W115 280E '75

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

W115 280E '75

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Joku joskus kyseli kuvia kyseisestä pystäristä, niin nyt olen jopa saanut pari kuvaa netttiin. http://members.tiscali.fi/anttilai/pics/

Eli tämän kotteron hommasin pari vuotta sitten ja olen hiljalleen rakennellut sitä. Alunperin oli tarkoitus vain hitsata pari paikkaa, maalata listojen alapuolet ja laittaa 200 bensakoneeseen ohjurin kumit. Yllättäen homma karkasi käsistä ja ylihän tämä sitten piti maalata. Nyt alusta on tietenkin hitsattu, myös taka-akseliston alta. :wink: Tekniikka puolelle tuli lopulta w123:en 280E, automaatti ja w126SEC:en 2.24 perä. Sisustus on vielä laittamatta, mutta nyt siinä on väliaikasesti (seuraavat viisi vuotta?!) ruskeat mb-tex penkit. Viimeistelyä riittää vielä hamaan tulevaisuuten asti, mutta nyt ei kerkiä koulun takia ja kun tämä jäi ainoaksi ajoautoksi! :wink: Pitää joskus kertoa lisää, jos ketään kiinnostaa ylipäätänsä..

Kuvia saattaa tulla joskus lisää ja ehkäpä kotisivun tapaista..

edit: korjattu mistä otettu perä ja sen oikea välitys
Viimeksi muokannut Antti L., To 06.01.2005 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Kylläpäs on hauska nähdä hyvässä kunnossa oleva, alkuperäistyylinen pystäri.

Pari kysymystä:

i) Onko tuo alkujaankin W114 (kuten krominen ritilä pyyhkijöiden alla vihjaisi) vai W115 eli se 200?

ii) Mitä tuo ruskea hässäkkä takakotelossa ja varapyörän kuplassa on? Eikö sille pitäisi näyttää vähän mustaa spraytä? Entä alalista, onko tahallaan otettu pois? Voisi tuoda ryhtiä tummaan autoon.

iii) Miten olet ratkaissut tuon W123:n M110:n ruiskun mahtumisen ongelman? Onko muutokset runkoaisassa vai ruiskussa?

iv) Mitkä nuo renkaat ovat kooltaan?

v) Ratissa hauska anti-facelift, siis vanha ratti kuten allekirjoittaneellakin. Mutta tämähän ei ollutkaan kysymys.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Nätti Pystäri 8) Eikö tuo takarekisterikilven alla oleva kromi haittaa tankinluukun aukaisua? :wink:
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Onko kuvia pannuhuoneesta
So long and thanks for all the fish
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3514
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Asiallisen olonen pirssi! Itteäkin himottais joskus pystäri hankkia, mut kunhan nyt sais 123 200d- projektin joskus tehtyä valmiiks. "Vuorokauteen tarvitaan 25. tunti!" Kaverilla ois kyllä siipimallin 200d edullisesti myytävänä...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Daaz kirjoitti: Kylläpäs on hauska nähdä hyvässä kunnossa oleva, alkuperäistyylinen pystäri.

i) Onko tuo alkujaankin W114 (kuten krominen ritilä pyyhkijöiden alla vihjaisi) vai W115 eli se 200?

ii) Mitä tuo ruskea hässäkkä takakotelossa ja varapyörän kuplassa on? Eikö sille pitäisi näyttää vähän mustaa spraytä? Entä alalista, onko tahallaan otettu pois? Voisi tuoda ryhtiä tummaan autoon.

iii) Miten olet ratkaissut tuon W123:n M110:n ruiskun mahtumisen ongelman? Onko muutokset runkoaisassa vai ruiskussa?

iv) Mitkä nuo renkaat ovat kooltaan?

v) Ratissa hauska anti-facelift, siis vanha ratti kuten allekirjoittaneellakin. Mutta tämähän ei ollutkaan kysymys.

