Hx40W Vastaan HX40Wsuper
Hx40W Vastaan HX40Wsuper
Elikkä en ole hakemassa huipputehoja, mutta hx35w12pesällä tilalle joutuu isomman laittamaan. Tilanne: molempiin sama pakopesä "14" ja soppa säädetty esim.120. Niin kummassa alkaa olemaan vetoja paremmin alapäässä? Kierrosalue 2000 ja 3500 välillä kiinnostaa eniten. Yläpäässähän nuo molemmat hengittävät paremmin kuin 35sarja.
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
Normi holsetti on pienillä paineilla parempi mutta superi voittaa sitten yläpäässä. Toki superi herää aiemmin.sikryj kirjoitti:Elikkä en ole hakemassa huipputehoja, mutta hx35w12pesällä tilalle joutuu isomman laittamaan. Tilanne: molempiin sama pakopesä "14" ja soppa säädetty esim.120. Niin kummassa alkaa olemaan vetoja paremmin alapäässä? Kierrosalue 2000 ja 3500 välillä kiinnostaa eniten. Yläpäässähän nuo molemmat hengittävät paremmin kuin 35sarja.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
normi hx40 on sitten ainakin 3 eri varianttia ja "omatekoiset" hybridit siihen päälle, että mtähän näistä sitten verrataan siihen superiin 
jos tuo 2000-3500 rpm väli on se tärkein, niin itse pysyisin hx35 ahtimessa, mutta säätäisin pakopesän kokoa hieman/hankkisin paremman variantin kyseisestä ahtimesta...

jos tuo 2000-3500 rpm väli on se tärkein, niin itse pysyisin hx35 ahtimessa, mutta säätäisin pakopesän kokoa hieman/hankkisin paremman variantin kyseisestä ahtimesta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
Siekkinen kirjoitti:Normi holsetti on pienillä paineilla parempi mutta superi voittaa sitten yläpäässä. Toki superi herää aiemmin.sikryj kirjoitti:Elikkä en ole hakemassa huipputehoja, mutta hx35w12pesällä tilalle joutuu isomman laittamaan. Tilanne: molempiin sama pakopesä "14" ja soppa säädetty esim.120. Niin kummassa alkaa olemaan vetoja paremmin alapäässä? Kierrosalue 2000 ja 3500 välillä kiinnostaa eniten. Yläpäässähän nuo molemmat hengittävät paremmin kuin 35sarja.
Onko näppituntumaa, alkaako superi ahtamaan 100 vai 1000 rpm aikaisemmin kuin tavallinen?
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
Eikös nuo variaatio mahdollisuudet vähene kun pakopesä pitää olla 14 ja hukkaportillinen, kun pienempää ei taida löytyä.napa kirjoitti:normi hx40 on sitten ainakin 3 eri varianttia ja "omatekoiset" hybridit siihen päälle, että mtähän näistä sitten verrataan siihen superiin
jos tuo 2000-3500 rpm väli on se tärkein, niin itse pysyisin hx35 ahtimessa, mutta säätäisin pakopesän kokoa hieman/hankkisin paremman variantin kyseisestä ahtimesta...
Tuo hx35w tuntuu alkavan menemään tukkoon 4000 rpm kohdilla.
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
Satasista siinä puhutaan.sikryj kirjoitti:Siekkinen kirjoitti:Normi holsetti on pienillä paineilla parempi mutta superi voittaa sitten yläpäässä. Toki superi herää aiemmin.sikryj kirjoitti:Elikkä en ole hakemassa huipputehoja, mutta hx35w12pesällä tilalle joutuu isomman laittamaan. Tilanne: molempiin sama pakopesä "14" ja soppa säädetty esim.120. Niin kummassa alkaa olemaan vetoja paremmin alapäässä? Kierrosalue 2000 ja 3500 välillä kiinnostaa eniten. Yläpäässähän nuo molemmat hengittävät paremmin kuin 35sarja.
Onko näppituntumaa, alkaako superi ahtamaan 100 vai 1000 rpm aikaisemmin kuin tavallinen?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
Aika hiljasta ollut niiden isompien pakopesien saanti ainakin täällä kotimaassa. Vinkkejä otetaan vastaan siitä mistä sellaisen isomman pesän löytäisi. Esimerkiksi #16 portillinen pesä....napa kirjoitti:normi hx40 on sitten ainakin 3 eri varianttia ja "omatekoiset" hybridit siihen päälle, että mtähän näistä sitten verrataan siihen superiin
jos tuo 2000-3500 rpm väli on se tärkein, niin itse pysyisin hx35 ahtimessa, mutta säätäisin pakopesän kokoa hieman/hankkisin paremman variantin kyseisestä ahtimesta...
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
#16 portillisena on tosi hankala löyettävä. Olikohan casen pyöräkone vai joku nyykkärin raktori jossa on tuommonen. Jolavi saattas muistaa.
Portittomana 16 ja 14 kannattaa kysellä KKD Motorsportilta.
Portittomana 16 ja 14 kannattaa kysellä KKD Motorsportilta.
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
olikohan tuikullakin väykyssä 16 portillisena jos en väärin muista, sieltä kahlaamalla vois löytyä
w201 om605
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
17# saa ainakin portillisena. tai siis sitä on ainakin olemassa. en tiedä suomen saanneista sen enempää.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
Jep,pera8x kirjoitti:17# saa ainakin portillisena. tai siis sitä on ainakin olemassa. en tiedä suomen saanneista sen enempää.
minulla on 17 pesäinen, portillinen (pera8x:n vanha

