Terve tämmöinen olisi myynnissä puolitutulla sanoi että auto ollut hänellä 2 vuotta sinä aikana ajanut 100tkm ja sinä aikana vaihdettu öljyt yms , automaattilaatikon joku painelaakeri ? Kertoi että kun lyö kylmällä käyntiin niin kuuluu samanlainen vikinä kun " tapettaisiin pientä sikaa " , ja sitten automaatti tökkii kylmällä pitäisi kuulemma vaihtaa KYB- venttiili , mutta muuten moottori käy hienosti . Auto ollut vanha taksi. Kertoi kanssa että SBC ohjelmoitu pois pelistä niin ei herjaa enään . Kertokaa te viisaammat onko järkeä . Mikähän tuo vikinä voi olla kun moottorin lyö kylmänä käyntiin ?
Terveisin : Ola94
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
ola94 kirjoitti:Terve tämmöinen olisi myynnissä puolitutulla sanoi että auto ollut hänellä 2 vuotta sinä aikana ajanut 100tkm ja sinä aikana vaihdettu öljyt yms , automaattilaatikon joku painelaakeri ? Kertoi että kun lyö kylmällä käyntiin niin kuuluu samanlainen vikinä kun " tapettaisiin pientä sikaa " , ja sitten automaatti tökkii kylmällä pitäisi kuulemma vaihtaa KYB- venttiili , mutta muuten moottori käy hienosti . Auto ollut vanha taksi. Kertoi kanssa että SBC ohjelmoitu pois pelistä niin ei herjaa enään . Kertokaa te viisaammat onko järkeä . Mikähän tuo vikinä voi olla kun moottorin lyö kylmänä käyntiin ?
Terveisin : Ola94
Moniura hihna? Ja sen perässähän on vaikka mitä: Ilmastoinnin kompura, laturi, ohj. tehostin, vesipumppu, ohjain rullia yms.
Neuvoisin unohtamaan tuollaisen riesan ja miettimään muita vaihtoehtoja.
Ei SBC yksikköä taida voida ohjelmoida pelistä pois totaalisesti.
Sen elinkaarta voidaan ehkä jatkaa, mutta rajansa kaikella.
Voi yhtenä kauniina päivänä kadota jarrut "lennosta" ja sen jälkeen voi tapahtumat olla kamalat.
Siis te maksaisitte kymmenen vuotiaasta 200cdi koneisesta W211 mallista joka loppuunajettu ja tonnien viat "päällä" ?
Minä en tuosta maksaisi kuin "napa hinnan" eli max. 500€. Itseasiassa en edes harkitsisi tuon ostamista....
Vaihteisto tökkii...voi olla kyb tai sitten turbiini...tai joku muu parin tonnin palikka.
Sbc "poistettu ohjelmasta"...ok...mitäs kun onkin hajalla ja...?
Vikisee kuin sika, ahaa....jotain halpaa kuten vesijäähdytetty laturi ?
Taksein ajetut menee kyllä uudempana heti käsistä kun niillä ajellaan lämpimänä jatkuvasti ja huollot tehdään ajallaan.
Mutta SBC on jo paha juttu ...toi kitinä voisi tulla laturin vapaakytkimestä ja laatikkoon saa tieten osaa mutta oisko kuitenkin harkittava jo ostaessa että laatikon voi joutua remppaamaan noilla kilsoilla.
minkähän hintainen toi SBC -yksikkö on jos sitä ei saa enää tehdas takuuseen?
Valinta on sinun ostaa vai ei....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Taksein ajetut menee kyllä uudempana heti käsistä kun niillä ajellaan lämpimänä jatkuvasti ja huollot tehdään ajallaan.
Mutta SBC on jo paha juttu ...toi kitinä voisi tulla laturin vapaakytkimestä ja laatikkoon saa tieten osaa mutta oisko kuitenkin harkittava jo ostaessa että laatikon voi joutua remppaamaan noilla kilsoilla.
minkähän hintainen toi SBC -yksikkö on jos sitä ei saa enää tehdas takuuseen?
Valinta on sinun ostaa vai ei....
sbc olisi foorumin huhujen mukaan 2000-2500€ jos ei itse osaa mitään tehdä.
vaihteisto vois olla pelkällä perushuollolla 600-1000€ ja isommalla rempalla helposti sen 2500-3000€
laturi ollee siellä 1000€ luokassa.
että jos ehjiä saa jostain vaikka 5000-8000€:lla tulee tuollekin helposti tonnin ostohinnalla se 8000€ hintaa....
atlas kirjoitti:Taksein ajetut menee kyllä uudempana heti käsistä kun niillä ajellaan lämpimänä jatkuvasti ja huollot tehdään ajallaan.