-Daaz
Aikakauden tyyliä on pyritty pitämään yllä, ei mitään 17" vanteita tai helmiäismaalausta!

i) Siitä ritilästä on otettu maalinpoistoaineella maalit pois ja kiilotettu, se kun on alumiinia. Eli aito w115 200!

ii) Ruskea hässäkkä on varapyörän kotelo, väri tulee kun joutuu ajamaan vähän hiekkateitä. Helmalistan uupuminen on ollut vähän ongelma, ei siis tarkoituksen mukaista. Taidan käydä ostamassa alumiiniprofiilia ja laittaa semmoista.

iii) Heh, no vähän se vaati viilausta.. Siis muutokset runkoaisassa ja tiedät varmaan millä tavalla. :wink:

iv) 196/55-15 Tulivat vanteiden mukana (myyjälle suuret kiitokset!)

v) Minusta vanha ratti on ehdottomasti paremman näköinen (myös myyjälle suuret kiitokset!)
jarski kirjoitti:Nätti Pystäri 8) Eikö tuo takarekisterikilven alla oleva kromi haittaa tankinluukun aukaisua? :wink:
Siinä tankinluukussa on tehtaalta lähtien semmoinen avausta varten kohouma, joka mahdollistaa avaamisen.

Kuvia pitää yrittää laittaa lisää, kunhan kerkeää. Harmittavasti projektikuvia ei ole kuin muutama, ei ollut vielä digikameraa.. :cry: Koulussa vähän hankala tuo tiedonsiirto kotisivuille, niin menee varmaan viikonloppuun. :roll:
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

jarski kirjoitti:Nätti Pystäri 8) Eikö tuo takarekisterikilven alla oleva kromi haittaa tankinluukun aukaisua? :wink:
Ei se minulla ainakaan haittaa. Luukku mahtuu aukeamaan normaalisti ja kromi on keskellä. Ehkä aavistuksen tarkemmin joutuu kaivamaan tuota tankinluukun sormikohoumaa, mutta minulla kromi ja rekisterilaatta on hieman kohollaan pellistä.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Olli Lajunen kirjoitti:
jarski kirjoitti:Nätti Pystäri 8) Eikö tuo takarekisterikilven alla oleva kromi haittaa tankinluukun aukaisua? :wink:
Ei se minulla ainakaan haittaa.
Kyllähän tuo pirssi on alkujaankin suunniteltu tuolle kromiläpyskälle. Se kuuluu siis perusvarustukseen. Itse otin sen kyllä pois, kun tavoittelin "sheivattua" tyyliä (huom! amer.autoilutermi, ei liity siihen mitä tyttöystänne saattavat tehdä), mutta poistettaessa auto kyllä menettää osan tuttua ilmettään.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Merzedes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 07.10.2004 17:05

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Komia kärry 8) Kelpuuttaisin itsellenikin 2.8 tekniikkaisen pystärin ja mielelläni :wink:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Selvä! Ei siis vaikeuta avaamista :lol:
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tollanen pystäri on jotenkin niin legendaarisen näkönen ja tumma väri on komea. Vielä ripeällä kuutosella niin mikä jottei.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

No nyt sain peräti lisää kuvia esille, tosin ei vieläkään konehuoneesta.. :?
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

komea peli,minkä värinen ala listan kuuluisi olla? krominen?
dodge dart 1967
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

santtu kirjoitti:komea peli,minkä värinen ala listan kuuluisi olla? krominen?
Krominvärinen, mutta rosteriahan se taitaa olla.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

minulla massattu mustaksi :( jos todella on rosteria niin taidan kiillottaa sen
dodge dart 1967
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

santtu kirjoitti:minulla massattu mustaksi :( jos todella on rosteria niin taidan kiillottaa sen
Minä luulin parikesää sitten alalistoja käpistellessäni niitä alumiinisiksi tai muusta kevyestä metallista tehdyiksi. Voinevat olla ohutta rosteriakin, mutta pointti on että ovat jotain ruostumatonta ja ne voi helposti kiillottaa lampaanvillalaikalla tms ja asianmukaisella kiillokkeella.

Omat listani olivat aivan hiekkapuhalletun näköiset, mutta ihmeekseni niistä tuli kuin uudet kun aloin kiillottamaan niitä porakoneeseen kiinnitetyllä lampaanvillalaikalla ja autoglymillä. 8)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

> w126E:en 2.34 perä

Kerroppa hivenen tuosta perästä.

Onko lukkoa, mistä vuosimallista, ja kuinka se sopi alkuperäsien tilalle eli joutuiko vaihtamaan vetarit kanssa???

