m104.98 vesipumppu helvetti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

m104.98 vesipumppu helvetti

Viesti Kirjoittaja Scr »

No sehän rupes vuotamaan. Eihän se yllätys ollut kun varmaan alkuperäinen ja auto on kuitenkin 22 vuotta vanha.

Eli olen purkanut ohjeiden mukaisesti kaiken siitä edestä, tuulettimen, hihnan, hihnapyörät, hihnan kiristimen, irroittanut tehostimen pumpun&säiliön niin että sen saa hieman sivuun. Nyt vesipumpun pitäisi ohjeitten mukaan olla jo suurinpiirtein tippunut kätösiin.

Vaan kun ei! tämähän on siis se 3.0 24v vehje, m103 lohko, m104 kannnella ja hilppeillä. ilmastoiti on jonka letkut ovat tietenkin tiellä kun koittaa sitä taaempaa alapulttia irroittaa, hylsyn saan sinne kyllä nivelen kanssa mutta ei nivelellä saa voimaa aukaistua sitä ( puhumattakaan että sen saisi sinne koloon uudestaan kiinnitysvaiheessa kun kaikki on tiellä ). Taaempi ylempi pultti on sen sijaan itse mahdottomuus? Imusarja makaa aivan kiinni siinä ( kiitos vanhan mallin alumiini imusarjan ) eikä itse pulttia edes näe mistään.

tässävaiheessahan ketuttaa kun ei suoraan vain lähtenyt irroittamaan imusarjaa ruiskuineen. Olisi nyt jo vesipumppu kädessä. Pitikin mennä uskomaan ohjeita :) KYSYMYS KUULUU! Onko joku täällä tehnyt tuohon mosaan vesipumpun vaihdon ilman imusarjan irroittamista ohjeiden mukaisesti? Jos on, arvostaisin neuvoja niiden kahden taaemman pultin kanssa. Millä ja miten niihin pitäisi päästä käsiksi :roll: Ei vain millään jaksaisi irroittaa taas imusarjaa :D
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Tähellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: m104.98 vesipumppu helvetti

Viesti Kirjoittaja Tähellinen »

En tiedä onko vanhan mallin 12v erilainen imusarja ,mutta joutui kanssa taistelemaan ihan helvetisti sen taka-ala pultin kanssa, sinne mahtui muistaakseni avain ja kääntyi vain 2-3 astetta kerrallaan, mutta en joutunut ainakaan imusarjaa irroottamaan.
-ex W124 300TE -91
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
Vastaa Viestiin