ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
Huomasin tuossa 124 farkussa takapään remontin jälkeen että perän ryhti oli sen verta noussut että ajovalot näytti ihan ihan liian alas, niin se alipaineella toimiva korkeudensäätö ei toimi, tarviiko toimia katsastuksessa? ja mistä siinä kannattaisi alkaa vikaa paikantaan`?
Alipainevuoto vois varmaan olla mahdollinen? mutta en löytänyt kyllä selvää paikkaa.
Jotain alipainevikaa epäilen tyhjäkäynnin humpaamisenkin takia, kun kaasuvivuston yläpuolelta kun näppää sen yksinäisen alipaineletkun irti ja tukkii pään sormella niin tyhjäkäyntikin tasoittuu heti, en vaan paikallista vuotopaikkaa.
Osaisko joku sanoa jotain yleistä vikapaikkaa mistä vois aloittaa?
Alipainevuoto vois varmaan olla mahdollinen? mutta en löytänyt kyllä selvää paikkaa.
Jotain alipainevikaa epäilen tyhjäkäynnin humpaamisenkin takia, kun kaasuvivuston yläpuolelta kun näppää sen yksinäisen alipaineletkun irti ja tukkii pään sormella niin tyhjäkäyntikin tasoittuu heti, en vaan paikallista vuotopaikkaa.
Osaisko joku sanoa jotain yleistä vikapaikkaa mistä vois aloittaa?
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
Katso ensin umpioiden takaa ylhäältä että pienet alipaine putket on kiinni..sitten seuraat letkustoa läpeensä.
Lähtö taitaa olla ruiskun alla..muistelen.
Lähtö taitaa olla ruiskun alla..muistelen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
ne umpion pään putket oli kiinni, niissä oli sellainen keltainen kiinnike mihin ohut alipaineletku meni, pitää tutkia päivännäön aikaanatlas kirjoitti:Katso ensin umpioiden takaa ylhäältä että pienet alipaine putket on kiinni..sitten seuraat letkustoa läpeensä.
Lähtö taitaa olla ruiskun alla..muistelen.
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
Olikohan -90 luvun puolivälistä uudemmissa, kun korkeudensäätö täytyy toimia katsastuksessa - jos katsastusmies muistaa asian tarkistaa.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
siinä tapauksessa nou hätä, auto on -94Verkke kirjoitti:Olikohan -90 luvun puolivälistä uudemmissa, kun korkeudensäätö täytyy toimia katsastuksessa - jos katsastusmies muistaa asian tarkistaa.
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
Luepa uudelleen.mahannus kirjoitti:siinä tapauksessa nou hätä, auto on -94Verkke kirjoitti:Olikohan -90 luvun puolivälistä uudemmissa, kun korkeudensäätö täytyy toimia katsastuksessa - jos katsastusmies muistaa asian tarkistaa.
Muuten otapa valokatkaisin irti vetämällä ja iso mutteri irti,sitten varovasti longotat oikean puolen panelin irti va taisi olla että vedät oikealle sitä pelkästään...ja siinä on alipaine outket ja säädin niin kokeile tuleeko alipainetta ja lähteekö eteen päin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
Sivuten aihetta.
W201 turbodiesel, jossa ei valojen säätö pelaa. Imua tulee tulipellin kohdalle siihen kahdeksi haarauttavaan venttiiliin asti. Kokeiltu toista venttiiliä ja katkaisijaa. Tässä oli sellainen 3-letkuinen katkaisija, mitä ei pihan muissa w201 malleissa ollut. Varakatkaisin löytyi purettavasta 300E -mallista.
Mistäpä vikaa nyt katsomaan? Voiko ne umpioiden säädöt olla molemmilta puolilta rikki??
W201 turbodiesel, jossa ei valojen säätö pelaa. Imua tulee tulipellin kohdalle siihen kahdeksi haarauttavaan venttiiliin asti. Kokeiltu toista venttiiliä ja katkaisijaa. Tässä oli sellainen 3-letkuinen katkaisija, mitä ei pihan muissa w201 malleissa ollut. Varakatkaisin löytyi purettavasta 300E -mallista.
Mistäpä vikaa nyt katsomaan? Voiko ne umpioiden säädöt olla molemmilta puolilta rikki??
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
Niin ja voihan ne korkeussäädönkellotkin sieltä umpionsisältä olla rikki. Sopiva putki umpion tumppiin kiinni ja suulla imemään. Tämä ihan eksksi kannatta koittaa.
Ilmastoinnille tulee kans alipaineohjauksia joten jos sellainen autossa on niin siellä oleva vuoto saa kans aikaan sen ettei valojen korkeussäätö toimi.
Eli jarrutehostimen vieressä on sen ilmastoinnin kylmäaineputki ja sen vieressä on useampikin nylonputki. Yksi on modulaattorin huohotusputki joka menee mittariston taakse jos on tomaatti toinen on sammuttimen joka menee virtalukolle ja taitaa siinä olla muitakin. Omassa tais olla niin että yksi haarautui siten että toinen haara meni virtalukolle ja toinen ilmastoinnille. Se nylon irti ja haara tukkoon ja kokeilemaan korkeussäätöä.