Lukollinen perä omaan pystäriinikin pitäisi hankkia...

asiallisen näköinenhän tuosta pelistä tuli...
minkä värisen sisustan ajattelit laittaa??
jos ruskea mb-tex on se juttu, niin multa semmoinen ehjä joutilas kokonaisuus löytyisi... muutenkin löytyy jonkin verran kaikkia listoja etc.
W114 osaa....
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Daaz kirjoitti:[
Kyllähän tuo pirssi on alkujaankin suunniteltu tuolle kromiläpyskälle. Se kuuluu siis perusvarustukseen. Itse otin sen kyllä pois, kun tavoittelin "sheivattua" tyyliä (huom! amer.autoilutermi, ei liity siihen mitä tyttöystänne saattavat tehdä), mutta poistettaessa auto kyllä menettää osan tuttua ilmettään.

-Daaz
Siis kuuluuko pystäriin oikeasti tuo kromi myös taakse? Ja jos kuuluu, niin mihin versioihin? Itselläni sellaista ei ole joten hankitalistalle menee mikäli näin todella on.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Jossi kirjoitti:Siis kuuluuko pystäriin oikeasti tuo kromi myös taakse? Ja jos kuuluu, niin mihin versioihin? Itselläni sellaista ei ole joten hankitalistalle menee mikäli näin todella on.
Kyllä se mielestäni kuuluu myös suomalaisiin ainakin Serie 2,0 -malleihin eli leveämaskisiin (elokuu 1973 ->). Saksalaisissa se on aina, mutta en ole varma oliko Vehon maahantuomissa pre 8.73 -autoissa se alunperin. En ole koskaan kiinnittänyt tuohon juurikaan huomiota. Mutta miten sen rekisterikilven laittaa kiinni ellei aluslevyä ole?

Tuossa Antti L:n autossahan on Serie 0,5-1,5 etupuskuri, ja rekisteri on sen mukaisesti puskurin alla. Mutta onhan myös useimmissa suomalaisissa autoissa siellä tuo leveä aluslaatta, vai? Uudemmassa mallissa tuo puskurin kumi ei ole yhtenäinen, vaan keskellä on tuo läpyskä ja kilpi.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

pystyvalo kirjoitti:> w126E:en 2.34 perä

Kerroppa hivenen tuosta perästä.

Onko lukkoa, mistä vuosimallista, ja kuinka se sopi alkuperäsien tilalle eli joutuiko vaihtamaan vetarit kanssa???

Lukollinen perä omaan pystäriinikin pitäisi hankkia...

asiallisen näköinenhän tuosta pelistä tuli...
minkä värisen sisustan ajattelit laittaa??
jos ruskea mb-tex on se juttu, niin multa semmoinen ehjä joutilas kokonaisuus löytyisi... muutenkin löytyy jonkin verran kaikkia listoja etc.
W114 osaa....
Oikeastaan se taisin olla 500 SEC, kirjoitusvirhe. :oops: Oli myynnissä tuolla myydään osat puolella.. Eli ei ole lukkoa ja taisi olla joku 83-84. Fyysisesti se on huomattavasti isompi, mutta se käy paikoilleen pystärin vetareilla. 126:sen vetarit ovat liian pitkät, luonnollisesti.. Suuremman koon takia kardaani ei tule suoraan, mutta se ei haittaa. Bonuksena olisi mahdollisuus laittaa 126:sen alumiiniset alatukivarret, jos joskus innostuis asiasta.

Ajattelin laittaa joskus sen oman sinisen kangas/keinonahka sisustan tai sitten tuosta ylimääräiseksi jääneestä w123:sen vastaavat penkiit. Tosin jälkimmäinen vaihtoehto edellyttäis alkuperäisen takapenkin verhoiluttamista uudemmalla kankaalla..

Jos sulla pystyvalo tai jollain muulla ois helma- ja takapään listoja, niin voisin olla kiinnostunut.

