Terve!
Eli autona on W210 280 T 4-Matic ja vuosimalli 1998. Mittarissa noin 230 tkm.
Pari vuotta on ollut ongelmia käynnistyksen kanssa. Startti pyörähtää, mutta niin lyhyen aikaa ettei käynnisty. Yleensä toisella yrityksellä hörähtää heti käyntiin, mutta starttaus on selkeästi pidempi. Aluksi ongelma ilmeni noin kerran kuukaudessa, mutta pikkuhiljaa tiheämmin ja nyt ongelmia on joka päivä. Lisäksi nyt starttia joutuu välillä pyörittämään useamman kerran ennen kuin hörähtää käyntiin.
Autoa on käytetty parilla korjaamolla ja seuraavat osat on vaihdettu ilman muutoksia:
-startti
-akku
-joku startin rele?
-molempien virta-avaimien paristot
Lieneekö jollain muulla ollut samoja ongelmia ja jos on niin millä niistä päästiin eroon?
EDIT: Alla linkki samanlaisesta ongelmasta
http://www.youtube.com/watch?v=sk_RS8o2gbA" onclick="window.open(this.href);return false;
W210 Käynnistyksessä ongelmia
Re: W210 Käynnistyksessä ongelmia
Kyllä, ja on tälläkin hetkellä. Toki pahempana kuin sinulla, ja 220CDi farmarissa.. Virtalukko ei edes hyväksy avainta suoraan, vaan pitää taivuttaa hiukan rattiin päin jolloin rattilukko aukeaa ja virrat saa päälle.. Sitten kun koittaa startata niin tekee juuri niinkun videossa.. Joskus monta kertaa ennen kuin suvaitsee jysähtää hyrskyttämään.. En oikeastaan tiedä, missä vika on mutta luulisin että virtalukko tai avain tai jopa molemmat tekee kuolemaa...
Nyt olisikin sitten kiva joltain tietävältä saada apua/diaknoosia ja
Esim voiko jostain purkuautosta vaihtaa avaimet ja lukon, voiko virtalukon ja avaimen naarmuisen signaali pinnan kiillottaa jollakin ja auttaako moinen toimintaan?
Apuja tarvitaan näköjään me molemmat :/
Nyt olisikin sitten kiva joltain tietävältä saada apua/diaknoosia ja
Esim voiko jostain purkuautosta vaihtaa avaimet ja lukon, voiko virtalukon ja avaimen naarmuisen signaali pinnan kiillottaa jollakin ja auttaako moinen toimintaan?
Apuja tarvitaan näköjään me molemmat :/
Köyhillä on kiire...
Re: W210 Käynnistyksessä ongelmia
Kulkeekos siitä avaimesta autolle jotain tietoa infrapunalla joka aukaisee virtalukon yms.? Muistelen joskus lukeneeni että ns. älyavain lopettaa toimintansa siksi kun avaimeen pääsee pölyä joka estää/heikentää sen infrapunavalotiedon kulkeutumisen perille asti? Hmmmm olikos avaimessa se pölyongelma vai auton tunnistuspuolella??? En muista tarkkaan mutta joku varmasti muistaa. Muistaakseni jommasta kummasta piti purkaa ja puhdistaa valojoteen päät?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: W210 Käynnistyksessä ongelmia
Oisko tuosta jotain apua?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&p=748514" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&p=748514" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 Käynnistyksessä ongelmia
Googlea käyttämällä löytyi viestiketju joka liittyy videoon. Ymmärtääkseni ongelma on ratkennut siinä tapauksessa maadotusten putsaamisella, jonkun maapiuhan vaihtamisella ja uudella akulla.
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... issue.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Omassa autossa moottorin maadoitusjohto on jo vaihdetttu ja samoin akku, mutta täytynee käydä muut maadoitukseen liittyvät johdot läpi. Mainitaan vielä, että meidän tapauksessa virtalukko tuntuu toimivan muuten ihan täydellisesti. Aina kun avaimen laittaa reikään kuuluu ääni ja avain kääntyy normaalisti ja samoin pois ottaessa. Tosin Veho on kyllä ehdottanut myös virtalukon vaihtoa, mutta jatketaan aluksi maadoitusten tarkastuksilla.
Jos on vinkkiä mahdollisista maadoituspaikoista mitkä kannattaa tarkastaa, niin neuvoja otetaan mielellään vastaan.
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... issue.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Omassa autossa moottorin maadoitusjohto on jo vaihdetttu ja samoin akku, mutta täytynee käydä muut maadoitukseen liittyvät johdot läpi. Mainitaan vielä, että meidän tapauksessa virtalukko tuntuu toimivan muuten ihan täydellisesti. Aina kun avaimen laittaa reikään kuuluu ääni ja avain kääntyy normaalisti ja samoin pois ottaessa. Tosin Veho on kyllä ehdottanut myös virtalukon vaihtoa, mutta jatketaan aluksi maadoitusten tarkastuksilla.
Jos on vinkkiä mahdollisista maadoituspaikoista mitkä kannattaa tarkastaa, niin neuvoja otetaan mielellään vastaan.
Re: W210 Käynnistyksessä ongelmia
Maadoituksia putsattu, mutta vika edelleen jäljellä.
Seurailin kierroslukumittaria käynnistyksen yhteydessä. Vian ollessa päällä kierroslukumittari pompahtaa välillä noin 2000 rpm ja välillä ei liikahda lainkaan, eikä auto käynnisty. Normaalin käynnistyksen yhteydessä mittari käyttäytyy loogisesti.
Nyt epäilyttää, että startti luulee auton jo käynnistyneen ja siksi pyöriminen loppuu liian aikaisin. Mistä anturista tulee tieto moottorin pyörintänopeudesta? Kampiakselin asentotunnistin vai joku muu?

Seurailin kierroslukumittaria käynnistyksen yhteydessä. Vian ollessa päällä kierroslukumittari pompahtaa välillä noin 2000 rpm ja välillä ei liikahda lainkaan, eikä auto käynnisty. Normaalin käynnistyksen yhteydessä mittari käyttäytyy loogisesti.
Nyt epäilyttää, että startti luulee auton jo käynnistyneen ja siksi pyöriminen loppuu liian aikaisin. Mistä anturista tulee tieto moottorin pyörintänopeudesta? Kampiakselin asentotunnistin vai joku muu?
Re: W210 Käynnistyksessä ongelmia
Kampuran anturilta tosiaan tulee kiekka mittarille tieto ja toi sykäys voisi kertoa myös eculle että pulssia tulee reilusti eli auto käy..tää on olettamusta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-