EGR:n poisto
EGR:n poisto
Hei.
Onko kenelläkään kokemusta EGR venttiilin poistamisesta
vastuksen ja diodien kanssa?
Imusarjassa olevien läppien moottorin (V6 CDI) ohitushan
onnistuu vastuksella (ei mene vikatilaan), mutta EGR
käsittääkseni vaatii myös diodin/diodeja...
Tietoa löytyy verkosta aika vähän.
Yksi linkki löytyi.
http://mbworld.org/forums/e-class-w210/ ... e-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko kenelläkään kokemusta EGR venttiilin poistamisesta
vastuksen ja diodien kanssa?
Imusarjassa olevien läppien moottorin (V6 CDI) ohitushan
onnistuu vastuksella (ei mene vikatilaan), mutta EGR
käsittääkseni vaatii myös diodin/diodeja...
Tietoa löytyy verkosta aika vähän.
Yksi linkki löytyi.
http://mbworld.org/forums/e-class-w210/ ... e-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Re: EGR:n poisto
Oikeasti se ei onnistu muuta kun softan muutoksella voihan noita diodi virityksiä koittaa. Olen nähnyt noita virityksiä jotka on rikkonut ecun 

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: EGR:n poisto
UK foorumillakin ovat noita väsäilleet, väittävät toimivan (en ole jaksanut lukea miten todellisuudessa tehdään) mutta itselläkin epäilevä kanta on. Miksi ei teetä softalla samalla kun laitta vähän vääntöö...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: EGR:n poisto
Moi.
Olen samaa mieltä että softasta poisto on paras vaihtoehto,
mutta EGR-Venttiilit (moottorit) useissa malleissa joutuu
jättämään paikoilleen, muuten menee vikatilaan.
Softa muutos jossa EGR:t voisi fyysisesti poistaa on käsittääkseni
aika vaikea...
Softasta tietävät voisivat valaissa?
Onko siis mahdollista "huijata" ECU:a jotta ei menisi
vikatilaan, jos EGR-Venttilit/moottori on hajalla?
Olen samaa mieltä että softasta poisto on paras vaihtoehto,
mutta EGR-Venttiilit (moottorit) useissa malleissa joutuu
jättämään paikoilleen, muuten menee vikatilaan.
Softa muutos jossa EGR:t voisi fyysisesti poistaa on käsittääkseni
aika vaikea...
Softasta tietävät voisivat valaissa?
Onko siis mahdollista "huijata" ECU:a jotta ei menisi
vikatilaan, jos EGR-Venttilit/moottori on hajalla?
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Re: EGR:n poisto
ei tuo softa muutos ole vaikea nm Tuikku tietää. tuohon en enempää kommentoi.Terkele kirjoitti:Moi.
Olen samaa mieltä että softasta poisto on paras vaihtoehto,
mutta EGR-Venttiilit (moottorit) useissa malleissa joutuu
jättämään paikoilleen, muuten menee vikatilaan.
Softa muutos jossa EGR:t voisi fyysisesti poistaa on käsittääkseni
aika vaikea...
Softasta tietävät voisivat valaissa?
Onko siis mahdollista "huijata" ECU:a jotta ei menisi
vikatilaan, jos EGR-Venttilit/moottori on hajalla?
On noilla diodi virityksillä joka huijaa ecua, mutta on vaarana, että ecu kyrvähtää
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: EGR:n poisto
Pakokaasun kierrätys on käsittääkseni helpohko säätää
softassa nollaan, mutta koko kierrätyslaitteiden poisto
hankalampaa?
Näin olen kuullut, tiedän hyvin vähän moottorinohjauksesta
softassa nollaan, mutta koko kierrätyslaitteiden poisto
hankalampaa?
Näin olen kuullut, tiedän hyvin vähän moottorinohjauksesta

Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Re: EGR:n poisto
on erittäin paljon hankalampaa kyseisessä mallissaTerkele kirjoitti:Pakokaasun kierrätys on käsittääkseni helpohko säätää
softassa nollaan, mutta koko kierrätyslaitteiden poisto
hankalampaa?
