W211 talvella

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Petri1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Pe 29.06.2012 19:08
Paikkakunta: Helsinki

W211 talvella

Viesti Kirjoittaja Petri1 »

Yllätyin tänään, miten hyvä ajaa lumella ja jäällä. Yleensä tottunut takavetoihin, millä jää jumiin. Mersulla ei ole sitä ongelmaa.
Avatar
OskuV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 05.02.2011 01:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: W211 talvella

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Jää sekin jumiin, mutta ihan kelpo talviauto se on. Varsinkin rautajousilla. Ajonvakautus on tehokas olematta silti liian agressiivinen.
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 talvella

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

OskuV kirjoitti:Jää sekin jumiin, mutta ihan kelpo talviauto se on. Varsinkin rautajousilla. Ajonvakautus on tehokas olematta silti liian agressiivinen.
Mielestäni se on vielä parempi talviauto ilmajousilla, kun sitä saa nostettua vähän ylöspäinkin tarvittaessa. Ja ajonvakautus on tosiaan tehokas, mutta minun makuuni myös aika aggressiivinen.

Tänään jäin tosiaan jumiin, kun yritin puskea läpi 20m pitkästä ja 50cm korkeasta nietoksesta. Ei mennyt kuin puoliväliin, tosin oma moka kun olin unohtanut nostaa ylös, poistaa luistoneston päältä ja laittaa pyyhkimet täysille. Onneksi sain sen peruutettua pois, mikä tosin sekin vaati hieman askartelua.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
märssu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Su 12.03.2006 09:49
Paikkakunta: keskeinen pohojanmaa

Re: W211 talvella

Viesti Kirjoittaja märssu »

Petri1 kirjoitti:Yllätyin tänään, miten hyvä ajaa lumella ja jäällä. Yleensä tottunut takavetoihin, millä jää jumiin. Mersulla ei ole sitä ongelmaa.
Ja nopeasti lämmin sisältä, sitä arvostan. :thumbup:
Pihassa muutama vanha tähtinokka
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 talvella

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

tj86430 kirjoitti:
OskuV kirjoitti:Jää sekin jumiin, mutta ihan kelpo talviauto se on. Varsinkin rautajousilla. Ajonvakautus on tehokas olematta silti liian agressiivinen.
Mielestäni se on vielä parempi talviauto ilmajousilla, kun sitä saa nostettua vähän ylöspäinkin tarvittaessa. Ja ajonvakautus on tosiaan tehokas, mutta minun makuuni myös aika aggressiivinen.

Tänään jäin tosiaan jumiin, kun yritin puskea läpi 20m pitkästä ja 50cm korkeasta nietoksesta. Ei mennyt kuin puoliväliin, tosin oma moka kun olin unohtanut nostaa ylös, poistaa luistoneston päältä ja laittaa pyyhkimet täysille. Onneksi sain sen peruutettua pois, mikä tosin sekin vaati hieman askartelua.
Nelivedolla pääsee niin pahaan paikkaan, ettei pois pääse kuin traktorilla vetämällä.
Itse pitäisin maavaran tavallisena ja vasta kun auto jää pohjasta kiinni, nostaisin korin ylös.
Sitten äkkiä takaisin pitävälle maalle.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1956
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: W211 talvella

Viesti Kirjoittaja tony »

Meni kuin juna Kirkkonummen auraamatonta hiekkatietä :lol: alusta ylhäällä ja vielä 245-45/18" KITKOILLA. Paluusta en puhu mitään :silent: kun oltiin veneen nostossa 6h ja lunta oli satannu 30cm lisää... :wtf: Audi Quattro A6 teki polkua, ja takaskin pääsin isolle tielle... :wave: Tuo lämmitys on kyllä mukava, kun muutaman minuutin päästä puskee jo lämpöstä kabiiniin. :clap:
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
OskuV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 05.02.2011 01:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: W211 talvella

Viesti Kirjoittaja OskuV »

tj86430 kirjoitti:
OskuV kirjoitti: Jää sekin jumiin, mutta ihan kelpo talviauto se on. Varsinkin rautajousilla. Ajonvakautus on tehokas olematta silti liian agressiivinen.
Mielestäni se on vielä parempi talviauto ilmajousilla, kun sitä saa nostettua vähän ylöspäinkin tarvittaessa.
Toimiessaan ilmajousitus saattaa olla ihan jees... :roll:
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W211 talvella

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

OskuV kirjoitti: Toimiessaan ilmajousitus saattaa olla ihan jees... :roll:
Nimenomaan ja varsinkin talvella ja vieläpä kovassa pakkasessa :D
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
OskuV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 05.02.2011 01:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: W211 talvella

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Jep. Siinä vaiheessa kun auto on tontissa niin ei paljoa naurata. Voihan sillä tietysti hoitaa aurausbinsneksiä, etenkin jos autossa on faceliftin V-keula. Siitä se ajatus sitten lähti.... :D
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1162
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 talvella

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Ajonvakautus on todellakin tarkka, miltei liiankin. Nopea lämpeäminen on myös iso plussa, hyvät lämpöeristeet konehuoneessa myös pitävät lämmön pitkään :thumbup:
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Vastaa Viestiin