Otettiin ilmapumppu kokonaan pois ja tukittiin pakokanavien reiät tulpilla. Pitäisikö jotain muuta tehdä lisäksi ettei rekisteröintikatsastus tökkisi päästöihin? Katit on paikallaan , muttei mitään tietoa ovatko ne hengissä. Pakoputkien päät ovat kyllä aika nokiset....
-85 380 sl lambdan toiminta
-85 380 sl lambdan toiminta
Mitä tuo lambda ohjaa näissä? Onko lisäilmapumppu ainut asia vai vaikuttaako se myös jotenkin seoksiin?
Otettiin ilmapumppu kokonaan pois ja tukittiin pakokanavien reiät tulpilla. Pitäisikö jotain muuta tehdä lisäksi ettei rekisteröintikatsastus tökkisi päästöihin? Katit on paikallaan , muttei mitään tietoa ovatko ne hengissä. Pakoputkien päät ovat kyllä aika nokiset....
Otettiin ilmapumppu kokonaan pois ja tukittiin pakokanavien reiät tulpilla. Pitäisikö jotain muuta tehdä lisäksi ettei rekisteröintikatsastus tökkisi päästöihin? Katit on paikallaan , muttei mitään tietoa ovatko ne hengissä. Pakoputkien päät ovat kyllä aika nokiset....
Re: -85 380 sl lambdan toiminta
Lambdalla ei ole lisäilmapumpun kanssa tuon taivallista tekoa... Lambda ohjaa K-Jetronicin seoksia. Mikäli systeemi toimii niinkuin pitää, menee tuos systeemin komeasti vähäpäästöisyydestäkin läpi. Ainut tapa tietää päästöt varmasti, on mitata ne, valitettavasti.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: -85 380 sl lambdan toiminta
Hö. Luulin , että just lambda kertoo , milloin tarvitaan lisää ilmaa jotta katti polttaa paremmin. Mikä tuota ilmapunppua sitten säätää?
Re: -85 380 sl lambdan toiminta
Lisäilmapumppu toimii vain kylmällä konella lisäten ilmaa pakokaasuun, jotta katti lämpenee nopeammin, muuta virkaa sillä ei ole. Yksi alipaineventtiili ja lämpöanturi sitä ohjaa. Poistitko imusarjan, jotta sait tukittua pakosarjojen kanvat, vai miten sen teit?
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: -85 380 sl lambdan toiminta
Juu.
Kone oli paloina , kun oli taas tämmöinen ketjuhyppytapaus. Ohjain murentunut ja joutunut ketjun väliin. Toisen puolen
imuventtiilit oli senverran länässä , että piti vaihtaa. Samalla noi reiät tukin sorvatuilla puikoilla. Olivat tosin noella tukitut valmiiksi , kun pumpun putkisto oli karstaa ja ruostetta täynnä.
Kone oli paloina , kun oli taas tämmöinen ketjuhyppytapaus. Ohjain murentunut ja joutunut ketjun väliin. Toisen puolen
imuventtiilit oli senverran länässä , että piti vaihtaa. Samalla noi reiät tukin sorvatuilla puikoilla. Olivat tosin noella tukitut valmiiksi , kun pumpun putkisto oli karstaa ja ruostetta täynnä.
Re: -85 380 sl lambdan toiminta
Eiköhän se toimi, itse olen käyttänyt M8 stoppiruuveja, kierteet kun tekee ensin niin pysyy...
timppa
timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.