Re: EGR:n poisto
Joo, niin on, isotöisempi toimenpide.xr kirjoitti:on erittäin paljon hankalampaa kyseisessä mallissaTerkele kirjoitti:Pakokaasun kierrätys on käsittääkseni helpohko säätää
softassa nollaan, mutta koko kierrätyslaitteiden poisto
hankalampaa?
Miksi se pitäisi pois ottaa.
Riittäisikkö, jos vaan vikatilan rajoja siirtelisi siten, ettei mene sen takia vikatilaan ?
Silloin se voisi olla (vaikkapa katsastusta varten) paikoillaan fyysillisesti, mutta ei toiminnassa.
Riittää jos ei vaan ole (johdotkaan) oikosessa, jottei polta ecua.
Siinä ei kyllä ole mielestäni oikein mitään mieltä maksaa softaajalle muutamaa satasta siitä egr,n poisnaplaamisesta, samalla rahalla saa varmasti toimivan tilalle.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: EGR:n poisto
Kiitos vastauksista.
Autosta (S400CDI) löytyy *:la vikakoodi P2024 "tarkista rakenneosa Y27/9 (pakokaasujen takaisinkierrätyksen säädin vasen)
Säädin ilmoittaa viasta (ilmoitus maadotusliipaisun välityksellä)
Ja sama myös oikealla puolella.
Softasta on kierrätys poistettu.
Riittääkö rajojen siirtely poistamaan vikatilan?
Ja olen huomannut että ko. autoon ei parilla sadalla saa
muuta kuin tankin täyteen
Autosta (S400CDI) löytyy *:la vikakoodi P2024 "tarkista rakenneosa Y27/9 (pakokaasujen takaisinkierrätyksen säädin vasen)
Säädin ilmoittaa viasta (ilmoitus maadotusliipaisun välityksellä)
Ja sama myös oikealla puolella.
Softasta on kierrätys poistettu.
Riittääkö rajojen siirtely poistamaan vikatilan?
Ja olen huomannut että ko. autoon ei parilla sadalla saa
muuta kuin tankin täyteen

Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Re: EGR:n poisto
.
Ensiksikin, 400cdi ei ole V6, mistä alunperin oli kyse.
Toiseksi tuossa moottorissa on Temicin ecu, eikä sitä sitten muissa olekkaan.
Temicin ohjelmasta ei kukaan osaa vikatilan rajoja muuttaa.
Onko tuo herja siis maadoitushäiriöstä ?
Jos on, niin kannattaisikko johdotukset ensin katsoa.
Kun nyt oikein kaivelen muististani, niin jostain tuon tapaisesta kyllä piti päästä eroon kierrätyksen deaktivoimisella, en muista tarkkaan.
Mutta oliko Tompin autossa ja jossain toisessakin foorumilaisen nelistasessa samankaltaista häiriötä ...
Saattaa kyllä olla, että puhun läpiäkin päähäni, en muista.
Ensiksikin, 400cdi ei ole V6, mistä alunperin oli kyse.
Toiseksi tuossa moottorissa on Temicin ecu, eikä sitä sitten muissa olekkaan.
Temicin ohjelmasta ei kukaan osaa vikatilan rajoja muuttaa.
Onko tuo herja siis maadoitushäiriöstä ?
Jos on, niin kannattaisikko johdotukset ensin katsoa.
Kun nyt oikein kaivelen muististani, niin jostain tuon tapaisesta kyllä piti päästä eroon kierrätyksen deaktivoimisella, en muista tarkkaan.
Mutta oliko Tompin autossa ja jossain toisessakin foorumilaisen nelistasessa samankaltaista häiriötä ...
Saattaa kyllä olla, että puhun läpiäkin päähäni, en muista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: EGR:n poisto
Kiitos taas.
Se V6:n vastus oli tarkoitettu vain esimerkiksi.
