Eli millainen operaatio on manuuaalilaatikon öljynvaihto? Mitä öljyä ja onko perushommaa tyyliin vanhat pois ja uudet tilalle? Onko selkeästi tyhejnnysroppu ja täyttöaukko löydettävissä?
Marko
Viton manuaalilaatikon öljynvaihto
Viton manuaalilaatikon öljynvaihto
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Re: Viton manuaalilaatikon öljynvaihto
Sieltä vaihdelaatikon pelkääjän puolelta tyhjennys/ täyttötulpat löytyy. Ole hyvin varovainen tulpan kanssa pyöristyy todella helposti. Muistaakseni 17mm kärkihylsy käy. Kun hankit hylsun, niin hanki lyhyt malli ettei pääsee heilumaan väännön aikana. Ittellä pääsi pyöristymään. Ny on kahdesti muun huollon aikana kokeiltu hitsata pulttia sinne, että saisi auki, mutta ei ole kestänyt. Voi olla, että ainoa vaihtoehto on porata uusi poistoaukko uudella tulpalla. Jos jollain on kokemusta tälläisesta ongelmasta, nii otan vinkkejä vastaan!!
Re: Viton manuaalilaatikon öljynvaihto
Muistaakseni ne proput on kartioita, joten kiristys kepeällä kädellä.
Re: Viton manuaalilaatikon öljynvaihto
Riippuu toki onko etuveto vai takaveto että kummalla puolen roput on. Manuaali Vitoja olen sen verran vähän rassannu etten tiedä viton ropun kokoa mutta yleensä nuo mersuissa on 14mm kuusiokoloja. Tyhjennys tietenkin lootan alaosasta ja täyttöä niin kauan että täyttö/tarkastusreiästä alkaa valumaan öljyä. Sitten annat liikojen valua pois ja roppu kiinni. Tiukalle ei tosiaan tarvihe laittaa. Vaikka ei olis kartio niin momentit on luokkaa 40-50Nm mutta jos on kartio niin vähemmän. Jos on takaveto niin lyhyt hylsy pitää olla senkin takia että se mahtuu ropun päähän. Ite oon monesti joutunu lyömään hylsystä kuusiokolo-osan irti ja vääntämään lista-avaimen kanssa auki.
Tuohon ropun jumittumiseen: laita mahollisimman tiukka hylsy roppuun paikalleen ja hitsaa isolla virralla kiinni. Pitäis aueta.
Tuohon ropun jumittumiseen: laita mahollisimman tiukka hylsy roppuun paikalleen ja hitsaa isolla virralla kiinni. Pitäis aueta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Viton manuaalilaatikon öljynvaihto
Ja ensin kannattaa aukaista se täyttöproppu
Haulla pitäisi löytyä kyllä lisää öljynvaihtojuttua. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 39&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Haulla pitäisi löytyä kyllä lisää öljynvaihtojuttua. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 39&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;