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
17: nen on isolla laipalla, laittaisin portillisen 12
:sen 40-kanssa ennemmin. Tosin tarvii käyttää sorvis ensin, et sopii 


Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
Jos on tarvetta 17# pesälle, niin multa löytyy kahta erilaista versiota. Toisessa p.putken lähtö laipalla, ja toisessa V-band:illä




Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
kkd saappi nuita 12 pesiä 40 holsettiin suoraan ilman mittän sorvailuja itellä on m-pyörässä just 40 ja 12 pesällä
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
Tuo väite ei pidä paikkaansa koska holsetti ei valmista #12 pesää 64mm siivelle, ne on aina 58mm tai 60mm mitoilla.juuso he kirjoitti:kkd saappi nuita 12 pesiä 40 holsettiin suoraan ilman mittän sorvailuja itellä on m-pyörässä just 40 ja 12 pesällä
Proturbolta saa valmiiksi koneistettuna 64mm hx40 holsetin siiville myös #12 pakopesiä sekä myös #8 pesiä.
Holset siellä lukee..
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
missä kohin muilla on lähtenyt normi hx40 ahtamaan? itellä on nyt OM603 koneessa 7mm pumppu, kkd pakosarja ja hx40 16# pakopesällä ja alkaa ahtamaan 3000 rpm kohalla ja vasta neljän tonnin hujakoilla täydet paineet
en tiiä pitäskö se alasyöttö ruuvata täysille jos se alkais aikasemmin ahtamaan...

-s124 300tdt -92
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
kyllä mulla pelas ainakin yhtä herkästi 602:sen kyljessä. tosin billetti imusiivellä. ehkä vielä inansa herkemminkin. ja sitten, kun heräs, niin heräs kyllä aika nopeeta. ja 17 pakopesällä ja jaetulla laipalla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
täytyy vielä värkätä joku levy sinne kollektoriin että saa eroteltua 123 ja 456 sylinterit. jaetulla pesällä tuo minunkin holsetti on.pera8x kirjoitti:kyllä mulla pelas ainakin yhtä herkästi 602:sen kyljessä. tosin billetti imusiivellä. ehkä vielä inansa herkemminkin. ja sitten, kun heräs, niin heräs kyllä aika nopeeta. ja 17 pakopesällä ja jaetulla laipalla.
-s124 300tdt -92
Re: Hx40W Vastaan HX40Wsuper
jep. kyllä ne sanoo, että kun jakaa noi pakosarjan putke omiin nieluihinsa, eikä kaikkia vaan yhteen ja samaan, ni että sillä olis heräävyyteen vaikutusta. itse en tiedä, kun ekana oli pakosarja mallia 5 to 1 ja ahtimena t04 tms joku ikivanha. sitten samalla vaihdoin pakosarjan sellaseen jaettuun malliin ja samalla kertaa turbon tohon hx40:seen. kyllä toi isompi ahdin toimi paljon herkemmin, kun se vanha ja pienempi sillä toisella sarjalla. tiedä sitten kumpiko vaikutti enemmän siihen heräävyyteen, pakosarja, vaiko 30+ vuotta uudempi turbo.Mgo- kirjoitti:täytyy vielä värkätä joku levy sinne kollektoriin että saa eroteltua 123 ja 456 sylinterit. jaetulla pesällä tuo minunkin holsetti on.pera8x kirjoitti:kyllä mulla pelas ainakin yhtä herkästi 602:sen kyljessä. tosin billetti imusiivellä. ehkä vielä inansa herkemminkin. ja sitten, kun heräs, niin heräs kyllä aika nopeeta. ja 17 pakopesällä ja jaetulla laipalla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E