Öljynsuodattimen irroitus sylinterikannesta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ansaharj
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Öljynsuodattimen irroitus sylinterikannesta?

Viesti Kirjoittaja ansaharj »

Olen vaihtamassa kannentiivistettä W210:iin ja ongelmaksi muodostui öljynsuodattimen kyljessä olevan levyn irroitus. Levystä lähtee yksi putki lohkoon ja toinen sylinterikanteen. lisäksi se on jotenkin yhteydessä öljynsuodattimeen. En vaan millään keksi miten sen saa irti. Alfamerin korjausopas ei käsittele aihetta millään tapaa.

Jos jollain on kokemusta, niin olisin kovasti iloinen vinkeistä.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Re: Öljynsuodattimen irroitus sylinterikannesta?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Se on moottoriöljyn jäähdytin, jos se pitää irroittaa niin sehän on muutamalla pultilla kiinni suodatinjalassa ja pitäisi lähteä vetämällä (on tiukassa kun on o renkaat ja ehkä tiivistemössö), mutta ei kai sitä tarvitse irroittaa, vai tarvitseeko ? Kannessa on muistaakseni samalla systeemillä, eli tiukka O rengas pitää sitä jotakin osaa kiinni kannessa, vetämällä irti kun pultit/ruuvit on avattu. Eikös se riittänyt, että ottaa vesiletkut auki.
Lisää tietoa: www.skg.fi
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juuh, ei tarvitse irrottaa. Kanteen emenvässä putkessa on sokka ja o-rengas, eikös putki ole ruuvilla tuettu, löysää ruuvit ja jätä putki siihen.
Minä olen nostanut kannen pois ensin vähän ylös -> sivulle -> ylös.
wiimax.fi
ansaharj
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja ansaharj »

Ajattelin itsekin, että se lähtisi kun nostaa kantta ylös ja sivulle, mutta yksi kannen pultti katkesi vaikka kuinka varovasti yritin avata. Eli kansi pitäisi saada nostettua suoraan ylöspäin. Avasin jäähdyttimen kolme pulttia jotka löysin, mutta tuntuu että se on suodatinmotissa kiinni edelleen jotenkin. Kanteen menevässä putkessa ei mielestäni ole ruuveja.
Vastaa Viestiin