W211 talvella
W211 talvella
Yllätyin tänään, miten hyvä ajaa lumella ja jäällä. Yleensä tottunut takavetoihin, millä jää jumiin. Mersulla ei ole sitä ongelmaa.
Re: W211 talvella
Jää sekin jumiin, mutta ihan kelpo talviauto se on. Varsinkin rautajousilla. Ajonvakautus on tehokas olematta silti liian agressiivinen.
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Re: W211 talvella
Mielestäni se on vielä parempi talviauto ilmajousilla, kun sitä saa nostettua vähän ylöspäinkin tarvittaessa. Ja ajonvakautus on tosiaan tehokas, mutta minun makuuni myös aika aggressiivinen.OskuV kirjoitti:Jää sekin jumiin, mutta ihan kelpo talviauto se on. Varsinkin rautajousilla. Ajonvakautus on tehokas olematta silti liian agressiivinen.
Tänään jäin tosiaan jumiin, kun yritin puskea läpi 20m pitkästä ja 50cm korkeasta nietoksesta. Ei mennyt kuin puoliväliin, tosin oma moka kun olin unohtanut nostaa ylös, poistaa luistoneston päältä ja laittaa pyyhkimet täysille. Onneksi sain sen peruutettua pois, mikä tosin sekin vaati hieman askartelua.
Re: W211 talvella
Ja nopeasti lämmin sisältä, sitä arvostan.Petri1 kirjoitti:Yllätyin tänään, miten hyvä ajaa lumella ja jäällä. Yleensä tottunut takavetoihin, millä jää jumiin. Mersulla ei ole sitä ongelmaa.

Pihassa muutama vanha tähtinokka
Re: W211 talvella
Nelivedolla pääsee niin pahaan paikkaan, ettei pois pääse kuin traktorilla vetämällä.tj86430 kirjoitti:Mielestäni se on vielä parempi talviauto ilmajousilla, kun sitä saa nostettua vähän ylöspäinkin tarvittaessa. Ja ajonvakautus on tosiaan tehokas, mutta minun makuuni myös aika aggressiivinen.OskuV kirjoitti:Jää sekin jumiin, mutta ihan kelpo talviauto se on. Varsinkin rautajousilla. Ajonvakautus on tehokas olematta silti liian agressiivinen.
Tänään jäin tosiaan jumiin, kun yritin puskea läpi 20m pitkästä ja 50cm korkeasta nietoksesta. Ei mennyt kuin puoliväliin, tosin oma moka kun olin unohtanut nostaa ylös, poistaa luistoneston päältä ja laittaa pyyhkimet täysille. Onneksi sain sen peruutettua pois, mikä tosin sekin vaati hieman askartelua.
Itse pitäisin maavaran tavallisena ja vasta kun auto jää pohjasta kiinni, nostaisin korin ylös.
Sitten äkkiä takaisin pitävälle maalle.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 talvella
Meni kuin juna Kirkkonummen auraamatonta hiekkatietä
alusta ylhäällä ja vielä 245-45/18" KITKOILLA. Paluusta en puhu mitään
kun oltiin veneen nostossa 6h ja lunta oli satannu 30cm lisää...
Audi Quattro A6 teki polkua, ja takaskin pääsin isolle tielle...
Tuo lämmitys on kyllä mukava, kun muutaman minuutin päästä puskee jo lämpöstä kabiiniin. 





S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: W211 talvella
Toimiessaan ilmajousitus saattaa olla ihan jees...tj86430 kirjoitti:Mielestäni se on vielä parempi talviauto ilmajousilla, kun sitä saa nostettua vähän ylöspäinkin tarvittaessa.OskuV kirjoitti: Jää sekin jumiin, mutta ihan kelpo talviauto se on. Varsinkin rautajousilla. Ajonvakautus on tehokas olematta silti liian agressiivinen.

1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Re: W211 talvella
Nimenomaan ja varsinkin talvella ja vieläpä kovassa pakkasessaOskuV kirjoitti: Toimiessaan ilmajousitus saattaa olla ihan jees...

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 talvella
Jep. Siinä vaiheessa kun auto on tontissa niin ei paljoa naurata. Voihan sillä tietysti hoitaa aurausbinsneksiä, etenkin jos autossa on faceliftin V-keula. Siitä se ajatus sitten lähti.... 

1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Re: W211 talvella
Ajonvakautus on todellakin tarkka, miltei liiankin. Nopea lämpeäminen on myös iso plussa, hyvät lämpöeristeet konehuoneessa myös pitävät lämmön pitkään 

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi