Noh, tänää tuli taas oltua ilman roikkaa, pakkasta -7 ja auto käyntiin, niin lämmintä alko tulla suuttimista noin kahdessa minuutissa. Siis todella nopeasti, verrattuna uusiin autoihinkin. Uudemmissa dieseleissähän lämmintä ei tule todellakaan siinä ajassa. Käyntiin lähtee hyvin, ei tartte pelätä etteikö käynnistyis, tosin nyt vasta pakolla on joutunut käynnistelee -20 asteessa ei ole ollut roikkaa saatavilla. Ei pienintäkään ongelmaa.
Eniten yllätyin siitä että ei tätä helpolla poikittain saa, on helppo suoristaa jos perä heittää, dieselin kuminauharauhallisuus on helppo hallita. Kai auton pituus osaltaan vaikuttaa siihen että jopa liukkaalla käyttäytyy rauhallisesti (vai auttasko ASD:n kytkeutyminen myös siihen..?), ASD perä on tehnyt sen ettei jää jumiin ennen kun lunta on pohjaan saakka. Yllätyin siitäkin että se ASD perä oikeasti tekee sen ettei pelkoa jäädä jumiin ellei aja itteään pohjasta kiinni.
Ajatelkaa että itse saan suoristettua auton vaikka se on vedetty liirtoon lähes poikittain (ja siihen saa tehdä jo itsekin jotain, eli kaasua ja ratin kääntöä), silti se on helppo suoristaa. Aika uskomattoman helppo ajaa talvella!
Ovet tai mikään ei jäädy vaikka auton päällä on jäätä paljon. Edes oven kahvat ei jäädy toimimattomaksi vaikka ne on täysin jäässä, edellisessä autossa jouduin ajamaan ovi auki kun ei se mennyt enää lukkoon pakkasessa jos kerran auki sai. On uskomatonta että voi ajaa nyt niin ettei toisella kädellä tartte pitää ovea kiinni