Nyt kun tuli puhees puuttteet, niin tietäiskö kukaan mistä sais läpivientejä oven ja korin välille. Siis ne missä keskuslukon alipaineletkut kulkevat. Piru kun tahtoo tuota vettä tulla noistakin rei'istä.. :evil: Muutenkin on vesiongelmaa, kun kehtaa vuotaa tuulilasin ja tiivisteen välistä, paska tiiviste. Sen ongelman saan ratkeamaan, juuri ostamalla uudella tuulilasilla ja uudella tiivisteellä. Ei muuten olleet kovin kalliit (155€), tosin sain hyvät alennukset. :wink:

Nyt kun pääsin taas vaihtiin, niin kysyn samalla vaivalla lisää. Eli perässä on ABS nopeusanturi, niin onnistuisko rakentaa sähköinen nopeus/matkamittari?.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Antti L. kirjoitti:[
Nyt kun tuli puhees puuttteet, niin tietäiskö kukaan mistä sais läpivientejä oven ja korin välille. Siis ne missä keskuslukon alipaineletkut kulkevat. Piru kun tahtoo tuota vettä tulla noistakin rei'istä.
Vehosta, Vehosta saat varmaan helpoimmin. Ostin W123:een kolme kappaletta noita, ei maksanut hurjia. Lienee vaikka samanlainen, sellainen tumma "haitarikumi".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Timo L. kirjoitti:
Antti L. kirjoitti:[
Nyt kun tuli puhees puuttteet, niin tietäiskö kukaan mistä sais läpivientejä oven ja korin välille. Siis ne missä keskuslukon alipaineletkut kulkevat. Piru kun tahtoo tuota vettä tulla noistakin rei'istä.
Vehosta, Vehosta saat varmaan helpoimmin. Ostin W123:een kolme kappaletta noita, ei maksanut hurjia. Lienee vaikka samanlainen, sellainen tumma "haitarikumi".
Hep, ei ole pystärin ovien läpivientikumi samanlainen kuin 123:ssa. :)
(Ainakaan edessä, muistaakseni ei takanakaan)

W115:n läpivientikumi kulkee paljon pystymmässä ja pitemmän matkan kuin 123:ssa. Siinä ei taida olla sitä "haitariakaan", ainakaan niin paljoa. Itse päädyin laittamaan W123:n läpivientikumit kun ovissa ja rungossa ei reikiä ollut valmiina ja pystärin ehjiä kumeja ei silloin löytynyt. Vehosta en tosin kysellyt, mutta jos reiät on valmiina niin kannattanee käyttää alkuperäisen kaltaisia kumeja.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Hyvä :!: On se vaan AUTON näköinen :!: :!: :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Tässä loman aikana tuli aloitettua tuulilasin vaihto projekti. Jostain syystä sitten piti alkaa samalla noita w123:en penkkiä tunkemaan paikalleen. :lol: Eihän ne tietenkään heittämällä mene, kun kuskin penkissä oli korkeuden säätö.

Aluksi kokeilin tehdä pelkästää korotuksen penkin etureunaan, sopivasta huonekaluputkesta. Penkki nousee aivan liian korkealle, jos laittaa pelkästää etuosaan korotuksen. Sitä sitten piti vähän rälläkällä viilata takakiinnitys pisteistä. Nyt se alkaa aika hyvin olemaan kohdillaan, tosin on se vieläkin ISOMMALLE miehelle hieman ahdas. Minua se ei haittaa ja emäntäkin sattuu olemaan vähemmän jättiläinen, niin siinä on tarpeeksi säätöä. Apukuskin penkissä ei ole korkeuden säätöä, niin se meni vähän helpommin. Korotus eteen ja penkin takaosan kiinnitysraudat lyhemmäksi.

Samalla tuli maalattua kojelauta ja ovipahvien päällä olevat 'listat' uudestaan, viimeksi tuli liian vaaleat. Nyt ne vedettiin korinväriin mattapinnalla,tuli yllättävän lähelle alkuperäistä sisustan väriä. On ne hieman tummemmat, mutta käyvät paremmin kuin liian vaaleina. Yllättävän vaikea homma löytää kartoista oikea väri.. Ja itse sekoittamalla menee ennemmin hermot ja silti väärän sävyinen! :evil:

Pitäis vielä saada tuo tuulilasi paikalleen, ja perehtyä onko mahdollista risteyttää pystärin ja w123 takapenkkit keskenään.. :roll:
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Täytyy sanoa että on se komia peli!
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jaksaako se hyvin kulkea tuolla perällä? Oma 280 ainakin on samanlainen kierroskone kuin uudemmatkin kutoset. Vasta 3000 paikkeilla alkaa vetämään kunnolla.

