturin voisi kytkeä konehuoneen puolella (sedan, bensa) ?. Olisi hiukka helpompaa kun alkaa kaivaa akkua esille takakontista kaikkien kamojen, mattojen ja välikansien alta. "
W211, E280 bensa 2007 on malli, niin että mitkähän lienevät konehuoneen puolella kytkentäpisteet jos sattus joku tietämään?.
"Olisiko jollakin tietoa mihin pisteisiin CTEK -ylläpitolaturin voisi kytkeä konehuoneen puolella (sedan, bensa) ?. Olisi hiukka helpompaa kun alkaa kaivaa akkua esille takakontista kaikkien kamojen, mattojen ja välikansien alta. "
W211, E280 bensa 2007 on malli, niin että mitkähän lienevät konehuoneen puolella kytkentäpisteet jos sattus joku tietämään?.
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Muistattehan sitten, että laki kieltää asentamasta moottoritilaan muita verkkosähkölaitteita kuin mitkä on sinne hyväksytty
!
Toisin sanoen Ctekit sun muut eivät täytä ko. ex-tilaluokituksia. Vain esim. Defan, Calixin jne. ylläpitolaturit saa asentaa kiinteästi moottoritilaan.
IP-luokitukset eivät auta tähän ex-tila-asiaan. IP-luokitukset suojaavat vain kosteudelta, vedeltä ja erikokoisilta esineiltä. Ex-tilaluokitukset ottavat huomioon mm. räjähdysherkät, syövyttävät ja liuottavat aineet. Siten esim. kaikki 230V:n liitokset ovat kipinäsuojattuja, muovi ja kumiosat kestävät erilaisia kemikaaleja jne. Jos ette usko, niin kokeilkaa esim. liuottaa ctekin verkkoliitäntäjohtoa jarrunesteessä. Seuratkaa mitä sille alkaa tapahtua. Tai älkää kuitenkaan
, koska siitä tulee entinen
.
Sen sijaan Ctekin saa asentaa auton sisätilaan (tavaratila) ja ottaa sähköt sisätilan haaroitussarjaan kytketystä pistorasiasta. 12 voltin latausjohdotukset voi sitten tehdä akkuun normaalit oikosulkusuojaukset ja läpivienti asiat huomioiden.
Myös tässä juttua: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=125469" onclick="window.open(this.href);return false;

Toisin sanoen Ctekit sun muut eivät täytä ko. ex-tilaluokituksia. Vain esim. Defan, Calixin jne. ylläpitolaturit saa asentaa kiinteästi moottoritilaan.
IP-luokitukset eivät auta tähän ex-tila-asiaan. IP-luokitukset suojaavat vain kosteudelta, vedeltä ja erikokoisilta esineiltä. Ex-tilaluokitukset ottavat huomioon mm. räjähdysherkät, syövyttävät ja liuottavat aineet. Siten esim. kaikki 230V:n liitokset ovat kipinäsuojattuja, muovi ja kumiosat kestävät erilaisia kemikaaleja jne. Jos ette usko, niin kokeilkaa esim. liuottaa ctekin verkkoliitäntäjohtoa jarrunesteessä. Seuratkaa mitä sille alkaa tapahtua. Tai älkää kuitenkaan


Sen sijaan Ctekin saa asentaa auton sisätilaan (tavaratila) ja ottaa sähköt sisätilan haaroitussarjaan kytketystä pistorasiasta. 12 voltin latausjohdotukset voi sitten tehdä akkuun normaalit oikosulkusuojaukset ja läpivienti asiat huomioiden.
Myös tässä juttua: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=125469" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
No huh huh, kun laitoit kovaa tekstiä.. Ei kai kukaan ole viemässä CTEC-laturia ydinsodan keskelle...petrisa kirjoitti:Muistattehan sitten, että laki kieltää asentamasta moottoritilaan muita verkkosähkölaitteita kuin mitkä on sinne hyväksytty!
Toisin sanoen Ctekit sun muut eivät täytä ko. ex-tilaluokituksia. Vain esim. Defan, Calixin jne. ylläpitolaturit saa asentaa kiinteästi moottoritilaan.