Mutta SBC on jo paha juttu ...toi kitinä voisi tulla laturin vapaakytkimestä ja laatikkoon saa tieten osaa mutta oisko kuitenkin harkittava jo ostaessa että laatikon voi joutua remppaamaan noilla kilsoilla.
minkähän hintainen toi SBC -yksikkö on jos sitä ei saa enää tehdas takuuseen?
Valinta on sinun ostaa vai ei....
sbc olisi foorumin huhujen mukaan 2000-2500€ jos ei itse osaa mitään tehdä.
vaihteisto vois olla pelkällä perushuollolla 600-1000€ ja isommalla rempalla helposti sen 2500-3000€
laturi ollee siellä 1000€ luokassa.
että jos ehjiä saa jostain vaikka 5000-8000€:lla tulee tuollekin helposti tonnin ostohinnalla se 8000€ hintaa....
Kyllä korjaus maksaa, jos vie vaikka Veholle.
Töiden hintaa voi aluksi kysellä vaikka CDI203:lta.
SBC:n saa Saksan Ebaysta käytettynä hinnat alkaen 340 eurolla. 400 euroon on paljon tarjontaa.
KYB-venttiili maksaa 55 euroa. Ei ole mahdoton työ.
Laturiin voi luultavasti vaihtaa pelkän laakerin. Vesijäähdytetty laturi töineen maksanee jotain 700 euroa.
atlas kirjoitti:Taksein ajetut menee kyllä uudempana heti käsistä kun niillä ajellaan lämpimänä jatkuvasti ja huollot tehdään ajallaan.
Mutta SBC on jo paha juttu ...toi kitinä voisi tulla laturin vapaakytkimestä ja laatikkoon saa tieten osaa mutta oisko kuitenkin harkittava jo ostaessa että laatikon voi joutua remppaamaan noilla kilsoilla.
minkähän hintainen toi SBC -yksikkö on jos sitä ei saa enää tehdas takuuseen?
Valinta on sinun ostaa vai ei....
sbc olisi foorumin huhujen mukaan 2000-2500€ jos ei itse osaa mitään tehdä.
vaihteisto vois olla pelkällä perushuollolla 600-1000€ ja isommalla rempalla helposti sen 2500-3000€
laturi ollee siellä 1000€ luokassa.
että jos ehjiä saa jostain vaikka 5000-8000€:lla tulee tuollekin helposti tonnin ostohinnalla se 8000€ hintaa....
Kyllä korjaus maksaa, jos vie vaikka Veholle.
Töiden hintaa voi aluksi kysellä vaikka CDI203:lta.
SBC:n saa Saksan Ebaysta käytettynä hinnat alkaen 340 eurolla. 400 euroon on paljon tarjontaa.
KYB-venttiili maksaa 55 euroa. Ei ole mahdoton työ.
Laturiin voi luultavasti vaihtaa pelkän laakerin. Vesijäähdytetty laturi töineen maksanee jotain 700 euroa.
Maksaa se joka paikassa, ei taida cdi203:kaan tehdä hyväntekeväisyytenä näitä....
Pelkkää kybiä kun ei kannata alkaa vaihtamaan, samalla johdinlevy ja pistoke,suodin ja öljyt....250+10+20+90+työ?= 370+?
Sbc 340 on käytetty, kuka sen sanoo ettei sama vika ole siinäkin ? ja onnistuuko vaihto ilman staria ?
laturin arvasin, ajattelin olevan töiheen tonnin huitteilla....
tämä on vähän kuin kustiksen tekemistä, ei kannata antaa liian ruusuista kuvaa.....
W211 ei ole ollut köyhän miehen auto uutena eikä se ole sitä käytettynäkään (paitsi jos juuri se W211 köyhdytti).
Mutta hienon kyydin se antaa ja kyllä siinä laatukin tuntuu.
Jos tonni pari korjauksiin silloin tällöin tuntuu epämiellyttävältä ajatukselta, kannattaa katsella
tonnin hintaisia Nissaneita tai W124:a.
tänään kysyin tämän auton omistajalta , joka on Vehossa asentaja niin sanoi että kitinä tulee kuivana pyörineestä ilmastoinnin hihnasta , että ei mitään vakavaa pitäisi olla
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
02 vuosimallin w211 mersu. Itselle tulee ainakin ekana mieleen vaihdelaatikko ja se että miten paljon glygolia on ollut ja on tällä hetkellä öljyjen joukossa. Jos vaihdelaaikkoon on juuri vaihdettu öljyt ja vaihdettu jotain niin oletettavasti ei ole tehty täysremonttia... Mutta jos laatikko pelaa suht hyvin ( pitää tosin tietää että miten sen kuuluu toimia) niin voisin ostaa huolimatta muista vioista.
