W210 320 CDI lisälämmitinasiaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
vetku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 29.06.2008 18:04

W210 320 CDI lisälämmitinasiaa

Viesti Kirjoittaja vetku »

Yritin etsiä haulla asiaa tästä mutta vastaavaa aihetta ei löytynyt. Webasto siis pelaa kyllä käytännössä normaalisti, lähtee käyntiin eikä savutakaan ja pysyy päällä asetetun ajan. Puhelinohjauksella varustettuna on varsinainen herraspeli, mutta ihmetyttää vaan tuon lämmittimen "laiskuus". Tänäänkin töhisi noin vartin +4 asteen lämpötilassa, ja kun menin autoa käynnistämään niin viisarin verran oli lämpömittari noussut. Ottaen vielä huomioon, että on alunperin tehdasasenteinen "tyhmä Webasto", jonka pitäisi vielä lämmittää juurikin moottori ensimmäisenä. Mahtaako laite olla siis lopuillaan? Merkkiliikkeessäkään eivät osaanneet sanoa sen tarkemmin kun ne vaihtaa siellä laitteet aina uusiin, noita ei kuulemma heidän kannata enää korjata.

Jos joltain löytyy toimiva Webasto tilalle niin saatan valmistautua ostamaan sellaisen jossain vaiheessa. Katsotaan miten tuo nyt alkaa käyttäytymään, jos se talvi tänä vuonna mahtaa saapua :D
W210 320 CDI Avantgarde '02
W115 200 Automatic '76
ex. W124 250D Automatic '92
ex. W124 300D '85
ex. W124 300E Automatic '86
ex. S123 300TDT '77/'83
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 320 CDI lisälämmitinasiaa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Koita antaa olla 1/2 tuntia päällä ja katso josko lämmöt nousisi. Eihän siinä webastossa vikaa ole jos jaksaa pyöriä 15.min jos siinä olisi vikaa niin sammuisi varmaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
ripuliranne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ti 29.11.2011 22:25
Paikkakunta: Hki

Re: W210 320 CDI lisälämmitinasiaa

Viesti Kirjoittaja ripuliranne »

Taitaa olla valittuna pienin teho. Muistelisin webastossa olevan 5 portainen tehon valinta ?.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W210 320 CDI lisälämmitinasiaa

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jos palopesä on pahasti karstoittunut niin se karsta toimii siellä eristeenä eikä silloin juuri nesteet lämpene.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 320 CDI lisälämmitinasiaa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Mika.T kirjoitti:Jos palopesä on pahasti karstoittunut niin se karsta toimii siellä eristeenä eikä silloin juuri nesteet lämpene.
Tuon takia käskin koitaa pitää 1/2h pällä josko lämpenisi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
vetku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 29.06.2008 18:04

Re: W210 320 CDI lisälämmitinasiaa

Viesti Kirjoittaja vetku »

ripuliranne kirjoitti:Taitaa olla valittuna pienin teho. Muistelisin webastossa olevan 5 portainen tehon valinta ?.
Sitä minä Hartikaisen tiskiltä kävin kysymässä mutta siellä sanoi setä, että kyllä se alkuun täysillä pyörii.

Täytynee antaa tohottaa sen tässä jossain vaiheessa vähän pidempään, saattaahan se nokinenkin toki olla. Uskaltaakohan sitä palopesää mennä aukomaan ja putsaamaan, ruuvithan on totta kai hyvin kiinni? :)
W210 320 CDI Avantgarde '02
W115 200 Automatic '76
ex. W124 250D Automatic '92
ex. W124 300D '85
ex. W124 300E Automatic '86
ex. S123 300TDT '77/'83
Vastaa Viestiin