Olen tosi huono sähkö(kin) hommissa, joten jos joku
vaan muistaisi ko. ongelmaa kaikki apu otetaan kiitollisena
vastaan
Kyllä, autossa on temec:n moottorinohjaus, valitettavasti
Säädin ilmoittaa viasta (ilmoitus maadotusliipaisun välityksellä) mitä ihmettä tuokin tarkoittaa?
Se V6:n vastus oli tarkoitettu vain esimerkiksi.
Olen tosi huono sähkö(kin) hommissa, joten jos joku
vaan muistaisi ko. ongelmaa kaikki apu otetaan kiitollisena
vastaan

Kyllä, autossa on temec:n moottorinohjaus, valitettavasti

Säädin ilmoittaa viasta (ilmoitus maadotusliipaisun välityksellä) mitä ihmettä tuokin tarkoittaa?
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Re: EGR:n poisto
Vastaan itse-itselleni.
Mutta jos jollain samoja ongelmia tulevaisuudessa...
Moottori siis on 400 cdi (OM628)
Vika johtui EGR:n kuluneesta "kiskosta" jota moottori liikuttaa.
Venttiilit liikkuivat, mutta kun *:la ajeli auki-kiinni, niin
näkyi selvä jumittuminen.
Hyvä puhdistus, reunojen ym. pyöristys ja kuumankestävää
rasvaa ja taas toimii!
Jos venttiilit on poistettu ja moottorit ns. pyörivät tyhjää,
täytyy asentaa stoppari, muuten pyörähtää ympäri =>vikatila.
Se vastuksella EGR:n käytöstä poistaminen vaatii sähkö
osaamista jota itselläni ei ole.
Mutta EGR:n moottorille tulee ECU:ta 3.kohtoa, + - ja
käsittääkseni ohjaus/asentotieto tjs. ~3-4V.
Jos joku on ko. ohjausta "huijannut" vinkit otetaan
kiitollisena vastaan.
Mutta jos jollain samoja ongelmia tulevaisuudessa...
Moottori siis on 400 cdi (OM628)
Vika johtui EGR:n kuluneesta "kiskosta" jota moottori liikuttaa.
Venttiilit liikkuivat, mutta kun *:la ajeli auki-kiinni, niin
näkyi selvä jumittuminen.
Hyvä puhdistus, reunojen ym. pyöristys ja kuumankestävää
rasvaa ja taas toimii!
Jos venttiilit on poistettu ja moottorit ns. pyörivät tyhjää,
täytyy asentaa stoppari, muuten pyörähtää ympäri =>vikatila.
Se vastuksella EGR:n käytöstä poistaminen vaatii sähkö
osaamista jota itselläni ei ole.
Mutta EGR:n moottorille tulee ECU:ta 3.kohtoa, + - ja
käsittääkseni ohjaus/asentotieto tjs. ~3-4V.
Jos joku on ko. ohjausta "huijannut" vinkit otetaan
kiitollisena vastaan.
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Re: EGR:n poisto
lue tuolta juttua tuosta vastus viritelnästä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... e&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... e&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: EGR:n poisto
Kiitos linkistä, oli mielenkiintoine juttu.
Eli, se mitä ajoin takaa oli että, jos softasta on jo poistettu
pakokaasujen kierrätys, ja sen jälkeen tulee vikaa EGR:n
on mahdollista "poistaa" se käytöstä vastuksen kanssa.
Vaihtoehto on tietysti hankkia uusi tai käytetty EGR, mutta
joissain malleissa (esim. 400cdi) käytettytkin maksaa
~500€ joten 1€ vastus voisi olla hyvin varteenotettava
vaihtoehto.
Eli, se mitä ajoin takaa oli että, jos softasta on jo poistettu
pakokaasujen kierrätys, ja sen jälkeen tulee vikaa EGR:n
on mahdollista "poistaa" se käytöstä vastuksen kanssa.
Vaihtoehto on tietysti hankkia uusi tai käytetty EGR, mutta
joissain malleissa (esim. 400cdi) käytettytkin maksaa
~500€ joten 1€ vastus voisi olla hyvin varteenotettava
vaihtoehto.