IP-luokitukset eivät auta tähän ex-tila-asiaan. IP-luokitukset suojaavat vain kosteudelta, vedeltä ja erikokoisilta esineiltä. Ex-tilaluokitukset ottavat huomioon mm. räjähdysherkät, syövyttävät ja liuottavat aineet. Siten esim. kaikki 230V:n liitokset ovat kipinäsuojattuja, muovi ja kumiosat kestävät erilaisia kemikaaleja jne. Jos ette usko, niin kokeilkaa esim. liuottaa ctekin verkkoliitäntäjohtoa jarrunesteessä. Seuratkaa mitä sille alkaa tapahtua. Tai älkää kuitenkaan, koska siitä tulee entinen
.
Sen sijaan Ctekin saa asentaa auton sisätilaan (tavaratila) ja ottaa sähköt sisätilan haaroitussarjaan kytketystä pistorasiasta. 12 voltin latausjohdotukset voi sitten tehdä akkuun normaalit oikosulkusuojaukset ja läpivienti asiat huomioiden.
Myös tässä juttua: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=125469" onclick="window.open(this.href);return false;

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Jos ladataan konehuoneen puolelta olevasta virtapisteestä, niin kyllä se virta menee molempiin akkuihin tai sitten olen saanut ihan p..ska tietoutta Vehon taholta...arska10 kirjoitti:Kuinka tuo pikku akku voi lataantua kun virrat on pois päältä, niin silloin pikkuakku on irti isolointirelleellä. Kyseleepi tietämätönkari v kirjoitti:CTEC MXS/ 3,6 on toimiva ratkaisu. Kyllä se virta kulkeutuu myös pikku akkuun kun ladataan isoa akkua. Tosin hieman hitaammin. Kannattaa kuitenkin ladata ns. pikkuakkuakin ihan erikseen.Raf-62 kirjoitti:Oletteko kytkeneet ko. CTEK:n takakonttiin jossa akku sijaitsee ja latautuuko edessä oleva pikkuakkukin samalla?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Ei varmaan ydinsodan keskelle sentään, mutta, kun ei saa moottoritilaan, niin ei saa.
Näyttää olevan tarpeen tästä asiasta välillä huomauttaa, koska tätä laitonta kiinteää asennusta harrastetaan jatkuvasti. Sähköturvallisuuslaissa esitetyt määräykset ja standardit eivät ole kiusantekoa, vaan niille on aina perustelut ja niitä on noudatettava
.
Vahingon sattuessa ko. laittoman asennuksen tehnyt tekijä joutuu edesvastuuseen. Siinä ei ole kahta puhettakaan.
Minkään valtakunnan selitykset, että auto on vain omassa käytössä ei kelpaa.
Näyttää olevan tarpeen tästä asiasta välillä huomauttaa, koska tätä laitonta kiinteää asennusta harrastetaan jatkuvasti. Sähköturvallisuuslaissa esitetyt määräykset ja standardit eivät ole kiusantekoa, vaan niille on aina perustelut ja niitä on noudatettava

Vahingon sattuessa ko. laittoman asennuksen tehnyt tekijä joutuu edesvastuuseen. Siinä ei ole kahta puhettakaan.
Minkään valtakunnan selitykset, että auto on vain omassa käytössä ei kelpaa.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Kenellekäs sitä pitäisi selitellä oman auton juttuja???petrisa kirjoitti:Ei varmaan ydinsodan keskelle sentään, mutta, kun ei saa moottoritilaan, niin ei saa.
Näyttää olevan tarpeen tästä asiasta välillä huomauttaa, koska tätä laitonta kiinteää asennusta harrastetaan jatkuvasti. Sähköturvallisuuslaissa esitetyt määräykset ja standardit eivät ole kiusantekoa, vaan niille on aina perustelut ja niitä on noudatettava.
Vahingon sattuessa ko. laittoman asennuksen tehnyt tekijä joutuu edesvastuuseen. Siinä ei ole kahta puhettakaan.
Minkään valtakunnan selitykset, että auto on vain omassa käytössä ei kelpaa.
Sitäpaitsi tässähän taisi kuitenkin olla kysymys ns.nyky Mersujen asioista eli akuthan sijaitsee aivan muualla kuin moottoritilassa...Eikähän sellaisia"laittomia" latureita taida olla osaavassa autotarvikeliikkeessä edes myytävänä. Mutta jokainen taaplaa tavallaan. Mulla ainakin CTECIT on ja pysyy käytössä, niin kiinteenä kuin irtonaisinakin...

