Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Moi!
Auto on uus koppanen eemeli, vm 2009. Ja nyt on ilmaantunut sellaista että kun laitan cruisen päälle vaikka 70km/h, niin jos vaikka äsken oli asetettu 110km/h niin se on siinä valmiina ja joutuu alkaa nopeest naputella viikseä alaspäin?!
Ennen ei tälläistä ole ollut, mutta nyt viimeisimmällä reissulla niin aina oli edellinen asetus taulussa ku cruisen laitoit päälle. Mikä nyt?
Kahvitauon jälkeen vaikka virrat oli pois niin taas sama juttu... onko joku asetus mennyt päälle vai liekö mäsä mese vai kui?
Kiitos etukäteen kommenteista!
Auto on uus koppanen eemeli, vm 2009. Ja nyt on ilmaantunut sellaista että kun laitan cruisen päälle vaikka 70km/h, niin jos vaikka äsken oli asetettu 110km/h niin se on siinä valmiina ja joutuu alkaa nopeest naputella viikseä alaspäin?!
Ennen ei tälläistä ole ollut, mutta nyt viimeisimmällä reissulla niin aina oli edellinen asetus taulussa ku cruisen laitoit päälle. Mikä nyt?
Kahvitauon jälkeen vaikka virrat oli pois niin taas sama juttu... onko joku asetus mennyt päälle vai liekö mäsä mese vai kui?
Kiitos etukäteen kommenteista!
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Siis jos vaikka kahvitauon jälkeen jatkat matkaa niin käytätkö ekalla kerralla resumea cruisen aktivointiin? Ihmettelen vaan miten olet huomannut tuon käyttäytymisen kun itse laittaisin +/- asetuksesta sen hetkisen nopeuden jolloin ei käy selville onko siellä muistissa joku aiemmin asetettu nopeus vai ei.
Ei sen auton kyllä noin kuuluisi käyttäytyä, tai ei mersut (ja muutkaan) noin ole ennen tehneet. Enpä uusista osaa sanoa kun ei ole tullut mieleenkään kokeilla (ohjekirjaakin voisin kyllä lukea).
Voisko olla että jostain syystä auto ei menekään lepotilaan eikä sitten automaattisesti nollaa aiempaa cruisen asetusta. Käykö noin vaikka yön yli parkkeerauksen jälkeenkin? Akun tyhjenemisongelmia ei kuitenkaan ole ollut?
Ei sen auton kyllä noin kuuluisi käyttäytyä, tai ei mersut (ja muutkaan) noin ole ennen tehneet. Enpä uusista osaa sanoa kun ei ole tullut mieleenkään kokeilla (ohjekirjaakin voisin kyllä lukea).
Voisko olla että jostain syystä auto ei menekään lepotilaan eikä sitten automaattisesti nollaa aiempaa cruisen asetusta. Käykö noin vaikka yön yli parkkeerauksen jälkeenkin? Akun tyhjenemisongelmia ei kuitenkaan ole ollut?
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Laittoi viiksestä alaspäin tai veti itseensä päin niin niin lopputulos sama, siellä se viimeisin asetus välähtää sekä mittarikehälle tulee sitä vastaava merkkivalokaari. Ei eroa vaikka ottais cruisen pois viiksestä eteen työntämällä tai jarrua painamalla, niin sieelä ne edelliset pohjat on. Silloin varsinkin ikävä kun edllisen ja uuden asetuksen välillä on suuri kontrasti niin tulee vähä kiire naputella sitä viikseä.
Ja ei ole ollut mitään akkuongelmia.
Ja ei ole ollut mitään akkuongelmia.