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Re: EGR:n poisto
tarkoittaa sitä että säädin ei pysty toteuttamaan pyydettyä asentoa ja raportoi viasta vetämällä ohjauspinninsä maihin.Terkele kirjoitti:Kiitos taas.
Säädin ilmoittaa viasta (ilmoitus maadotusliipaisun välityksellä) mitä ihmettä tuokin tarkoittaa?
S211.216
Re: EGR:n poisto
Mulla tuo sama vika ja osa maksaa 570 e koodi 2511-001 y27/9 (pakokaasujen takaisinkierrätyksen säädin vasen ) on paskana .Asennus päälle ..Pahuksen kallis remppa ,,Diissel mese mulla 2 litranen jotensaki ..Löyytyykö mistään halvempaa säädintä ..
Re: EGR:n poisto
Jos joku tuohon mun edelliseen 570 e säädin asiaan ossaa vastata ..osoitteeni on keijo.iltanen@dnainternet.net
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: EGR:n poisto
Laitakeke11 kirjoitti:Jos joku tuohon mun edelliseen 570 e säädin asiaan ossaa vastata ..osoitteeni on keijo.iltanen@dnainternet.net
Mikä auto, ikä, kone, laatiko,
Niin voi löytyä ratkaisuja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: EGR:n poisto
Onkos näissä CDI laitteissa kierrätyksen aloitus kytköksissä moottorilämpöön? Eli ei kierrätetä jos mosa on kylmä? Jos on näin niin älyääkö ECU ilmoittaa jotain muuta vikakoodia jos järjestää ECU:lle tiedon että moottori on aina ns. kylmä vaikka mosa olisikin normilämmössä?
Tuohon lankkuun tein just nuin että manipulon vastuksella "ECU:lle" menevää moottorilämötietoa. ECU luulee et mosa on aina ns. kylmä --> sit salli plommeja ja muita mekaanisia muutoksia. Lankussa on se hyvä puoli et EGR:n toiminnalle on ihan oma lämpötila-anturi. Manipulointi ei siis vaikuta mihinkään muuhun toimintoon.
Koitin alkuun vaikka minkälaista maipulointia. Vaikka on vm93 niin ei sallinu pienintäkään muutosta. Ahdot loppu. No sit keksin tuon kikan. Vikavalvonta on tilanteelle jos lämpöanturijohdon nyppää pois --> ECU:lla ko jännite nousee kattoon --> ECU tulkitsee et anturi on rikki mutta kun väliin laittaa vastuksen niin ECU on tyytyväinen.
Tuohon lankkuun tein just nuin että manipulon vastuksella "ECU:lle" menevää moottorilämötietoa. ECU luulee et mosa on aina ns. kylmä --> sit salli plommeja ja muita mekaanisia muutoksia. Lankussa on se hyvä puoli et EGR:n toiminnalle on ihan oma lämpötila-anturi. Manipulointi ei siis vaikuta mihinkään muuhun toimintoon.
Koitin alkuun vaikka minkälaista maipulointia. Vaikka on vm93 niin ei sallinu pienintäkään muutosta. Ahdot loppu. No sit keksin tuon kikan. Vikavalvonta on tilanteelle jos lämpöanturijohdon nyppää pois --> ECU:lla ko jännite nousee kattoon --> ECU tulkitsee et anturi on rikki mutta kun väliin laittaa vastuksen niin ECU on tyytyväinen.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: EGR:n poisto
Osittain kyllä.Jari Ke kirjoitti:Onkos näissä CDI laitteissa kierrätyksen aloitus kytköksissä moottorilämpöön? Eli ei kierrätetä jos mosa on kylmä? Jos on näin niin älyääkö ECU ilmoittaa jotain muuta vikakoodia jos järjestää ECU:lle tiedon että moottori on aina ns. kylmä vaikka mosa olisikin normilämmössä?...
Ei tarvi lämpötila tiedolle varsinaisesti tehdä mitään, riittää kun kierrätyksen aloituslämpöä muuttaa vaikka toiselle sadalle.
Bochin ecuisissa voi jotain keinoja käyttää, mutta 400cdi,ssä on Temicin tekele, josta ei oikein kukaan tiedä paljon mitään.