Jolle kirjoitti:02 vuosimallin w211 mersu. Itselle tulee ainakin ekana mieleen vaihdelaatikko ja se että miten paljon glygolia on ollut ja on tällä hetkellä öljyjen joukossa. Jos vaihdelaaikkoon on juuri vaihdettu öljyt ja vaihdettu jotain niin oletettavasti ei ole tehty täysremonttia... Mutta jos laatikko pelaa suht hyvin ( pitää tosin tietää että miten sen kuuluu toimia) niin voisin ostaa huolimatta muista vioista.
Autoon on vaihdettu parempi öljyn lauhdutin kysyin omistajalta , eli ei mee nesteet sekasin
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Miksi pitää ottaa korjaamon hintoja esimerkiksi, kyllä moni itse korjailee autonsa, ei se ole mitään huippu rakettitiedettä, aina voi kysyä neuvoa viisaamiltaan.
Esimerkiksi DBFI on auttanut monen monta kertaa, ja uhrannut omaa aikaansa kun neuvonut eri asioissa, saamatta tai pyytämättä latiakaan palveluksistaan.
jartuo kirjoitti:Miksi pitää ottaa korjaamon hintoja esimerkiksi, kyllä moni itse korjailee autonsa, ei se ole mitään huippu rakettitiedettä, aina voi kysyä neuvoa viisaamiltaan.
Esimerkiksi DBFI on auttanut monen monta kertaa, ja uhrannut omaa aikaansa kun neuvonut eri asioissa, saamatta tai pyytämättä latiakaan palveluksistaan.
Vanhan auton huoltaminen ja korjaaminen on mukava harrastus, kun vaan on jokin
paikka ja hiukan työkaluja ja tietoa. Tietoa saa kätevästi internetistä (foorumit ja WIS).
Itse korjaamalla voi säästää rahaa.
Tosiaan mm. DBFI on monet kerrat asiantuntevasti jä kärsivällisesti auttanut monia.
ola94 kirjoitti:tänään kysyin tämän auton omistajalta , joka on Vehossa asentaja niin sanoi että kitinä tulee kuivana pyörineestä ilmastoinnin hihnasta , että ei mitään vakavaa pitäisi olla
Siis auton omistaja on vehon asentaja ? Jos näin , niin ehkäpä hän tietää parheiten tuon auton kunnon ? Luulisi kyllä , että vehon asentaja osaa korjata myös tuon ilmastoinnin hihnan vikinän ??
tuosta voi taas sanoa että en tunne ketään autoasentajaa jotka jaksas omia autoja rassata työpäivän jälkeen vaikka ois nosturit ja kaikki käytettävissä.
smgt kirjoitti:tuosta voi taas sanoa että en tunne ketään autoasentajaa jotka jaksas omia autoja rassata työpäivän jälkeen vaikka ois nosturit ja kaikki käytettävissä.
ola94 kirjoitti:tänään kysyin tämän auton omistajalta , joka on Vehossa asentaja niin sanoi että kitinä tulee kuivana pyörineestä ilmastoinnin hihnasta , että ei mitään vakavaa pitäisi olla
Siis auton omistaja on vehon asentaja ? Jos näin , niin ehkäpä hän tietää parheiten tuon auton kunnon ? Luulisi kyllä , että vehon asentaja osaa korjata myös tuon ilmastoinnin hihnan vikinän ??
Onkos vehossa sitten tapana öljytä moniurahihnat ennen asennusta vai mitä tuo hihnan kuivana pyöriminen tarkoittaa?
ola94 kirjoitti:tänään kysyin tämän auton omistajalta , joka on Vehossa asentaja niin sanoi että kitinä tulee kuivana pyörineestä ilmastoinnin hihnasta , että ei mitään vakavaa pitäisi olla
Siis auton omistaja on vehon asentaja ? Jos näin , niin ehkäpä hän tietää parheiten tuon auton kunnon ? Luulisi kyllä , että vehon asentaja osaa korjata myös tuon ilmastoinnin hihnan vikinän ??
Onkos vehossa sitten tapana öljytä moniurahihnat ennen asennusta vai mitä tuo hihnan kuivana pyöriminen tarkoittaa?
Ei vaan joku ilmastoinnin hihna siellä kuulemma pitää vikinää , ei ollutkaan moniurahihna
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96