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Missähän se konehuoneen puolella oleva "virtapiste"mahtaa sijaita josta voi ladata?(auto W211 -03 v6,akku takana ja pikkuakku edessä)nim.tietämätön
E200 W213 -17 Premium Business AMG
E240 W211 -03 Elegance
C180T 202 Business Classic farmari vm.2000
E200 124 vm.1990
190E vm.1989
E240 W211 -03 Elegance
C180T 202 Business Classic farmari vm.2000
E200 124 vm.1990
190E vm.1989
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Nimenomaan, en itsekkään ole tässä CTEK:iä kiinteästi asentamassa moottoritilaan, vaan kytkemässä satunnaisesti lataustarkoituksessa. CTEK on siihen tehty ja tarkoitettu. Kun vain tietäs mihin pisteisiin kytkeä. Täytyyhän sellaiset paikat olla
olemassa. On selvä että omat viritykset aina omalla vastuulla jne.
olemassa. On selvä että omat viritykset aina omalla vastuulla jne.
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Kytke CTEC:ki akkuun, siinä tulee johdot mukana.Maakari kirjoitti:Nimenomaan, en itsekkään ole tässä CTEK:iä kiinteästi asentamassa moottoritilaan, vaan kytkemässä satunnaisesti lataustarkoituksessa. CTEK on siihen tehty ja tarkoitettu. Kun vain tietäs mihin pisteisiin kytkeä. Täytyyhän sellaiset paikat olla
olemassa. On selvä että omat viritykset aina omalla vastuulla jne.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Vain Farkuissa on "virtapiste" konehuoneessa. Sedanin akku takapenkin alla, ja farkussa takakontin alla.Raf-62 kirjoitti:Missähän se konehuoneen puolella oleva "virtapiste"mahtaa sijaita josta voi ladata?(auto W211 -03 v6,akku takana ja pikkuakku edessä)nim.tietämätön
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Kyllä on tiedossa, että akku (saattaa) sijaitsee muualla kuin konehuoneessa.
Se ei kuitenkaan poista sitä mahdollisuutta, että Ctek tmv. laturi aiotaan asentaa kiinteästi moottoritilaan käyttämällä sisätilan haaroitussarjaa.
Molemmat laittomia asennuksia.
Se Ctek saa olla moottoritilassa irtonaisena latauksen aikana, mutta ei pysyvästi (kiinteästi) asennettuna.
Huomautan kari v, ei ole yksin sinun asiasi, miten olet verkkosähköön liitettäviä sähkösarjoja ja -laitteita autoosi asentanut.
Sähköturvallisuuslakia on kaikkien noudatettava. Nyt sinäkin sen tiedät, joten et voi vedota edes tietämättömyyteen tässä asiassa.
Toivottavasti olet kuitenkin hoitanut nuo asiat oikealla tavalla ja vain vitsailet nyt tässä.
Leikin asioita ne eivät kuitenkaan todellisuudessa ole.
Vähättelemällä asiaa ja jopa ehkä kehottamalla (yllyttämällä) laittomiin asennuksiin syyllistyt myös itse ko. asiassa.
Kaikki tällaiset vastaavat vaaralliset ja laittomat asennukset pitäisi katsastusmiesten tarkistaa ja poistattaa, kun näkevät, että autossa on 230V:n liitäntä.
Raakasti rekisteriotteeseen ja tietokantaan vaan merkintä poistosta tai asianmukaisesta asennuksesta. Vastaavasti sankioita TUKES:n suunnalta katsastajille, jos eivät näihin puutu.
Se ei kuitenkaan poista sitä mahdollisuutta, että Ctek tmv. laturi aiotaan asentaa kiinteästi moottoritilaan käyttämällä sisätilan haaroitussarjaa.
Molemmat laittomia asennuksia.
Se Ctek saa olla moottoritilassa irtonaisena latauksen aikana, mutta ei pysyvästi (kiinteästi) asennettuna.
Huomautan kari v, ei ole yksin sinun asiasi, miten olet verkkosähköön liitettäviä sähkösarjoja ja -laitteita autoosi asentanut.
Sähköturvallisuuslakia on kaikkien noudatettava. Nyt sinäkin sen tiedät, joten et voi vedota edes tietämättömyyteen tässä asiassa.
Toivottavasti olet kuitenkin hoitanut nuo asiat oikealla tavalla ja vain vitsailet nyt tässä.
Leikin asioita ne eivät kuitenkaan todellisuudessa ole.