-
- Mersumies
- Viestit: 2659
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Noin uudesta Tempomatista ei ole kokemusta mutta W210 Tempomat muistaa kyllä edellisen nopeuden, kuten pitääkin, kun koskettaa kevyesti viikseä VETÄMÄLLÄ.arraparra kirjoitti:Laittoi viiksestä alaspäin tai veti itseensä päin niin niin lopputulos sama, siellä se viimeisin asetus välähtää sekä mittarikehälle tulee sitä vastaava merkkivalokaari. Ei eroa vaikka ottais cruisen pois viiksestä eteen työntämällä tai jarrua painamalla, niin sieelä ne edelliset pohjat on. Silloin varsinkin ikävä kun edllisen ja uuden asetuksen välillä on suuri kontrasti niin tulee vähä kiire naputella sitä viikseä.
Ja ei ole ollut mitään akkuongelmia.
Uuden valinnanhan voi tehdä nostamalla kevyesti sormella YLÖSPÄIN.
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Nyt täytyy kyllä vetäytyä miettimään ja kokeilemaan uusiksi.... En tiiä olenko ollut niin väsynyt ja kuutamolla, vai onko vika todellinen. Oon kuitenkin kesästä asti käyttänyt tätä autoa ja nyt pukkas tällänen juttu pintaan.
Palaan ketjuun kertomaan olenko vaan koomaillut itse vai kui=)
Kiitos kuitenkin tähän astisista aatoksista!
Palaan ketjuun kertomaan olenko vaan koomaillut itse vai kui=)
Kiitos kuitenkin tähän astisista aatoksista!
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Minun mielestä just noin se cruise on mullakin aina tominut noissa mun 202 ja 211 malleissa. Edellinen nopeus jää muistiin ja menee päälle kun vetää viiksestä itteensä päin. Ylös alas +/- vimpautuksella olen aina nopeudet säädelly kun ajoon lähtee.
Kun tuo aparaatti oli vielä mulle uusi, niin joskus tuli kyllä kiire rampeissa jarrutella kun vilkkua oikealle hapuillessa tulikin väänettyä plussaa vauhtiin...
Muijan kutos matukalla kun joutuu joskus ajamaan, niin siinä pitää ensin laittaa napista cruise päälle ja sitten vielä toisesta napista painaa että kulloinen vauhti pysyy päällä. Ratissa neljä nappia ja tosi hankala käyttää. Pimeessä saa aina aluksi laittaa sisävalot päälle että osaa painella oikeista napeista, ärsyttävä nappulahässäkkä, vaan kai se mieleen jäis jos päivittäin ajelis.
Kun tuo aparaatti oli vielä mulle uusi, niin joskus tuli kyllä kiire rampeissa jarrutella kun vilkkua oikealle hapuillessa tulikin väänettyä plussaa vauhtiin...

Muijan kutos matukalla kun joutuu joskus ajamaan, niin siinä pitää ensin laittaa napista cruise päälle ja sitten vielä toisesta napista painaa että kulloinen vauhti pysyy päällä. Ratissa neljä nappia ja tosi hankala käyttää. Pimeessä saa aina aluksi laittaa sisävalot päälle että osaa painella oikeista napeista, ärsyttävä nappulahässäkkä, vaan kai se mieleen jäis jos päivittäin ajelis.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Uusi nopeus pitäisi tulla sekä ylös että alas (plus/miinus) liikkeellä. Kuten sanot, edellinen nopeus on muistissa vaikka cruise olisi disabloitu viikseä eteen tuuppaamalla. Mutta ei sen kuuluisi siellä olla jos auto on välillä sammutettu. Ainakin ekassa viestissä sanottiin "kahvitauon jälkeen vaikka virrat oli välillä poissa".E200kompressor kirjoitti:
Noin uudesta Tempomatista ei ole kokemusta mutta W210 Tempomat muistaa kyllä edellisen nopeuden, kuten pitääkin, kun koskettaa kevyesti viikseä VETÄMÄLLÄ.
Uuden valinnanhan voi tehdä nostamalla kevyesti sormella YLÖSPÄIN.
Eikös nämä toimi eri vuosimalleissa muuten ihan samalla tavalla paitsi uudemmissa on erikseen +/- 1 km/h ja +/- 10 km/h porras.