Temicissä vaikeus alkaa jo ihan luku/kirjoitus tapahtumasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: EGR:n poisto
tuo 400cdi temic kokeilujen mukaan toimii vaikka nyppää ilmamassa mittarien johdot irti
ei mee vikatilaan vetää ja vaihtaa kuitenkin ihan normaalisti kummallinen rekkules
ei mee vikatilaan vetää ja vaihtaa kuitenkin ihan normaalisti kummallinen rekkules
Re: EGR:n poisto
xr kirjoitti:tuo 400cdi temic kokeilujen mukaan toimii vaikka nyppää ilmamassa mittarien johdot irti
ei mee vikatilaan vetää ja vaihtaa kuitenkin ihan normaalisti kummallinen rekkules
No missäs on se anturi joka kertoo moottorilämmöt ECU:n EGR -toiminnalle vai onko sellaista omaa ollenkaan? Jos on ihan oma ninkuin lankussa on niin sit vaan sen anturin toimintakäppyrä esille ja sopiva manipulointi sille ?? E: Jos sitä ei ole niin sitte mittaus ohmipuntarilla kylmänä (pitää tietää lohkon lämpö) sit kuumana sama homma (pitää tietää lohkon lämpö) --> Saa osapuilleen selville anturin toimintakäyrän --> saa mitoitetuksi oikean vastuksen.
Lankussa on niin et mitä suurempi vastus niin sitä kovempi pakkanen

Jos anturin toiminto on toistepäin (mitä epäilen) niin sitte vastus rinnalle joka lie on sit tarkempi mitoittaa

Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: EGR:n poisto
Eipä ole sille omaa anturiaJari Ke kirjoitti:xr kirjoitti:tuo 400cdi temic kokeilujen mukaan toimii vaikka nyppää ilmamassa mittarien johdot irti
ei mee vikatilaan vetää ja vaihtaa kuitenkin ihan normaalisti kummallinen rekkules
No missäs on se anturi joka kertoo moottorilämmöt ECU:n EGR -toiminnalle vai onko sellaista omaa ollenkaan? Jos on ihan oma ninkuin lankussa on niin sit vaan sen anturin toimintakäppyrä esille ja sopiva manipulointi sille ?? E: Jos sitä ei ole niin sitte mittaus ohmipuntarilla kylmänä (pitää tietää lohkon lämpö) sit kuumana sama homma (pitää tietää lohkon lämpö) --> Saa osapuilleen selville anturin toimintakäyrän --> saa mitoitetuksi oikean vastuksen.
Lankussa on niin et mitä suurempi vastus niin sitä kovempi pakkanenTämä tarkoittaa että sitä korkeampi jännite ECU:n inputissa. Tarkoittaa edelleen sitä ettei ihan mitätahansa resistanssia voi sinne laittaa. Käppyrä pitäisi tietää tai nähdä.
Jos anturin toiminto on toistepäin (mitä epäilen) niin sitte vastus rinnalle joka lie on sit tarkempi mitoittaa
(Miutenkaan samaa lankuu kanssa ei ole kuin että molemissa on 4pyörää,
tähti ja poltavat jotain nestettä

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: EGR:n poisto
CDI203 kirjoitti:Eipä ole sille omaa anturiaJari Ke kirjoitti:xr kirjoitti:tuo 400cdi temic kokeilujen mukaan toimii vaikka nyppää ilmamassa mittarien johdot irti
ei mee vikatilaan vetää ja vaihtaa kuitenkin ihan normaalisti kummallinen rekkules
No missäs on se anturi joka kertoo moottorilämmöt ECU:n EGR -toiminnalle vai onko sellaista omaa ollenkaan? Jos on ihan oma ninkuin lankussa on niin sit vaan sen anturin toimintakäppyrä esille ja sopiva manipulointi sille ?? E: Jos sitä ei ole niin sitte mittaus ohmipuntarilla kylmänä (pitää tietää lohkon lämpö) sit kuumana sama homma (pitää tietää lohkon lämpö) --> Saa osapuilleen selville anturin toimintakäyrän --> saa mitoitetuksi oikean vastuksen.