Vähättelemällä asiaa ja jopa ehkä kehottamalla (yllyttämällä) laittomiin asennuksiin syyllistyt myös itse ko. asiassa.
Kaikki tällaiset vastaavat vaaralliset ja laittomat asennukset pitäisi katsastusmiesten tarkistaa ja poistattaa, kun näkevät, että autossa on 230V:n liitäntä.
Raakasti rekisteriotteeseen ja tietokantaan vaan merkintä poistosta tai asianmukaisesta asennuksesta. Vastaavasti sankioita TUKES:n suunnalta katsastajille, jos eivät näihin puutu.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Onse W211:n akku takaloosterissa sedanissakin... (W210:n akku on penkin alla).
Tuossa tietoo W211 akkusydeemeistä:
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -29-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa tietoo W211 akkusydeemeistä:
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -29-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Kuuleppas "petrisa", nyt menet liian pitkälle tässä keskustelussa, sinä et uhkaile minua, että ohjailen ketään laittomuuksiin. Jos sinulla on tässä asiassa jonkin sortin viranomaisvaltuudet, niin ota yhteyttä minuun henkilökohtaisesti, niin selvitetään asia...Lisäksi, en ota enää kantaa tähän topiikkiin, hyvää päivän jatkoa kaikille.petrisa kirjoitti:Kyllä on tiedossa, että akku (saattaa) sijaitsee muualla kuin konehuoneessa.
Se ei kuitenkaan poista sitä mahdollisuutta, että Ctek tmv. laturi aiotaan asentaa kiinteästi moottoritilaan käyttämällä sisätilan haaroitussarjaa.
Molemmat laittomia asennuksia.
Se Ctek saa olla moottoritilassa irtonaisena latauksen aikana, mutta ei pysyvästi (kiinteästi) asennettuna.
Huomautan kari v, ei ole yksin sinun asiasi, miten olet verkkosähköön liitettäviä sähkösarjoja ja -laitteita autoosi asentanut.
Sähköturvallisuuslakia on kaikkien noudatettava. Nyt sinäkin sen tiedät, joten et voi vedota edes tietämättömyyteen tässä asiassa.
Toivottavasti olet kuitenkin hoitanut nuo asiat oikealla tavalla ja vain vitsailet nyt tässä.
Leikin asioita ne eivät kuitenkaan todellisuudessa ole.
Vähättelemällä asiaa ja jopa ehkä kehottamalla (yllyttämällä) laittomiin asennuksiin syyllistyt myös itse ko. asiassa.
Kaikki tällaiset vastaavat vaaralliset ja laittomat asennukset pitäisi katsastusmiesten tarkistaa ja poistattaa, kun näkevät, että autossa on 230V:n liitäntä.
Raakasti rekisteriotteeseen ja tietokantaan vaan merkintä poistosta tai asianmukaisesta asennuksesta. Vastaavasti sankioita TUKES:n suunnalta katsastajille, jos eivät näihin puutu.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Tässä mennään railakkaasti yli asiasta kun alkaa IP ja Ex luokat tulemaan tekstiin mukaan.
Enpä ole yhtäkään Daimler Benz autoa nähnyt jossa konetilassa olisi joku liitin tai ohjauspiuha pistokkeineen EX luokiteltu (edes siinä lievimmässä luokassa).
Jokainen tekee omaan autoonsa mitä haluaa. Se apuvirran liitinkotelo (farkku) pitäisi edellä luetun perusteella kieltää/olla laiton.
Ei kait sentään.
Enpä ole yhtäkään Daimler Benz autoa nähnyt jossa konetilassa olisi joku liitin tai ohjauspiuha pistokkeineen EX luokiteltu (edes siinä lievimmässä luokassa).
Jokainen tekee omaan autoonsa mitä haluaa. Se apuvirran liitinkotelo (farkku) pitäisi edellä luetun perusteella kieltää/olla laiton.
Ei kait sentään.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W211 -03 "ylläpitolaturin"käyttö
Ei mene ei, eikä ole sedanissa virtapistettäkään. Mitä väliä, kyllä pikkuakku latautuu muutenkin kunhan järjestelmä on kunnossa.kari v kirjoitti:Jos ladataan konehuoneen puolelta olevasta virtapisteestä, niin kyllä se virta menee molempiin akkuihin tai sitten olen saanut ihan p..ska tietoutta Vehon taholta...
Suosittelen esim. Defa laturia kiinteään asennukseen.
wiimax.fi