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
(W211 -07 Distronic)
Nopeus nousee +1 km/h aina kun vetää itseensä päin jos cruise on jo päällä. +10km/h tulee kun nostaa ylös ja -10km/h kun laskee viikseä alas. -1 pudotusta ei ole olemasa..
Nopeus nousee +1 km/h aina kun vetää itseensä päin jos cruise on jo päällä. +10km/h tulee kun nostaa ylös ja -10km/h kun laskee viikseä alas. -1 pudotusta ei ole olemasa..

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Muistelinkin että 211:n distrossa ylös ja alas on +/-10, mutta tuota en edes tiennyt, että vetämällä nostaa sen +1.simppa80 kirjoitti:(W211 -07 Distronic)
Nopeus nousee +1 km/h aina kun vetää itseensä päin jos cruise on jo päällä. +10km/h tulee kun nostaa ylös ja -10km/h kun laskee viikseä alas. -1 pudotusta ei ole olemasa..
-
- Mersumies
- Viestit: 2659
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Tuollaista en ole W210:ssä kokeillutkaan, ainakaan tietoisesti koska vetämällä olen palauttanut edellisen nopeuden.simppa80 kirjoitti:(W211 -07 Distronic)
Nopeus nousee +1 km/h aina kun vetää itseensä päin jos cruise on jo päällä. +10km/h tulee kun nostaa ylös ja -10km/h kun laskee viikseä alas. -1 pudotusta ei ole olemasa..
Erona w210:ssä on siis tuo nostaminen, joka lisää nopeutta 1km/h ja alaspäin vastaavasti laskee nopeutta 1km/h.
Toiminnaltaan Tempomat on kellontarkka ja hyvin helppo ja eleetön käyttää. Kuten Mercedes-Benzin ajaminen ylipäätään.
Lisäksi jos pitää viikseä ylösnostettuna, kiihtyy auto koko ajan. Todennäköisesti myös nopeuden lasku vastaavasti alaspäin pidettäessä.
Veikkaan, että tuo nopeuden lasku on olemassa myös joka mallissa koska muutoinhan hienosäätö olisi hankalaa räpeltämistä.
Eihän sellaista voi Autobahnilla harrastaa...
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Kyllä tässä nyt nuoremmillakin muisti pätkii. Tai sitten kuskin sijainti on vähän outo ja "itseen päin" vetäminen tarkoittaa viiksen eri suuntaa kuin normikuskilla.tj86430 kirjoitti: Muistelinkin että 211:n distrossa ylös ja alas on +/-10, mutta tuota en edes tiennyt, että vetämällä nostaa sen +1.

Eli ylös nosto kevyesti nostaa nopeutta kilometrillä tunnissa. Ylös nosto yli vasteen nostaa nopeutta kympillä (seuraavaan tasakymppiin). Vastaavasti alaspäin. Eteen tuuppaaminen kytkee cruisen pois päältä ja itseen päin vetäminen palauttaa aiemmin käytetyn cruisenopeuden (jos muistissa).
Eikö vaan?
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... base.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumies
- Viestit: 2659
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Tuo on hyvä linkki Tempomatista. Kuten käyttöoppaan lukeminen ylipäätään.DBFI kirjoitti:
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... base.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Tempomatin 10km/h nostoa en ole tiennytkään koska sellaista ei ole osannut edes etsiä. Kaikkea se Mercedes-Benz ajatteleekin.
Oma käyttökokemus Tempomatista alkoi saksalaisella esikaupunkialueella kun vilkun sijasta räpläsin Tempomatia ja ihmettelin kun vilkkua ei näkynyt mutta kaasu tuntui jäävän päälle...
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Nyt kun olet oppinut sitä cruisea käyttämään niin viiksien paikat onkin vaihdettu ristiin (uusimmissa autoissa)...E200kompressor kirjoitti: Oma käyttökokemus Tempomatista alkoi saksalaisella esikaupunkialueella kun vilkun sijasta räpläsin Tempomatia ja ihmettelin kun vilkkua ei näkynyt mutta kaasu tuntui jäävän päälle...