Lankussa on niin et mitä suurempi vastus niin sitä kovempi pakkanenTämä tarkoittaa että sitä korkeampi jännite ECU:n inputissa. Tarkoittaa edelleen sitä ettei ihan mitätahansa resistanssia voi sinne laittaa. Käppyrä pitäisi tietää tai nähdä.
Jos anturin toiminto on toistepäin (mitä epäilen) niin sitte vastus rinnalle joka lie on sit tarkempi mitoittaa
(Miutenkaan samaa lankuu kanssa ei ole kuin että molemissa on 4pyörää,
tähti ja poltavat jotain nestettä)
Olipa yllätys



Kepillä jäätä jne. kun ei mitään niistä tiedä

Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: EGR:n poisto
Ei sieltä konehuoneesta mitään poisteta, softasta vaan EGR pois niin se ei ole käytössä.
Re: EGR:n poisto
Miksi se egr venttiili pitää poistaa mekaanisesti? Riittää kun ohjelmassa pyytää raitista ilmaa ja sillä hyvä.
Re: EGR:n poisto
Kysellääs täältä.
Autossa on softasta EGR OFF ja Wahlerin OEM EGR.
Katselin nyt tyhjäkäynnillä icarsoftilla EGR:n tietoja ja sieltä kohtaa "Exhaust gas recirculation actuator". Tyhjäkäynnillä lukema muuttuu kahden lukeman välillä, 0 % ja 20 %.
Eikös tuo lukema kerro EGR:n avautumisen todellisen tilanteen, vaikka softasta tuli käsky pitää venttiili kiinni?
Softasta pitäisi olla 0%, mutta koska nämä Wahlerin EGRt ilmeisesti hajoaa elektroniikan osalta siten, että venttiili aukeaa ja sulkeutuu omin päin. Yksi tarvike EGR oli kiinni, seurauksena limp mode ilman vikakoodeja.
Autossa on softasta EGR OFF ja Wahlerin OEM EGR.
Katselin nyt tyhjäkäynnillä icarsoftilla EGR:n tietoja ja sieltä kohtaa "Exhaust gas recirculation actuator". Tyhjäkäynnillä lukema muuttuu kahden lukeman välillä, 0 % ja 20 %.
Eikös tuo lukema kerro EGR:n avautumisen todellisen tilanteen, vaikka softasta tuli käsky pitää venttiili kiinni?
Softasta pitäisi olla 0%, mutta koska nämä Wahlerin EGRt ilmeisesti hajoaa elektroniikan osalta siten, että venttiili aukeaa ja sulkeutuu omin päin. Yksi tarvike EGR oli kiinni, seurauksena limp mode ilman vikakoodeja.
S212 E350CDI 4Matic 2009
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: EGR:n poisto
Todelisella tilantella ei tuolla ole vältämättä mitään tekemistä jos siihen onAaPoo kirjoitti: ↑La 16.09.2023 12:31 Kysellääs täältä.
Autossa on softasta EGR OFF ja Wahlerin OEM EGR.
Katselin nyt tyhjäkäynnillä icarsoftilla EGR:n tietoja ja sieltä kohtaa "Exhaust gas recirculation actuator". Tyhjäkäynnillä lukema muuttuu kahden lukeman välillä, 0 % ja 20 %.
Eikös tuo lukema kerro EGR:n avautumisen todellisen tilanteen, vaikka softasta tuli käsky pitää venttiili kiinni?
Softasta pitäisi olla 0%, mutta koska nämä Wahlerin EGRt ilmeisesti hajoaa elektroniikan osalta siten, että venttiili aukeaa ja sulkeutuu omin päin. Yksi tarvike EGR oli kiinni, seurauksena limp mode ilman vikakoodeja.
joku off nappuloitu
niin näytää mitä napuloija on laitanut näytämään
mutta ei se ainakaan tuonkaan mukaan ole off
Mökkillä
'
'