Automaatti toimii ok.Öljyjä on vaihdeltu.Vanha öljy on punaista pikkasen astian pohjalle laskeutuu tummaa nestettä,varmaan pakoista tulevaa pölyä.Pistokekin näytti olevan kuiva ja siisti,ei öljyä eikä hapettumaa.Mutta päähuoli on se suodatin.Miten paljon pitää purkaa sen vaihtoon?
Onko se siinä etupuolella olevan ison kannen alla.Sellainen vähänkuin öljypohja vaikkakin se on vaihdeloodan kyljessä.Kokoa n 150mm*300mm.Vai mitä sen kannen alla on.Ei uskalla mennä aukomaan vaikka utelias olenkin.Öljyä olen ostanut mersun purkeissa veholta/merteilistä.Onko tietoa mistä saa edullisemmin?Jossain luki siitä Fed 236,14 öljystä?
Vito -00 automaatista
Re: Vito -00 automaatista
Suodattimen vaihtamiseksi pitää irroittaa laatikko autosta ja halkaista se. Laatikon irroittamiseksi pitää irroittaa moottoripaketti autosta. Eli kannattaa unohtaa se suodatimen vaihtaminen ja vaihdella sinne oikeantyyppistä synteettistä öljyä vaikkapa noin 100 tkm välein. Ne toimivat jopa yli 600 tkm ilman suodattimen vaihtoa, ja jos hajoavat syy on jossain muualla kuin suodatimessa.
Sen kannen alta löytyy tälläinen osa:


Tässä on tarinaa kun tuo suodatin on vaihdettu: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 87#p832887" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen kannen alta löytyy tälläinen osa:


Tässä on tarinaa kun tuo suodatin on vaihdettu: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 87#p832887" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito -00 automaatista
Luin tarinan "suodattimen vaihto".Onko nyt tosiaan niin että zanttian automaatti on sama.Vai vain diesel mallin.Mutta, jos myös bensa zanttiassa on sama loota niin hyvä. 250-900 euroa ajokuntoinen auto nettiautossa. Eipä silloin laatikkotuho tarkoitakkaan koko auton paalaamista.
Onkohan vaarallista laittaa synteettistä valvolineä (sitä suosittelemaasi , motonetin 12.90e /litra) kun laatikkoon jää 4-5 litraa turpiininpuolelle mb-varaosanumerolla ostettua öljyä?
Kivoja noi remontti tarinat kuvinee.

Onkohan vaarallista laittaa synteettistä valvolineä (sitä suosittelemaasi , motonetin 12.90e /litra) kun laatikkoon jää 4-5 litraa turpiininpuolelle mb-varaosanumerolla ostettua öljyä?
Kivoja noi remontti tarinat kuvinee.
Re: Vito -00 automaatista
Tuskin cantiassa samaa lootaa on, on se toki samaa tyyppiä, mutta on sielä jotain eroja sisuksisa. Oletettavasti ainakin välityksissä eroa. Mutta toki moni osa sopinee ristiin.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: Vito -00 automaatista
Sen verran olen tutkinut lootien eroa, että ainakin siellä on ihan erilainen TCU eli tietokone. Esimerkiksi siinä kun laatikkoa kiinnostaa moottorin vääntämomentti se tulee citroenissa digitaalisena pulssinpituutena ja vitossa se tulee ainostaan kaasupolkimen asentona ja ahtopainetietona. Kepin signaalit ja valojen ohjaukset yms. tulevat myös eri tavalla. Pieniä eroja löytyy mekaanisesti ulkopuolelta, eli en kyllä itse haluaisi lähteä kokeilemaan sopiiko semmonen vai eikö sovi. Ei nuo Viton laatikot kuitenkaan enää maksa käytettynä sen 2500€ kuten silloin kun aloittelin tätä hauskaa harrastusta.
Siekkinen suositteli tuota valvolinea vain tilanteessa, jossa se alkuperäinen öljy saadaan kaikki pois...eli öljynvaihto huuhtelumenetelmällä avaamalla ne jäähdytinletkut se voisi olla turvallista.
Siekkinen suositteli tuota valvolinea vain tilanteessa, jossa se alkuperäinen öljy saadaan kaikki pois...eli öljynvaihto huuhtelumenetelmällä avaamalla ne jäähdytinletkut se voisi olla turvallista.
Lisää tietoa: www.skg.fi