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
No minä nyt en ole niin kovin nuori enää, joten minun muistini kyllä varmasti pätkiikin. Linkkihän on 212:een, toimiko se jo 211:ssä samalla tavalla? (ohjekirja on autossa eikä tässä koneen ääressä, joten en pääse heti tarkistamaan kun mokomat poistivat 211:n interaktiivisen manuaalin. Omassa autossa ei distroniciä ole ja muistikuva perustuu koeajokokemuksiin)DBFI kirjoitti:Kyllä tässä nyt nuoremmillakin muisti pätkii. Tai sitten kuskin sijainti on vähän outo ja "itseen päin" vetäminen tarkoittaa viiksen eri suuntaa kuin normikuskilla.tj86430 kirjoitti: Muistelinkin että 211:n distrossa ylös ja alas on +/-10, mutta tuota en edes tiennyt, että vetämällä nostaa sen +1.![]()
Eli ylös nosto kevyesti nostaa nopeutta kilometrillä tunnissa. Ylös nosto yli vasteen nostaa nopeutta kympillä (seuraavaan tasakymppiin). Vastaavasti alaspäin. Eteen tuuppaaminen kytkee cruisen pois päältä ja itseen päin vetäminen palauttaa aiemmin käytetyn cruisenopeuden (jos muistissa).
Eikö vaan?
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... base.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Lainaukseni oli ehkä huono, viittasin Simppa80:n muistiin ja hän ainakin kohtuullisen monta vuotta meikäläistä nuorempi...tj86430 kirjoitti: No minä nyt en ole niin kovin nuori enää, joten minun muistini kyllä varmasti pätkiikin. Linkkihän on 212:een, toimiko se jo 211:ssä samalla tavalla? (ohjekirja on autossa eikä tässä koneen ääressä, joten en pääse heti tarkistamaan kun mokomat poistivat 211:n interaktiivisen manuaalin. Omassa autossa ei distroniciä ole ja muistikuva perustuu koeajokokemuksiin)
Muistelisin että ainakaan alkupään 211:ssä ei ollut sitä +/- 10 km/h optiota viiksessä, muuten ihan sama kuin uudemmissa (Distronicin säätöalue voi vanhemmissa olla vaihdekepin vieressä eikä cruisen viiksessä). Muuten nuo "perusilmansuunnat", eteen, taakse, ylös ja alas on varmaan aina olleet samat.
Joku facelift 211:n omistaja voisi kommentoida siitä 1 & 10 km/h pykälästä, en jaksa ohjekirjakopioista tarkistaa.
EDIT: noiden cruisen viiksen suuntien kohdalla tarkoitin kaikkia mersumalleja, en pelkästään W211:stä. Uudemmissa mersuissa Distronicin säätö on siinä viiksessä. Lisäkysymykseni koski nimenomaan W211 faceliftin 10 km/h pykälää, löytyykö se jo faceliftistä vai milloin tuo tuli?
Viimeksi muokannut DBFI, To 03.01.2013 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Kaikissa niissä 211:ssä jotka olen nähnyt on Distronicin etäisyysasetus ollut juurikin vaihdekepin vieressä eikä viiksessä (ja siitä olen aikanaan autoa etsiessä käyttänytkin tarkistamaan onko autossa Distronic vai ei, varustelistaukset kun voivat olla sitä sun tätä, mutta jos on kabiinista kunnon kuvat niin heti näkee Distronicin, Airmaticin ja tehdasasenteisen Webaston olemassaolon/puuttumisen tuosta vaihdekepin ympäristöstä)DBFI kirjoitti: (Distronicin säätöalue voi vanhemmissa olla vaihdekepin vieressä eikä cruisen viiksessä). Muuten nuo "peusilmansuunnat", eteen, taakse, ylös ja alas on varmaan aina olleet samat.
Joku facelift 211:n omistaja voisi kommentoida siitä 1 & 10 km/h pykälästä, en jaksa ohjekirjakopioista tarkistaa.