Kyseessä siis W124
Ilmastoinnille tulee kans alipaineohjauksia joten jos sellainen autossa on niin siellä oleva vuoto saa kans aikaan sen ettei valojen korkeussäätö toimi.
Eli jarrutehostimen vieressä on sen ilmastoinnin kylmäaineputki ja sen vieressä on useampikin nylonputki. Yksi on modulaattorin huohotusputki joka menee mittariston taakse jos on tomaatti toinen on sammuttimen joka menee virtalukolle ja taitaa siinä olla muitakin. Omassa tais olla niin että yksi haarautui siten että toinen haara meni virtalukolle ja toinen ilmastoinnille. Se nylon irti ja haara tukkoon ja kokeilemaan korkeussäätöä.
Kyseessä siis W124
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
Kyseessä siis ilmastoitu, automaatti DT -tenava.
Tänään pyörittelin letkuja joka suuntaan ja joka tavalla. Vedin myös suoraan alipainepumpulta linjan umpiolle. Vika alkaa rajaantumaan rikkinäisiin umpioihin...
Tänään pyörittelin letkuja joka suuntaan ja joka tavalla. Vedin myös suoraan alipainepumpulta linjan umpiolle. Vika alkaa rajaantumaan rikkinäisiin umpioihin...
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
Olikos umpiot alkuperäisiä?
Kiinalaiset umpiot on sitte sellaisia että ne korkeudensäätökellot voi vuotaa ihan uutenakin
Muista tarvikeumpioista ei o tietoa millasia niissä ne kellot ovat mutta oletus on ettei laatu vastaa alkuperäistä.
Kiinalaiset umpiot on sitte sellaisia että ne korkeudensäätökellot voi vuotaa ihan uutenakin
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
Oletko katsonut,että liittimet umpioissa on varmasti kiinni.Itsellä on sattunut pari kertaa,että ovat silmämääräisesti kiinni,mutta kuitenkin hieman auki.Ei tarvitse vuotaa,kuin vähän,niin ei toimi enää kumpikaan puoli.
Itsellä tuli jokin aikaa sitten toimintaan myös katkos.Muuta remonttia tehdessä tuli liitin nypättyä huolimattomasti ja sitten tietysti päästä katkesi pala.Nyt ei istu letkuliitin paikoilleen ja säätö ei pelaa.Läpi meni kuitenkin katsastuksesta,ilmeisesti inssikään ei huomannut.
Nyt täytyis keksiä millä tuon korjaisi.Koko umpioo ei viitsisi uusia tuon takia,paitsi jos joltain löytyis kohtuuhintaan. Uusi ehjä pilli riittäis,kun sais sen väkästeltyä jotenkin kiinni.
Itsellä tuli jokin aikaa sitten toimintaan myös katkos.Muuta remonttia tehdessä tuli liitin nypättyä huolimattomasti ja sitten tietysti päästä katkesi pala.Nyt ei istu letkuliitin paikoilleen ja säätö ei pelaa.Läpi meni kuitenkin katsastuksesta,ilmeisesti inssikään ei huomannut.
Nyt täytyis keksiä millä tuon korjaisi.Koko umpioo ei viitsisi uusia tuon takia,paitsi jos joltain löytyis kohtuuhintaan. Uusi ehjä pilli riittäis,kun sais sen väkästeltyä jotenkin kiinni.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
Poraa reikä sen tilalle ja vie letkulla läpi 
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
Tämä vika tuli kuntoon umpiot vaihtamalla! Kolmesta kokeillusta katkaisijasta oli 2 paskana.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
Kenen tekemät umpiot oli paikoillaan? Hella, Bosch joku muu?mamu kirjoitti:Tämä vika tuli kuntoon umpiot vaihtamalla! Kolmesta kokeillusta katkaisijasta oli 2 paskana.
Jos on Hellan leimoja ni tarjoa yv:llä
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
Ostaessa oli tarvikkeet, sitten toisella puolella Hella ja toisella Bosch. Nyt on Hellat, muttei Hellan laseilla.Jari Ke kirjoitti:Kenen tekemät umpiot oli paikoillaan? Hella, Bosch joku muu?
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: ajovalojen korkeudensäätö 124 farkku
Niillä laseilla voi olla yllättävän iso vaikutus valokuvioon sekä sitäkautta siihen kuinkahyvin ne näyttää tietä. Hellan laseista mulla parhaat kokemukset. Joku tarvikelasi kellastuu vaikka on lasiamamu kirjoitti:Ostaessa oli tarvikkeet, sitten toisella puolella Hella ja toisella Bosch. Nyt on Hellat, muttei Hellan laseilla.Jari Ke kirjoitti:Kenen tekemät umpiot oli paikoillaan? Hella, Bosch joku muu?