Oletko summaillut bensankulutusta?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Tuossa peränvaihdosta ei tullut suorituskykyyn merkittävää kovin suurta haittaa, paikaltaan lähtiessä sen huomaa. Teoriassa ja käytännössä nykyinen ykkönen vastaa vanhaa kakkosta jne. ja nelonen on tosi reilu 'ylivaihde'. Ajoa helpottaa kun säätää laatikon vaijerin tiukemmalle, antaa helpommin pienempää. Ja ennakoivalla ajotavalla voi pelata tosi paljon, pärjää aika kivasti liikennevaloista lähtiessä.. 8)

Mulla ainakin oli ennen satasessa kohtuullisesti kierroksia ja nyt niitä on vain nimeksi, suuri vaikutus melutasoon. Kulutukseen ei ole merkittävästi ainakaan näillä näkymin vaikuttanut, tosin nykyään tulee ajettua kolmosella kun on nuo talvirajoitukset. :roll:

Tosiaan jännä miten m110 herää henkiin 3000 jälkeen. Tosin vääntöä riittää alhaalta asti. Sehän se mahdollistaa ajamaan pienemmillä kierroksilla.. Pintakaasulla ajaessa on hillitty ja tarpeen mukaan löytyy vähän tehoakin, moottori minun makuun!
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Antti L. kirjoitti: Apukuskin penkissä ei ole korkeuden säätöä, niin se meni vähän helpommin. Korotus eteen ja penkin takaosan kiinnitysraudat lyhemmäksi.
Itsellä on kuskin penkin etupäässä korotukset ja on kyllä niin hyvä. Eikös W123:saa voisi heittää kuskin penkin myös pelkääjän paikalle niin saisi korkeuden säädön siihenkin? En kyllä yhtään muista oliko niissä penkeissä mitään eroa kiinnityksessä? Tuotahan voisi harkita, saisi sitten pelkääjää vähän lähemmäksi lattiatasoa.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Heavy kirjoitti: Itsellä on kuskin penkin etupäässä korotukset ja on kyllä niin hyvä. Eikös W123:saa voisi heittää kuskin penkin myös pelkääjän paikalle niin saisi korkeuden säädön siihenkin? En kyllä yhtään muista oliko niissä penkeissä mitään eroa kiinnityksessä? Tuotahan voisi harkita, saisi sitten pelkääjää vähän lähemmäksi lattiatasoa.
Kyllähän se onnistuis apukuskin penkkiin korkeuden säädön, ottais tosiaan kiskot kuskin penkissä. Kiinnitykseltään ovat ihan samat.

edit: poistin turhan kysymykseni...
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Nyt on sininen kangas/keinonahka sisusta valmis, tai no johan se on jo ollut pari päivää.Takapenkkikin sai lopulta risteytettyä, omista epäillyistä huolimattta. Ihmeenkin samanlainen on takapenkki w123 ja pystärissä, suurimmat erot on penkin sivuissa. Ala- ja yläreunat saa ihan normaalisti laitettua, mutta sivut joutuu huijaamaan. Vaikka pystärin takapenkin sivut ovat isommat, niistä jää näkyviin vain murto-osa. Niinpä riittää kun saa näkökohdasta nahkan pingotettua siistiksi. Ei tämä ratkaisu kelpaa viimeisen päälle rakentajille, mutta silloin pitää verhoilla omat penkit eikä alkaa tekemään mitää kyhäelmiä. :wink:

Tuulilasin vaihto sujui suhteellisen helposti, uuteen tiivisteeseen listojen laittaminen tuotti hieman hikeä. Tosin ei itselle, vaan isälle ja veljelle! Itse jouduin lähtemään muille asioille.. :oops:

Tällä viikolla projektilistalla on ollut polttoainetankki ja kapselit. Vaihdoin alkuperäisen tankin tilalle 280 olleen isomman tankin. Asiantuntijat varmaan osaavat sanoa jo lonkalta paljonko tuohon mahtuu. Nopein saa vastata.. :wink: Kapselit sain lopultakin maalattua korin väriin, tosin kokokiiltäviin silmä kerkesi jo tottua. No tuleepahan enemmän orgis-lookkia. 8)

Että tämmöistä tällä kertaa, eli ei sen ihmeenpää! Millonkahan sitä jaksais tuon radion vielä laittaa, siitäkin kun on niin paljon vaivaa.. :roll:
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Vastaa Viestiin