Täytyy vilkaista tuota manuaalia illemmalla.
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Mulla oli s204 2010 ja siinä on täysin sama vakkari kuin w212. Muistissa ei säilynyt mitään sammutuksen jälkeen jos auto seisoi yön yli, mutta tankkaus tai pieni kahvipaussi piti muistia yllä. Itseä päin vedettäessä (resume) sammutuksen jälkeen ei tapahtunut mitään(yön yli sammutus) Ylös tai alas viikseä napauttamalla cruise päälle siihen nopeuteen jota parhaillaan mennään. Jos cruise päällä niin ylös napauttamalla kevyesti +1 ja vasteen yli +10, samalla tavalla alaspäin. Muistista haetaan nopeus vetämällä itseä päin. Jarrutus (auton omia jarruja käyttäen) viikseä painetaan alas vasteen yli ja pidetään siellä. Eteenpäin tönäys sammuttaa cruisen, mutta ei nollaa muistia.
Eli topicin aloittajan autossa selkeästi jokin vika jos yönkin yli vielä muisti pelaa!
Eli topicin aloittajan autossa selkeästi jokin vika jos yönkin yli vielä muisti pelaa!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Tämä selittänee alkuperäisen postaajan "ongelman". Tämähän ei väittänytkään että asetus pysyisi muistissa yön yli (itse kysyin pysyykö) vaan kahvitauon yli. En ole huomannut että se asetus säilyy muistissa "kahvipaussin ajan", pitääpä joskus kokeilla.s1jviita kirjoitti:Muistissa ei säilynyt mitään sammutuksen jälkeen jos auto seisoi yön yli, mutta tankkaus tai pieni kahvipaussi piti muistia yllä.
Nyt alkaa tuntua että se OP:n auto on kaikin puolin ihan OK kunnossa.
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Kyllä se simpan muisti ihan hyvin pelaa, ainakin manuaalin mukaan 211:n (facelift) Distronicissä on ylös/alas vain +/-10km/h ja itseen päin vetämällä +1 km/hDBFI kirjoitti:Lainaukseni oli ehkä huono, viittasin Simppa80:n muistiin ja hän ainakin kohtuullisen monta vuotta meikäläistä nuorempi...tj86430 kirjoitti: No minä nyt en ole niin kovin nuori enää, joten minun muistini kyllä varmasti pätkiikin. Linkkihän on 212:een, toimiko se jo 211:ssä samalla tavalla? (ohjekirja on autossa eikä tässä koneen ääressä, joten en pääse heti tarkistamaan kun mokomat poistivat 211:n interaktiivisen manuaalin. Omassa autossa ei distroniciä ole ja muistikuva perustuu koeajokokemuksiin)
Muistelisin että ainakaan alkupään 211:ssä ei ollut sitä +/- 10 km/h optiota viiksessä, muuten ihan sama kuin uudemmissa (Distronicin säätöalue voi vanhemmissa olla vaihdekepin vieressä eikä cruisen viiksessä). Muuten nuo "perusilmansuunnat", eteen, taakse, ylös ja alas on varmaan aina olleet samat.
Joku facelift 211:n omistaja voisi kommentoida siitä 1 & 10 km/h pykälästä, en jaksa ohjekirjakopioista tarkistaa.
EDIT: noiden cruisen viiksen suuntien kohdalla tarkoitin kaikkia mersumalleja, en pelkästään W211:stä. Uudemmissa mersuissa Distronicin säätö on siinä viiksessä. Lisäkysymykseni koski nimenomaan W211 faceliftin 10 km/h pykälää, löytyykö se jo faceliftistä vai milloin tuo tuli?
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Ihan totta, katsoin tossa aiemmin ohjekirjakopiota mutta vasta nyt luin myös Distronicin kohdalta ja siinähän viiksi toimiikin aika lailla eri tavalla kuin normi 211:ssä. Tällaista "epäjohdonmukaisuutta" en olisi uskonut MB:n toteuttavan (koskaan ei saisi tehdä liian vahvoja oletuksia).tj86430 kirjoitti: Kyllä se simpan muisti ihan hyvin pelaa, ainakin manuaalin mukaan 211:n (facelift) Distronicissä on ylös/alas vain +/-10km/h ja itseen päin vetämällä +1 km/h
Kyllähän tuossakin vielä vauhti nousee ja laskee ylös/alas liikkeestä mutta (ymmärtääkseni) ekan aktivoinnin jälkeen vain kympin pykälissä. Hienosäätö ylöspäin pitää tehdä itseen päin vetämällä ja alaspäin hienosäätöä ei saa tehtyäkään???
Mitenkäs tuota oikein normiajossa käytätte kun itse ainakin tulee useimmiten käytettyä tuota "ylös" asetusta pitämällä viikseä kevyesti painettuna (ettei tule se kympin pykälä joka omassa autossa tulee vastepisteen jälkeen) kunnes vauhti on sopiva. Tuon 211:n Distronicilla pitää ensin aktivoida nopeus ylös/alas liikkeellä ja sitten kelata vauhtia viiksestä vetämällä (olettaen että ei palata siihen muistissa mahdollisesti olevaan arvoon).
Tuohan voi olla myös makuasia mutta ainakin mersulla nähty tuo "perinteinen" toteutus toimivammaksi kuin esim. 212:ssa toimii niin sekä normicruisella että Distronicilla.
Ihan mielenkiintoinen pointti joka tapauksessa ja hyvää oppia.
Re: Cruisessa edellinen asetus muistissa?!
Juu kyllähän tuo muistissa on kun jatkuvasti ajan distronic päällä. Oikeastaan aina silloin kun ei "lapseta".DBFI kirjoitti:Ihan totta, katsoin tossa aiemmin ohjekirjakopiota mutta vasta nyt luin myös Distronicin kohdalta ja siinähän viiksi toimiikin aika lailla eri tavalla kuin normi 211:ssä. Tällaista "epäjohdonmukaisuutta" en olisi uskonut MB:n toteuttavan (koskaan ei saisi tehdä liian vahvoja oletuksia).tj86430 kirjoitti: Kyllä se simpan muisti ihan hyvin pelaa, ainakin manuaalin mukaan 211:n (facelift) Distronicissä on ylös/alas vain +/-10km/h ja itseen päin vetämällä +1 km/h
Kyllähän tuossakin vielä vauhti nousee ja laskee ylös/alas liikkeestä mutta (ymmärtääkseni) ekan aktivoinnin jälkeen vain kympin pykälissä. Hienosäätö ylöspäin pitää tehdä itseen päin vetämällä ja alaspäin hienosäätöä ei saa tehtyäkään???
Mitenkäs tuota oikein normiajossa käytätte kun itse ainakin tulee useimmiten käytettyä tuota "ylös" asetusta pitämällä viikseä kevyesti painettuna (ettei tule se kympin pykälä joka omassa autossa tulee vastepisteen jälkeen) kunnes vauhti on sopiva. Tuon 211:n Distronicilla pitää ensin aktivoida nopeus ylös/alas liikkeellä ja sitten kelata vauhtia viiksestä vetämällä (olettaen että ei palata siihen muistissa mahdollisesti olevaan arvoon).
Tuohan voi olla myös makuasia mutta ainakin mersulla nähty tuo "perinteinen" toteutus toimivammaksi kuin esim. 212:ssa toimii niin sekä normicruisella että Distronicilla.
Ihan mielenkiintoinen pointti joka tapauksessa ja hyvää oppia.

Alas päin hieno säätö menee niin että 10 alaspäin ja sitten nykäisyjä itseen sä päin Tai disablointi eteenpäin ja odottaa että hiukan vauhtil askee ja sitten viiksestä ylöspäin. Hieno säätöä alas vaan harvoin tarvii tehdä kun distronic hoitaa sen

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03